Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Films, Tv en Radio
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Films, Tv en Radio Praat hier over jouw favoriete films, de nieuwste tv-series en de leukste radio-programma's!

Bekijk resultaten enquête: wat vind jij de beste film van david fincher?
Alien 3 1 9,09%
Se7en 4 36,36%
The Game 0 0%
Fight Club 6 54,55%
Panic Room 0 0%
Stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 30 January 2005, 15:00   #1
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard [Regisseur] David Fincher

ik ga hier op mijn nieuwe subforum beginnen met een reeks topics over allerlei regisseurs. in dit topic kun je alle wetenswaardigheden, meningen en feiten terecht over deze regisseur.

we beginnen met

DAVID FINCHER



david fincher werd in 1962 geboren en begon eind jaren '80 met het regisseren van diverse tv-commercials voor o.a. nike, coca-cola en ons eigen heineken. in de jaren '80 werkte hij ook al achter de schermen bij bijvoorbeeld de return of the jedi. zijn echte doorbraak volgde in de jaren '90.

toen begon bij met regisseren, zijn eerste grote film was alien 3, de laatste in de alien-trilogie. deze werd door de critici nog niet zo goed ontvangen, in tegenstelling tot se7en uit 1995. de mysterieuze, donkere stijl van se7en in combinatie met een ijzersterk scenario snoerde critici de mond.

daarop volgde de originele, intelligente thriller the game. maar bij de meeste fans is toch fight club gewoon favoriet. een gewelddadige maar oh zo intelligente film. in 2002 kwam fincher nog met de film panic room, die door de fans wel werd gewaardeerd maar over het algemeen toch werd beschouwd als een 'mindere' film ten opzichte van se7en en fight club.

waar hij op dit moment mee bezig is, ik heb geen idee. ik hoop wel dat ie snel weer met een nieuwe film komt.

wat vinden jullie van deze regisseur?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.

Laatst aangepast door Stevie : 19 June 2005 om 21:42
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 15:27   #2
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zal hoogstwaarschijnlijk de enige zijn, maar ik vond Alien³ dus zijn beste film. Ik heb al die films gezien, ik vond ze allemaal zeer goed, maar ik ben gewoon gek op de Alien-trilogie(ik doe gewoon ff of Ressurection en AvP niet bestaan). En Alien³ vind ik dus net zo goed als deel 1 en 2. De sfeer in dit deel is heel creepy, meer dan in se7en. De acteurs spelen goed, met name Sigourney Weaver , dit is echt haar beste Alien-film ze speelde zo goed. En dan het einde, David Fincher had de trilogie gewoon niet op een betere manier kunnen eindigen, werkelijk geniaal. Ik heb zeer genoten van al Finchers films, maar ik vind geen van allen echt geniaal zoals anderen dat wel vinden(nee, zelfs se7en en Fight Club vond ik net niet briljant, gewoon hele goede films). En aangezien Alien³ naar mijn mening de perfecte afsluiter was voor één van mijn favoriete filmtrilogieën, kies ik voor Alien³. Ga nu asjeblieft niet moord en brand schreeuwen, dit is mijn mening en daar blijf ik bij.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 16:21   #3
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

pfft lastig, dit doet me denken aan een thread op een ander forum, wat is de beste brad pitt film....

ontopic:
ik zit ernstig te twijfelen tussen se7en en fight club. beide films zijn in verhaal erg sterk, net als acteer werk. maar als ik moet oordelen hoe goed de films geregiseerd zijn dan wint fight club omdat die toch een stukje technischer in elkaar is gezet als se7en
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 17:23   #4
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

geweldig idee

hijs op het moment bezig met Benjamin nogiets, alleen volgens mij heef hij de rechten niet echt gekregen. Ik meen dat ik ergens gehoort heb dattie met een groots project is begonnen. alleen voorals nog wordt dat stilgehouden, er zijn heel veel namen gevallen..

Ik vind Fight Club zijn beste film. geen enkele regisseur had het beter kunnen doen. van boek naar film is zeer lastig (kijk maar naar LOTR) en ook Fincher heeft wat verschoven met het verhaal, maar er komt gewoon een prachtig resultaat Alle andere films zijn natuurlijk top. Vooral Se7en greep me bij de eerste look bij mn keel.

Verdere minpunten, zeker de maak van Alien3, het regiseren van reclames, grotere projecten aanpakken. Hij moet zijn eigen ding blijven doen en niet aan het geld denken. Natuurlijk doet hij dat niet alleen, maar kzou het liefst weer een gewone Fincher film willen zien met het sfeer van Fight Club, Se7en, Panic Room etc.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 14:16   #5
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Fight Club

Geen ellenlange analyses of weet ik wat.
Dat vind ik gewoon de leukste film uit dat rijtje.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 15:51   #6
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ojah over de toekomst:

Er zijn wel gesprekken geweest over een regie van 'Zodiac'. Dat mot een thriller wezen over de inspanningen van 3 persoontjes om de Zodiac Killer, en das een seriemoordenaar die in Amerika ongeveer 40 mensen vermoorden, in de gevangenis te krijgen. Het script wordt dan geleverd door de schrijver van 'Basic' (Travolta, Samuel L Jackson) en het script wordt gebasseert op 2 boeken.

Maar ik heb geen idee hoe de gesprekken afgelopen zijn, misschien zijn ze nog aan het onderhandelen Benjamin BUTTON is gecancelled De filmmaatschappij wilt niet meer dan 150 miljoen dollar aan die film uitgeven.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 21:32   #7
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

vind het wel jammer, nu duurt het vast weer zo lang voordat hij met een nieuwe film komt. dat plot van die zodiac klinkt wel interessant, daar kan fincher vast wel wat mee
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 21:35   #8
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
vind het wel jammer, nu duurt het vast weer zo lang voordat hij met een nieuwe film komt. dat plot van die zodiac klinkt wel interessant, daar kan fincher vast wel wat mee
Ja jammer, tis een absoluut topregisseur. Khoop absoluut niet dat hij een 2de Stanly Kubrick wordt. die er echt jaaaaaren over deed. Tis nu 3 jaar sindsssss panic room en sinds dien was er alleen een poging tot et regisseren van Mission Impossible 3. Dat kan je wel raden wat de meeste mensen daarvan vinden... Ik hoop echt dat hij een film maakt ala Fight Club, Se7en en The Game. En hij mot opschiete.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 19:31   #9
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

mission impossible 3? wist ik niks van.. ben blij dat ie dat niet heeft gedaan, dat past toch totaal niet bij hem zou je zeggen. hij schijnt nu druk bezig te zijn met commercials.. in plaats van dat hij even iets leuks verzint voor een nieuwe film en oja die onderhandelingen over zodiac, daar las ik net ook iets over.

Citaat:
The studios are in advanced negotiations to co-finance "Zodiac," a thriller detailing the obsessive efforts of three people who sought to bring the famed Zodiac killer to justice and the toll it took on their personal lives.

David Fincher is in negotiations to helm the pic.

Deal would reunite Warners, Par and Fincher once again. The trio had recently coalesced around "The Curious Case of Benjamin Button," but that pic evaporated after the studios declined to spend more than $150 million on the f/x-heavy tale.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.

Laatst aangepast door Stevie : 3 February 2005 om 20:16
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 19:46   #10
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ja idd dat is wat ik ook zeg. Heb er nog niet bij stil gestaan dat Fincher misschien een geldhebber is geworden? Ook nog iets voor grote artiesten gedaan en 150 miljoen vragen voor een film. En Alien 3, en de kans op Mission Impossible 3... Nee, Zodiac klinkt zo goed eingelijk, als hij nou ff kapt met zn reclames en zn grote pauze.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 20:17   #11
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

misschien is ie wel stiekem met een soort studie voor een nieuwe film bezig, net als tarantino voor kill bill
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 20:21   #12
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
misschien is ie wel stiekem met een soort studie voor een nieuwe film bezig, net als tarantino voor kill bill
hehehe dat zou best wel geweldig zijn hehehe alleen kill bill werd enorm delayed door zwangerschap en training van zowel actrices en regisseur (regisseur dus alleen training )

ik hoop nogmaals niet op een tweede stanley kubrick. alhoewel dat niet altijd negatief hoeft te zijn. Beter dan Spielberg die er zooooveeel nog te maken heeft in 3 jaar tijd... Of euhmm Steven Soderberg die er 10000 te producen heeft. Van mij maggie wel de tijd nemen, als er maar een klassieke film uitkomt.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 20:24   #13
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ja stanley kubrick, ik weet niet zoveel van die geschiedenis af. ik weet wel dat ie maar erg weinig (doch uitmuntende) films op zijn naam heeft staan (ik moet clockwork orange nog zien btw ). misschien een goed onderwerp voor een volgend regisseurs topic?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 20:35   #14
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ja stanley kubrick, ik weet niet zoveel van die geschiedenis af. ik weet wel dat ie maar erg weinig (doch uitmuntende) films op zijn naam heeft staan (ik moet clockwork orange nog zien btw ). misschien een goed onderwerp voor een volgend regisseurs topic?
Als je niet veel weet te schrijven over hem zou ik et met genoegen willen doen dan hebben de users hier ook wat te doen ik tenminste, want ik kan hier niet echt lullen over films, dus dit soort topics is een must! goed werk iig Kzou graag willen helpen om dit gedeelte levend te krijgen door ook informatie te typen

Stanley is idd erg uitmuntend, A Clockwork Orange was zeer zeer indrukwekkend. Niet alleen de controversie maar de emotie erachter. Prachtig gemaakt, prachtig geacteerd. Tis een must-see. Maar das alles van Kubrick, niet?
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 21:17   #15
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan

Stanley is idd erg uitmuntend, A Clockwork Orange was zeer zeer indrukwekkend. Niet alleen de controversie maar de emotie erachter. Prachtig gemaakt, prachtig geacteerd. Tis een must-see. Maar das alles van Kubrick, niet?
Zaterdag 2001: A space odyssey op tv!

En hoewel het al lang geleden is, vond ik fight club wel heel erg gaaf geloof ik
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 21:00   #16
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

de laatste tijd zijn er weer wat tekenen van leven!
Citaat:
Downey en Gyllenhaal in nieuwe Fincher
Geplaatst op 19-04-2005 om 12:39 door FilmTotaal

Robert Downey Jr., Jake Gyllenhaal en Mark Ruffalo zullen de hoofdrollen spelen in de thriller Zodiac die geregisseerd zal worden door David Fincher (Se7en, Fight Club).

De film is gebaseerd op het boek Zodiac en opvolger Zodiac Unmasked: The Identity of America's Most Elusive Serial Killer Revealed van Robert Graysmith, beide over de beruchte Zodiac-seriemoordenaar die tussen 1966 en 1978 actief was in de omgeving van San Fransisco.

Gyllenhaal zal te zien zijn als een cartoon-tekenaar van de San Francisco Chronicle die de moordenaar op het spoor leek te zijn. Downey Jr. vertolkt een verslaggever, Ruffalo zal de leiding hebben over het politie-onderzoek.
Citaat:
Pitt & Blanchett in nieuwe Fincher
Geplaatst op 04-05-2005 om 12:42 door FilmTotaal


Brad Pitt en Cate Blanchett zullen de hoofdrollen spelen in een nieuwe film van David Fincher. De regisseur van onder andere Se7en en Fight Club (beide met hoofdrollen voor Pitt) gaat het korte verhaal The Curious Case of Benjamin Button van F. Scott Fitzgerald verfilmen, over een man die op 50-jarige leeftijd ineens jonger lijkt te worden.

Wanneer Benjamin Button uitkomt is nog niet bekend, Fincher gaat eerst nog aan de slag met Zodiac.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 21:10   #17
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ja had het gelezen

Gyllenhaal
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2005, 16:27   #18
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Ja had het gelezen

Gyllenhaal
jaa hijs goed he. en dat de combinatie pitt/fincher weer in ere wordt hersteld is ook geweldig
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 21:42   #19
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

trouwens ik heb gisteren voor t eerst 8mm gezien en het is toch jammer dat die geregisseerd is door een prutser als joel schumacher waar fincher er vast een meesterwerkje van had gemaakt
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 21:58   #20
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
trouwens ik heb gisteren voor t eerst 8mm gezien en het is toch jammer dat die geregisseerd is door een prutser als joel schumacher waar fincher er vast een meesterwerkje van had gemaakt
Dat denk ik bij zoveel films Remakes zeggen vaak genoeg
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.