Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 December 2005, 12:55   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Is homoseksualiteit een afwijking?

Is homoseksualiteit een afwijking? Want is de liefde tussen man en vrouw niet eigenlijk bedoeld om voortplanting te verwezenlijken?



disclaimer: Dit topic is geenszins bedoeld als discriminerend topic tegenover homo's, meer als reflectie. Als je reageert in dit topic houd dan in je achterhoofd dat je reactie wel respectvol is.
 
Oud 27 December 2005, 16:52   #2
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Parkieten honden kunnen allemaal homo zijn maar als mensen homo zijn dan is er ineens wat aan de hand


Waarom trouwens mensen eigenlijk?
Pakspul is offline  
Oud 28 December 2005, 14:12   #3
Cataclysm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Homoseksualiteit helpt het tegengaan van overbevolking.
 
Oud 28 December 2005, 15:42   #4
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cataclysm
Homoseksualiteit helpt het tegengaan van overbevolking.
ja, en?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken En men noemt het een afwijking omdat de normale werking die is van de grootste populatie.
Op die manier is het een afwijking ja.
Is er trouwens al zoveel over bekend dat het zeker is dat het alleen om een afwijking in de hersenen gaat en daardoor in theorie aan te passen is (in de toekomst)? Of zou dat dan m.b.v. bijvoorbeeld therapie e.d. moeten gebeuren?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 29 December 2005, 17:14   #5
bloon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Parkieten honden kunnen allemaal homo zijn maar als mensen homo zijn dan is er ineens wat aan de hand
ja. welke idioot valt er nu als man zijnde op jongens.
 
Oud 29 December 2005, 18:17   #6
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloon
ja. welke idioot valt er nu als man zijnde op jongens.
die ene hoogleraar ethiek zonder zelfbeheersing
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 30 December 2005, 10:37   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Is het hebben van overgewicht een afwijking?
 
Oud 30 December 2005, 17:22   #8
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Een bepaalde vorm van mannelijke homoseksualiteit zou erfelijk zijn door een of ander gen dat anders is dan bij heteroseksuelen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline  
Oud 1 January 2006, 17:28   #9
Cataclysm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
ja, en?
Dus is het geen 'afwijking' maar een natuurlijke maatregel.
 
Oud 1 January 2006, 17:35   #10
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het extreme concentratie vermogen van alber einstein was ook een afweiking, wil dat gelijk zeggen dat het fout is om een afwijking te hebbe?
 
Oud 2 January 2006, 19:20   #11
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forza
het extreme concentratie vermogen van alber einstein was ook een afweiking, wil dat gelijk zeggen dat het fout is om een afwijking te hebbe?
Waar wordt dat gezegd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cataclysm
Dus is het geen 'afwijking' maar een natuurlijke maatregel.
Een maatregel door de evolutie ontstaan? Zo ja, hoe is die maatregel dan ontstaan? Zo nee, waar is die maatregel dan door ingesteld of ontstaan?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 2 January 2006, 20:19   #12
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Is homoseksualiteit een afwijking?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Is homoseksualiteit een afwijking? Want is de liefde tussen man en vrouw niet eigenlijk bedoeld om voortplanting te verwezenlijken?



disclaimer: Dit topic is geenszins bedoeld als discriminerend topic tegenover homo's, meer als reflectie. Als je reageert in dit topic houd dan in je achterhoofd dat je reactie wel respectvol is.
Op een soort manier is Homosexualiteit wel een afwijking, maar geen zeer grote afwijking.
Het enige waar het van afwijkt is de Charles Darwin theorie van Evolutie, aangezien Homo's zich niet kunnen voortplanten.
Maarja iedereen zijn eigen meugd ik zit er zelf niet mee, dat zij bestaan.
 
Oud 2 January 2006, 20:30   #13
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard Re: Re: Is homoseksualiteit een afwijking?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Op een soort manier is Homosexualiteit wel een afwijking, maar geen zeer grote afwijking.
Het enige waar het van afwijkt is de Charles Darwin theorie van Evolutie, aangezien Homo's zich niet kunnen voortplanten.
Maarja iedereen zijn eigen meugd ik zit er zelf niet mee, dat zij bestaan.
Tuurlijk is homosexualteit wel een grote afwijking, juist omwat je zelf al zegt; ze kunnen zich niet voortplanten, dat jij het (net als ik) niet erg vind dat homosexualteit bestaat wil niet zeggen dat het daarom een mindere afwijking is. Mongolisme is ook een afwijking, maar ik vind het nou niet direct erg dat die mensen hier rond lopen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 2 January 2006, 20:41   #14
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is pas een afwijking als duidelijk is aangetoond dat mensen die zichzelf homoseksueel noemen fysiek verschillen van andere soortgenoten. En dan niet die vage verhalen van een stofje in de hersenen. Ik geloof namelijk niet in een genetische aanleg voor homoseksualiteit.
 
Oud 3 January 2006, 10:31   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Welke andere verklaring dan een verschil in chemische stofwisseling in de hersenen zou jij anders kunnen bedenken?
Een genetische afwijking zou in principe alleen verklaarbaar zijn als het om een mutatie zou gaan...aangezien efficiente doorgave via voortplanting mij nogal sterk zou lijken .
Of wil je er een sociologische verklaring voor zoeken?
Fysiologie,genetica en sociologie zijn toch de enige factoren die een mens bepalen?
Sociologische verklaring zoeken? Er zijn er al een paar, veel jongetjes die seksueel misbruikt zijn in hun jeugdjaren worden later homoseksueel. Of in de tijden dat het maatschappelijk was aanvaard dat bijna alle hoog geplaatste mannen , in bijvoorbeeld Griekenland, ook een mannelijke liefdespartner hadden.
Waarom zou dat nu nog niet zo kunnen zijn dat het een (onbewuste)keuze is (zoals sommige mannen alleen op blond vallen of op dik) ipv dat het al vaststaat bij de geboorte
 
Oud 4 January 2006, 09:35   #16
Cataclysm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Waar wordt dat gezegd?

Een maatregel door de evolutie ontstaan? Zo ja, hoe is die maatregel dan ontstaan? Zo nee, waar is die maatregel dan door ingesteld of ontstaan?
Ja, door evolutie. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar de natuur vindt nou eenmaal oplossingen als er problemen dreigen te ontstaan. Het is alleen een langdurend proces.
 
Oud 12 January 2006, 19:24   #17
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Praktisch gezien wel, maar afwijking draagt zoiets negatiefs.
 
Oud 12 January 2006, 22:30   #18
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cataclysm
Ja, door evolutie. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar de natuur vindt nou eenmaal oplossingen als er problemen dreigen te ontstaan. Het is alleen een langdurend proces.
HIV is daar iig misschien wel het beste voorbeeld van...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 13 January 2006, 09:25   #19
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je wordt verliefdt op een persoon, niet op het lichaam.


als je een cadeau krijgt, is het toch ook de inhoud die telt..



je kiest er niet voor om in een man of vrouwen lichaam te zitten.
maar als je op een persoon verliefdt wordt dan mag er geen rekening worden gehouden met het lichaam.
 
Oud 14 January 2006, 22:53   #20
Lithium
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je zou homoseksualiteit als afwijking kunnen zien. Het zit namelijk zo;

Als je in de buik van je moeder zit, krijg je een bepaald aantal mannelijke hormonen (testosteron) binnen. Het is de hoeveelheid hormonen, die bapalen of je homo bent ofniet.

Krijg je veel hormonen binnen, dan wordt je waarschijnlijk een echte vent, je houdt van het ruige leven, en je valt uiteraard op vrouwen. Ook iets, is dat je een mannelijk brein hebt, je houdt niet van praten over emoties, en je kunt sneller technische problemen oplossen.

Indien men weinig mannelijke hormonen krijgt, blijft het brein dus vrouwelijke trekjes vertonen. Zo heeft iemand met veel vrouwelijke hormonen (in een mannenlijf) eerder de neiging om op andere mannen te vallen, omdat het vrouwelijk brein dit aangeeft.

Het is dus een feite een afwijking, al kan men er niets aan doen.
 
Oud 16 January 2006, 14:15   #21
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
HIV is daar iig misschien wel het beste voorbeeld van...
Maar dan zeg je dus dat er ziektes door de natuur gemaakt worden, en die ziektes kunnen op hun beurt bepaalde wereldproblemen (in dit geval overbevolking) oplossen.
Maar hoe kan de natuur nou overbevolking signaleren? Op welk punt kan de natuur opeens denken, 'en nu is het genoeg'?
Daarnaast, over het geval dat homo's de wereldbevlking tegengaat en een maatregel van de natuur zou zijn. Die maatregel kan toch niet lang blijven, hij is immers suïcidaal als het ware. Het gen dat mensen homo zou maken sterft langzaam uit, het gen wordt niet doorgevenen, want homo's zouden zich niet mogen voortplanten. De enige manier waarop die maatregel kan blijven bestaan is doordat het constant zou moeten ontstaan door mutaties in die genen. De natuur zou dan constant moeten denken, 'er moeten minder mensen komen, en dus laten we steeds weer opnieuw bepaalde plekken in het DNA muteren (en die kans is statistisch gezien niet bijster groot, dat telkens opnieuw dezelfde plekken op 1 en dezelfde manier muteren) opdat mensen homo worden en zich niet voortplanten.'
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 27 January 2006, 22:44   #22
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
HIV is daar iig misschien wel het beste voorbeeld van...
Denk ik ook.. Overbevolking, natuur grijpt in..
 
Oud 27 January 2006, 23:10   #23
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
HIV is daar iig misschien wel het beste voorbeeld van...
dus hiv is een product van de evolutie? De evolutie van het virus hiv ja maar niet die van de mens.

Evolutie is een aanpassing aan de huidige situatie en niet een instelling voor de toekomst
 
Oud 28 January 2006, 10:55   #24
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

ah, eindelijk iemand die het wat beter kan verwoorden
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 2 February 2006, 07:39   #25
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
je wordt verliefdt op een persoon, niet op het lichaam.


Dit hoeft niet, er zijn genoeg mensen die verliefd werden op het lichaam van hun partner, dus dat vind ik zelf geen goed argument.
 
Oud 2 February 2006, 13:39   #26
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Dit hoeft niet, er zijn genoeg mensen die verliefd werden op het lichaam van hun partner, dus dat vind ik zelf geen goed argument.
Is het dan nog wel verliefdheid?
laten we bekvechten over terminologie
Waar past dit trouwens in het onderwerp?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 10 February 2006, 13:40   #27
carlo
Lid
 
carlo's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 April 2005
Locatie: Ergens....
Berichten: 315
Standaard

Het zijn onze lichamen die ons man of vrouw maken. Onze geest, ons gevoel dáár draait alles om. Dus is er (eigenlijk) helemaal niets raars of afwijkends aan homoseksualiteit.
Het zijn gewoon de mensen die bang zijn voor homo's, vaak zijn de grootste 'homohaters' zelf homo, kun je nagaan...
__________________
Heaven on Earth, we need it now...
carlo is offline  
Oud 14 February 2006, 18:36   #28
Igna
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en hoe zit het dan met biseksualiteit? je valt op beide geslachten, dus je kan je nog wel voortplanten. is dit dan een afwijking?
 
Oud 14 February 2006, 19:44   #29
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

is iedereen niet biseksueel?
edit; hoort niet bij het topic, laat dus maar
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 12 March 2006, 21:44   #30
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Is homoseksualiteit een afwijking?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Is homoseksualiteit een afwijking? Want is de liefde tussen man en vrouw niet eigenlijk bedoeld om voortplanting te verwezenlijken?



disclaimer: Dit topic is geenszins bedoeld als discriminerend topic tegenover homo's, meer als reflectie. Als je reageert in dit topic houd dan in je achterhoofd dat je reactie wel respectvol is.
Als liefde tussen man en vrouw bedoeld is voor voortplanting
En als je weet dat homoseksualiteit meer voorkomt bij groepen (mens EN dier) waar er erg veel exemplaren op een kluitje zitten. Waar zou homoseksualiteit dan voor bedoeld zijn ?

Alles in de natuur heeft een functie.
 
Oud 11 April 2006, 17:32   #31
Ernesto_guttier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Homoseksualiteit is biologisch gezien een afwijking van de voortplantingsnorm, zoveel is duidelijk (en daar valt ook niet over te debateren). Dat homoseksualiteit echter dermate verspreid is over de hele wereldbevolking betekent wel dat er iets meer aan de hand moet zijn, ofwel zijn miljoenen mannen en vrouwen geprogrammeerd met een "fout" gen, dat dan als "afwijking" wordt omschreven. Wel is dat het gaat om een sociaal gedrag dat ook bij de hetero-bevolkin gveelvuldig voorkomt - ontken het of niet. Dus, laat ik het zo zeggen: de mens is nooit
100% homoseksueel of 100% heteroseksueel. Het is een kwestie van hormonale hoeveelheden en omstandigheden in brein en lichaam, die maken dat we ons aangetrokken voelen tot iemand (m of v), wat echte rniet betekent dat er ook daadwerkelijk op wordt ingegaan. Laat ieder in z'n waarde.
 
Oud 12 April 2006, 07:46   #32
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ook biologisch gezien is homoseksualiteit dus geen afwijking.
sterker nog het kost een soort extra moeite om de homo's "erin" te houden. In de natuur planten homoseksuele exemplaren zich namelijk niet voort

Er moet dus een heel goede reden voor zijn anders waren ze allang door natuurlijke selectie verdwenen.

verder heb je overigens wel gelijk hoor, net zoals iedereen een mannelijke en een vrouwelijke kant heeft
 
Oud 12 April 2006, 19:27   #33
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AriesNL
Ook biologisch gezien is homoseksualiteit dus geen afwijking.
sterker nog het kost een soort extra moeite om de homo's "erin" te houden. In de natuur planten homoseksuele exemplaren zich namelijk niet voort

Er moet dus een heel goede reden voor zijn anders waren ze allang door natuurlijke selectie verdwenen.

verder heb je overigens wel gelijk hoor, net zoals iedereen een mannelijke en een vrouwelijke kant heeft
Nou eerlijk gezegd, en dit is dan puur even hoe ik erover denk.
Die Homo's mogen van mij rustig van deze planeet verdwijnen omdat ik er zelf me af en toe kapot aan erger als ze zo verwijfd rondwandelen en om je heen hangen.
Maar verder zolang ze mij maar met rust laten vind ik het met best.
 
Oud 13 April 2006, 07:50   #34
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb nooit gemerkt dat ze "om me heen" hangen hoor..
maar ik zou constant "om me heen hangen" van hetro's evengoed niet moeten.

dat heeft niks met homo of hetro te maken
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:08.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.