Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 October 2004, 17:58   #1
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard beste ploeg in belgie?

ik vraag me af wie er iets van de belgische voetbal compititie weet

(als nederlanders)

dus zeg eens voor welke ploeg zou je wel een suporter willen zijn?

ik ben wel benieuwd of jullie er iets van af kennen?

ik alvast voor RCGenk

(gaat over de Belgische compititie!!!!!!!!!)

thanks
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 21:44   #2
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Van welke competitie was het nou?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 23:08   #3
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

GBA. Vind dat paars wel stoer.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 08:12   #4
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de belgische compitie plus GBA speelt niet zo goed dit seizoen
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 09:53   #5
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

dat Heusden/Zolder lijkt me wel een grappig clubje ... maja ... ken hier in Nederland een paar belgen en die zijn voor Anderlecht dus denk dat ik daar ook wel voor zou kiezen ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 10:54   #6
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

fc de kampioenen
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 11:14   #7
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

patro maasmechelen
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 11:38   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: beste ploeg in belgie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruisader
ik ben wel benieuwd of jullie er iets van af kennen?

ik alvast voor RCGenk
Ken weinig van de Belgische competitie, maar Genk lijkt me wel een leuke sfeervolle volksclub
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 12:16   #9
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik was altijd fan van Hoei
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 16:48   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard Re: Re: beste ploeg in belgie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ken weinig van de Belgische competitie, maar Genk lijkt me wel een leuke sfeervolle volksclub
Je hebt het nu over een reageerbuisfusieclub, Tuur.. Naar verluid is het er één dooie boel..

Ik ben in België uiteraard voor de enige echte volksclub: KV Mechelen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 23:09   #11
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Doe mij dan maar Club Brugge omdat een belgische vriend van me die hier (al jaren) in Nl. woont daar ook voor is.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 09:50   #12
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HugoBoss
fc de kampioenen
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 10:57   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: beste ploeg in belgie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Je hebt het nu over een reageerbuisfusieclub, Tuur.. Naar verluid is het er één dooie boel..

Ik ben in België uiteraard voor de enige echte volksclub: KV Mechelen
Tja weet ik veel In de VI zie ik altijd dat het altijd best druk is bij clubs zoals RC Genk en Standaard Luik.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 13:16   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Wink Re: Re: Re: Re: beste ploeg in belgie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Tja weet ik veel In de VI zie ik altijd dat het altijd best druk is bij clubs zoals RC Genk en Standaard Luik.
Standard Luik zeker Maar het Finix-stadion Net zo'n reageerbuisclub als PSV of Wolfsburg of GBA
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 13:33   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Ik kan me dr iets bij voorstellen, maar licht de insidersterm 'reageerbuisclub' eens wat nader toe alsjeblieft
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 13:45   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik kan me dr iets bij voorstellen, maar licht de insidersterm 'reageerbuisclub' eens wat nader toe alsjeblieft
Reageerbuisclub is een club die louter kan bestaan op basis van geld, of is ontstaan uit financiëel gewin. PSV is Philips, Wolfsburg is Volkswagen, Genk en GBA zijn ontstaan uit fusies, die louter meer geld genereren als doel hebben, maar verder zieloos zijn zonder enige historie.

Kijk, wanneer Volkswagen zich terugtrekt bij Wolfsburg, dan degradeert de club onmiddelijk. Wolfsburg is een kleine stad, met een kleine achterban en is louter door deze miljoenen groot geworden. PSV en Philips is precies hetzelfde, of bijna dan. Stopt Philips, dan is het gedaan met PSV. Voor andere bedrijven uit de randstad is PSV niet interessant, de club zou het nog even uitzingen, maar als de echte successen uitblijven dan haakt het succespubliek bij PSV zo af, en wordt het een gewone subtopper, naar Eindhovense maatstaven. PSV is een topclub op het gebied van prestaties, maar verder is het altijd provinciaal gebleven. Zelfs op het gebied van harde kernen zie je het terug, daar waar Feyenoord en Ajax serieus genomen worden op dit gebied heeft PSV een ver beneden puberaal publiek dat als apen in hekken hangt. Tja he?

(laat mijn vriendin dit maar niet lezen btw )
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 17:36   #17
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tof tof tof allemaal
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 18:15   #18
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Reageerbuisclub is een club die louter kan bestaan op basis van geld, of is ontstaan uit financiëel gewin. PSV is Philips, Wolfsburg is Volkswagen, Genk en GBA zijn ontstaan uit fusies, die louter meer geld genereren als doel hebben, maar verder zieloos zijn zonder enige historie.

Kijk, wanneer Volkswagen zich terugtrekt bij Wolfsburg, dan degradeert de club onmiddelijk. Wolfsburg is een kleine stad, met een kleine achterban en is louter door deze miljoenen groot geworden. PSV en Philips is precies hetzelfde, of bijna dan. Stopt Philips, dan is het gedaan met PSV. Voor andere bedrijven uit de randstad is PSV niet interessant, de club zou het nog even uitzingen, maar als de echte successen uitblijven dan haakt het succespubliek bij PSV zo af, en wordt het een gewone subtopper, naar Eindhovense maatstaven. PSV is een topclub op het gebied van prestaties, maar verder is het altijd provinciaal gebleven. Zelfs op het gebied van harde kernen zie je het terug, daar waar Feyenoord en Ajax serieus genomen worden op dit gebied heeft PSV een ver beneden puberaal publiek dat als apen in hekken hangt. Tja he?

(laat mijn vriendin dit maar niet lezen btw )
[theo maassen]
Eindhovuuhhh Eindhovuuhhh Eindhovuuhhh!!
[/theo maassen]
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 18:28   #19
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

compititie?

edit: sorry belg..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 18:30   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
[theo maassen]
Eindhovuuhhh Eindhovuuhhh Eindhovuuhhh!!
[/theo maassen]
Hehe, ja, dat niet alleen hoor
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 20:33   #21
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik geloof niet dat PSV bestaat bij de gratie van Philips. Natuurlijk is het een-twee-eenheid die niet losgekoppeld zal en kan worden, maar ik geloof niet dat Philips meer geld in PSV stopt dan bijvoorbeeld ABN in Ajax.

En ik vind het nogal dubieus dat een harde kern, zoals bij Ajax of Feyenoord een maatstaaf moet zijn.. Over successupporters nog maar niet gesproken. Jij weet ook wel hoe leeg de ArenA is als het daar wat tegenvalt. Wat dat betreft heeft Feyenoord als enige een 'echt' publiek...

In Brabantstad zitten voldoende grote bedrijven die achter PSV staan. Sowieso heeft een club als PSV tegenwoordig internationaal zoveel uitstraling dat daar heus wel een groot bedrijf op af zou komen met een vergelijkbaar sponsorbudget als in Rotterdam of Amsterdam...

Natuurlijk is PSV provinciaal, maar dat kun je ook uitleggen als de charme van PSV.. Bij PSV en Brabant hoort geen Amsterdamse cultuur. Maar dat is toch ook geen maatstaf voor een 'echte' club.

Natuurlijk zou PSV zonder Philips niet bestaan. Natuurlijk zou er dan waarschijnlijk niet meer dan een subtopper in Eindhoven spelen en natuurlijk zouden er dan niet zoveel supporters zijn, maar ik denk niet dat als Philips om wat voor een reden dan ook PSV zou terugvallen tot een middenmoter

Ik weet niet of je de meest recente Johan gelezen hebt over bedrijfsclubs, maar die hebben zeker wel historie..

Ik denk dat je verhaal net zo goed voor een groot deel voor Ajax op zou kunnen gaan.. Als daar de successen wegvallen, dan blijft ook daar het publiek weg... Ook al zouden ze nog zoveel historie hebben. Wat dat betreft verschilt het niet wezenlijk van PSV.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 21:09   #22
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik geloof niet dat PSV bestaat bij de gratie van Philips. Natuurlijk is het een-twee-eenheid die niet losgekoppeld zal en kan worden, maar ik geloof niet dat Philips meer geld in PSV stopt dan bijvoorbeeld ABN in Ajax.

En ik vind het nogal dubieus dat een harde kern, zoals bij Ajax of Feyenoord een maatstaaf moet zijn.. Over successupporters nog maar niet gesproken. Jij weet ook wel hoe leeg de ArenA is als het daar wat tegenvalt. Wat dat betreft heeft Feyenoord als enige een 'echt' publiek...

In Brabantstad zitten voldoende grote bedrijven die achter PSV staan. Sowieso heeft een club als PSV tegenwoordig internationaal zoveel uitstraling dat daar heus wel een groot bedrijf op af zou komen met een vergelijkbaar sponsorbudget als in Rotterdam of Amsterdam...

Natuurlijk is PSV provinciaal, maar dat kun je ook uitleggen als de charme van PSV.. Bij PSV en Brabant hoort geen Amsterdamse cultuur. Maar dat is toch ook geen maatstaf voor een 'echte' club.

Natuurlijk zou PSV zonder Philips niet bestaan. Natuurlijk zou er dan waarschijnlijk niet meer dan een subtopper in Eindhoven spelen en natuurlijk zouden er dan niet zoveel supporters zijn, maar ik denk niet dat als Philips om wat voor een reden dan ook PSV zou terugvallen tot een middenmoter

Ik weet niet of je de meest recente Johan gelezen hebt over bedrijfsclubs, maar die hebben zeker wel historie..

Ik denk dat je verhaal net zo goed voor een groot deel voor Ajax op zou kunnen gaan.. Als daar de successen wegvallen, dan blijft ook daar het publiek weg... Ook al zouden ze nog zoveel historie hebben. Wat dat betreft verschilt het niet wezenlijk van PSV.
Philips is de grootste sponsor in Nederland, en levert meer geld aan PSV dan ABN Amro aan Ajax en Fortis en Feyenoord.
Zoals ik al zei verwacht ik niet dat PSV onmiddelijk zou terugvallen bij het stoppen van Philips, maar het behoeft geen verdere toelichting dat die overige sponsors met name geïnteresseert zijn in het succes van PSV. Mocht chemieconcern DSM morgen eindelijk miljoenen in Roda JC gaan pompen, dan wordt de club natuurlijk onmiddelijk interessant voor overige grote sponsoren. Maar in feite blijft de club dan in alle overige opzichten een provincieclub. Een club die dus zo groot is bij de gratie van een groot concern. Reageerbuisclub dus.
Wat ik bedoelde met de aanhang van PSV; daarmee doelde ik meer op de uitstraling van de club. PSV is allesbehalve een volksclub. Volksclubs kenmerken zich erdoor dat wanneer het minder gaat juist zíj de clubs erdoorheen trekken, echte harde supporterskernen dus. De zogeheten Traditionsvereinen Op Ajax is dat nu niet echt meer van toepassing, maar in de Meer wel degelijk. Als ABN Amro stopt met Ajax te sponsoren, dan kun je er donder op zeggen dat Ajax morgen alweer een nieuw groot landelijk bedrijf kan presenteren. Maar hoe interessant is het voor een landelijk concern om een provincieclub (op het gebied van aandacht en supporters!) als PSV eenzelfde bedrag te bieden?
Ik ben weliswaar een groot pleiter voor evenveel media-aandacht voor PSV als voor Ajax en Feyenoord, maar dat is met name vanwege het feit dat de NOS een publieke omroep is (en geen commerciële). PSV verdient qua prestaties minimaal zoveel aandacht, maar krijgt dat niet doordat de NOS een Ajax-omroep is. Maar en alle andere opzichten is het natuurlijk niet meer dan logisch dat het níet gebeurt.
PSV en Philips zijn inderdaad een 2-eenheid, en Philips zal de sponsoring nooit stopzetten. Maar het blijft frappant dat PSV pas opkwam toen Philips er echt achter ging staan na een toevallig succes. Het contrast met de bekerfinale van VfL Wolfsburg eind jaren 90 en tóen pas de toetreding van Volkswagen is treffend
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.