Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 January 2003, 20:29   #1
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard kinderen

naar aanleiding van de andere topic...
vanaf wanneer zijn mensen geschikt of ongeschikt om kinderen te hebben?zijn ze ongeschikt als ze gehandicapt zijn of totaal wel geschikt? en moeten ze (sorry fade of light,k heb je idee gestolen...) getest worden voor ze kinderen mogen krijgen?en hebben andere mensen het recht om mensen te verbieden kinderen te krijgen of niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 20:35   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

men is pas geschikt als men op zich zelf kan wonen en dus niet afhankelijk is van andere, dan denk ik dat je klaar bent om kinderen te krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 21:06   #3
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: kinderen

Citaat:
Originally posted by lief-heksje
naar aanleiding van de andere topic...
vanaf wanneer zijn mensen geschikt of ongeschikt om kinderen te hebben?zijn ze ongeschikt als ze gehandicapt zijn of totaal wel geschikt? en moeten ze (sorry fade of light,k heb je idee gestolen...) getest worden voor ze kinderen mogen krijgen?en hebben andere mensen het recht om mensen te verbieden kinderen te krijgen of niet?
vanaf wanneer, ja je moet inderdaad op zn minst op jezelf wonen en een baan hebben. over gehandicapt heb ik al gepost in n ander topic.
Testen..hmm..ik vraag me af of dat uberhaupt mogelijk is, en ik ben ook wel benieuwd naar wat voor test dan. maar in eerste instantie lijkt t me niks zo'n test..en ik kan me voorstellen dat je je als aanstaande ouder beledigd voelt dan, je weet toch zelf wel of je verstandig genoeg bent om n kind te krijgen. zo zou ik me voelen. maar er zijn helaas ook genoeg mensen die neit verstandig genoeg zijn. maar ja, tijdens het opvoeden leer je eigenlijk pas wat een kind hebben inhoudt, je kan t vantevoren nooit weten. Ik denk ook neit dat andere mensen het recht hebben om te verbieden dat anderen een kind krijgen. en darbij, als ze dat wel zouden krijgen zouden de ouders nog altijd kunnen zeggen dat het 'een ongelukje' was. Wat neit per'se betekent dat je het vervelend vindt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 21:11   #4
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: kinderen

Citaat:
Originally posted by eneri

vanaf wanneer, ja je moet inderdaad op zn minst op jezelf wonen en een baan hebben. over gehandicapt heb ik al gepost in n ander topic.
Testen..hmm..ik vraag me af of dat uberhaupt mogelijk is, en ik ben ook wel benieuwd naar wat voor test dan. maar in eerste instantie lijkt t me niks zo'n test..en ik kan me voorstellen dat je je als aanstaande ouder beledigd voelt dan, je weet toch zelf wel of je verstandig genoeg bent om n kind te krijgen. zo zou ik me voelen. maar er zijn helaas ook genoeg mensen die neit verstandig genoeg zijn. maar ja, tijdens het opvoeden leer je eigenlijk pas wat een kind hebben inhoudt, je kan t vantevoren nooit weten. Ik denk ook neit dat andere mensen het recht hebben om te verbieden dat anderen een kind krijgen. en darbij, als ze dat wel zouden krijgen zouden de ouders nog altijd kunnen zeggen dat het 'een ongelukje' was. Wat neit per'se betekent dat je het vervelend vindt.
mee eens.

het lijkt me idd dat je het meeste leerd tijdens het opvoeden van een kind hierop kan je denk ik lastig getest worden, want ieder kind is heel anders
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2003, 16:07   #5
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat er 1 ding vergeten wordt, je kan moeilijk iedereen die een kind krijgt en volgens 'de overheid' er niet goed voor kan zorgen hun kind afpakken.

Je kan pas zien hoe iemand opvoedt als hij zelf een kind heeft en vaak komen de echte probleemgevallen er niet mee naar buiten, dus dit is onzin, het is gewoon nooit te controleren en waar ligt de grens ? Volgens is iedereen in principe er op uit om de perfecte maatschappij te kweken, perfecte opvoeding, geen criminaliteit enzovoort maar wat is er dan nog aan ? Er moet in een leven wel een beetje uidaging zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2003, 16:17   #6
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annestacia
Ik denk dat er 1 ding vergeten wordt, je kan moeilijk iedereen die een kind krijgt en volgens 'de overheid' er niet goed voor kan zorgen hun kind afpakken.

Je kan pas zien hoe iemand opvoedt als hij zelf een kind heeft en vaak komen de echte probleemgevallen er niet mee naar buiten,
vergeet jij dan ook de Kinderbescherming niet, die kan ingrijpen wanneer het onveilig wordt voor kinderen thuis.
De echte probleemgevallen komen er meestal niet mee naar buiten, maar de meeste mensen die ik ken bellen wel ff de politie/kinderbescherming op, als ze horen dat er bij de buren een kind wordt mishandeld.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2003, 16:18   #7
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

vergeet jij dan ook de Kinderbescherming niet, die kan ingrijpen wanneer het onveilig wordt voor kinderen thuis.
De echte probleemgevallen komen er meestal niet mee naar buiten, maar de meeste mensen die ik ken bellen wel ff de politie/kinderbescherming op, als ze horen dat er bij de buren een kind wordt mishandeld.
vaak gebeurd mishandeling stiekem en wordt er pas heel laat voor uit gekomen, ik ken er maar al teveel gevallen van
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2003, 21:08   #8
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: kinderen

Citaat:
Originally posted by lief-heksje
naar aanleiding van de andere topic...
vanaf wanneer zijn mensen geschikt of ongeschikt om kinderen te hebben?zijn ze ongeschikt als ze gehandicapt zijn of totaal wel geschikt? en moeten ze (sorry fade of light,k heb je idee gestolen...) getest worden voor ze kinderen mogen krijgen?en hebben andere mensen het recht om mensen te verbieden kinderen te krijgen of niet?
Mensen zijn geschikt om kinderen te hebben zodra ze zelfstanding hebben, een goede, betrouwbare en vaste partner als vader hebben en wat vooral belangrijk is: financieel de mogelijkheid hebben een kind op te voeden, naar school te laten gaan enz.
Ik vind dat gehandicapte óók kinderen mogen hebben, ze zijn net zo goed mensen! Alleen zullen deze mensen wat extra steun van buitenaf nodig hebben bij het opvoeden van hun kinderen. Een vast persoon! Zodat er ook later, in de puberteit een vertrouwenspersoon voor hen is, omdat ze nou eenmaal niet altijd bij hun ouders terecht kunnen.
Ik vind in zekere zin wel dat mensen recht hebben andere te verbieden kinderen te hebben. Ik denk in ieder geval dat er een lijn getrokken moet worden; als je hier aan vol doet, ben je in staat een gelukkig kind groot te brengen. Vol doe je hier niet aan, dan zul je er aan moeten werken! Een kind is geen stofzuiger, een kind is zelf ook een mens, dat recht heeft op een waardig leven!
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2003, 21:10   #9
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: kinderen

Citaat:
Originally posted by Karma-Killer

Mensen zijn geschikt om kinderen te hebben zodra ze zelfstanding hebben, een goede, betrouwbare en vaste partner als vader hebben en wat vooral belangrijk is: financieel de mogelijkheid hebben een kind op te voeden, naar school te laten gaan enz.
oh dus als die vader al 20 jaar heeft vastgezeten voor moord met voorbedachte rade van een kind dat hij eerder had verwekt, maar nu op vrije voeten is en aan jouw punten voldoet, dan zie jij geen probleem?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2003, 00:12   #10
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

ik denk niet dat het zaak is van de overheid om te bepalen wie wel of geen kinderen mogen hebben. ik denk alleen dat dokters een advies mogen geven op medische gronden.

Zo kan een dokter een stel afraden kinderen te nemen als ze zelf een handicap hebben die zeer waarschijnlijk overslaat op hun kinderen.

Ik denk niet dat je mensen moet gaan verbieden of verhinderen om kinderen te krijgen. zeker niet om financieele redenen. Belachelijk in zuid afrika waar mensen NIETS hebben presteren moeders en vaders het kinderen zwaar ondervoed groot te brengen. en dan moet je hier als gezin zo veel euro verdienen anders mag je geen kind. nee onzin.


-----------------------

nieuw certificaat binnen!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2003, 18:23   #11
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: kinderen

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


oh dus als die vader al 20 jaar heeft vastgezeten voor moord met voorbedachte rade van een kind dat hij eerder had verwekt, maar nu op vrije voeten is en aan jouw punten voldoet, dan zie jij geen probleem?
betrouwbare en vaste partner
Lees jij even hard op dat woord voor?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.