Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 May 2004, 16:37   #51
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bekijk het dan eens van de andere kant.

(korte post, maar ik heb geen zin om veel te tikken, dit is ook een verschrikkelijk uitgemolken onderwerp btw)

Wat als we nou eens door onze eigen menselijke geest "God" hebben laten ontstaan, dus niet vanuit de Hemel de heilige vader etc, maar gewoon stomweg wij die "God" hebben "gemaakt"?

Ik hoop dat dit te volgen is (voor de Raymond Feist lezers wel, die snappen exact wat ik bedoel denk ik)
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 19:10   #52
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jochemmm
vind je? Als je voor alles het tegendeel moet bewijzen kan je het bestaan van de paashaas en de monsters onder je bed ook wel goedpraten.
IIk praat nix goed, en ik wil ook niet beweren dat God wel bestaat, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het niet zo hoeft te zijn dat hij niet bestaat alleen maar omdat het niet bewezen is.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 22:13   #53
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sander
daar heb je wel gelijk in, onze lieve heer word vaak gezegd en onze vader
maar daar geloof ik niet in
ik ben geen kind van god, ik ben geschapen door god!
en god is mijn vader niet, god is the greatest!
het ligt er gewoon puur aan wat je gelooft

rossie
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 22:57   #54
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Bekijk het dan eens van de andere kant.

(korte post, maar ik heb geen zin om veel te tikken, dit is ook een verschrikkelijk uitgemolken onderwerp btw)

Wat als we nou eens door onze eigen menselijke geest "God" hebben laten ontstaan, dus niet vanuit de Hemel de heilige vader etc, maar gewoon stomweg wij die "God" hebben "gemaakt"?

Ik hoop dat dit te volgen is (voor de Raymond Feist lezers wel, die snappen exact wat ik bedoel denk ik)
Mja dit soort dingen zijn al vaak besproken en daar zijn ook gewoon aannemelijke theoriën over. Je kan het et makkelijkst zien bij mensen in problemen, mensen zonder goed vooruitzicht. Ze hebben iets nodig wat standvastig is, een geloof kan daar dus in helpen.
Mensen waarbij het voor de wind gaat zal het veel minder interesseren. Ze hebben het niet persé nodig, de krachten van het leven putten ze wel uit andere zaken.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2004, 13:37   #55
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Bekijk het dan eens van de andere kant.

(korte post, maar ik heb geen zin om veel te tikken, dit is ook een verschrikkelijk uitgemolken onderwerp btw)

Wat als we nou eens door onze eigen menselijke geest "God" hebben laten ontstaan, dus niet vanuit de Hemel de heilige vader etc, maar gewoon stomweg wij die "God" hebben "gemaakt"?

Ik hoop dat dit te volgen is (voor de Raymond Feist lezers wel, die snappen exact wat ik bedoel denk ik)
Ik vind dat er wel iets in deze theorie zit, vooral gezien het feit dat veel mensen een leider willen hebben/nodig hebben.
Hitler zag zichzelf ook als een soort god en vele mensen met hem, dat hij zo groot kon worden was mede dankzij de mens die een leider wilde hebben.

Bedoelde je zoiets WhizzCat ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.