Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 December 2003, 13:10   #1
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Het legioen

Decennia lang wordt het trotse fnoord gesteund door een grote, fanatieke achterban. In zowel leuke als moeilijke tijden komt het publiek richting de kuip in rotterdam. Dit legioen staat vooral bekend dat het fnoord steunt als het het moeilijk heeft. Als ze achter staan, of als het een lastige periode doormaakt. Velen beweren(terecht) dat je hier trots op kan zijn. En dat mag ook. Al die fanatieke supporters karakteriseren het fnoord. Als men naar andere clubs kijkt, komt alleen utrecht in de buurt. Bij grote rivaal Ajax lopen over het algemeen meer successupporters rond. Als het goed gaat is het volle bak. In mindere tijden zijn er meer lege dan bezette stoeltjes. Echter de realiteit! Woensdag 17 december fnoord-vites 1/8 finale ac. Toeschouwers: 13400. In deze moeilijke periode blijft zelfs het grote legioen thuis?! Dit verbaasd me. Er werd anders al jarenlang gesproken over "echte" supporters, en tot mijn grote verbazing zie ik dat de kuip slechts voor 1/4e gevuld is. En dit noemt zich het legioen!!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2003, 14:29   #2
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Is volgens mij geen nieuws dat bekerwedstrijden niet vol zitten in de Kuip..
Als er dan ook nog een zulke prijzen worden gevraagd (bijna twee keer zo duur als bij het elitaire 020)...tjah..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2003, 14:40   #3
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Neemt overigens niet weg dat ik zo'n voor een kwartgevulde Kuip ook een triest gezicht blijf vinden..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2003, 17:41   #4
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tijdens AC wedstrijden is het idd nooit zo druk (Ajax-Nac bv ook maar 19.000) De laatste HCE wedstrijden van Fey, thuis tegen Ado en Vites, zaten er meer dan 40.000 mensen. Dus je kan nu nog niet een oordeel vellen, althans niet een negatieve, omdat er gewoon geen recent vergelijkbaar materiaal is (goed bezochte HCE wedstrijd met een slecht bezochte HCE wedstrijd) Na de winterstop kan er pas gekeken worden, aangezien Fey eind jan weer thuis speelt.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2003, 17:44   #5
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat een ajax supporter hier geen recht van spreken over heeft
  Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2003, 19:49   #6
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is ook te belachelijk voor woorden dat er bij ajax slechts 19000 mensen zitten. waar zijn dan die andere 30000 die er wel zitten met ajax-milan. ik was er zelf ook niet, maar dat heeft hele andere redenen. maar ik begrijp dat niet. bij fnoord kan ik het nog een beetje begrijpen. k had vernomen dat de prijzen erg duur waren, maar bij ajax waren ze geloof ik 8 euro de goedkoopste. das goed te doen lijkt mij
  Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2003, 19:57   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bijna evenveel als bij de Graafschap in de eerste divisie Nou ja.. dat ook weer niet. Maar bij de Graafschap vind ik het 'minder prestaties - minder toeschouwers-effect' een stuk minder, dan valt me niets tegen. Maar ik ben bang dat als we in de eerste divisie blijven, dat ook in Doetinchem de toeschouwersaantallen naar beneden gaan. Ik wil maar zeggen dat bij iedere club een groep successupporters is.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2003, 00:28   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Bij ons is het juist omgekeerd evenredig In 2001-2002 eindigen we 13e, en zitten er 14.000 man, worden we een jaar later 6e, zitten er 12.800, en nu nog maar 12.500
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2003, 03:10   #9
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een duidelijk geval van een flinke prijsverhoging dus.....
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2003, 12:17   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Een duidelijk geval van een flinke prijsverhoging dus.....
Nee, op de één of andere manier staan ze er pas achter als het minder goed gaat Bovendien doet Roda er alles aan, qua maatregelen voor supporters om ons buiten te houden. Dus er zitten nu alleen nog maar die-hards, hehe
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2003, 14:20   #11
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vreemd beleid dan. Waarom en hoe houden ze jullie buiten?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2003, 15:33   #12
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zag toch op tv de f-side wel aardig leeg zijn tegen nac, terwijl de noordzijde toch helemaal vol zat.....

dus tsja wat moet je daar dan weer van vinden?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2003, 16:00   #13
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Vreemd beleid dan. Waarom en hoe houden ze jullie buiten?
Das een lang verhaal Op heel veel gebieden..
Toen in 2000 het Parkstadion geopend werd, waren voor de sponsoren allerlei ruimten gecreëerd. Opvallend minder ruimte en faciliteiten waren er voor supporters. Sterker nog; men moest het in het eerste jaar doen met een betonnen omloop, die niet eens dicht gemaakt was. Na afloop van de wedstrijd een pilsje drinken was ongezond aldus.
Eerder werd beloofd dat jaarkaarthouders van het laatste jaar Kaalheide gratis toegang kregen bij de opening, later werd dit ingetrokken.
Parkeren geschied om het stadion tegen woekerprijzen, 10 pleuro's per auto.

Enfin, allemaal aanloopproblemen zou je denken, die kinderziektes zijn van tijdelijke aard. Helaas bleek de ruimte die voor het Supportershome gecreëerd was 'ineens' verkocht, en na diverse harde protesten van de fans kwam de ruimte er alsnog. Helaas wilde men de supporters, voor wie het home is, niet mee laten denken over de aankleding, waardoor in het begin typische faciliteiten ontbraken zoals tafelvoetbal, een dartbord en een speelautomaat. Bovendien waren de schilderijen aan de muren met een geel/groene lijst. Tja, die groene lijstjes gebruikten we dan maar als kapstok . Tips fan supporters van hoe het beter kon werden genegeert. Het bier werd steeds duurder, en omgekeerd evenredig de bekers (glazen hebben alleen sponsoren) kleiner. Het eten was alleen voor mensen met een héle sterke maag! Betaalkaarten werkten niet of nauwelijks. Ik stond een keer achter een man die €600,- pleuro op zijn kaart had staan. Hij wilde 6 bier afrekenen, en hij zag zijn tegoed teruglopen via €245,98 naar €78,52 naar €20,12 tot er uiteindelijk nog slechts 12 cent overbleef. Bedragen klopten vaak niet die je af wilde rekenen (eindigden op ,56 terwijl alles is afgerond op 5 cent).

Inmiddels is voor de wedstrijd het home alleen nog van buiten te bereiken. Als je er dus in wilt, kun je niet vanuit het home de tribune op, waardoor je dus daarna buiten weer in de rij kunt gaan staan.
Alsof dat allemaal nog niet genoeg is worden nu ook de tribunes gescheiden voor de wedstrijd. Als mijn vrienden op een andere tribune staan is een praatje voor de wedstrijd op de omloop maken dus niet mogelijk.
Tevens kwam men op het idee om als enige club in NL nog het clubcardsysteem in te voeren, en hoe! Zonder clubcard kom je er niet meer in. Dus als jij vrijdag denkt: goh, ik ga naar Roda-Willem II, vergeet dat maar! Zonder CC kom je er niet in, want er zijn geen losse kaartjes meer. Aanvraag: 2 weken. Tja, zo is het einde zoek
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:53.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.