Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 September 2003, 16:06   #1
henkie1234
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard meaning of life..

Zal eerst es beginnen over mijzelf. Ben nu onder de 24 jaar en nog steeds geen mbo/hbo diploma. Ben wel echt computerfreak. Weet veel van linux, netwerken, NT, webdesign etc. (heb ook opleiding/banen hierin gehad)
Heb afgelopen jaar een hbo opleiding gedaan, en te weinig studiepunten behaald.

Alleen heb nu echt al hele lange tijd geen baan meer. Laatste tijd gaat het niet echt goed met me. Hb nu ook een gesprek bij een gezondheidspsycholoog, alleen dat is net 2-3 week aan de gang(1 sessie per week).
Probleem met mij is, ik heb geen doel voor oog. Nu ben ik wel super veel aan het solliciteren, alleen ik mis gewoon de motivatie om er voor 110% tegen aan te gaan. Zal wel komen doordat ik geen 'functie' heb ik de maatschappij.

Ik heb veel vrienden en die doen allemaal HBO of Universiteit, dus ik voel me niet nuttig. Ik ben er altijd voor iedereen en alles. Laatste tijd heb ik het gevoel dat 'ze' mij alleen bellen als ze me nodig hebben.

Nu krijg ik zo'n afkeer tegen mezelf. Ik baal van alles en iedereen. Nu heb ik de laatste tijd veel spontane jank buien alleen waarom?

Dus de laatste tijd heb ik eigenlijk niet zo veel zin meer in dingen. Zelfmoord? Dat zal ik nooit doen. Maar wil wel dat ik me gelukkig voel.

[edit]Alleen nuttige/zinnige reply's aub[/edit]
[edit by 0Vera] Ik heb de onzinnige reply's, en je bovenregel verwijderd. Ik zorg er namelijk voor dat hier niet gespamd wordt, of flauwe grappen worden gemaakt.

Laatst aangepast door 0Vera : 2 October 2003 om 01:03
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 16:42   #2
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

wat je onder en boven je post zet vind ik een beetje raar De meeste topics die in dit forum staan worden echt wel serieus genomen

Maar ja, zoek een doel in je leven Je geeft het antwoord zelf al...Ga solliciteren vind een leuke baan, ga uit enzo...

Heb je geen vriendin?
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 16:48   #3
henkie1234
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk soms heb ik wel van die momenten dat je er weer tegen aan kan. Heb ook wel wat sollicitaties lopen, maar nog steeds komen de mindere tijden vaker voor.

En ik heb geen vriendin helaas, die helpen je meestal wel ff om weer zin te krijgen. Ik zit er gewoon mee dat met aardig en vriendelijk zijn IK niet ver ben gekomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:12   #4
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je veel van netwerken afweet moet je gewoon een verkorte opleiding netwerk beheer doen
als je dit op een laag nivo doet (MBO) ben je daar snel mee klaar en kan je snel beginnen als netwerkbeheerder

wat ook nog kan is om daarna verder te gaan als netwerkbeheerder bij de belasting, dit is op HBO nivo en werd dit jaar gedeeltelijk betaald door de belasting, ze hebben daar namelijk nieuwe mensen nodig die de oude servers draaiende houden

dat is altijd beter dan zelfmoord
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:16   #5
henkie1234
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is een idee, alleen me ouders sponsoren nix meer. Dus ik mag alles zelf betalen. Het probleem is altijd dat shit papiertje. En ik weet dus niet of ik wel weer de motiivatie kan opbrengen om een opleiding te doen..
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:17   #6
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by henkie1234
Dat is een idee, alleen me ouders sponsoren nix meer. Dus ik mag alles zelf betalen. Het probleem is altijd dat shit papiertje. En ik weet dus niet of ik wel weer de motiivatie kan opbrengen om een opleiding te doen..
er stond toch echt bij dat een gedeelte word betaalt door de belasting dienst
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:19   #7
henkie1234
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk dat zijn nu wel mooie dingen. Ik ga wel even zoeken bij de belastingdienst.
Maar nog steeds moet ik dus een motivatie/doel hebben..

edit:
Op dit moment zijn er geen openstaande vacatures @ belastingdienst.

Laatst aangepast door henkie1234 : 23 September 2003 om 17:28
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:25   #8
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hopelijk lukt het kerel veel succes en sterkte in ieder geval, in ieder geval proberen een papiertje te halen, is altijd makkelijker om een baan te krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:36   #9
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by henkie1234
Kijk dat zijn nu wel mooie dingen. Ik ga wel even zoeken bij de belastingdienst.
Maar nog steeds moet ik dus een motivatie/doel hebben..

edit:
Op dit moment zijn er geen openstaande vacatures @ belastingdienst.
ohh, ach ja, ik kreeg vorig jaar na het behalen van mijn opleiding netwerk beheer de kans om verder te gaan met een 2 jarige opleiding om bij de belasting dienst te werken
misschien moet je info aanvragen bij mijn oude school www.ict-lyceum.com
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:45   #10
henkie1234
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb nu genoeg kansen gehad, en allemaal verne*kt
Dus het leek mij beter om eerst geld te verdienen en volgend jaar misschien weer een opleiding die ik zelf betaal. (heb nooit veel hoeven te betalen)
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 22:30   #11
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: meaning of life..

Ik bedoel dit niet negatief ofzo maar ik vraag het alleen maar

Denk je dat die gezondsheidpsycholoog jou weer een doel voor je ogen kan geven
Ik bedoel, moeten we niet allemaal zelf erachter komen wat ons doel in ons leven is ???
ik weet het ook niet hoor

Maar als je geen doel heb, waar solliciteer je dan eigenlijk naar ???

maar er moet toch wel iets zijn waar je 110% motivatie voor heb ???
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 01:16   #12
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard Re: meaning of life..

Citaat:
Originally posted by henkie1234
*knip* Ben nu onder de 24 jaar...
wie niet hier ik neem aan dat je 'boven' bedoelt?

Citaat:
Ik heb veel vrienden en die doen allemaal HBO of Universiteit, dus ik voel me niet nuttig. Ik ben er altijd voor iedereen en alles. Laatste tijd heb ik het gevoel dat 'ze' mij alleen bellen als ze me nodig hebben.
Elke depressie begint met een negatief zelfbeeld. Waarschijnlijk zie je het gewoon verkeerd. Ze bellen wel maar je hebt mss het gevoel dat het niet klopt dat ze jou willen spreken en als ze dan een reden opgeven waarom ze je bellen die jij opvat als 'jou nodig hebben' dan kun je al snel afkeer gaan opbouwen en dat heeft tot gevolg dat je niet meer altijd leuk gezelschap bent waardoor ze je daarna minder bellen, alleen dus als ze je idd echt 'nodig' hebben. ben ik nog volgbaar hier
Citaat:

Nu krijg ik zo'n afkeer tegen mezelf. Ik baal van alles en iedereen. Nu heb ik de laatste tijd veel spontane jank buien alleen waarom?
Dus de laatste tijd heb ik eigenlijk niet zo veel zin meer in dingen. Zelfmoord? Dat zal ik nooit doen. Maar wil wel dat ik me gelukkig voel.
Zorg dat je een doel vindt. Ga vrijwilligerswerk doen desnoods als je eenmaal in een vicieuze cirkel van depressie zit, is het HEEL moeilijk om er weer uit te komen, dus als dat nog lukt, probeer eruit te breken. Probeer je kutgevoel een beetje aan de kant te schuiven en leuk gezelschap te zijn. Bel je vrienden zelf Ik begrijp heel goed dat je daar geen behoefte aan hebt, omdat dat gevoel je dwarszit, maar als je weer onder de mensen bent zakt het vanzelf.
Trouwens, als ze altijd van jou 'profiteren' mag jij echt wel iets terugeisen. Opkomen voor jezelf zonder onaardig zijn kan

Probeer ook je gevoel van eigenwaarde terug te winnen. Je vrienden zijn misschien hoger geschoold dan jij maar dat maakt jou nog niet minder! Het zijn niet voor niets je vrienden, ze hebben je geaccepteerd zoals je bent, mbo of niet, en als ze dan eens een inside joke maken - dat kan, maar laat je niet uit het veld slaan.
Jij bent uniek, net als zij.
Als die gesprekken met die gezondheidstherapeut helpen is dat heel fijn ik denk dat die jou nog wel kan helpen. Zo niet, dan kun je het beste naar een psycholoog. Wat ook helpt is je gevoel van je afschrijven. Dat heb je hier ook al deels gedaan, dat is prima als je je er goed bij voelt, kun je dat ook in een eigen schriftje zetten, per dag een paar regeltjes ofzo. Dat je et ff kwijt bent.
sterkte iig
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 2 October 2003 om 01:19
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.