Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 February 2004, 15:32   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard acceptabele temperatuur amd athlon xp 2800+

hij is niet overgelockt ofazow , op welke temperatuur mag ie maximaal komen ?

kwam eerst regelmatig rond de 80 , ( ) , heb er nu twee systemfans bijgepleurd , hij zit nu rond de 75.

ik snap der niks van , die dingen kunnen met goede cpufan ( coolermaster , genoeg koelpasta en zit niet scheef ofzow , ongeveer 3000 rpm ) en twee systemfans ( beide ook coolmaster , beide rond de 2000 RPM. , eentje blaast naar binnen , de andere blaast naar buiten ) toch nooit zo warm worden ? ik heb by the way gechecked met bios , systemcheck ( duur programma voor detailhandel) , mbm en sisoft sandra.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 15:39   #2
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Teveel koelpasta is ook niet goed!!!!!!!!!!

Dat is het eerste punt.


Punt 2, als je fans hebt die de lucht van je proc. weg zuigen moet je ook fans hebben die de lucht aanzuigen omdat je anders over/onder druk krijgt en dat is ook niet nuttig.

75 graden is acceptabel, maar veel warmer moet die echt niet worden.

Volgens mij heb je teveel koelpasta. 1 rijstdruppeltje is genoeg
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 15:44   #3
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

das idd veel te warm en zeker niet goed.
staat er niet toevallig een process op constant full load te draaien?
heb je et bios al es gereset? heb je al es zelf gevoeld aan de cpu nadat je hm uit hebt gezet? misschien is je sensor rot.
verder zijn er ook fans in de handel die extra hard blazen als laatste optie...
en als extra kan je nog kijken naar extra holes in je case/extra fans bij plaatsen.

btw misschien ook es je cpu laten benchmarken, als die dan serieus te heet wordt weet je genoeg. check wel de limits waarop je systeem staat qua temp! dat niet opeens je cpu affakkelt
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 19:48   #4
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

heb dus met een ( zeer nauwkeurige ) termometer ( 5 min lang , syteem stond 3 uur aan met benchmark )gemeten , en die kwam bij de cpu rond de 70 , en in de case rond de 35.

ik kan natuurlijk niet helemaal bij de cpu komen , dus heb ik het koelblok gemeten.

koelpaqsta is idd niet te veel of te weinig. hij loopt nooit vast ofzow , ook nie bij benchmarks enz , maar ik ben wel bang dat op den duur m'n cpu kuren gaat vertonen.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 23:16   #5
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

oke even iets handigs om te weten..

is die 75 graden de CORE TEMP?
als dit niet de core temp is, maar de SURFACE TEMP heb je een probleem, dan kan je beter een betere koeler gebruiken en niet teveel koelpasta... EN EEN GOED MERK koelpasta

de cores van AMD XP's kunnen geloof ik ongeveer 85 graden celcius aan, dus je zit nog safe.. echter is het wel tyfus hoog.. mijn 2500+ loopt op 49 graden.

CPU's zijn trouwens ontwikkeld om dezelfde temps te halen met verschillende snelheden.

punten die je ff moet checken:
Koelpasta te dik of te dun.
Fan die te weinig lucht verplaatst.
Weinig verse lucht in je kast.
Slechte circulatie van lucht in je kast.


probeer et eens met de kast open, zodat er een constanste stroom verse lucht is.


welke coolermaster is het trouwens? zo'n silent uitvoering? daar heb ik namelijk slechte ervaringen mee.... mijn broer heeft zo'n kreng en die CPU raakt ook rond de 70 graden, waardoor deze instellingen vergeet. Binnenkort ff een stock cooler van AMD erop zetten. Daarmee zou hij al 50 graden moeten worden.
Nu loopt hij gewoon onder geklokt. (niet dat het uitmaakt voor m'n broer.. die snapt er toch geen hol van)

-edit-
ik las ff erover heen dat het meten van het koelblok al 75 graden opleverde??? dit is dus te hoog. Dan kan je nog 20 graden erbij optellen en dan weet je de coretemp ongeveer.
Ik zou uitkijken als ik jou was.. je kan flink je CPU beschadigen op deze manier, waardoor de prestaties hard achteruit gaan...
Normaal moet je een koelblok kunnen vasthouden voor minimaal 5 seconden. Dit betekend dat hij onder de pijngrens van 55 graden ligt.
__________________
hardstikke doooooood

Laatst aangepast door FunFair : 20 February 2004 om 23:18
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 23:52   #6
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
heb dus met een ( zeer nauwkeurige ) termometer ( 5 min lang , syteem stond 3 uur aan met benchmark )gemeten , en die kwam bij de cpu rond de 70 , en in de case rond de 35.

ik kan natuurlijk niet helemaal bij de cpu komen , dus heb ik het koelblok gemeten.

koelpaqsta is idd niet te veel of te weinig. hij loopt nooit vast ofzow , ook nie bij benchmarks enz , maar ik ben wel bang dat op den duur m'n cpu kuren gaat vertonen.
ik zou toch maar es een nieuwe cooler gaan proberen dan. vraag evt. in de winkel naar een geschikte cooler die zij aanbieden.
maak verder de CPU weer helemaal schoon (alle koelpasta er af halen met wasbenzine oid) en doe er dan een druppel ter groote van een erwt aan koelpasta op.
dit moet afdoende zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 00:11   #7
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

een erwt is wel groot hoor...

rijstkorrel (ongekookt) is al voldoende..
ook prettig om dit met een pinpas of iets dergelijks uit te smeren totdat het vlak is. wel uitkijken dat je niet te hard drukt, zodat je core afbrokkelt
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 08:34   #8
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

dit is al de tweede cooler die er op zit , hiervoor zat er een cooler op die ik bij mij procesoor kreeg. nu idd die silent cooler , maar die koelt even goed als die van amd , maar maakt minder lawaai.

ik ga vanmiddag even mijn cpu laten testen , en kijken of t daaraan licht.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 09:34   #9
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Jah is wel verstandig.. als hij dan van die hoge temps blijft aangeven... moet je maar terug gaan naar de winkel.. want dit is niet echt betrouwbaar
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 11:40   #10
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

heb nieuwe cpu nu , en temperaturen zijn nu cpu : 44 en case 32.

was dus gewoon brakke cpu.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 14:06   #11
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

lol kan je wel zeggen

iig mooi dat je een nieuwe CPU hebt
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 21:52   #12
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
heb nieuwe cpu nu , en temperaturen zijn nu cpu : 44 en case 32.

was dus gewoon brakke cpu.
hmm ja dat kan ook nog ja
opzich zat het er wel in, maar ja daar ga je niet zomaar vanuit. maargoed gelukkig dat alles weer in orde is
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2004, 15:06   #13
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

en hij begint nu weer steed warmer te worden , of kan 60 graadjes voor cpu en 50 graadjes voor case nog ?
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2004, 22:27   #14
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn 2500+ barton gaat zelden over de 40 C. Veel hangt ook af van je case, dat je genoeg ruimte hebt en zo. Ik heb een fan direct op de cpu die lucht van buiten op de koeler van de cpu blaast en dan een zijdelingse die de lucht dan terug wegzuigt van de cpu.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2004, 03:24   #15
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
en hij begint nu weer steed warmer te worden , of kan 60 graadjes voor cpu en 50 graadjes voor case nog ?
Moh kan prima ja. Het is redelijk hoog maar niet direct onacceptabel. Als die CPU op idle 70 draait zou ik idd andere stappen ondernemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2004, 13:30   #16
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

idle draait ie op 50.

Case is redelijk goed , Aopen QF50 , dus niks mis mee dacht ik , zit ook niet heel vol ( niet voller dan normaal iig )
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 09:34   #17
-trixz-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

voor een goede performance 100 C.

kun je der een eitje op bakken

ontopic:

boven de 50 gradencelsius word 't wat minder leuk
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.