Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 October 2003, 21:42   #1
Registered
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Bindingsangst?!

hoi, ik ben een meisje van 16, en ik heb iets waar ik me waarschijnlijk nog helemaal niet mee bezig moet houden op deze leeftijd, mja.
Al een paar keer vonden jongens me leuk en ik hun ook, maar zodra ze wat verder wouden dan alleen zoenen en vriendschap (een wat serieusere relatie dus, ik bedoel dus niet seks, maar dat we echt vriendje - vriendinnetje werden). Werd ik bang ofzo. Ik weet niet wat ik had. Maar ik begon ontzettend te twijfelen. Omdat ik het allemaal niet meer wist zei ik maar tegen de jongen dat ik het echt niet wist en dat hij beter een ander meisje kon zoeken, omdat ik er toch nooit uitkwam. En hij dus beter af was met een ander die WEL zeker was van dr zaak. De enige keren dat het goed ging was met jongens op vakantie. Die zag ik na 2 weken toch niet meer en ik kwam terug in mn eigen omgeving waarin niks was veranderd.
Nu heb ik het weer... Een jongen vind me leuk, en ik vond hem ook echt een leuke jongen! Ik was niet verliefd ofzo, maar ik gaf dit voor het eerst een kans van slagen. We hadden al een paar keer gezoend en ik had gezegd dat we het maar rustig aan moesten doen en dat we wel zullen zien wat ervan kwam. Fucking onduidelijk natuurlijk! Maar ik voel me daar prettig bij.
Natuurlijk wou hij weer duidelijkheid. En ik voel me ook verplicht om hem dat te geven. Alleen ik weet het zelf niet! Ik begin weer helemaal te twijfelen. Ik ben bang dat alles veranderd. Dat iedereen anders tegen me gaat doen. En vooral mn mannelijk vrienden... Dat ze dan het id hebben: "Oh ik hoef niet meer leuk te doen ofzo." :S. Of dat de flirtrelatie die ik met sommige jongens heb weggaat. Ik weet nu ook echt niet wat ik moet zeggen tegen hem!
Eigenlijk hoop ik dat iemand dit ook heeft meegemaakt en weet wat ik nu moet doen, en hoe ik ermee om moet gaan! Of gewoon iemand met tips.
In ieder geval heeel erg bedankt voor het lezen!
xje

Mij
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 22:23   #2
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je moet kiezen
en dus ook kiezen om dingen op te geven
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 22:37   #3
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

je hoeft niet te kiezen. Je kan best mannelijke vrienden houden als je een relatie hebt, zolang je die VRIJHEID maar krijgt. Ik zou hem gewoon eerlijk zeggen dat je er moeite mee hebt om de redenen die je hier ook geeft, maar dat je hem wel heel leuk vind en er graag voor wilt gaan!
Dan heeft hij de kans om te reageren en je misschien wel een handje te helpen door aan te geven wat hij van een relatie verwacht. Het hoeft allemaal nog niet ZO serieus, trouw blijven kun je ook als je vrienden bent met andere jongens (dat wel duidelijk maken!!) en je hoeft elkaar ook niet elke dag te zien zolang het maar fijn is om bij elkaar te zijn
Ik hoop dat je er iets aan hebt
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 08:23   #4
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je door wilt gaan met de hele wereld zoenen zonder ergens verantwoordelijkheid voor te hoeven nemen dan moet je geen vriend nemen. Als je iemand wil die je vertrouwt, die er altijd voor je is, die naar je luistert en je serieus neemt zonder dat hij steeds indruk op je hoeft te maken, moet je maar eens overwegen wel een relatie te beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 10:30   #5
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik herken dit wel heel erg eigenlijk , precies datzelfde gevoel van twijfel of je hier eigenlijk wel zin in hebt, meestal besloot ik dan ook om het toch maar te laten voor wat het is en lekker vrij te blijven. En dan had ik van die vriendinnen die dan maar zeiden van 'waarom doe je dat nou, hij is toch superleuk& lief etc.", maar ik wilde het gewoon niet, dat vaste, dat gedoe.
Maar bij mij is het toch echt wel veranderd, ik ben nu echt superverliefd en weet heel zeker dat dit wel echt is & blijft .
Dus maak je niet druk, geniet gewoon van wat je op dit moment wel wilt en er komt vanzelf wel iemand waar je echt wel dingen in je leven voor wilt aanpassen enzo.
Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je wilt nu, maar ik ben iig heel blij dak altijd lekker mn gang heb kunnen gaan en nu pas serieus ben geworden. (Ik ben nu 18 )
Komt nog wel .
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 21:26   #6
hollywood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb ongeveer het zelfde op dit moment. Heb nu een vriend (5 weken) en begin mijn oude leventje toch erg te missen, al is er eigenlijk weinig verandert. Toch het idee in mijn achterhoofd dat ik niet alles kan doen wat ik op sommige momenten zou willen vind ik erg storend. Ik ben gewoon nog niet toe aan een vaste relatie. Het is geen bindingsangst. Je bent er waarschijnlijk nog niet aan toe om je te binden.
Ik heb er zelf erg veel spijt van dat ik wat ben begonnen met mijn vriend, omdat ik hem binnenkort toch erg zal moeten teleurstellen door de relatie te beeindigen, maar ik hou het niet vol.
Ik raad het je dus af om iets te beginnen met een jongen voordat je er helemaal van bent overtuigt dat je er klaar voor bent.
Een vriend hebben kan heel makkelijk zijn, maar wanneer je eigenlijk liever je eigen gang gaat, is het erg moeilijk.

Suc6
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2003, 19:20   #7
Nielssss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by hollywood
Ik raad het je dus af om iets te beginnen met een jongen voordat je er helemaal van bent overtuigt dat je er klaar voor bent.
En dan doe je hem ook nog pijn. Ik zou me nog maar niet te druk maken over bindingsangst hoor, misschien ben je gewoon nog niet toe aan een relatie. Als je eraan toe bent voel je dat vanzelf (tenminste dat is mijn overtuiging)
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:48.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.