Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 1,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 14 January 2004, 18:13   #1
SRH girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard tienermoeders

zijn die hier zo jah waarom hebben jullie besloten eje kind te houden...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:14   #2
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Nee...

Maar ALS dan zou ik het zeer waarschijnlijk wel houden
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:16   #3
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als mn vriendin zwanger was zou ik haar zeer dwingend het adviseren weg te laten halen

(of van de trap gooien )
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:18   #4
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
als mn vriendin zwanger was zou ik haar zeer dwingend het adviseren weg te laten halen

(of van de trap gooien )
Ik hoop dat dit niet serieus bedoelt is
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:36   #5
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

hoorde laatste dan een meisje waar ik op de basisschool bij in de klas heb gezeten ondertussen al een kind heeft. vind het echt te vroeg. mocht mijn vriendin nu zwanger raken zou ik toch eens een goed gesprek over eventuele abortus met r willen hebben
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:37   #6
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je jong een kind houd ben je echt heel erg dom bezig...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:41   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou haar niet dwingen of adviseren een abortus te laten plegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:54   #8
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
als mn vriendin zwanger was zou ik haar zeer dwingend het adviseren weg te laten halen

(of van de trap gooien )
onderste niet bovenste wel..
ik ben er nog niet klaar voor
en zij al helemaal niet
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 19:04   #9
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik ben er nog niet klaar voor dus ik zou het waarschijnlijk weg laten halen. Ik kan op dit moment totaal niet voor een eigen kindje zorgen.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 19:10   #10
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Een vriendin van me die even oud is als mij heeft een dochtertje van ondertussen 2 jaar...
Een andere vriendin heeft een zoontje van 6 weken...

Laat ik stellen dat meisje 1 er hélemaal niet klaar voor was op haar 16 jaar om te bevallen van Robyn. Ze is nu wel een goeie moeder, maar heeft een groot stuk van haar toekomst gewoon weggegooid. Ze heeft ook haal school niet beïndigd...

Meisje 2 darentegen is even oud als mij en heeft nu een zoontje van 6 weken. Zij lijkt me wel een goeie moeder te zijn voor het kindje, het meisje maakt dit jaar haar school nog af, en gaat daarna samenwonen met haar vriend...

Moest ik nu zwanger geraken zou ik het wel houden denk ik. Ik heb darentegen al een diploma, ik kan administratief werk gaan doen, en heb dan een *deftig* inkomen. Denk wel dat ik het kind meer toekomst zou kunnen bieden dan bijv. 1 jaar geleden...

MAAR... ik zoek pas tegen kindjes te beginnen als ik mijn extra diploma neonatologie gehaald heb, werk heb, een lieve partner en een woonplaats... En dat lijkt mij nog niet voor zo meteen
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 19:12   #11
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

mijn vriend zou mij dringend adviseren om abortus te laten plegen, en zelf ben ik ook nog niet zo VOOR het idee om een kind op te voeden dus ik zou het wel laten weghalen.

Het klinkt raar misschien, ik ben 19 jaar, en ik weet zeker dat als ik stop met mn studie en een fulltime baan ga zoeken, ik het prima ga redden aangezien ik nu mn eigen ruimte heb, en dan kan ik overal wel een oplossing voor vinden. Dus theoretisch gezien zou ik een kind kunnen houden. Maar ik hou helemaal niet van kinderen, en zeker nu niet, omdat ik nog lekker aan het studeren ben en aan het genieten van het leven zonder verplichtingen van dien aard. Een kind... alsjeblieft
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 19:47   #12
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ikzelf moet er niet aan denken om nu een kind te krijgen.

Vriendinnen van me hebben al kinderen en zijn jonger dan me.

Ach als je er voor kiest en het gaat goed sjah waarom niet?

Ieder zijn eigen keuze ,maar of het de goede keuze is... Sjah...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 19:58   #13
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Lampie
Ieder zijn eigen keuze ,maar of het de goede keuze is... Sjah...

Da's iets wat je eenmaal nooit op voorhand zeker kan weten.
Je kan het alleen maar weten als je het overkomen bent.
Het kan goed zijn dat je van jezelf vind dat je een goeie moeder gaat worden, terwijl als het kindje er is alles misschien kan tegenzetten. Net zoals als je denkt dat je het niet aan gaat kunnen, en alles uiteindelijk best wel gaat meevallen.

Zoiets ontdek je op dat moment gewoon zelf.. Kan je nu niet over oordelen
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 20:06   #14
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

als ik nu zwanger zou raken, zou ik het (natuurlijk met pijn in m'n hart) laten weghalen...

Ik heb nl.momenteel geen diploma dat ik iets mee kan doen (enkel middelbaar ASOdiploma) en moet dus nog min.2,5jaar studeren voor m'n universitair diploma.. en omdat te combineren met een kind

Een vriendin van me die een jaar jonger dan me is, heeft al een dochtertje van 1jaar... ze moest van haar ma zeker haar middelbaar afmaken en heeft ze gelukkig gedaan.. en ze is wel een goede moeder, maar ze is eig.wel afhankelijk van veel mensen rond haar.. haar vriend stond bijna altijd 'snachts op, haar 2 oudere zussen zorgen er ook vaak voor, en haar ma is speciaal parttime beginnen werken..
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 21:09   #15
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou het zoiezo weg laten halen. want iets wat je nooit gehad hebt kan je niet missen. klinkt cru, maar toch.
en iedereen zegt wel dat als je dan eenmaal je echte erste kind krijgt dat je dan altijd terug blijft denken aan de "eerste". maar dat is onzin.
ik zou er nooit spijt van hebben wanneer ik nu zwanger zou raken en eht weg zou laten halen. ik zou pas echt spijt hebben als ik het NIET zou doen. heb nog zoveel dingen voor me en een kind kan ik er echt niet bij gebruiken..
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 21:15   #16
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
ik zou het zoiezo weg laten halen. want iets wat je nooit gehad hebt kan je niet missen. klinkt cru, maar toch.
en iedereen zegt wel dat als je dan eenmaal je echte erste kind krijgt dat je dan altijd terug blijft denken aan de "eerste". maar dat is onzin.
ik zou er nooit spijt van hebben wanneer ik nu zwanger zou raken en eht weg zou laten halen. ik zou pas echt spijt hebben als ik het NIET zou doen. heb nog zoveel dingen voor me en een kind kan ik er echt niet bij gebruiken..
dat zeg je nu wel heel mooi, maar ik ben benieuwd hoe je er ECHT over zou denken later.

[edit] als ik nu n kind zou krijgen..ik zou t echt niet weten. Ik ben ontzettend gek op kinderen, en verheug me erop als ik later genoeg geld en zekerheid en liefde heb om een kind te kunnen opvoeden, samen met een man. Maar nu heb ik dat nog niet. Ik zou mn studie kunnen opgeven en een woonruimte kunnen zoeken samen met vriend, maar liever neit natuurlijk. En daarbij, als t moment daar is denk je er waarschijnlijk toch weer anders over, dat kun je nu niet zgegen.

Laatst aangepast door eneri : 14 January 2004 om 21:18
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 21:18   #17
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
dat zeg je nu wel heel mooi, maar ik ben benieuwd hoe je er ECHT over zou denken later.
dacht precies hetzelfde
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 21:24   #18
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
dat zeg je nu wel heel mooi, maar ik ben benieuwd hoe je er ECHT over zou denken later.
ik weet zeker dat ik geen spijt zal hebben, heb deze discussie al zovaak gehad op school, en ben eigenlijk de einige echte voorstander van abortus.
wat heb je nu liever, dat je "leven" vandaag ophoud door een kind, of dat je eventjes een traantje wegpinkt later terwijl je hebt kunnen leven, en kunnen ontplooien, en bij iemand zit waar je ook daadwerkelijk kinderen mee wil..
ik zou het wel weten..

oke het is K*T als je zoiets zou overkomen, maar je moet prioriteiten stellen voor wat je erger zou vinden..
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 23:26   #19
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik zou het vreselijk vinden als ik zwanger zou zijn en ik zou het zeker weg laten halen. Dit niet alleen voor mijzelf, maar zeker voor het kind. Ik ben nog helemaal niet klaar voor kinderen. Ik wil gewoon eerst zorgen voor een goede baan, een huis (een boel jaartjes ouder) enzo en dan kan ik mijn kind een goede opvoeding geven.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 00:00   #20
hollywood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Soms gaat er weleens wat mis tijdens de seks (condoom) en denk je daarna dat je misschien weleens zwanger zou kunnen zijn.
Dat had ik laatst. Omdat het maar een hele kleine kans was dat ik echt zwanger zou zijn, had ik een maand gewacht met een test... Maar in die maand denk je wel van: hmm, dat kind zit er nu wel al 3 weken. Ik was er wel zeker van dat ik het weg zou laten halen, stel dat het er had gezeten, maar je gaat toch wel nadenken; wanneer zou het dan ongeveer geboren worden, wat voor sterrenbeeld, hoe zou het eruit gaan zien uiteindelijk.
Het is toch moeilijker om echt een abortus te ondergaan dan dat veel denken.
Ik zou het op dit moment niet houden omdat ik dat kind niks te bieden heb, het zou ongewenst zijn en wat heeft zo'n kind dan eraan. Ik zou misschien wel een goede moeder zijn, maar dan alleen omdat het moet, en niet omdat ik het zou willen. Denk dat het op een jongen leeftijd gewoon echt onverstandig is een kind te baren en op te voeden. Behalve als je het echt heel graag al wilt etc.

Groetjes
Hollywood
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 08:01   #21
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook wel eens in de situatie geweest dat het condoom gescheurd was en ik de pil vergeten was. Dan ga je toch wel nadenken.

Maar ik denk dat iederee nu wel kan zeggen '' ik laat het weghalen'' , maar denk eens aan al die moeder gevoellens die je oppeens misschien krijgt. Ik denk dat je er pas wat van kanz eggen als je echt in die situatie zit. Ik denk nu ook dat ik zou laten weghalen maar stel het gebeurd echt , misschien reageer ik dan wel heel anders.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 09:22   #22
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard Re: tienermoeders

Citaat:
Originally posted by SRH girl
zijn die hier zo jah waarom hebben jullie besloten eje kind te houden...
zwanger meissie

Nee ik heb nog geen kinderen wil ik nog wel ff mee wachten!! gloof ok niet dat er hier mensen op het forum zijn van 16-21 jaar met kind...
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 12:54   #23
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een meisje bij mij op school, van mijn leeftijd, heeft een kind. Haar ouders passen de hele dag op..

Ik zou het denk ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat kindje weg te laten halen. Ik heb geen kinderwens, maar als er een kind in mij groeit wil het daar waarschijnlijk graag zijn..

Maar ik zou me geen raad weten.. Ik wil nog zo veel in mijn leven doen!! Reizen, mijn studie afmaken..

Nee, ik wil geen kinderen.. Maar toen ik gisteren mijn achterneefje Luka zag wist ik het even niet meer zeker. Hij lijkt op mij toen ik klein was, is lief en heerlijk zacht..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 13:21   #24
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Ik zou het dus serieus pas na heeeeel lang denken kunnen overwegen om abortus te plegen. Op dit moment denk ik zelfs dat ik het dus totaal niet wil. Je weet het pas zeker als je in de situatie terechtkomt, maar zo denk ik erover. Ik kan niet een deel van mijzelf weg laten halen, omdat ik er nog niet klaar voor ben, het wordt wel MIJN kind. En dan komt het misschien door een ongelukje, maar dat moet ik dan maar accepteren met alle gevolgen van dien... Op dit moment weet ik het niet zeker, maar ik zou toch flink overwegen het te houden.
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 14:01   #25
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ik nu zwanger zou worden zou ik het waarschijnlijk houden... Heb tegen dan al mijn A2-diploma, vaste relatie,...
Maar 't zou toch een hele moeilijke keuze worden...
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 14:55   #26
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Als mijn vriendin zwanger zou worden zou ik haar toch zwaar adviseren om het weg te laten halen. Ik wil gewoon nog geen vader van 15 zijn
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 14:58   #27
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Originally posted by elvenkindje
Als mijn vriendin zwanger zou worden zou ik haar toch zwaar adviseren om het weg te laten halen. Ik wil gewoon nog geen vader van 15 zijn
Ik denk ook niet dat je op die leeftijd een goede ouder kunt zijn. Bij moeder (vader) zijn komt zoveel kijken en daar ben je op deze leeftijd gewoon nog niet klaar voor.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 22:29   #28
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou naar een ander land verhuizen, of allesinds andere gemeente
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 22:33   #29
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Ik vind dat je geen abortus mag plegen...
Het is toch je eigen fout? Jij bent dan toch misschien zo dom geweest om het niet velig te doen. Het is wel een levend "ding" dat je dan wel vermoord gewoon.. ik vind je dan een moordenaar eigenlijk.
Maar dat is mijn mening
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 22:50   #30
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne
Ik vind dat je geen abortus mag plegen...
Het is toch je eigen fout? Jij bent dan toch misschien zo dom geweest om het niet velig te doen. Het is wel een levend "ding" dat je dan wel vermoord gewoon.. ik vind je dan een moordenaar eigenlijk.
Maar dat is mijn mening
Dus omdat jij een foutje hebt gemaakt krijgt dat kind ouders die er nog helemaal niet klaar voor zijn?!Als het kind niet een fatsoenlijke toekomst geboden kan worden door de ouders of er sprake is van verkrachting, kans handicap, een sterk verhoogde kans op het overlijden van moeder of kind bij geboorte dan vind ik dat het moet kunnen. En moord kan alleen bij een mens en ik vind dat een embryo daar nog niet onder valt.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 22:58   #31
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Originally posted by sanne1811
Dus omdat jij een foutje hebt gemaakt krijgt dat kind ouders die er nog helemaal niet klaar voor zijn?!Als het kind niet een fatsoenlijke toekomst geboden kan worden door de ouders of er sprake is van verkrachting, kans handicap, een sterk verhoogde kans op het overlijden van moeder of kind bij geboorte dan vind ik dat het moet kunnen. En moord kan alleen bij een mens en ik vind dat een embryo daar nog niet onder valt.
Ok verkrachting is heel wat anders
Als je er nog niet klaar voor bent om een kind op te voeden moet je er ook niet aan beginnen! Maar je hebt toch zelf ook de beslissing genomen om aan sex te beginnen en dan nog zonder condoom of dat je de pil hebt gebruikt? Ik vind dat je dat niet kan doen, er groeit dan wel een levend wezentje in je. Als je geen kinderen wilt dan moet je maar regelmatig de pil gebruiken en een condoom gebruiken.

Ontopic:

Als ik nu op dit moment zwanger zou zijn, zou ik het kind houden. Maar gelukkig ben ik dat niet
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 23:23   #32
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne
Ok verkrachting is heel wat anders
Als je er nog niet klaar voor bent om een kind op te voeden moet je er ook niet aan beginnen! Maar je hebt toch zelf ook de beslissing genomen om aan sex te beginnen en dan nog zonder condoom of dat je de pil hebt gebruikt? Ik vind dat je dat niet kan doen, er groeit dan wel een levend wezentje in je. Als je geen kinderen wilt dan moet je maar regelmatig de pil gebruiken en een condoom gebruiken.

Ontopic:

Als ik nu op dit moment zwanger zou zijn, zou ik het kind houden. Maar gelukkig ben ik dat niet
Maar als het condoompje dan scheurt door de kracht van de zaadlozing oid? Of als de pil niet werkt, door uitkotsing ofzo... DAN ben je genaaid met je principes . Overigens niks tegen je mening, maar dit zijn ongelukjes, en dat kan iedereen overkomen.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2004, 08:34   #33
SRH girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by elvenkindje
Maar als het condoompje dan scheurt door de kracht van de zaadlozing oid? Of als de pil niet werkt, door uitkotsing ofzo... DAN ben je genaaid met je principes . Overigens niks tegen je mening, maar dit zijn ongelukjes, en dat kan iedereen overkomen.
kijk dat wilde ik nou net zeggen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2004, 12:06   #34
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne
Ik vind dat je geen abortus mag plegen...
Het is toch je eigen fout? Jij bent dan toch misschien zo dom geweest om het niet velig te doen. Het is wel een levend "ding" dat je dan wel vermoord gewoon.. ik vind je dan een moordenaar eigenlijk.
Maar dat is mijn mening
en als ik een condoom draag dan dood ik milioene levende dingen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2004, 12:55   #35
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

ik zal er ten eerste niet blij mee zijn als ik nu vader zou worden.. puur omdat ik nog geen vaste baan heb en dergelijken..

maar... ik zou een vrouw nooit dwingen om abortus te plegen.. zij moet er negen maanden mee lopen en zij mag ook kijken of ze dat wil of niet..

mocht het kind er zijn dan zal ik mij zeker gaan gedragen als een vader, ik ga werk zoeken en volledigvoor het kind gaan zorgen..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2004, 16:54   #36
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
en als ik een condoom draag dan dood ik milioene levende dingen
Die dingen hebben geen zenuwen... het zijn organismen...
Als jij anti-biotica neemt, dan ben je ook een moordenaar volgens die redenering
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2004, 17:22   #37
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben 15 en ik zou eigenlijk niet weten of ik em zou houden.. Ik vind abortus niet echt fout ofzo maar t zou aan de situatie liggen. Als k verkracht was zou ik em zeker weten weg laten halen, maar als ik een goede relatie had zou ik er echt goed over na moeten denken
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 10:00   #38
anoesjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

K ben het een beetje met CharmedOne eens.
Het is wel een kind wat je weg laat halen en het heeft ook recht op een leven.
Maar aan de andere kant als k bijv zwanger zou raken nu hoe moet ik aan het geld komen om dat kind een goed leven te geven?
Bovendien zou k een heel groot stuk van mijn toekomst weg gooien.
K weet eg nie wat k zou doen als k in zo'n situatie kwam.
Denk niet dat ik het over mijn hart zou krijgen dat kind weg te laten halen omdat het toch wel uit liefde gemaakt zou zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 14:00   #39
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Ik blijf bij mijn mening ik vind het niet kunnen. Waarom weten jullie nu wel
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 14:16   #40
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anoesjuh
K ben het een beetje met CharmedOne eens.
Het is wel een kind wat je weg laat halen en het heeft ook recht op een leven.
abortus mag tot 24 weken zwangerschap (dus ongeveer 5 maanden). als je al tot zover draagt vind ik dat je geen abortus meer kan doen, het is immers allang duidelijk dat je zwanger bent, tegen die tijd. en het is levensvatbaar na de 20ste week..

maar als je bijvoorbeeld 1,5 maand overtijd bent vind ik dat het nog wel kan omdat het nog niet echt "leeft".

maar ik heb voor de rest al uitgelegd hoe ik er over denk..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 18:56   #41
Owazeke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind eigenlijk dat zolang je je niet in die situatie bevindt, dat je er niet echt een volwaardig antwoord op kan geven.

Ikzelf ben zwanger geweest toen ik net 19 was geworden, dus niet zo heel lang geleden. Ik vond het ten eerste al verschrikkelijk dat ik zwanger was om verschillende redenen eigenlijk.

Mijn vriend heeft de keuze aan mij gelaten of we het kind zouden houden, maar vermits we beiden nog naar school gaan, en we ons nog te jong voelden hadden we besloten om abortus te plegen. Het leek ons de beste oplossing.

Uiteindelijk ben ik niet met de abortus moeten doorgaan omdat ik een miskraam heb gekregen.

Abortus of niet, ik vind dat iedereen dit voor zich moet beslissen, en het is gewoon een heel persoonlijke keuze. Je kan niet zeggen dat het fout is van iemand om voor abortus te kiezen. Persoonlijk vind ik dat je niet een kind op de wereld moet zetten als je niet zeker bent dat je het een goed leven en een goede toekomst kan bieden. Het is een heel grote verantwoordelijkheid en ik denk niet dat je daar klaar voor bent op jonge leeftijd.

En voor diegenen die zeggen dat het je eigen fout maar is, en dat je dan ook maar je verantwoordelijkheid moet opnemen, wat zou jij doen in die situatie? Het is heel makkelijk om te zeggen, ik zorg wel voor dat kind, ik neem mijn verantwoordelijkheid op.
Het is echter niet zo makkelijk als je je echt in die situatie bevindt.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 18:59   #42
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
abortus mag tot 24 weken zwangerschap (dus ongeveer 5 maanden). als je al tot zover draagt vind ik dat je geen abortus meer kan doen, het is immers allang duidelijk dat je zwanger bent, tegen die tijd. en het is levensvatbaar na de 20ste week..

maar als je bijvoorbeeld 1,5 maand overtijd bent vind ik dat het nog wel kan omdat het nog niet echt "leeft".

maar ik heb voor de rest al uitgelegd hoe ik er over denk..
Niet tot 24 weken !

Dan is het al een foetus hoor...

Ik dacht hier in belgie legaal toegestaan tot 3 maanden zwangerschap... NIET langer
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 21:46   #43
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Niet tot 24 weken !

Dan is het al een foetus hoor...

Ik dacht hier in belgie legaal toegestaan tot 3 maanden zwangerschap... NIET langer
ik had t opgezocht op internet stond 24 weken... lijkt me ook wel lang, maarja, t stond er!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 22:14   #44
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
ik had t opgezocht op internet stond 24 weken... lijkt me ook wel lang, maarja, t stond er!

Het merendeel van deze vrouwen - zo'n 80 procent - is op het moment van de abortus minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.

BRON

Dit vond ik
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 22:24   #45
SRH girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het hartje klopt al na drie weken
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 22:24   #46
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Het merendeel van deze vrouwen - zo'n 80 procent - is op het moment van de abortus minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.

BRON

Dit vond ik
en ik dit:
De abortus vindt plaats in een ziekenhuis of in een speciale abortuskliniek (zie adressen). In beide gevallen worden de kosten vergoed via de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ). Abortus is in Nederland mogelijk tot de 24e week van de zwangerschap (gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, ofwel 22 weken overtijd).
BRON

maarja
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 10:53   #47
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SRH girl
het hartje klopt al na drie weken
jeez.....

ik denk dat je een kind meer pijn doet door hem een slechte opvoeding te geven.
my 2 cents.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 11:02   #48
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dan zoek ik een nieuwe vriendin
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 12:51   #49
anoesjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity


maar als je bijvoorbeeld 1,5 maand overtijd bent vind ik dat het nog wel kan omdat het nog niet echt "leeft".

het is idd zo dat het kind pas na een bepaalde tijd levens vatbaar is maar ik zie dat niet zo.
Natuurlijk is het nog niet echt een kind maar eigelijk pak je dat toekomstige kind wel zijn leven af als je voor een abortus kiest
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 12:54   #50
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Originally posted by anoesjuh
het is idd zo dat het kind pas na een bepaalde tijd levens vatbaar is maar ik zie dat niet zo.
Natuurlijk is het nog niet echt een kind maar eigelijk pak je dat toekomstige kind wel zijn leven af als je voor een abortus kiest
Ik zou eerder wachten tot je wat meer op jezelf bent, eigen huis enzo. Dan heb je een veel hogere kans op een goede opvoeding...
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.