Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 April 2002, 13:35   #1
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard JSF - vliegtuigen...Kopen of niet?

De Nederlandse regering (oke oke, die er sinds gister niet meer is) is er aan het denken om voor 8 miljard van die nieuwe straaljagers te kopen.. ben je voor of tegen?

ikke tegen want: 1) we komen tog nooit in oorlog

2) en als we voor vredesmissies moeten uitkomen worden we tog uitgelachen

3) we kunnen het geld veel beter besteden
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2002, 13:39   #2
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

idd, ik ben ook tegen om precies dezelfde redenen

oorlog krijgen wij toch nooit, het nederlandse leger is een vrijwilligersleger, dus alleen al in aantallen stellen wij vergeleken met landen zoals de VS geen reet voor en we kunnen t geld idd beter besteden aan bijvoorbeeld onderwijs of de gezondheidszorg, dat er eindelijk ns wat gedaan kan worden aan de lange wachtlijsten bijvoorbeeld, of meer leraren (in het basisonderwijs)
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2002, 13:52   #3
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

we worden het gewoon steeds vaker met elkaar eens
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2002, 13:55   #4
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by boertje
we worden het gewoon steeds vaker met elkaar eens
eng he?
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2002, 14:00   #5
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja behoorlijk, we kunnen beter zoals vroeger weer van die discussies hebben waarin we elkaar de tering in schelden
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2002, 20:17   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey
oorlog krijgen wij toch nooit, het nederlandse leger is een vrijwilligersleger
Ik weet niet helemaal of ik voor of tegen ben, maar het gaat niet erom dat Nederland verdedigd moet worden, maar Nederland wil volwaardig lid zijn van NAVO en VN en meedoen aan vredesmissies en andere landen helpen waar nodig. Ook levert het economische voordelen op, bijv. werkgelegenheid en het is goed voor het bedrijfsleven.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2002, 08:53   #7
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in dat opzicht van werkgelegenheid heb je gelijk ar-tuur, maar in het opzicht van die vredensoperaties niet....

Als Nederland uberhaupt wordt gevraagd om aan een vredesoperatie mee te werken worden we daar te plaatsen uitgelachen.....Wij hebben in Afghanistan een paar boten liggen en als wij via de radio contact hebben met de Amerikanen...weet je hoe ze dan afsluiten?? met "fuck you, I fuck your mum", kortom we worden niet serieus genomen en dan vind ik het overbodig om daarheen onze supersonische (te) dure straaljagers heen te sturen.........
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2002, 13:12   #8
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by ar-tuur


Ik weet niet helemaal of ik voor of tegen ben, maar het gaat niet erom dat Nederland verdedigd moet worden, maar Nederland wil volwaardig lid zijn van NAVO en VN en meedoen aan vredesmissies en andere landen helpen waar nodig. Ook levert het economische voordelen op, bijv. werkgelegenheid en het is goed voor het bedrijfsleven.
heb je wel gelijk in, maar er is al zat werkgelegenheid

laten we eerst de nog openstaande vacatures vullen voordat er nieuwe banen gecreerd worden, bovendien gaat het al beter met de (nederlandse) economie dan met de gezondheidszorg en het onderwijs
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2002, 14:36   #9
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: JSF - vliegtuigen...Kopen of niet?

Citaat:
Originally posted by boertje
De Nederlandse regering (oke oke, die er sinds gister niet meer is) is er aan het denken om voor 8 miljard van die nieuwe straaljagers te kopen.. ben je voor of tegen?

ikke tegen want: 1) we komen tog nooit in oorlog

2) en als we voor vredesmissies moeten uitkomen worden we tog uitgelachen

3) we kunnen het geld veel beter besteden
hah, alle drie te verwerpen

1) Dat moet je uitgangspositie NOOIT zijn. Als er een onverwachte oorlog kan komen (wat goed kan), dan kun je nooit meer ff zoveel vliegtuigjes optrommelen.

2) dus meoten we die vliegtuigen maar niet kopen? wat een klets.

3) HEt geld dat in de JSF wordt gestoken is geld van defensie en zal, ook bij het niet kopen van de JSF, niet aan bijvoorbeeld gezondheidszorg worden gegeven.


Oke, toch ben ik tegen
JSF is weer o'n amerikaans product. Ik vind dat Nederland iets meer op de eigen beentjes moet staan met Europa en er zijn nogal wat alternatieven (tjek: http://www.bbemariniers.net/forum/ )
Een argument daar is, dat we het beste meer verdediging op zee kunnen nemen, omdat dat veel opener voor aanvallen ligt dan over land...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2002, 10:16   #10
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

politiek sucks0rs, vandaag hoorde ik weer wel dat het naar andere sectoren kan....duh, vage sh33t
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2002, 20:05   #11
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben tegen omdat:

Er ook zo'n europees ding is. Amerika heeft al veel te veel touwtjes op de wereld in handen. Strax zijn we weer afhankelijk van Amerika en dat is niet handig. Vooral nu die k*tBush er zit !
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2002, 21:50   #12
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by annestacia
Ik ben tegen omdat:

Er ook zo'n europees ding is. Amerika heeft al veel te veel touwtjes op de wereld in handen. Strax zijn we weer afhankelijk van Amerika en dat is niet handig. Vooral nu die k*tBush er zit !
we zijn al afhannkelijk van amerika.... zonder amerika zouden we niet eens een computer in huis hebben.... wat zijn we zonder computers tegen wordig? nix.. en er zijn wel meer dingen die ook zo zijn.

maar over de JSF: ik zeg nee. K vind het maar een duur ding. en om nou gelijk zoveel ervan aan te schaffen... waarom niet een combinatie van verschillende vliegtuigen, dit is maar een alround ding wat niet goed kan dogfighten.... een F16 wint nog van de JSF. als je nou een combi maakt zou het beter zijn jah. Dat geld is toch alleen maar defensie en niet voor de zorg en onderwijs waar het veel beter besteed kan worden, en dan al niet te vergeten de staatschuld die we nog hebben. maarja.... wat zou defensie er anders mee kunnen doen?? de infanterie beter uitrusten. ik bedoel die andere landen van de VN en de NAVO hebben bij elkaar ook genoeg toestellen... komen wij met onze 10 dingen aan vliegen ook niet echt handig he.

ik ben gewoon tegen: gewoon te dure shit.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.