Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 June 2007, 00:41   #1
Him
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Verliefd op een goede vriendin

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem dat mij nu al zeker drie jaar bezig houd. Ik ben verliefd op mijn beste vriendin, al voor drie lange jaren. Er zijn twee problemen die ik hiermee heb: Ik ben heel erg verlegen en heb dus niet de moed om haar te vertellen dat ik haar leuk vind, en ik heb absoluut geen idee of zij mij leuk vind. Bovendien ben ik er bang voor haar als "gewone" vriendin te verliezen, en ik heb erg weinig vrienden, dus dat wil ik niet.

Wat moet ik doen? Kent iemand deze situatie?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Him
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 15:17   #2
Denathy
Lid
 
Geregistreerd op: 7 April 2007
Berichten: 277
Standaard

gewoon vertellen.. als ze echt een goede vriendin is zal ze het begrijpen ook al vind ze jou niet leuk... Als het contact dan verloren gaat jammer dan maar dan was ze ook niet zoon goede vriendin toch?

ow ja de situatie verliefd worden op een goede vriendin ken ik.... klote als het niet wederzijds is, maar contact met haar is er niet minder op geworden ook niet meer
Denathy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 13:15   #3
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Ik heb dat ook een aantal keer gehad,
zelf geloof ik dat je in de meeste van dit soort gevallen niet echt verlieft bent (kan natuurlijk wel)

Als je erg goede vrienden bent en elkaar goed begrijpt denk je al gauw dat de liefde voor jullie vriendschap liefde voor het persoon is.
Het blijft ten slotte je instinct dat een jonge en een meisje verliefd horen te worden enzo.

Als ik jou was zou ik nog even wachten tot je het verteld en dit op je laten inwerken.
Mischien kom je tot de conclussie dat je niet echt verliefd bent, en hoef je dus niks te vertellen!

Als je het wel verteld vrees ik dat je wel anders behandelt gaat worden door haar. Hoe anders licht aan het persoon zelf.
Apollo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 15:37   #4
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Ik heb dat ook een aantal keer gehad,
zelf geloof ik dat je in de meeste van dit soort gevallen niet echt verlieft bent (kan natuurlijk wel)

Als je erg goede vrienden bent en elkaar goed begrijpt denk je al gauw dat de liefde voor jullie vriendschap liefde voor het persoon is.
Het blijft ten slotte je instinct dat een jonge en een meisje verliefd horen te worden enzo.

Als ik jou was zou ik nog even wachten tot je het verteld en dit op je laten inwerken.
Mischien kom je tot de conclussie dat je niet echt verliefd bent, en hoef je dus niks te vertellen!

Als je het wel verteld vrees ik dat je wel anders behandelt gaat worden door haar. Hoe anders licht aan het persoon zelf.
Niet doen alsof je slim bent.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 17:49   #5
Tom14
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga iemand anders afkrake blabla1993
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 18:20   #6
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Bied jij je aan? Maar serieus, ik betwijfel of iemand iets daaraan heeft. En het slaat grotendeels nergens op.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 18:52   #7
Him
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Ik heb dat ook een aantal keer gehad,
zelf geloof ik dat je in de meeste van dit soort gevallen niet echt verlieft bent (kan natuurlijk wel)

Als je erg goede vrienden bent en elkaar goed begrijpt denk je al gauw dat de liefde voor jullie vriendschap liefde voor het persoon is.
Het blijft ten slotte je instinct dat een jonge en een meisje verliefd horen te worden enzo.

Als ik jou was zou ik nog even wachten tot je het verteld en dit op je laten inwerken.
Mischien kom je tot de conclussie dat je niet echt verliefd bent, en hoef je dus niks te vertellen!

Als je het wel verteld vrees ik dat je wel anders behandelt gaat worden door haar. Hoe anders licht aan het persoon zelf.

Hoe lang is drie jaar in je redenering?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 19:20   #8
Just kind...
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Dat komt allemaal goed, je moet gewoon al je moet bijeenschrapen het het vertellen. Drie jaar is inderdaad wel lang, en heel sorry, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk om drie jaar lang op iemand verliefd te zijn... Da is, wetenschappelijk, totaal nie mogelijk...
Maar het KAN, natuurlijk, het kan..
Ik zou het haar gewoon zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 23:05   #9
Him
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Just kind... Bekijk Bericht
Dat komt allemaal goed, je moet gewoon al je moet bijeenschrapen het het vertellen. Drie jaar is inderdaad wel lang, en heel sorry, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk om drie jaar lang op iemand verliefd te zijn... Da is, wetenschappelijk, totaal nie mogelijk...
Maar het KAN, natuurlijk, het kan..
Ik zou het haar gewoon zeggen.
Tsja, ik neem aan dat er verschil zit tussen liefde voor iemand en verliefd zijn op. Ik heb zelf het idee toch meer liefde geworden is dan verliefdheid...

Maar daarmee verandert de situatie niet echt
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 23:08   #10
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Him Bekijk Bericht
Tsja, ik neem aan dat er verschil zit tussen liefde voor iemand en verliefd zijn op. Ik heb zelf het idee toch meer liefde geworden is dan verliefdheid...

Maar daarmee verandert de situatie niet echt
Lijkt me ook wel handig als je even meld wat dat verschil volgens jouw dan is.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 10:20   #11
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zoek een goed moment om haar te zoenen... zoent ze terug?, dan zit je gebakken. krijg je een klap? weet je ook genoeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 17:10   #12
Just kind...
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Lijkt me ook wel handig als je even meld wat dat verschil volgens jouw dan is.
Verliefdheid is gemakkelijk te herkennen aan het feit dat je kriebels voelt in je buik. Het is een instinct om het feit dat een mens verlangt naar sex. (cru maar waar.) Verliefdheid is meestal het uiterlijk dat aantrekt. Wanneer je die persoon ziet ga je blozen, zweten, kriebelen, whatever, al die dinges. Bij het proces naar liefde wordt dat minder. Je bent gewoon jezelf bij die persoon, de lichamelijke aantrekkingskracht blijft maar je gaat nie blozen of stotteren als je bij die persoon komt. Het is ook de overgang van het meer lichamelijke naar het Geestelijke. Bij liefde denk je ook vaak: dat is die persoon waar ik bij wil blijven, waar ik wel mee oud wil worden bij verliefdheid is het eerder van het nu dat telt, zou hij/zij me wel leuk vinden, je wil bij die persoon zijn en hem/haar voelen. bij jou.

Liefde, sjah, hoe te herkennen, volgens mij is liefde een hard en moeilijk iets, wat je gemakkelijk kan herkennen als het van bijde kanten is...

Wat natuurlijk ook belangrijk is is de leeftijd van die persoon.
Verliefdheid/liefde is anders bij mensen uit de lagere school dan bij mensen uit het middenschool en mensen uit de bovenbouw.
Het hangt af van mens tot mens.
Als je je verliefdheid overgenomen hebt uit het lager kan je natuurlijk heel lang verliefd zijn, maar dat is dan omdat het na al die jaren, iets anders is beginnen betekenen voor je.
Wat in de lagere school meer oppervlakkig was, komt tot uiting in je pubertijd enz.. Daarom lijkt elke dag weer een nieuwe...

da's mijn theorie, hier krijg ik waarschijnlijk massas veel reacties op.. maar goed

greetz mensjes
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2007, 08:39   #13
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Mensen met Greetz moeten dood
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2007, 15:20   #14
anoniempje34
Lid
 
anoniempje34's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 April 2007
Locatie: roffa
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Mensen met Greetz moeten dood
waar slaat dat nou weer op
anoniempje34 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2007, 15:27   #15
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Het is toch zo kansloos en jaren 20? de meeste mensen uit de jaren 20 zijn dood...
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2007, 16:04   #16
Just kind...
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

haha, bedankt Insanity.. zie je ook graag

Baay is gewoon afgezaagd, en groetjes typ ik altijd verkeerd als ik et in een keer wil zeggen, ciao stinkt en bij au revoir maakt iedereen problemen. Bij doei, ben je hollander en bij dag ben je saai.. als je nix zegt ben je onbeleefd.. ik hou het toch maar op greetz

Zit er ook een beetje in van het gamen, ook altijd greetz of bey, en bey ben ik beu ^^
nu weer ontopic??
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2007, 20:27   #17
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Just kind... Bekijk Bericht
als je nix zegt ben je onbeleefd.
Nee man dit is een forum.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2007, 20:57   #18
forxeverx
Lid
 
forxeverx's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2007
Berichten: 16
Standaard

Als jullie eens ergens samen gezellig zitten, en je voelt, dit is het moment om het te zeggen. Praat er dan over.
forxeverx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:05.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.