Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 July 2006, 22:38   #1
Kut_Aap
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Leeg?

Huuh, dit zal misschien wat ingewikkeld klinken enzo, maar ik zal proberen het zo goed mogelijk onder woorden te brengen.

Wat is leeg?

Ik vind dat eigelijk niks leeg kan zijn, maar leeg gewoon een uitdrukking is. Want kijk; als je een leeg blik bonen hebt, is het in principe niet leeg, want er zit nog lucht in. Of is lucht gewoon 'niks' en is het dus leeg?

Wat vinden jullie?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2006, 23:02   #2
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik zie iets als leeg, als het niet de inhoud bevat die het geacht wordt te hebben. Om jouw voorbeeld dus even door te zetten: Ik zie dat blik als leeg, als de bonen eruit verdwenen zijn.

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk als je het blik voor andere doeleinden (bewaarselen) gaat gebruiken. Als ik dat blik wil gebruiken om eieren in te bewaren en de eieren zitten erin, dan is het blik niet leeg natuurlijk.

Hmm, nu kom ik erachter dat deze uitleg wel erg gebrekkig is

Leeg is alles waar niets in zit? Ik vind dat hier geen discussie over mogelijk is, maar ik kan er de goede woorden niet voor vinden.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2006, 23:02   #3
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kut_Aap
Huuh, dit zal misschien wat ingewikkeld klinken enzo, maar ik zal proberen het zo goed mogelijk onder woorden te brengen.

Wat is leeg?

Ik vind dat eigelijk niks leeg kan zijn, maar leeg gewoon een uitdrukking is. Want kijk; als je een leeg blik bonen hebt, is het in principe niet leeg, want er zit nog lucht in. Of is lucht gewoon 'niks' en is het dus leeg?

Wat vinden jullie?
Ja als je het zo gaat stellen kan je het heel moeilijk maken.
Voor mij is iets over het algemeen leeg als er niets tastbaars meer inzit. Een blik bonen zonder inhoud, met lucht dus, is voor mij leeg.
Een blik bonen met water is niet leeg.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.