Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 30 July 2003, 03:41   #1
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy weer iemand (ik) met een vaag verhaal...

IK wou eerst eigenlijk beetje me verhaal doen, maar omdat ik me dan toch wat makkelijk als prooi voor kutopmerkingen maak doe ik dat maar niet echt helemaal. (en eig ook omdat ik het ook wel lastig vind

Waar het eigenlijk om gaat is dat iedereen waar ik nog beetje redelijk mee kan "praten" nu weg zijn op vakantie en pas over anderhalve week terug komen. Nou vind ik het sowieso al lastig om te praten enzo. Ik ben niet altijd even sociaal (handig).
Nou voel ik me meestal al niet altijd even vrolijk maar nu dus even helemaal niet. Wat kan ik eraan doen?

Verder had ik paar dagen terug een lastig (lees emotioneel) gesprek met me moeder over vanalles. Één van de dingen die me dwarszitten is dat ik dus waarsxhijnlijk (eigenlijk wel zeker) beetje licht autistisch ben. Niet op een erge manier dus en het is niet zo dat je het merkt ofzo. Maar ik merkte gewoon dat de dingen die ik lastig vindt dus komen door dat lichte autisme.
Ik heb er nooit proffesionele hulp ofzo of echt andere hulp op school voor nodig gehad. Ik heb me altijd wel weten te redden en beetje mazzel gehad met mentoren op mijn school.

Maar ik denk nu eigenlijk dat het me niet echt gaat lukken komend schooljaar. (nieuw school, HBO opleiding) Ik denk dat het te lastig voor me wordt en dat ik het niet echt meer red allemaal op deze manier zeg maar.Er zijn zoveel dingen komend jaar en nu ook wel eig al.

Misschien wil ik wel (proffesioneel) geholpen worden, maar aan de andere kant denk ik toch weer dat het niet nodig is. Want tot nu toe lukt het allemaal wel (ookal ben ik niet echt tevreden mjah) En naja verder ga ik e maar niet op in.

Sorry voor dit vage verhaal, maar bedankt iig voor het lezen. :/
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2003, 04:09   #2
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

't is in ieder geval niet fijn hoe je je voelt..
mja.. goed.. als iedereen op vakantie is, kun je er weinig aan veranderen, helaas alleen wachten tot ze terug zijn, in die tussentijd kun je wel met andere vrienden wat afspreken. (hoeft niet alleen een vriend/vriendin te zijn, waarmee je goed kan praten..)
maar dat je wat afleiding zoekt.. dan vliegen de weken voorbij..

Het is goed dat je erover kunt praten met je moeder, zij zal je vast wel willen helpen, als ze al luistert, en er over praat met je..
licht autistisch.. betekent dat niet dat je moeilijk contact legt met iemand?
Dat is ook moeilijk (vooral voor jou), maar ook al vraag je aan iemand de tijd ofzo, helpt soms ook mee om een gesprek te starten.. gewoon heel simpel blijven.. en niet te moeilijk proberen, met simpele vragen kom je vaak al een heel eind.

Over je school moet je niet gaan denken dat het je niet lukt..
je moet juist denken, een nieuwe school, nieuwe mensen.. dus ook een nieuwe kans.
Je ontmoet er dan ook andere mensen waar je dus ook een vriendschap mee opbouwt.. meestal trek je wel naar een groepje toe, die accepteren hoe je bent.
dat je proffesioneel geholpen 'wilt' worden, ligt aan jou.. denk dat je eerst nog een tijdje moet wachten, omdat je eerst zelf je 'problemen' moet oplossen, en dat kan je ook vaak zelf.. als 't echt uit de hand loopt.. dat je 't echt ff niet meer weet, kun je het altijd nog navragen..
maar dat is geheel je eigen keuze.

in ieder geval erg veel sterkte en succes
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2003, 12:02   #3
anoesjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik maak ook niet zo heel makkelijk contact met andere mensen komt denk ik omdat ik zo vreselijk verlegen ben soms...
Maar idg over je school hoef je je echt geen zorgen te maken.
Toen ik naar een nieuwe school moest waar ik niemand kende vond ik het ook dood eng maar uiteindelijk is alles goed gekomen je leert al snel nieuwe mensen kennen als jij niet tegen hun durft te praten doen zij dat wel tegen jouw.
Ik denk dat je er gewoon niet teveel over na moet denken gewoon nog leuke dingen doen en tegen de tijd dat je naar school moet gewoon denken van skijt t lukt me heus wel
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2003, 13:21   #4
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je leeft voor heel wat jaar... Dan kom je er na 18+ jaar achter dat je licht autistisch bent, en dan is er ineens een probleem? Ik zou gewoon doorgaan met je leven, accepteren dat wat dingen lastiger zijn en daar mee omgaan. De situatie is nu eenmaal zoals die is.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2003, 03:38   #5
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

-
De vakantie red ik wel,(ookal moet ik eigenlijk werk hebben wat ik niet heb )
En een van de dingen met autisme is dat je idd sociaal gezien wat minder inzicht hebt en dat dat over het algemen wat moeilijker gaat.
Ik ben niet echt een groepjes mens.
-
Ik heb dus al een keer eerder van school gewisselt na mijn (soort) mavo (middenschool) naar havo op een andere school. Daar werd ik opeens best wel teruggetrokken. (naja of het opeens was weet ik niet zo) En dan kost het tijd om jezelf wat meer open te stellen maar dan kent iedereen je inmiddels al als gesloten.
-
Nou is het niet opeens een "probleem" . IK weet nu alleen dus waarom ik met zoveel dingetjes het gewoon wat lastiger heb soms. Ik wist altijd al dat ik over het algemeen wat anders was dan de rest. (en niet vrijwillig). Daar heb ik voor groot gedeelte mee om leren gaan.
Het lastigste gaat alleen nog komen, en een beetje alles tegelijk lijkt het wel. Daar maak ik me gewoon zorgen over.
-

thnx allemaal voor je reactie trouwens.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2003, 09:00   #6
xLesjuhx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je zelf al aan denkt aan hulp en bang bent dat het niet lukt het komende jaar (dat zal trouwens best wel lukken!), zou ik die hulp gewoon proberen. Je hebt niets te verliezen, toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2003, 22:47   #7
dyfusica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm ik herken je verhaal wel.. bij mij denken ze ook dat ik een contactstoornis heb. ik ben ook teruggetrokkken maar dan om andere redenen.

probeer iig met frisse moed te beginnen.. Als jij daar binnenloopt met het idee dat niemand contact met jou wil, en als mensen contact met jou zoeken en je dat afwijst.. Ja dan ga je een klote tijd tegemoet

Maar als je gewoon probeert vrienden te maken denk ik dat het best wel zal meevallen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.