Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 July 2004, 16:59   #1
Toverfee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Mijn zus steelt....hoe moet ik daarmee omgaan?

Hey

Mijn zus Sifra....steelt, heel erg veel. ze heeft een Nigeriaanse vriend en ik denk dat het door hem komt... ik HAAT hem verschrikkelijk. maar Sifra heeft veel geld gestolen en ook welleens een computer (splinternieuw) uit ons huis gehaald om te verkopen, een briefje eronder neergelegd vanne: "ja ik hoop dat jullie het zouden kunnen begrijpen" ..

Ze is niet meer welkom bij ons in huis en er is vooraf nog een hele boel gebeurd.... ik zie haar soms, ongeveer om de 3 maanden....ze is nu 22 jaar en heeft ondertussen een kindje van 1, ze is een paar maanden geleden bevallen van haar 2e kindje maar die is overleden na 12 dagen....(te vroeg geboren)... en ik heb een maand geleden gehoord dat ze nu wéér zwanger is.... en ik heb nu al een maand niks meer van dr gehoord.... als ik bel dan hoor ik de voicemail......

ik weet gewoon niet goed hoe ik hier mee moet omgaan.....
UIT
 
Oud 7 July 2004, 17:30   #2
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe jij er mee om moet gaan?? niet!!! het zijn haar problemen en ze moet er zelf achterkomen!!
 
Oud 7 July 2004, 21:12   #3
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ja inderdaad, het zijn haar problemen, maar ik kan me goed voorstellen dat je je er niet leuk onder voelt :/

maar ehm, wat stoort jou precies aan haar gedrag? dat ze steelt? dat ze van jullie steelt? dat ze nooit wat van zich laat horen of dat ze zo onverantwoordelijk is.. of.. ?
AmbyPur is offline  
Oud 7 July 2004, 21:29   #4
Toverfee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ....

Jah eigenlijk aan alles.... maar vooral omdat ze alles nog ontkent ook..... mn vader heeft haar welleens een pasje uit zijn portemonnee zien jatten..... en dan zegt ze nóg dat ze het niet gedaan heeft.....

Misschien is ze bang voor contact......Ik weet het gewoon niet,.... ze had ook al niks van zich laten horen op mijn verjaardag
dus daar baal ik ook ongelofelijk van.....

misschien mag ze van dr vriend maar 1 x in de maand contact opnemen ofzo (denkt me ma)
 
Oud 7 July 2004, 21:39   #5
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ze laat je best wel in de steek :/

heb je een goeie band met haar gehad dan?
AmbyPur is offline  
Oud 7 July 2004, 22:01   #6
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

het lijkt haast kleptomanie...
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline  
Oud 7 July 2004, 22:51   #7
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb een bloedhekel aan mensen die stelen, dus als ik in jou schoenen zou staan, zou ik die zus dus geen blik waardig gunnen.
 
Oud 7 July 2004, 23:34   #8
Toverfee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard re

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
ik heb een bloedhekel aan mensen die stelen, dus als ik in jou schoenen zou staan, zou ik die zus dus geen blik waardig gunnen.
Ik heb nooit echt een onwijs goede band met haar gehad omdat ze er nooit was.. op dr 15e uit het huis weggelopen....bij die knul wezen wonen

Maar jah tis toch mn zus.
 
Oud 10 July 2004, 11:10   #9
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mhh......
ut kan best door haar vriend komen maaruh.......er bestaat zoiets als macht hebben over je zus.......en of ze heeft een manie......
 
Oud 10 July 2004, 16:22   #10
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

misschien licht het probleem wel in een andere hoek, in plaats van kleptomanie, gebruikt je zus? want dat zou een goeie verklaring zijn voor haar gedrag. of anders gebruikt die nigeriaan, dat zij voor hem steelt? als dat het geval is, is er niets wat jij kunt doen, helemaal niets, als iemand die grens over gaat dat ze van hun eigen famillie stelen, dan kun jij daar niets aan veranderen, en alles wat ze ook zegt, ze is jou zus nietmeer. ze heeft dan nog maar 1 ding in haar hoofd zitten waar ze aan denkt, drugs.

en als dat niet het geval is, dan weet ik het ook niet.
 
Oud 10 July 2004, 16:30   #11
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ut enige probleem is dat het je zus blijft en dat ze ooit de mist in gaat en je meer dan nodig heeft..........drugs zou heel kut zijn.....
 
Oud 15 July 2004, 19:21   #12
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jah maar dat vermoed ik wel.

het is het bekende verhaaltje, verkeerde vrienden, gebruiken, geen geld, stelen.


helaas...
 
Oud 16 July 2004, 09:58   #13
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik denkd at het enige is wat je kunt doen is altijd achter je zus blijven staan. Mijn zus heeft heel erg aan de drugs gezeten en stuk voor stuk lieten vrienden/familie haar vallen en ik ben altijd achter haar blijven staan en nu ze ervanaf is zegt ze ook dat dat heel belangrijk voor haar was.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline  
Oud 16 July 2004, 13:20   #14
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
Ik denkd at het enige is wat je kunt doen is altijd achter je zus blijven staan. Mijn zus heeft heel erg aan de drugs gezeten en stuk voor stuk lieten vrienden/familie haar vallen en ik ben altijd achter haar blijven staan en nu ze ervanaf is zegt ze ook dat dat heel belangrijk voor haar was.
tuurlijk moet je achter haar blijven staan.Maar toch zal zei het zelf moeten doen en jij kan het niet voor haar doen.
Ze heeft heus wel een reden waarom ze geen contact wil toch?
misschien dat weet je die niet maar je ouders misschien wel.
btw stelen is niet het ergste, drugs is erger
 
Oud 16 July 2004, 18:07   #15
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Ik denk niet dat je achter haar moet blijven staan eigenlijk. Je zus steelt, daar heeft ze zef voor gekozen, ze heeft er zelf voor gekozen om de familie de rug toe te keren. Als je haar blijft beschermen doet dat uiteindelijk alleen maar meer pijn bij jou terwijl je zus de komende 5 jaar misschien nog wel in hetzelfde traject blijft zitten. Als je er eenmaal in zit dan kom je er bijna niet meer uit en zeker niet als er echt drugs in het spel zijn. Vooral ook omdat ze niet geholpen wil worden moet je dr niet helpen. Doe je dat wel dan help je misscien jezelf er wel mee, maar je zus niet.
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline  
Oud 16 July 2004, 18:12   #16
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
Ik denkd at het enige is wat je kunt doen is altijd achter je zus blijven staan. Mijn zus heeft heel erg aan de drugs gezeten en stuk voor stuk lieten vrienden/familie haar vallen en ik ben altijd achter haar blijven staan en nu ze ervanaf is zegt ze ook dat dat heel belangrijk voor haar was.
en als et nou geen drugs is maar die zus heeft helemaal geen zin meer in contact

nee als het een zus is met wie je nooit een band hebt kunnen opbouwen, dan houdt het op, dan kan ook jij niets doen aan datgene wat zij nu met haar leven doet. Laten gaan... net als zij met jou doet.

maar s nie leuk, praat er anders es met een vriendin over, lucht vast ook op
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 16 July 2004, 18:26   #17
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe verklaar je dat stelen dan?
 
Oud 16 July 2004, 18:32   #18
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

stelen doen mensen om vele uiteenlopende redenen
het kan toch ook in opdracht van dr vriend, die is heler ofzo, weetikveel. Ik zeg toch ook niet dat het geen drugs IS, alleen 'stel dat het nou geen drugs is'.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 24 July 2004, 17:33   #19
Toverfee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee ze is zowiezo niet aan de drugs!!!.....misschien die kutknul van dr wel maar zij niet!!mijn moeder heeft daar natuurlijk ook overna gedacht, gelukkig ook geen gedwongen prostitutie..... maar ze hebben eigenlijk nooit veel geld gehad,,...altijd in de schulden! maar ik heb zelf besloten dat ik voorlopig liever geen contact meer met dr heb!! het moet maar eens van haar kant komen!! dan kan ik me er ook eens proberen er vanaf te zetten!

k laat het gewoon rusten!
 
Oud 7 February 2005, 09:48   #20
Missy_Moi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zij moet er tog zelf mee omgaan jij moet je er gwn nix van aantrekken, een vriendin van mij die steelt ook ma ik trek me daar gwn nix van aan. is haar probleem als ze betrapt wordt.
 
Oud 7 February 2005, 12:48   #21
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gelieve geen oude topics te uppen
 
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.