Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 1 December 2005, 14:37   #1
fukie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Nieuwe elektrische gitaar kopen

Ik heb een half jaar geleden een electrischgitaar paket gekocht, alles deropenderan, maar ik ben er wel op uitgekeken en ben van plan een nieuwe, betere, te kopen.

Nu ben ik helemaal weg van de gitaar(en?) van Slash, ik denk dat ze 'Les Paul' heten, en ik vroeg me af waarom ik zo'n gitaar zou kopen. Wat doet ie goed en slecht enzo.

En ik speel veel Metallica en ik vroeg me af wat voor een gitaar ik het beste daarvoor zou kunnen kopen.


Alvast dank voor eventuele reacties.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 16:04   #2
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Wacht nog maar met een nieuwe gitaar kopen. Een Gibson Les Paul is veeeeel te duur en bovendien kan je hem nog niet goed genoeg bespelen om hem waardig te zijn. Ik zou nog even lekker doorspelen op je oefengitaartje en over een jaar of 2 een nieuwe gitaar kopen. Dan weet je ook meer wat voor toon je zoekt.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 16:16   #3
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

koop een epiphone les paul
is een imitatie van de gibson les paul.
hij is net als de gibson erg zwaar van gewicht en produceert mede daardoor ook een zwaar geluid.
Wanneer je meer geld hebt kun je een gibson kopen of betere elementen voor je Epiphone.
Ik heb er jaren met plezier op gespeeld.
Epiphone les Paul kan je 2e hands wel rond de 250 eu krijgen denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 16:24   #4
fukie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik doelde zelf ook op een Epiphone Les Paul, hebben ze bij de Feedback voor 189,-. Maar wat ik me afvroeg: Is hij Metallica-proof?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 17:17   #5
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Hm, als je voor Epiphone gaat moet het te doen zijn. Zelf heb ik ook een 7snarige Epiphone Les Paul en ik kan er elk geluid uitkrijgen wat ik wil, van deathmetal tot jazz, van klassiek tot blues.

Wat voor versterker heb je trouwens?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 18:27   #6
fukie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb het V-tone paket van behringer gekocht, de versterker heet 'V-Tone GM108'.

Nog een vraagje: Wat zal het verschil zijn met mijn huidige gitaar en een nieuwe. Geluid, makelijker te bespelen e.d.?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 18:51   #7
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fukie
ik doelde zelf ook op een Epiphone Les Paul, hebben ze bij de Feedback voor 189,-. Maar wat ik me afvroeg: Is hij Metallica-proof?
epiphone LP 189 euro?

is dat niet een of ander buttmerk
189 is wel erg goedkoop!!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 19:08   #8
fukie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Om precies te zijn: Epiphone Les Pauls special
van 245,- voor 189,-
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 20:48   #9
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fukie
Ik heb het V-tone paket van behringer gekocht, de versterker heet 'V-Tone GM108'.

Nog een vraagje: Wat zal het verschil zijn met mijn huidige gitaar en een nieuwe. Geluid, makelijker te bespelen e.d.?
Nou ik hoor dat hij maar 189 euro kost zit ik er toch er aan te twijfelen of er wel zo'n groot verschil zit tussen de Behringer en de LP. Natuurlijk is zo'n beetje elke gitaar beter dan zo'n starterspakket maar het verschil zal niet echt duidelijk te zijn.. Zelf ben ik meer van de aanpak 1 keer goed kopen ipv 20 keer 'middelmatig' kopen, als in 1 keer een gitaar van 2000 euro kopen als je eenmaal weet wat je wilt.

Maar om op je vraag antwoord te geven, neem gewoon lekker je gitaar en versterker mee naar Feedback en vraag of je de 2 gitaren door je versterker mag testen. Als je je eigen spullen thuis laat laten ze je hem namelijk op de beste versterker testen en dan komt elke gitaar er perfect uit. Als hij lekker speelt en klinkt, dan weet je wat je moet doen he Wij kunnen niet voor je beslissen, alleen advies geven
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 20:55   #10
fukie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat is allemaal waar elvenkindje, ik was zelf ook nog van plan naar de winkel te gaan voor advies, maar goede tip van eigen versterker.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 21:28   #11
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fukie
Om precies te zijn: Epiphone Les Pauls special
van 245,- voor 189,-
mooie prijs
dat is wel wat minder dan ik betaald heb
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 21:38   #12
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Als je trouwens écht vooruit wil gaan kwa goede gitaar (maar nog steeds niet het top-range model wat Gibson is) moet je de Epiphone Les Paul Std ebony proberen! Ziet er ook gelijk een stuk beter uit in de kleur waarin ze hem in de Feedback hebben

http://www.feedback.nl/?id=55&b=TMP_1130955561
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 14:57   #13
fukie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ziet er vet uit.
Maar waarom zou ik zo 1 kopen, wat doet ie goed?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 15:44   #14
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Speelt een stuk lekkerder en er komt een lekkerdere klank uit. Maar je kan ze het beste allebei proberen en kijken of de Ebony (de dure dus) écht zoveel beter is in jouw ogen om te kijken of hij die 250 euro extra (duurder dan degene die jij zei) waard is
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 16:13   #15
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is verschillende hout ook
die laatste is nog zwaarder..weet niet of je een beetje sterk ben, maar een les paul weegt aardig wat
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 16:30   #16
fukie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

of ik sterk ben? wanna try your luck
maar moet ik er gewicht mee heffen ofzo?!
ok serious nu. Is het echt erg?
en:
Citaat:
Maar waarom zou ik zo 1 kopen, wat doet ie goed?
Ik heb nu een gitaar met een blanke nek. Wat is het verschil tussen een blanke en een donkere?

Laatst aangepast door fukie : 2 December 2005 om 16:34
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 22:56   #17
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kilootje of 7/8 weegt hij zeker wel
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2005, 11:06   #18
Casablancas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi,

ik ga me binnekort ook een elektrische aanschaffen, speel wel akoustisch, maar de kriebels zijn er toch om lekker een solo te spelen op zo'n elektrisch beest.

Nu heb ik ongeveer een budget van rond de 1000 euro. Ik moet dus ook nog een versterker hebben, en ik ben een beetje aan het zoeken wat ik nu moet hebben.

Uit mijn onderzoek ben ik dit een beetje te weten gekomen.

Fender stratocaster zijn goeie gitaren maar ik vind ze een beetje standaard

Fender telecaster heeft een appart geluid (wat is dat dan precies)

Epiphone Les Paul schijnen wel goeie allrounders te zijn voor een goeie prijs, maar omdat er staat dat ze nogal zwaar zijn en klinken, zijn ze dan ook geschikt om liedjes van bv the strokes, kings of leon enzo te spelen, of is dit meer een metal, rocker gitaar?

Epiphone riviera schijnt ook wel goed te zijn, maar dat is een archtop ofzoiets, wat is het verschil tussen zo 1 en een normale elektrische.

En ja dan heb je nog gibson enzo, maar die zijn nu nog wat uit mijn prijsklasse.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2005, 11:56   #19
pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ps, ik wete niet wat voor muziek je wilt gaan spelen, maar daar kan je t beste wel even rekening mee houden, bv of je single coils of humbuckers wilt.

De Feedback heeft nu een mooie Dean in de aanbieding voor 99pleuro. Dean Evo XM, ga ik binnen kort ook maar halen om wat te gaan klooien.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DEANEVOXM
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2005, 12:02   #20
pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://www.gitaar.net/faq/index.php?a=faq&f=26

Bijvoorbeeld. Bedenk zelf wat voor geluid je wilt, en ga opzoek naar een goede gitaar ervoor. Wil je een scheurgeluid of een cleane jazz sound ofzo?

Voor 1000 euro kan je in principe een hele mooie gitaar goeie versterker en alles erop en eraan wel kopen en nog een weekendje parijs overhouden ook.

Loop eens een goeie muziek zaak in.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2006, 14:28   #21
Larry
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kende vroeger niks van elektrische gitaren dus heeft zo'n winkeliertje mij opgelicht met zo'n mislukte Stagg beginners gitaar. Na een jaar was ik die dus echt beu maar mijn 'khad niet echt veel geld, maar 250euro ofzo.
Toen heb ik een Epiphone Les Paul Special gekocht. Hij is goedkoper omdat het een soort light version is, en dus minder weegt. In mijn ogen meer een voordeel dan nadeel want na een tijd rechtopstaand spelen begint men schouder echt pijn te doen anders...
Maar dus, die LP ben ik echt enorm tevreden over. Men leraar gitaar zei het ook, schitterende koop voor die prijs. Dus aangezien je toch nog maar een beginner bent kan je niet mis zitten met zo'n gitaar.
Wellicht jeb je hier toch niks meer aan want die topic is al 3maand out maar whatever
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2006, 12:42   #22
Dagoba
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
epiphone LP 189 euro?

is dat niet een of ander buttmerk
189 is wel erg goedkoop!!
Epiphone is geen "buttmerk" , ik heb er 1 van 250 euro mijn 2e gitaar is dat, eerst had ik ook zo'n beginners ding en deze epiphone is mijn best aankoop ooit.. is gemaakt door Gibson trouwens ik heb dan wel een SG maar LP is ook een relaxe je kunt er egt alles op spelen..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2006, 17:46   #23
ojjvz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door elvenkindje
Nou ik hoor dat hij maar 189 euro kost zit ik er toch er aan te twijfelen of er wel zo'n groot verschil zit tussen de Behringer en de LP. Natuurlijk is zo'n beetje elke gitaar beter dan zo'n starterspakket maar het verschil zal niet echt duidelijk te zijn.. Zelf ben ik meer van de aanpak 1 keer goed kopen ipv 20 keer 'middelmatig' kopen, als in 1 keer een gitaar van 2000 euro kopen als je eenmaal weet wat je wilt.

Maar om op je vraag antwoord te geven, neem gewoon lekker je gitaar en versterker mee naar Feedback en vraag of je de 2 gitaren door je versterker mag testen. Als je je eigen spullen thuis laat laten ze je hem namelijk op de beste versterker testen en dan komt elke gitaar er perfect uit. Als hij lekker speelt en klinkt, dan weet je wat je moet doen he Wij kunnen niet voor je beslissen, alleen advies geven
Ehm, ik denk dat je de Les Paul van 189 wel kunt kopen en er op vooruit gaat, hij is trouwens qua innerlijk EXACT hetzelfde als de SG van 189 (ze hebben ze allebij bij de groove-factory.nl vast ook wel bij die shop)
De Behringer gitaar is vrij slecht, de versterker is volgesmij best goed, ik heb hem zelf niet, getest bij een vriend, en die heeft hem wel es getest met betere gitaren.

Ik las trouwens dat die Les Paul niet super is, maar ik denk nog wel beter dan de Behringer, ook wel leuk gitaartje =)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2006, 17:48   #24
ojjvz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door anemic
epiphone LP 189 euro?

is dat niet een of ander buttmerk
189 is wel erg goedkoop!!
Ik heb gecheckt, het is wel echt Epi. maar.. lichter soort hout, en goedkope pickups, maar is best te harden geloof ik

Trouwens, check dit
http://bantheants3.free.fr/guitar.JPG

Laatst aangepast door ojjvz : 18 May 2006 om 17:55
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2006, 19:00   #25
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ojjvz
De Behringer gitaar is vrij slecht, de versterker is volgesmij best goed, ik heb hem zelf niet, getest bij een vriend, en die heeft hem wel es getest met betere gitaren.
Heeft hij weleens een écht versterker gehoord? Een Behringer behoort toch écht wel tot de slechtste versterkers hoor.. Zeker als het van een starterspakket is.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.