Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 March 2004, 01:41   #1
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard divx loopt bagger

Hej, ik heb een paar probs met m'n divx bak.. misschien dat iemand een ingeving heeft dat me verder kan helpen?

Het gaat hier om hetvolgende:
Asus P2/P3 Mobo
Intel P3 550 MHz (zo'n grote slot 1)
Asus TNT2 32MB Deluxe
SoundBlaster PCI64
Maxtor 10 GB
verschillende naamloze geheugensticks


Het probleem is dat hij sinds vorige week rare kuren heeft gekregen.
Als ik een divx bestand wil afspelen, dan loopt al snel het beeld achter op het geluid.. mijn eerste ingeving was om het geheugen te veranderen.. ik heb zo'n 6 sticks aan SDRAM liggen.. en weet dat er een paar kuren hebben.. ik weet echter niet welke.
Dit heeft geen resultaat opgeleverd.. ik heb er 4 getest.. en daar moet wel een goede tussen zitten.
2e ingeving was om de HDD te vervangen.. ik had er voor de maxtor een IBM 10 GB in zitten.. en wist dat deze naar zijn einde aan hikte.
Andere nog goed werkende schijf erin gedaan.. windows 98SE opnieuw geinstalleerd.. codecs opnieuw geinstalleerd etc... gisteren deed hij het hier na een beetje klooien eindelijk.. (maar met 1 mediaplayer (MP Classic) BSPlayer en MPLAYER2 deden weer vaag.
Vanavond ging hij weer vaag doen... ik had directx9 geinstalleerd, om hem even up to date te houden.. nu stottert hij weer en loopt het beeld wederom achter...

dingen die mij te binnen schoten:
SB drivers zijn bagger geworden.
Video drivers zijn bagger geworden.
ze zijn beide nogal oud.. en ik heb ze geinstalleerd vanuit de oude windows, dus het kan zijn dat die de boosdoener zijn

Alle geheugen sticks zijn naar de kloten, waardoor het beeld niet goed komt met het geluid.

De processor is aan zijn einde... hij kan niet meer goed berekenen wat hij moet doen..

echter heb ik dit probleem alleen bij divx films.. daarvoor hebben we 2 uur worms world party zitten spelen.. en daar liep alles rete stabiel...beeld en geluid geen problemen mee...
met films loopt hij vast

ik heb geprobeerd om het beeld terug te zetten naar 16 bits... dit gaf enige verbetering, maar nogsteeds niet goed...

iemand die me nog een hint kan geven ipv het vervangen door nieuwe drivers of een andere windows installeren?
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2004, 21:38   #2
Pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hm. Ja. heb dit ook ooit gehad.
Andere drivers installeren voor je geluidskaart/videokaart lost het waarshcijnlijk wel op.

Bij voorkeur de drivers die je altijd werkend hebt gehad. Oude versies ofzo. Sommige nieuwe zijn buggy of te zwaar, of werken gewoon neit goed bij jouw kaart (gebeurd weleens bij die drivers die voor een hele range akarten gelden).

Kortom, bij voorkeur de drivers die je oorspronkelijk had.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2004, 23:24   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik zou zeggen: je codecs overnieuw installeren
en ff de performance settings daarvan checken
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 08:57   #4
Pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik zou zeggen: je codecs overnieuw installeren
en ff de performance settings daarvan checken
Natuurlijk wel met Kazaa Lite Codec Pack!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 09:21   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
Natuurlijk wel met Kazaa Lite Codec Pack!
nee, gewoon alle codecs los installeren..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2004, 15:38   #6
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

hij doet onderhand wel weer... heb vanalles eruit gesloopt en andere dingen terug gezet.. windows compleet netjes geinstalleerd... chipsetdrivers eroverheen geflikkerd... niet de nieuwste kazaa lite codecs, maar 1 oudere versie (waarvan ik zekerweet dat die pc geen problemen mee had) nieuwe sounddrivers erop gepleurd (nogsteeds drivers uit 2001, maarjah ) en een nieuwe driver voor de tnt2 geinstalleerd.. echter doet die het niet goed met tvout.. dus moet ik even een andere downloaden en proberen.. erg kut als je daar niet op internet kan

maar persoonlijk vind ik het dom.. het enige wat er nu anders is als daarvoor.. is dat de hdd gewisseld is.. en dat er 2 andere sticks geheugen inzit... maar toen ik dat voor het hele gedoe met het reinstallen had gedaan, maakte dat geen fuck uit...
de fout zal wel zitten in die nieuwste codecpack van kazaa lite denk ik.. noujah whatever.. het werkt weer. (voor even)
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:57.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.