Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 May 2002, 17:15   #1
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard verslaafd..

Ik heb een broer die echt dagen achter elkaar zo'n stom computerspelletje speelt.
Ongeveer van 9 uur s'ochtends tot 1`uur s'avonds..
Als die daarmee bezig is hoort die nix ergert die aan je als je praat en hij is vooral niet bereid om iets anders te doen..
En als we iets anders doen zegt die dat die zijn spelletje mist
Ik ben vroeger ook verslaafd geweest aan een spelletje maar gelukkig heb ik dat gemindert..
Maar ik maak me toch zorgen om me broer..
het kan opbreken met zijn studie en hij doet gewoon nix anders meer, wat je ook voorstelt.
Is dit soort verslaving erg? of gaat het gewoon weer over naar een tijd..?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 16:11   #2
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

het gaat wel over...bij mij is een zus heel nuttig in dit soort situaties. Die maakt ruzie omdat ze op te pc wil...en dan ga ik er vanzelf vanaf jij moet dat ook gaan doen.En wat zeggen je ouders ervan?? nou ja...over zijn studie...daar komtie wel achter alsie groot genoeg is . als het is niet over gaat moetje hem gewoon een klap geven
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 17:07   #3
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Banaan
het gaat wel over...bij mij is een zus heel nuttig in dit soort situaties. Die maakt ruzie omdat ze op te pc wil...en dan ga ik er vanzelf vanaf jij moet dat ook gaan doen.En wat zeggen je ouders ervan?? nou ja...over zijn studie...daar komtie wel achter alsie groot genoeg is . als het is niet over gaat moetje hem gewoon een klap geven
ten eerste we hebben hier in huis zo'n 5 pc's met internet dus hij kan altijd wel op een pc..
Me ouders vinden het allemaal wel welletjes als hij er lol mee heeft laat hem lekker zeggen ze
En ik heb hem al verschillende keren geslagen maar dat ging niet over die verslaving..
Bedoel meer, het is gewoon zwaar irri als die de hele dag aan zijn pc is gekluistert en nix anders meer doet!
Word echt vervelend..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2002, 17:58   #4
Bebsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon afwachten
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2002, 18:33   #5
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


ten eerste we hebben hier in huis zo'n 5 pc's met internet dus hij kan altijd wel op een pc..
Me ouders vinden het allemaal wel welletjes als hij er lol mee heeft laat hem lekker zeggen ze
En ik heb hem al verschillende keren geslagen maar dat ging niet over die verslaving..
Bedoel meer, het is gewoon zwaar irri als die de hele dag aan zijn pc is gekluistert en nix anders meer doet!
Word echt vervelend..
hij zal er van leren...
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2002, 23:04   #6
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En aan de andere kant: Zolang hij zich vermaakt is het toch goed
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2002, 23:41   #7
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

*** situatie komt me bekend voor. Hebben wij hier thuis ook...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2002, 23:56   #8
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
*** situatie komt me bekend voor. Hebben wij hier thuis ook...
ohh tja bij ons is het echt vervelend aan het worden(btw nu speelt die ook het spel)
Maar ach ik laat het meer aan me ouders over..
Aangezien ze zeggen dat het vanzelf wel weer over gaat..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2002, 00:37   #9
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Red face Re: verslaafd..

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
Ik heb een broer die echt dagen achter elkaar zo'n stom computerspelletje speelt.
Ongeveer van 9 uur s'ochtends tot 1`uur s'avonds..
Als die daarmee bezig is hoort die nix ergert die aan je als je praat en hij is vooral niet bereid om iets anders te doen..
En als we iets anders doen zegt die dat die zijn spelletje mist
Ik ben vroeger ook verslaafd geweest aan een spelletje maar gelukkig heb ik dat gemindert..
Maar ik maak me toch zorgen om me broer..
het kan opbreken met zijn studie en hij doet gewoon nix anders meer, wat je ook voorstelt.
Is dit soort verslaving erg? of gaat het gewoon weer over naar een tijd..?
Welk en wat voor spel is het,dan kan ik je beter helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2002, 14:44   #10
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

het gaat over, als ie klaar is met t spel. Ik heb t ook bij bepaalde spellen maar ik denk dat t wel weer goed komt...
Succ6
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 01:10   #11
Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook zovaak echt verslaaft geweest aan een computerspelletje.
Wat een computerspelletje eigenlijk doet is gewoon een kunstmatig doel voor je instellen, jij wil natuurlijk dat doel halen. zodra dat doel bereikt is zal ie t spelletje geen barst meer aan vinden en speelt ie het het komende jaar niet meer. Als je merkt dat hij naast dat spel ook andere dingen doet, en het duurt al langer dan een maand (van 9 tot 1 achter zijn PC), dan is er misschien iets anders aan de hand. Misschien heeft hij eindelijk zijn teruggetrokken plekje gevonden achter zijn PC omdat ie misschien op school gepest word? en dat ie achter de pc gewoon niemand om zich heen heeft die hem vervelende gevoelens kan geven. Dit 2de is misschien niet het geval. Maak je niet te druk over hem, maar houd em wel een beetje in het oog. Asl het erger word of iets dergelijks, zeg het dan gerust.

Joost
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 07:35   #12
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Joost
Ik ben ook zovaak echt verslaaft geweest aan een computerspelletje.
Wat een computerspelletje eigenlijk doet is gewoon een kunstmatig doel voor je instellen, jij wil natuurlijk dat doel halen. zodra dat doel bereikt is zal ie t spelletje geen barst meer aan vinden en speelt ie het het komende jaar niet meer. Als je merkt dat hij naast dat spel ook andere dingen doet, en het duurt al langer dan een maand (van 9 tot 1 achter zijn PC), dan is er misschien iets anders aan de hand. Misschien heeft hij eindelijk zijn teruggetrokken plekje gevonden achter zijn PC omdat ie misschien op school gepest word? en dat ie achter de pc gewoon niemand om zich heen heeft die hem vervelende gevoelens kan geven. Dit 2de is misschien niet het geval. Maak je niet te druk over hem, maar houd em wel een beetje in het oog. Asl het erger word of iets dergelijks, zeg het dan gerust.

Joost
Maar verslavingen zijn toch ongezond d8 ik?
Enneh voordat hij met dat spel klaar is.. dat kan nog wel jaren duren!
Ergste is nog dat er telkens een vervolg van uitkomt
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 12:08   #13
Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

naa, af et toe een computerspelletje kan denk ik geen kwaad. Hoe lang doet ie het al? en welk spel is het?

Joost
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 13:54   #14
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Joost
naa, af et toe een computerspelletje kan denk ik geen kwaad. Hoe lang doet ie het al? en welk spel is het?

Joost
het speel het Age of empires 2.. later word het wel deel 3 enneh hij speelt het alle momenten dat die het kan spelen..
zaterdag en zondag dus van 9 uur s'ochtends tot 12 uur s'avonds..
En door de weeks 4 uur tot 11 uur s'avonds ofzo..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 14:41   #15
Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja, ik bedoel eigenlijk niet hoelang per dag, maar hoeveel weken/dagen al?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 14:47   #16
rmd
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: verslaafd..

Gaat wel over. Was vroeger ook verslaaf aan spelletjes. Nu interseerd mij da niet meer. Na een tijd zult je daar een degoe van krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 14:56   #17
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Joost
ja, ik bedoel eigenlijk niet hoelang per dag, maar hoeveel weken/dagen al?
uhh ik kreeg het spel vorig jaar voor me verjaardag, dus 13 maanden speelt die het nu
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:40.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.