Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 June 2004, 19:11   #1
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard geen uitkering voor jongeren.

In Amsterdam krijgen jongeren van 15 tot 23 jaar die geen werk hebben binnenkort géén uitkering meer. De jongeren zullen verplicht werkstage moeten lopen of terug moeten naar de schoolbanken. De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb van Werk en Inkomen kondigde de maatregel vandaag aan.

De gemeente wil tegengaan dat jongeren wennen aan het ontvangen van een bijstandsuitkering. Ook wil men voorkomen dat voortijdige schoolverlaters min of meer worden beloond voor het feit dat zij niet meer naar school gaan of willen.

Alleen jongeren die om een bijzondere reden geen scholing of stage kunnen volgen, krijgen nog een uitkering. Botweg een werkstage of scholing weigeren betekent ook geen geld.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 19:12   #2
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

wat een goede zaak, in de bloei van leven en fysiek op je top zijn in je levensloop gewoon een beetje hangen en je hand op houden. Onder het motto des noods maar vakken vullen zouden mensen aan de slag moeten.

Nu hopen dat deze regeling echt werkt en een mentaliteit verandering veroorzaakt onder werkloze jongeren.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 19:16   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

heel goede zaak, maar hoe kan een jongere van 15 jaar nu recht hebben op een bijstands uitkering?
daar heb je toch alleen recht op als je al iets van een jaar of 2 jaar in vast dienstverband hebt gewerkt ?

correct me if im wrong..ik ben niet echt van de theorie of gang van zaken op de hoogte.., maar jongeren van die leeftijd behoren imho ook geen uitkering te krijgen (behalve misschien in speciale gevallen van arbeidsongeschiktheid e.d ). volgens mij is er voor praktisch iedere jongere wel werk op de arbeids markt...
dat vele jongere te lui of te beroerd zijn om alle vormen van werk aan te pakken is dan dus een 2e, maar werk is er!
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 19:35   #4
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jongeren moet toch zowieso tot (en met?) hun 16e verplicht naar school? hoe kan iemand van 15 nu al uitkering krijgen?

maja ik het zowieso goed dat ze het afschaffen want tis beetje belachelijk dat je als jongere lekker niks gaat doen en uitkerinkje gaat vangen terwijl je eigenlijk gewoon makkelijk een baan kan krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 19:36   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

goede zaak tot ongeveer 18 jaar ja, vanaf 18 kan iemand zelf wel bepalen wat hij of zij gaat doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 20:32   #6
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
goede zaak tot ongeveer 18 jaar ja, vanaf 18 kan iemand zelf wel bepalen wat hij of zij gaat doen.
ok, 23jaar als bovengrens vind ik dan misschien ook wel ietwat te hoog gegrepen als je er vanuit gaat dat er al genoeg mensen (vmbo'ers, vroegtijdig schoolverlaters e.d ) al vanaf hun 16e fulltime werken.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 20:57   #7
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ok, 23jaar als bovengrens vind ik dan misschien ook wel ietwat te hoog gegrepen als je er vanuit gaat dat er al genoeg mensen (vmbo'ers, vroegtijdig schoolverlaters e.d ) al vanaf hun 16e fulltime werken.
23 jaar is juist een perfect gekozen leeftijd omdat je pas vanaf je 23e helemaal niet meer leerplichtig bent. Tot en met je 23e ben je namelijk zonder mbo, havo of vwo diploma nog steeds leerplichtig (ware het niet dat je vanaf je 16e nog maar parttime leerplichtig bent)
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 21:09   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
23 jaar is juist een perfect gekozen leeftijd omdat je pas vanaf je 23e helemaal niet meer leerplichtig bent. Tot en met je 23e ben je namelijk zonder mbo, havo of vwo diploma nog steeds leerplichtig (ware het niet dat je vanaf je 16e nog maar parttime leerplichtig bent)
Als jij met je 23e jaar niet op school verschijnt is er geen haan die erom kraait
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.