Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 July 2006, 09:02   #1
DeIdioot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Mijn groepje, Rats of the Capital

Jow,
ongeveer een jaar/anderhalf jaar geleden ging de band waarin ik drum Rats Of The Capital (enkel bas en drum) "uiteen". Nu, anderhalf jaar later dus, zijn we van plan eens opnieuw samen te komen en gaan we eens proberen iets deftigs voort te brengen. We hebben ongeveer ooit een demo'tje opgenomen (bij mij op zolder, waardoor de kwaliteit vrij slecht is), en ik wou jullie vragen eens jullie mening te geven over (voorlopig drie van) onze oude liedjes (Ik ga binnenkort eens de hele demo online zetten) en eventueel te zeggen welke liedjes we best bijhouden/verwerken voor onze nieuwe set. Alvast bedankt!

De liedjes vinden jullie hier:

www.purevolume.com/ratsofthecapital

Ohja, Nervosa is een liedje dat niet op de demo stond maar een half jaar later gemaakt werd.


Laatst aangepast door DeIdioot : 6 July 2006 om 09:10
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2006, 10:28   #2
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

De volgende kritiek is niet bedoeld om je neer te halen, maar om het misschien wat beter te maken? Misschien is het nodig om erbij te zeggen dat ik een gitarist ben, dus dat ik dat instrument al een beetje 'mis' als gitaarelitist

Dat stuk wat bij 'The Logic of Neanderthals' bij 3.14 begint.. Wat voor progressie is dat ook alweer? Verder klinkt het stuk wel aardig, het mist alleen iets in mijn ogen, en dat zullen waarschijnlijk extra instrumenten zijn.

Wat ik bij de andere twee stukken mis is consistentie. Het ene moment heb ik het idee dat ik naar een metalband zonder gitaren luister, terwijl het het andere moment op een jazz bas breakje lijkt. Totaal niet erg, aangezien ik het twee geniale muziekstijlen vind.. Maar het geheel, het mist iets, een aanknopingspunt oid.

Verder klinkt het heel aardig, heel strak ook vooral en voor zover ik heb geluisterd (het eerste nummer erop gelet, en de rest op de achtergrond) speelden jullie vrij foutloos

Ik zou er iets meer swing in doen.. Ik denk dat dat wel wat kan hebben
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2006, 11:17   #3
DeIdioot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jow Impressions, bedankt voor de commentaar . De argumenten die je daar opsomt zijn, op een paar persoonlijke geschillen na, de argumenten waarom we er indertijd mee gestopt zijn, en zijn dus de dingen waar we deze keer beter op zullen proberen te letten. We hebben ons voorgenomen iets meer jazz en funk te spelen, maar ook het ruigere niet te negeren, maar ze dan samen te steken in een jasje dat beter past dan het geforceerde, aaneen geplakte jasje waarin we de verschillende genres vroeger propten. Bedankt voor uw mening!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2006, 11:44   #4
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Misschien is het een idee om samen naar wat fusion artiesten te gaan luisteren (mochten jullie dat nog niet doen dan ) om daar wat ideeën uit op te doen?

Is het trouwens geïmproviseerd of heb je dit hele stuk ingestudeerd?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2006, 23:02   #5
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

"Ratts of the Capital" is een nummer van Mogwai

is t gebaseerd op bands als "Lightning Bolt" en "Ruins", of meer als "Death from Above 1979" ?
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 01:11   #6
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

opzich hoeft een gebrek aan consistentie binnen je nummers geen probleem te zijn, alleen moet het dan wel voortkomen uit een artistieke keuze en niet uit onvermogen om een nummer te schrijven dat wél samenhangend is.

verder heb ik nog niks geluisterd, dat morgen wel want nu bed.
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 08:38   #7
DeIdioot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

2-D is blijkbaar wel thuis in het genre. Leuk!
Ondanks het feit dat Death from above een zeer leuke band is, zijn er niet echt invloeden van hen te bespeuren. Lightning Bolt qua live-prestatie en Ruins qua muziek zijn zowat de twee bands die van in den beginne in onze hoofden zaten. Dat heeft zich spijtig genoeg niet altijd geuit in onze muziek, maar het blijven twee bands waarvoor we allebei een grote bewondering hebben en die dus ook een zekere invloed hebben gehad en zullen hebben.
Een andere invloed in het begin van ROTC was John Zorn's Naked City. Zoals je hoort in het eerste liedje dat we maakten, The Logic Of Neanderthalers, zijn het een hoop riffs van verschillende genres aan elkaar geplakt; het bewijs dat Naked City niet zomaar wat verschillende dingen aan elkaar plakt, maar dat het geheel...euh...een geheel is, wat bij ons spijtig genoeg niet echt is gelukt.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 18:17   #8
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door DeIdioot
2-D is blijkbaar wel thuis in het genre.
In welk genre is Dennis niet thuis?

Maar ik vind dat nummer 'The logic of Neanderthal' een beetje een saai, meer van hetzelfde nummer, die andere twee vind ik wel heel erg leuk klinken. Ik ben het wel eens met wat Mark zei, het zou denk ik leuk zijn om een beetje te experimenteren met swing, dat maakt jullie muziek waarschijnlijk wat 'speelser' en daarom afwisselender en (in mijn ogen/oren) prettiger om naar te luisteren.

Maar mijn complimenten, ik vind het erg leuk
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 22:46   #9
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

Klinkt wel goed, vooral Nervosa. Alhoewel ik absoluut geen problemen heb met het hele hakopdetak gebeuren (en de voorbeelden van zorn en ruins geven ook aan dat dat zeker geen probleem hoeft te zijn in muziek).

Wat me wel opviel is dat het soms een beetje dun klinkt. Komt natuurlijk doordat jullie met zn tweeën zijn. Als je kijkt naar bas/drums duo's als Lightning Bolt en Ruins zie je dat de bassist vaak gebruik maakt van vrij veel distortion en andere effecten, waardoor het toch wat voller klinkt. Misschien iets dat jullie ook kunnen gebruiken..

Verder zou het qua compositie misschien wel wat beter kunnen, maar het is moeilijk om daar commentaar op te geven, daar moet je zelf in groeien denk ik. In ieder geval zeker geen slecht idee om weer samen te komen.
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 22:50   #10
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik zou er eerder een chorus, reverb of heel misschien een delay effect op gooien, dan een vorm van distortion/overdrive. Ik vind dat een bas met overdrive afschuwelijk klinkt Luister maar eens naar Orange Goblin oid..
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 22:56   #11
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

nouja, ik heb dan ook niet heel veel verstand van (bas)gitaren en bijbehorende effecten, maar als ik zo luister naar de bands die ik (en anderen in dit topic) noemde dan geloof ik dat ze distortion gebruiken, en dat klinkt een stuk voller (en zeker niet slecht).
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 23:21   #12
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Dat kan, en dat is dan ook een verschil in smaak, wat ik zeker respecteer. Ik raadde enkel wat andere dingen aan, die ikzelf mooi vind klinken
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 23:05   #13
eenandereidioot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind uw groepje debiel. Ge zou er beter mee stoppen en u met de schoon dingen van het leven bezig houden, snotaap.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:45.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.