Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 4 January 2003, 10:11   #51
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ja ik ben depressief en er is toch niemand die je begrijpt hoor, ze zeggen allemaal zo leuk van ik ben er altijd voor je! Maar ja als je dan komt is het van ja ik weet niet wat ik met je moet. T lijkt wel of ze dan bang voor je zijn en je hard dumpen...

Maar ja mischien heb ik geen echte vrienden dan..
Helaas denk ik voor je dat de laatste zin dan ook mijn conclusie zou zijn.... Echter ook als goede vreind zijnde is er een grens van 'niet meer kunnen helpen'...Bijvoorbeeld als die vreind zichzelf ten gronde gaat richten om jou te helpen.
Dan kan die vriend zeggen 'ho, stop. Dit gaat verkeerd'
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 11:45   #52
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ja ik ben depressief en er is toch niemand die je begrijpt hoor, ze zeggen allemaal zo leuk van ik ben er altijd voor je! Maar ja als je dan komt is het van ja ik weet niet wat ik met je moet. T lijkt wel of ze dan bang voor je zijn en je hard dumpen...

Maar ja mischien heb ik geen echte vrienden dan..
je vrienden zijn waarschijnlijk wel bereid te luisteren, maar ze zijn geen professionele hulpverleners, en kunnen het probleem natuurlijk ook zo gauw niet oplossen. Dat kun je ook niet van hen vragen. Depressiviteit is iets heel anders dan je zomaar ff kut voelen. Bij het laatste kunnen je vrienden je nog opvrolijken, mar als je echt depressief bent, denk je in een cirkeltje, en helpt troosten niet meer. Dan moet je professionele hulp gaan zoeken.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 13:05   #53
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ja ik heb proffecionele hulp, maar ik denk dat je vrienden je toch beter kunnen helpen als je echt goede vrienden hebt die er echt altijd voor je zijn. Denk ik dat je er met die vriend of vriendin echt wel uit komt, sneller dan met een pysg
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 13:10   #54
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ja ik heb proffecionele hulp, maar ik denk dat je vrienden je toch beter kunnen helpen als je echt goede vrienden hebt die er echt altijd voor je zijn. Denk ik dat je er met die vriend of vriendin echt wel uit komt, sneller dan met een pysg
er voor je zijn betekent nog neit dat ze je problemen kunnen oplossen. Het hangt er van af hoe ernstig je problemen zijn. Een depressie zoals jij die hebt kun je niet oplossen met vrienden. Een psycholoog weet precies wat er aan de hand is, kan dit analyseren, en ontdekken waar je precies 'fout' denkt, waardoor je in een cirkeltje terecht komt.
Een psycholoog kan deze fout in je denken proberen recht te zetten, samen met jou, zodat je depressie oplost.
Een vriend of vriendin ziet dit allemaal neit, tenzij hij of zij psychologie studeert ofzo.
Ik kan me voorstellen dat ze er zelf ook ongelukkig van worden, dat ze je niet kunnen helpen. En jij wil liever door hun geholpen worden dan door een psycholoog, en dat benauwt hen.
Ik zou het toch bij de psycholoog houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 13:35   #55
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Dan kan die vriend zeggen 'ho, stop. Dit gaat verkeerd'
...
Citaat:
Eneri:
mar als je echt depressief bent, denk je in een cirkeltje, en helpt troosten niet meer.
...
Citaat:
Anouk:
Ja ik heb proffecionele hulp, maar ik denk dat je vrienden je toch beter kunnen helpen als je echt goede vrienden hebt die er echt altijd voor je zijn. Denk ik dat je er met die vriend of vriendin echt wel uit komt, sneller dan met een pysg
Wat verwacht je dan precies van een vriend of vriendin dat ze doen waardoor ze jouw beter kunnen helpen??
Wat kunnen je vrienden dan wel wat de psych niet kan?
Er is niks mis mee dat het wat langer zou duren met psych.
...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 14:12   #56
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou ik weet niet ik vond er op het begin ook niets mis met een psyg want ik moest er vanaf mn 9de heen.. inmiddels ben ik 2jaar opgenomen geweest waarvan ong. 1,5jaar bij elkaar 24uurs zorg.. en de rest dagbehandeling
geloof me die psygologen,psygiater,sociotherapeuten,psygotherape uten komeon allemaal je neus uit hoor! ik denk als ik hele goeie vrienden had dat dit circuit korter had geduurt.......
echt waar........
en vrienden zijn tenslotte ook meestal voro altijd
en het doet pijn hoor om afscheid te nemen van therapeuten met wie je alles heb gedeeld......

en wat ik van vrienden verwacht is dat ze gewoon voor me klaarstaan.. me begrijpen.... en me nooit in de steek zouden laten.. en me het gevoel een beetje geven dat ik ooit beetje belangrijk ben.......
maar ja voordat je die vrienden heb gevonden k heb ze nog steeds niet maar ja zal wel niemand zijn die aan deze "voorwaarden" wil voldoen..............
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 14:18   #57
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112
nou ik weet niet ik vond er op het begin ook niets mis met een psyg want ik moest er vanaf mn 9de heen.. inmiddels ben ik 2jaar opgenomen geweest waarvan ong. 1,5jaar bij elkaar 24uurs zorg.. en de rest dagbehandeling
geloof me die psygologen,psygiater,sociotherapeuten,psygotherape uten komeon allemaal je neus uit hoor!
ok in jouw geval snap ik dat je liever neit naar een psycholog gaat.
maar als je gewoon 1 keer per week of 1 keer in de 2 weken er 2 uurtjes naar toe gaat..dan vind ik dat beter dan alles bij vrienden neer te leggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 14:26   #58
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja daar heb je zeker gelijk in denk ik.....
half nederland doet dat volgens mij...... en het is ook handig als je dat heb hoor kan je toch je verhalen telkens kwijt dingen die een psygoloog niet zo belasten maar vrienden om je heen bijvoorbeeld wel.....
en het is ook geen intensieve therapie dat scheelt ook wel beetje denk ik......
als ik wegben bij dagbehandeling neem ik ook 1x per week een psygoloog... alleeen niet bij het RIAG riagg is kut!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 14:53   #59
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112
nou ik weet niet ik vond er op het begin ook niets mis met een psyg want ik moest er vanaf mn 9de heen.. inmiddels ben ik 2jaar opgenomen geweest waarvan ong. 1,5jaar bij elkaar 24uurs zorg.. en de rest dagbehandeling
geloof me die psygologen,psygiater,sociotherapeuten,psygotherape uten komeon allemaal je neus uit hoor! ik denk als ik hele goeie vrienden had dat dit circuit korter had geduurt.......
echt waar........
en vrienden zijn tenslotte ook meestal voro altijd
en het doet pijn hoor om afscheid te nemen van therapeuten met wie je alles heb gedeeld......

en wat ik van vrienden verwacht is dat ze gewoon voor me klaarstaan.. me begrijpen.... en me nooit in de steek zouden laten.. en me het gevoel een beetje geven dat ik ooit beetje belangrijk ben.......
maar ja voordat je die vrienden heb gevonden k heb ze nog steeds niet maar ja zal wel niemand zijn die aan deze "voorwaarden" wil voldoen..............
Dat maakt mij denk ik zo kwaad en soms dus ook ontzettend depressief maakt, mensen kunnen zijn zo vaak zo erg egoistisch. Je leert het op de basisschool, middelbare school is het ergst.
Hebben ze dan echt niet door hoe je mensen door kleine opmerkingetje voor hun leven kan beschadigingen? En dan nog van die huftertjes die er dan nog een schepje bovenop doen.
Ben k de enigste die dat ziet? Die die pijn dan wel voelt?
Helpen of voor iemand opkomen, word je te snel afgestraft op school.
JIJ bent het belangrijkst, niet iemand anders. Dat word er eigenlijk tegen je gezegd.
IK snap het nog steeds niet... wil het niet snappen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 16:50   #60
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Helpen of voor iemand opkomen gebeurd indedaad door een enkeling gelukkig zit ik al 2jaar niet meer op een normale school.. maar helaas donderdag moet ik weer 1 dag in de week nara een normale school ben benieuwd
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 21:12   #61
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112
Helpen of voor iemand opkomen gebeurd indedaad door een enkeling gelukkig zit ik al 2jaar niet meer op een normale school.. maar helaas donderdag moet ik weer 1 dag in de week nara een normale school ben benieuwd
Jah, sterkte.
k ben benieuwd hoe je dat dan weer vind. Zal wel meevallen, stelt niet zo veel voor, (zkr als je het "spelletje" goed speelt.)
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2003, 22:24   #62
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja hoe zou ik het spelletje spelen? hehe
denk gewoon zoals ik het altijd doe.. aardig doen en vrolijk wezen... maar ja wat zeg ik als ze vragen waarom ben je maar 1x per week opschool? enzooooooo
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 11:36   #63
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik zou het ze in grote lijnen wel even uitleggen, anders krijg je dat gelul van sow was je lekker aan t spijbelen de hele week? En nu zullen ze je vast niet helemaal begrijpen, maar dat doet niemand. Ik denk wel dat ze er rekening mee houden....
(anders kom ik ze persoonlijk voor je slaan )
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 12:17   #64
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ik zou het ze in grote lijnen wel even uitleggen, anders krijg je dat gelul van sow was je lekker aan t spijbelen de hele week? En nu zullen ze je vast niet helemaal begrijpen, maar dat doet niemand. Ik denk wel dat ze er rekening mee houden....
(anders kom ik ze persoonlijk voor je slaan )
jij begrijpt mij toch ben al blij dat 1 iemand me begrijpt ...
hahah ja ik denk dat je dan heel veel moet gaan slaan hehe je bent lief
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 13:51   #65
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Kom op eh!
Je red t wel meis, we komen dr saampies wel uit! Maar vergeet me niet te smsen eh! Als je op school bent!!
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 19:15   #66
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

is goed.....
bedankt dat jij er voor me bent
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 18:26   #67
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

No problem (in dat opzicht dan )
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 19:55   #68
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in welk opzicht niet dan
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 15:36   #69
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Niet in het opzicht dat ik er voor je bent, das no problem!
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 17:39   #70
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dank je
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 12:38   #71
HAKKE
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stel jezelf de vraag is?

heb je dan eigelek wel echte vrienden, of lopen die ook met een masker op!

ben wie je bent en als ze je niet accepteren wie je echt bent dan zijn het je vrienden niet, dan zijn het gewoon een bende meelopers en dat soort kan je beter vermijden!!!


en als je je ellendig voelt of ongelukkig, doe er dan wat aan, in plaats van erover te zeiken, ik ben ongelukkig, boehoe, niemand geeft daar een reet om, neem dat van mij aan, hypocriet kan iedereen doen, maar of ze het echt men is een andere zaak!!

als deze uitleg wat bot klinkt, dan moet je maar is een keertje goed nadenken, over wat jezelf wil!!


satanic greet
hakke
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 13:36   #72
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het niet bot klinken hoor..


alleen ik vind de helft een beetje onzin.. vooral gedeelte dat niemand er om geeft als je zegt ik voel me ongelukkig enzo.. ik geef daar echt wel om als iemand dat tegen mij zegt.. vind k beter dan dat iemand zegt ja het gaat perfec.t. en ondertussen gaat het vet kut....

ik snap jou punt wel dat iemand er wat aan moet doen ipv "zeiken" dat het niet goed gaat...

maar ik vind dat er ook wel een goeie kant aan dat "zeiken" zit dan is het er iig uit... maar ja das mijn mening
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 13:46   #73
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by HAKKE
stel jezelf de vraag is?

heb je dan eigelek wel echte vrienden, of lopen die ook met een masker op!

ben wie je bent en als ze je niet accepteren wie je echt bent dan zijn het je vrienden niet, dan zijn het gewoon een bende meelopers en dat soort kan je beter vermijden!!!

- Als je niet weet wie je bent, wat je wilt?
- Iedereen is wel ergens een meeloper in.
- en wat dan als je die vrienden nou zou moeten vermijden?
wat hou je dan over? Heb je dan wel een rede om te zeiken?

Boehoe ik heb geen vrienden?
tja vind je het gek.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 14:15   #74
HAKKE
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en het verwachte antwoord volgt natuurlek!!!

ik zeg dit in het algemeen, het gros van de mensen doet hypocriet als het aankomt op medeleven, geloof dit nou maar!! er zijn niet veel mensen die een reet om je geven, dat soort mensen kan je op 1 hand tellen en dan heb je geluk als je dit kan doen! dit is de realiteit waar je zelf ook nog wel zult achter komen!

en natuurlek doet het goed om dat gezeik tegen iemand te vertellen, maar zie dan wel dat je het tegen iemand zegt waar je zeker van bent dat die om je geeft!

en boehoe ik heb geen vrienden, de goeie vrienden, die kom je ooit wel tegen, als je geluk hebt, maar dat hebben de meeste wel, denken ze!

de realiteit is hard, maar de meesten leren snel bij op dat gebied!

je kan erover lullen zoveel je wil, maar uiteindelek is er maar 1 persoon die er effectief iets kan aan doen en die persoon dat ben jezelf! en als je dat niet gelooft ben je nog zeer jong en naief!



satanic greet
hakke
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 14:36   #75
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by HAKKE
en het verwachte antwoord volgt natuurlek!!!
iemand moet ut zggn.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 16:13   #76
tourniquet
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hellooeeew !!!
je zult toch moeten probere stilletjes aan dat masker te latten zakken,,,,,
vrienden zijn vrienden die horen u ni te laten vallen als ge da masker laat zakken
maar wil ja da masker wel late zakken wil je wel je zelf zijn
of beter gezegd kan je da wel
voelde u wel op u gemak bij die mensen
missch moet je er ook is aan denken om andere mensen te ontmoeten
nieuwe vrienden op te zoeken
want een leven dat opgebouwd is uit leugens vroeg of laat zal da toch botsen !
wees gewoon u zelf:
wacht niet
wacht niet op zorgeloze dagen om gelukkig te zijn
want altijd zal een probleem je bekommernis geven
wacht niet
op waardering van iedereen
om gelukkig te zijn want
altijd zal er iemand kritiek op je hebben
wacht niet
tot iedereen vriendelijk tegen je is om blij te zijn
want er zal altijd iemand jaloers op je zijn
dus wacht niet,,,,,,

heeft een vriendin van mij geschreven maar de boodschap is duidelijk he
ni wachte weg me da masker acceptere ze u dan ni wel dan kunne ze den boom in ga mar door me u leve en zoekt andere vrienden doe waar gij zin in hebt en wees lekker u zelf
veel sterkte
en de nodige moed
dikke smakjes
xxxxxxxxxxxxxx
Citaat:
this world is a cruel place and we are only here to lose so before life tears us apart let death bless me with you
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 16:26   #77
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

,...
Je hebt wel gelijk wat je zegt,
maar dat van Hakke klopt ook.(komen soms zelf overeen metelkaar)

Trouwens, je moet wel leven met een masker.
Je moet er mee om kunnen gaan, hoort erbij helaas.

Maar soms mag het welles naar beneden,
dat doen mensen naar mijn mening te weinig of te laat.
Mensen kunnen het ook niet goed hebben van elkaar.
maar jah... kan ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 17:15   #78
tourniquet
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

inderdaad dat van hakke klopt ook !!!
Citaat:
this world is a cruel place and we are only here to lose so before life tears us apart let death bless me with you
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.