Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 February 2005, 23:47   #1
mystressdarqyr
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard een aantal vragen over jeugdhulpverlening

Ik moet voor school een sectorwerkstuk maken en mijn onderwerp is jeugdhulpverlening
Ik zou willen vragen of jullie een aantal vragen zouden willen beantwoorden zodat ik die kan verwerken in mijn werkstuk.

alvast bedankt

1) Heb je er wel eens aan gedacht hulp te zoeken?

2)Heb je wel eens hulp gekregen? en zo ja? waardoor? psychiater, psycholoog, groepstherapie e.d.?


3) Welke hulpinstanties ken je allemaal?

4) Ben je weleens opgenomen geweest?

5) Als je al eens opgenomen bent geweest, of je hebt weleens hulp gekregen, schaam je je daarvoor? en zo ja; waarom?


jullie zouden me enorm helpen als jullie deze vragen zouden willen beantwoorden
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2005, 01:02   #2
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: een aantal vragen over jeugdhulpverlening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mystressdarqyr
Ik moet voor school een sectorwerkstuk maken en mijn onderwerp is jeugdhulpverlening
Ik zou willen vragen of jullie een aantal vragen zouden willen beantwoorden zodat ik die kan verwerken in mijn werkstuk.

alvast bedankt

1) Heb je er wel eens aan gedacht hulp te zoeken?

Ja , maar met de huidige instanties, zegmaar een mediant bijvoorbeeld duurt het een jaar voordat je een gesprek met een hulpverlener hebt, papierwerk vertraagd alles, en tegen de tijd dat je eindelijk een keer ''hulp'' krijgt zijn je problemen al verandert, en de mensen waar je mee praat denken in hokjes.


2)Heb je wel eens hulp gekregen? en zo ja? waardoor? psychiater, psycholoog, groepstherapie e.d.?

internaten, maatschappelijk werkers, psychologen de hele rataplan.


3) Welke hulpinstanties ken je allemaal?

Riagg, mediant, leger des heils, humanitas, ik wil nogwel ff doorgaan maar ik denk dat jij t zelf ook wel snapt.

4) Ben je weleens opgenomen geweest?

Ja, 1.5 jaar in een psychologisch evaluatie internaat. en later ook op ZMOK scholen en gesloten internaten. een totaliteit van 4 jaar. vanaf mn 11e.

5) Als je al eens opgenomen bent geweest, of je hebt weleens hulp gekregen, schaam je je daarvoor? en zo ja; waarom?

schamen? dat nooit, anders beantwoordde ik je vraag niet.
je verleden is iets dat altijd bij je blijft , je er voor schamen is verspilde moeite.


jullie zouden me enorm helpen als jullie deze vragen zouden willen beantwoorden

geen probleem, als je verder nog vragen hebt, pm maar.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2005, 09:35   #3
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: een aantal vragen over jeugdhulpverlening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mystressdarqyr
Ik moet voor school een sectorwerkstuk maken en mijn onderwerp is jeugdhulpverlening
Ik zou willen vragen of jullie een aantal vragen zouden willen beantwoorden zodat ik die kan verwerken in mijn werkstuk.

alvast bedankt

1) Heb je er wel eens aan gedacht hulp te zoeken?
Jazeker

2)Heb je wel eens hulp gekregen? en zo ja? waardoor? psychiater, psycholoog, groepstherapie e.d.?
Ja, door psychiater, psycholoog, sociaal psychiatrisch verpleegkundige en groepstherapie


3) Welke hulpinstanties ken je allemaal?
RIAGG, GGZ

4) Ben je weleens opgenomen geweest?
Nee

5) Als je al eens opgenomen bent geweest, of je hebt weleens hulp gekregen, schaam je je daarvoor? en zo ja; waarom?
Nou echt schamen is het niet, maar ik vind niet dat de hele wereld hoeft te weten wat er met me aan de hand is.


jullie zouden me enorm helpen als jullie deze vragen zouden willen beantwoorden
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2005, 13:24   #4
mirre
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik moet voor school een sectorwerkstuk maken en mijn onderwerp is jeugdhulpverlening
Ik zou willen vragen of jullie een aantal vragen zouden willen beantwoorden zodat ik die kan verwerken in mijn werkstuk.

alvast bedankt

1) Heb je er wel eens aan gedacht hulp te zoeken?

Ja, ik heb ook hulp gezocht

2)Heb je wel eens hulp gekregen? en zo ja? waardoor? psychiater, psycholoog, groepstherapie e.d.?

JA ik heb ook hulp gekregen, heb nog steeds hulp. Ik heb hulp gekregen van schoolmaatschappelijkwerk, Riagg, en nu zit ik bij een particulier psychologen praktijk. ik ben ook nog in aanraking geweest met jeugdzorg.

3) Welke hulpinstanties ken je allemaal?

Riagg, ggz, schoolmaatschappelijkwerk, jeugdzorg

4) Ben je weleens opgenomen geweest?

nee

5) Als je al eens opgenomen bent geweest, of je hebt weleens hulp gekregen, schaam je je daarvoor? en zo ja; waarom?

Nee ik schaam me er niet voor, al zijn er aan de andere kant maar heel weinig mensen in mijn omgeving die weten dat ik naar een psycholoog ga. ik vertel het niet omdat ik geen vragen wil, geen rare blikken wil hebben, niet wil dat ze denken dat ik ongelukkig ben.

jullie zouden me enorm helpen als jullie deze vragen zouden willen beantwoorden
Als je nog meer vragen hebt dan pm je maar.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2005, 13:35   #5
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: een aantal vragen over jeugdhulpverlening

1) Heb je er wel eens aan gedacht hulp te zoeken?

Ja, meerdere keren.

2)Heb je wel eens hulp gekregen? en zo ja? waardoor? psychiater, psycholoog, groepstherapie e.d.?

Nog een ja, voor PDD.NOS (vorm van autisme). Daar heb ik gedragstherapieën, medicatie en assetiviteitstrainingen gehad. De eerste en de laatste waren in groepstherapie. En ik ben er een jaar voor opgenomen geweest.
En voor een depressie ben ik een jaar bij een psychiater geweest en nu loop ik bij een spychiater en psycholoog wegens een eetstoornis.

3) Welke hulpinstanties ken je allemaal?

Acaira (of hoe je het ook schrijft), Riagg en het GGZ

4) Ben je weleens opgenomen geweest?

Jeps

5) Als je al eens opgenomen bent geweest, of je hebt weleens hulp gekregen, schaam je je daarvoor? en zo ja; waarom?

Ik ben de grootste deel van mijn leven in behandeling en ik vind het personelijk nogal sukkelig van mezelf dat ik het eigenlijk niet allemaal alleen aan kan. Dus ja, ik schaam me er wel een beetje voor. Zeker omdat ik vaak genoeg te horen krijg dat ik nogsteeds niet "helder" bent
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:10.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.