Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 January 2004, 13:36   #51
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nu ik er nog eens over nadenk vind ik wapens eigenlijk heel erg laf. Als je je onveilig voelt moet je leren vechten denk ik. Maar dan wel met je vuisten.

Stel dat er iemand op je afkomt waar je bang voor bent en je schiet 'm neer. Dan is diegene iig flink verwond en jij bent een crimineel. Als je 'm knock-out slaat is hij (ja, ik ga uit van een hij ) even van de wereld, maak jij dat je wegkomt en ben je er vanaf.

Of ben ik nu heel naïef?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 13:48   #52
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou...in totaal zit ik nu al 10 jaar op vechtsport, van me 6e tot me 11e op Judo, daar leer je je niet goed verdedigen, en nu zit ik zo 5 jaar op hapkido, daar leer ik me wel heel goed verdedigen. Maar ik weet van mezelf dat als er 5 grote kerels voor me staan, of als me broer voor me staat, dat ik me niet kan verdedigen. Ik bedoel, me maxium staat nu bij 2 man tegen mij, daar heb ik lang niet genoeg aan.

En ik vind wapens niet laf eigelijk, dan is pepperspray enzo ook laf, en dat keuren jullie goed...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 14:03   #53
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het kan me geen moer schelen of mensne het laf vinden dat ik pepperspray bij me draag. Toen ik had gevochten vond het ene deel me superstoer omdat ik dat zomaar durf en die jongen een lesje geleerd had enzo , en de andere helft vond dat ik het niet had moeten doen want voor hetzelfde geld had hij me nokkie geslagen.

Me ass , ik draag lekker me pepper bij me , ik wil niet meer in onveilige situatie's zitten en als ik er dan TOCH inzit wil ik he toplossen op een voor MIJ zo veilig mogelijke manier.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 14:09   #54
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by JEANUS
Het kan me geen moer schelen of mensne het laf vinden dat ik pepperspray bij me draag. Toen ik had gevochten vond het ene deel me superstoer omdat ik dat zomaar durf en die jongen een lesje geleerd had enzo , en de andere helft vond dat ik het niet had moeten doen want voor hetzelfde geld had hij me nokkie geslagen.

Me ass , ik draag lekker me pepper bij me , ik wil niet meer in onveilige situatie's zitten en als ik er dan TOCH inzit wil ik he toplossen op een voor MIJ zo veilig mogelijke manier.

Als wapens laf zijn, is peppersray laf, maar dat bedoelde is sarcastisch en niet tegen jou.

Trouwens, daarover (dat het laf is) heb ik geen recht van spreken, want zelf ben ik ook altijd bewapend.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 14:11   #55
chanchyn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bloempjuh
Als je 'm knock-out slaat is hij (ja, ik ga uit van een hij ) even van de wereld, maak jij dat je wegkomt en ben je er vanaf.
Of diegene komt na die K.O. niet meer bij
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 14:19   #56
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Alsof ik ( ik praat ff over IK dus heh ) een gast knock out kan slaan. Ik heb hem hard geraakt ja , maar hij was nog met vrienden ook
Maar goed , ik snap bloempjuh dat je het sarcastisch bedoelde , maar ik wou m'n standpunt toch ff verdedigen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 14:52   #57
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by JEANUS
Alsof ik ( ik praat ff over IK dus heh ) een gast knock out kan slaan. Ik heb hem hard geraakt ja , maar hij was nog met vrienden ook
Maar goed , ik snap bloempjuh dat je het sarcastisch bedoelde , maar ik wou m'n standpunt toch ff verdedigen
zeggen dat het je geen moer uitmaakt, is niet je standpunt verdedigen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 14:59   #58
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hej PFP wou ook even iets zinnigs zeggen in deze discussie
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 15:28   #59
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Hm...peperspray is eigel wel een beetje slap vind ik, ik bedoel zo'n wapen doet niks ernstig. Over een week heeft die kerel nergens meer last van en over een maand is-ie het vergeten en doet-ie dezelfde daat gewoon nog een keertje.
Als het goed is doe jij aangifte van aanranding dan diezelfde avond. laat de politie hun werk doen en ga geen eigen rechter spelen want dat is nooit een goed idee.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 15:34   #60
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by JEANUS
Hej PFP wou ook even iets zinnigs zeggen in deze discussie
naja je weet wat ik ervan vind en tuurlijk heb ik echt geen medelijden met een aanrander of zakkenroller die peperspray in zijn gezicht krijgt en dat daarmee de veiligheid van iemand is geholpen, maar het gaat er gewoon om dat het maatschappelijk verkeerd is om al van dat soort situaties uit te gaan en je gaat wapenen, want stel dat...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 15:34   #61
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mwa...als je het recht in handen neemt weet je teminste zeker dat er wat aan gedaan word...
Maar goed, den brave burger zal geen wapens gebruiken en een dader straffen terwijl zo'n kloot je leven verziekt en dan hoog uit een voorwaardelijke straf krijgt...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 16:58   #62
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
naja je weet wat ik ervan vind en tuurlijk heb ik echt geen medelijden met een aanrander of zakkenroller die peperspray in zijn gezicht krijgt en dat daarmee de veiligheid van iemand is geholpen, maar het gaat er gewoon om dat het maatschappelijk verkeerd is om al van dat soort situaties uit te gaan en je gaat wapenen, want stel dat...
Ik weet wat jij ervan vind en jij vind wat ik ...ik bedoel jij WEET wat ik ervan vind. Hmz
Ik snap jou punt ook wel , maar het is niet zo dat ik ervan UIT ga dat er weer zoiets zal gebeuren , het is dat ik voorbereid wil zijn voor ALS het nog een keer gebeurd.

En ALS het nog een x gebeurt , wil ik mezelf kunnen verdedigen,
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 17:09   #63
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb het ook niet over een groep van vijf bomen van kerels, ik heb het over één 'enge man'. Stel dat je alleen op het station bent en er komt een junk aan om je geld te vragen voor een slaapplek, maar jij bent zo bang voor 'm dat je 'm neerschiet. Dat kun je toch niet maken tegenover een ongewapend persoon?

Btw: dit is puur een 'stel je voor-stelling', een dakloze kan natuurlijk ook een groot mes op zak hebben..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 17:50   #64
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Mwa...als je het recht in handen neemt weet je teminste zeker dat er wat aan gedaan word...
Maar goed, den brave burger zal geen wapens gebruiken en een dader straffen terwijl zo'n kloot je leven verziekt en dan hoog uit een voorwaardelijke straf krijgt...

en wat moet er gedaan worden met jou als je blijkt iemand te hebben neergestoken die geen kwaad in de zin had?
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2004, 13:39   #65
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
en wat moet er gedaan worden met jou als je blijkt iemand te hebben neergestoken die geen kwaad in de zin had?
Er zijn genoeg straffen, en die mag óf de familie of de rechter uitvechten

En wie zegt dat ik kwaad in de zin heb?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.