Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 19 October 2002, 10:24   #1
raxhel
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy leven met een masker..

hey jongens,

ik leef nogal met een masker...eerst helemaal niet vertelde ik aan iedereen mijn problemen. waardoor ik vaak gekwetst ben..er zijn mensen te vertrouwen..maar niet iedereen. en ik ging daar dus van uit,nou dat was dus mega dom want ik leef nu echt met een masker ben ALTIJD vrolijk terwijl ik dat helemaal niet ben. laat bijna nooit ,meer mijn zelf zien.ben bang daarvoor....ik ben zo bang dat ze me niet nemen zoals ik ben...en ik leef nu met een masker en de vraag die nu in mijn gedachte rond rent..is


wie mogen ze nou eigenlijk? mij MET masker...of mij ZONDER masker?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2002, 11:25   #2
Timmekeuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Daar kan ik jou het antwoord niet opgeven.
Ik ken jou niet persoonlijk.
Maar je moet je niet voordoen zoals je vrienden je graag hebben.
Doe je voor hoe dat jij je goed voelt.
Meer heb ik niet te zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2002, 17:19   #3
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik leef met masker omdat ze me dan meer mogen als zonder, maar eens zal dat masker toch af moeten.....
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2002, 19:43   #4
Timmekeuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ik leef met masker omdat ze me dan meer mogen als zonder, maar eens zal dat masker toch af moeten.....
Daar heb je gelijk in.
Wees gewoon jezelf.
succes xxx
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2002, 20:31   #5
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Over dat masker, ik zelf heb vroeger me meer gekleed/gedragen zodat andere me mogen, ik leefde zeg maar voor andere,
nu doe ik meer dingen waar ik zelf zin in heb, ik gedraag me zoals ik zelf me goed bij voel, ook qua kleding, ik ben meer voor mezelf gaan leven, en niet voor de andere..
misschien moet jij dat ook doen..
je moet niet bang zijn dat mensen je niet nemen zoals je bent, want zoals je je nu voor doet, zo ben je niet, je doet je er stukken beter mee om gewoon jezelf te zijn..
suc6 ermee
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2002, 22:37   #6
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

He,

Ik heb zelf ook jaren lang met masker lopen en bij mij liep het uiteindelijk heel erg uit de hand dat ik mezelf ging snijen pillen ging slikken etc. etc. omdat gewoon niemand het wist en mocht weten hoe ik me voelde en reageerde ik dat op mezelf af.. inmiddels ben ik al hiermee opgenomen.. en ik heb zeker gemerkt afgelopen tijd dat je jezelf moet zijn..
ik begrijp zeker weten dat dat gewoon onwijs moeilijk is zeker als je zo gewent bent te doen.. mensen kennen je in feite niet anders dan dat "vrolijke" persoon.. maar mensen gaan meer waarde aan je geven en meer van je houden als ze weten wie jij bent..
echt waar geloof me!!

succes

Liefs
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 08:34   #7
Betamethason
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hm..
Ik denk dat je een tussenweg moet vinden..
Aan iedereen je problemen vertellen
is niet heel erg slim, want idd,
je kan zo behoorlijk gekwetst worden..
Maar als je jezelf niet kan zijn,
geeft dat ook een rotgevoel..
Probeer gewoon jezelf te zijn,
kijken wat er gebeurt.
Als je vrienden je dan niet meer mogen,
zijn het geen echte vrienden..
Kweet, klinkt standaard, maar het is wel zo.
Nou ja..
Veel suc6 ermee
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 10:28   #8
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

hoe kun je vrolijk doen als je het niet bent?

sorry als het bot overkomt ofzo, want ik vind het wel heel rot voor je.. maar ik kan het gewoon niet snappen..
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 10:46   #9
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Citaat:
Originally posted by biffyclyro
hoe kun je vrolijk doen als je het niet bent?

sorry als het bot overkomt ofzo, want ik vind het wel heel rot voor je.. maar ik kan het gewoon niet snappen..
Zie het als een marnier van overleven....
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 11:48   #10
dark-annetje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het zal heel moeilijk zijn....
maar je moet je niet voordoen zoals anderen je graag willen zien, das heel moeilijk ik weet het zelf ook,
Als je vrienden echt vrienden zouden zijn zouden ze je zeker accepteren, en ze zouden het denk ik ook fijn vinden dat jij jezelf bij hun durft te zijn....

Probeer gewoon te zijn, op de manier waarin jij je gelukkig voelt, je zal het moeten leren en er de tijd voor nemen, want dat gaat nie zomaar...

sterkte ermee

liefs Anne
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 20:23   #11
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk


Zie het als een marnier van overleven....
nee dat bedoel ik niet..

hoe kun je nou weer zitten geiten en lachen en lol hebben terwijl je fucked up van binnen bent? ik ken allebei de gevoelens maar heb echt niet het idee dat zoiets tegenstrijdigs ooit samen kan gaan
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2002, 08:25   #12
Betamethason
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by biffyclyro


nee dat bedoel ik niet..

hoe kun je nou weer zitten geiten en lachen en lol hebben terwijl je fucked up van binnen bent? ik ken allebei de gevoelens maar heb echt niet het idee dat zoiets tegenstrijdigs ooit samen kan gaan
Ik heb het zelf ook gedaan -nog steeds soms-,
en sloot mn eigen gevoelens af,
wegdrukken.
Mja, daar kwamen weer andere gevolgen uit
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2002, 14:02   #13
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ja, ik kan niet goed uitleggen hoe dat werkt maar het moet gewoon want anders weet iedereen dat je problemen hebt enzo. Aleen heb ik nu iets teveel gespeelt, zoveel dat psygoloog en mn ouders denken dak bijna "beter" ben. T probleem is alllen dat t slechter gaat als ooit
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2002, 19:35   #14
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

Lieverd....
Het is waarschijnlijk in jouw ogen de enige mogelijkheid tot acceptatie. Om sommige dingen voor je ouders verborgen te houden, en sommige andere is niet erg. Maar het is soms ook beter om andere iets van je gevoeldends af te laten weten. Het hangt nu heel erg aan een touw. Maar die zal slinken. Het word steeds dunner en dunner totdat het knapt. Het vernietigd jezelf. als je naast iemand van je klas zit. Praat er gewoon mee, niet meteen je hele ziel hoef je bloot te leggen. Gewoon over het onderwerp of de les. Of iets dat je gaat doen. Beetje communicatie tussen de mensen is goed voor je. Die stap moet je echt een keer gaan nemen. Je mag niet aan een persoon blijven hangen. En als je probeert in de pauzes ook bij andere mensen te staan. dan langzaam hun vertrouwen en vriendschap winnen. Je kan niet in een keer je masker afzetten. Dan verlies je alle houvast. Dan gaat het egt fout, want je weet niet wat je kunt verw8ten. Als je mensen heb die je kunt vertrouwen kan je uiteindelijk bij hen echt jezelf zijn. Dan kan het masker af. dan kan je verder met ECHT voelen dat je leeft. en geaccepteerd worden om de geweldige persoon die je bent. Life is what you make it to be, it goes on, don't let it go on without you. Heel veel sterkte lieffie, and remember. I'm always here for you.

Liefs Jo,
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2002, 20:01   #15
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Originally posted by Betamethason

Ik heb het zelf ook gedaan -nog steeds soms-,
en sloot mn eigen gevoelens af,
wegdrukken.
Mja, daar kwamen weer andere gevolgen uit
dat ken ik dan weer wel..
maar dat is voor mijn gevoel weer iets anders
maar als dit is waar het om gaat..
denk ik niet dat je er iets aan kunt doen, want het wegdrukken is een uitweg, en naar mijn mening komt het verdriet eruit als het veilig is en je mag janken en schreeuwen en je superkut voelen..
dus, raxhel, ik denk dat je gewoon niet anders kan.. probeer het zo goed mogelijk te doen, en als iets niet lukt probeer dat dan te accepteren.. maar er wel over te praten; niet met iedereen, hooguit met 1 of 2 mensen..
heel veel succes en sterkte
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2002, 11:00   #16
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Tsja, zolang je maar bezig blijft en nerges over na denkt gaat t wel....
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2002, 19:55   #17
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het lijkt wel alsof ik in een spiegel kijk...
er zijn misschien 3 mensen war ik geen masker heb en eerst was het er maar 1...nu gata het met mij weer steed s een beetje beter....en zo zal het ook met jou gaan...
de eerste stap is heel eng en vermoeiend en moeilijk maar je zult merken dat je snel zult ontdekken bij wie je je echt thuisvoeld en
wie nie...
-------------------------
nee dat bedoel ik niet..

hoe kun je nou weer zitten geiten en lachen en lol hebben terwijl je fucked up van binnen bent? ik ken allebei de gevoelens maar heb echt niet het idee dat zoiets tegenstrijdigs ooit samen kan gaan
---------------------------------------------------------------------------------
dat is juist dat masker....!!!

Lieve Anouk,
je bent nu alleen nog maar ana het overleven en er zal ook een tijd komen waarin je echt gata leven...
vertel je verhaal maar hier als dat jou goed doet....
denk maar eens even alleen aan jezelf....
het ljjkt nu zoals je zegt niet zo erg maar het wordt steeds een stapje erger en erger...totdat vde bom ontploft ... laat het zover niet komen

liefs
margriet
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 18:29   #18
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik heb geprobeert mn verhaal hier neer te zetten maar er kwamen nogal vervelende reacties op, das dus ook niet de oplossing. Ookal zijn er wel mensen zoald jij wiens reactie me wel goed doen..
Tnx
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2002, 18:41   #19
jolyn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer bij mensen die je vertouwd (je vrienden) je masker af te zetten. Het hoeft denk ik echt niet altijd (mijn maskertje help mij ook!!) maar echt, probeer het eens, wees weer een xtje jezelf en doe dat dan wel bij mensen bij wie dat kan. Doe je dat bij zomaar iemand is de kans groot dat je weer gekwetst wordt..
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2002, 08:18   #20
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb dat ook ja. Ik leef ook met een masker. Heel soms..als ik me goed voel bij bepaalde personen gaat het af. Dan houden mensen van mij en dan zet ik het weer op, sluit me af ben alleen, eenzaam. Ja waarom ik het doe? I don't know, maar ik kan je aanraden dat je het beter niet kan doen (masker opzetten) er komt alleen maar ellende van..
MIjn vriend heeft het daarom uitgemaakt
ruzie met vrienden
jezelf voor de gek houden

nee nee zo'n masker is niet goed en als mensen je zonder masker niet aardig vinden.. dan zijn het niet de mensen waar jij mee om moet gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2002, 13:15   #21
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik wil mn masker wel afzetten soms, maar ik weet niet hoe. Ik weet niet meer wat masker is en wat echt, ik speel al jaren iemand anders
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2002, 13:43   #22
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ik wil mn masker wel afzetten soms, maar ik weet niet hoe. Ik weet niet meer wat masker is en wat echt, ik speel al jaren iemand anders

dat ken ik


maar nu ben ik ineens mezelf geworden het ging niet vanzelf maar stap voor stap.

begon met eigen muziek te draaien mijn stijl mijn muziek.
toen verandere mijn kledingstijl en ook mijn mening kreeg een andere vorm.

het zal nooit van de 1 of op de andere dag gaan maar begin bij iets kleins en je zal zien je masker zal af gaan

suc6
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2002, 17:39   #23
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ik wil mn masker wel afzetten soms, maar ik weet niet hoe. Ik weet niet meer wat masker is en wat echt, ik speel al jaren iemand anders
Ik ken dat ook, ik heb voor wat ik kan aflezen, precies hetzelfde gevoel,
Je zult wel afvragen na die reply hierboven van Wat is dan mijn eigen style? Wat is mijn eigen muziek?
Dat is iest wat ik heb tenminste,
IK denk dat je dan goed moet kijken naar jezelf en even niet denken wat andere mensen zullen daarover. Met name je vrienden die je (denkt) te hebben nu. Je moet denk ik even heel egoistisch zijn en kijken wat je zelf echt leuk vind.

Ik weet niet of dit de goede manier is want ik zit hier zelf ook erg mee. Ik hoop dat hier op reageert wordt want ik kom zoveel bekende dingen tegen, dingen die ik zelf bijna letterlijk zelf gezegd heb.

Groeten aan allemaal,
A
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 16:22   #24
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Jah, veel mensen hebben het. En al die leuke leraren zeggen dan simpel van heej speel niet zo toneel.
Jah dan denk je ook van oke hoe moet t dan?
Ik speel vooral toneel om me groot te houden, niet te laten zien wie ik ben en ik hoop dat als ze mn gevoelens niet kennen ze me ook niet kunnen raken...
Waarom Speel jij toneel A ?
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 22:48   #25
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Jah, veel mensen hebben het. En al die leuke leraren zeggen dan simpel van heej speel niet zo toneel.
Jah dan denk je ook van oke hoe moet t dan?
Ik speel vooral toneel om me groot te houden, niet te laten zien wie ik ben en ik hoop dat als ze mn gevoelens niet kennen ze me ook niet kunnen raken...
Waarom Speel jij toneel A ?
Jah, als ik dat eens precies wist, en als ik nou eens precies wist waarneer ik het wel en waarniet moest doen...
Tja dan was het allemaal een stuk makkelijker.
Maar ik doe ook eigenlijk om dezelfde reden, mezelf groot te houden, als je jezelf voordoet als iemand anders kunnen ze je ook niet echt kwetsen toch?
dat is beetje het idee erachter.
Maar dat is niet echt goed, en ik probeer het geleidelijk te veranderen. Mensen moeten je accepteren zoals bent, anders heb je er toch niks aan uiteindelijk.
In sommige gevallen is het wel nodig om een masker op te zetten en "mee te doen" met het toneelstukje, zolang je dat maar niet te lang doet en vrienden hebt om het te relatieveren.
Zodat je ziet hoe verkeerd dat eigenlijk is.

Dat is ook iets wat goed mis is denk ik met deze samenleving,
Werk, werk werk, en gevoelens enzo komen altijd later,
maar daar start ik wel een eigen topic over, anders word deze post (oh, sh*t is ie al) weer veelst te lang.

Groetjes
MR A
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2002, 16:21   #26
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

K had mn masker een deel afgezet maar omdat ik zon onvoorstelbaar negatief zelfbeeld heb (k haat mezelf eigenlijk) vinden mensen me alleen maar raar en weten ze niet wat ze met me moeten. Ik zet mn masker maar weer lekker op, helaas.....
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2002, 21:08   #27
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"K had mn masker een deel afgezet maar omdat ik zon onvoorstelbaar negatief zelfbeeld heb (k haat mezelf eigenlijk) vinden mensen me alleen maar raar en weten ze niet wat ze met me moeten. Ik zet mn masker maar weer lekker op, helaas....."

dat is zeker helaas meis... want volgens mij ben jij een hele mooie lieve meid van binnen!!! (Teminste zoals ik je ken van msn)
maar ikk an me wel voorstellen dat het heel erg moeilijk voor je is!!
maar je weet dak er altijd voor je ben en misschien wil je dat wel helemaal niet maar ik hoop toch dat je het onthoudt

LIefs maaike
  Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2002, 15:47   #28
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
K had mn masker een deel afgezet maar omdat ik zon onvoorstelbaar negatief zelfbeeld heb (k haat mezelf eigenlijk) vinden mensen me alleen maar raar en weten ze niet wat ze met me moeten. Ik zet mn masker maar weer lekker op, helaas.....
Dat schiet ook niet echt op hé?
Hoe laat je je masker nou zakken als iedereen je heel anders kent? kan je niet opeens doen en ook al probeer ik ut langzaam aan te doen, zodra ik denk dat ze me vreemd gaan vinden of zoiets zet ik em net zo snel weer op.
En ik heb geen zin meer om "mee te doen" eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 18:52   #29
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Nee ik ook niet, maar zodra je je masker afzet en ze zien bijv. dat je in mijn geval depressief ben laten ze je snel vallen hoor (de meeste dan ) Dus dan maar wel een masker al is het niet de juiste oplossing.
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 19:03   #30
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
in mijn geval depressief ben laten ze je snel vallen hoor (de meeste dan
wie is ze?

je familie? dat geloof ik niet
je vrienden? dan zijn het geen vrienden

....
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 19:31   #31
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy good luck

ik weet niet hoor.. maar je weet toch dat ik je nooit zou laten vallen!!!

teminste ik weet wel dat ik jou nooit zou laten vallen.. echt niet...

he kom op eh!

liefs, kus maaike
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 21:00   #32
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by anouk
in mijn geval depressief ben laten ze je snel vallen hoor (de meeste dan
--------------------------------------------------------------------------------



wie is ze?

je familie? dat geloof ik niet
je vrienden? dan zijn het geen vrienden
Ik ben bang dat ik dan geen echte vrienden heb als je het zo bekijkt , (zeik, onzin) maar zo voelt het wel ofzo
Het zal ook grotendeels wel aan de manier liggen hoe je jezelf open geeft en wat je echt interessant vind. (niet dat ik mezelf echt bloot geef behalve hier dan )

maar Ze zijn dan dus geen echte vrienden?

Laatst aangepast door A-Man : 21 December 2002 om 23:04
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2002, 00:10   #33
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Ik ben bang dat ik dan geen echte vrienden heb als je het zo bekijkt , (zeik, onzin) maar zo voelt het wel ofzo
Het zal ook grotendeels wel aan de manier liggen hoe je jezelf open geeft en wat je echt interessant vind. (niet dat ik mezelf echt bloot geef behalve hier dan )

maar Ze zijn dan dus geen echte vrienden?
Zijn mensen je vrienden als ze jouw laten vallen omdat jij depressief bent?

Nee dan zijn het geen vrienden. Die zouden je er doorheen proberen te helpen. Maargoed misschien ligt jouw grens van "echte vrienden" wel anders....
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2002, 12:06   #34
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Nee het zijn mischien niet helemaal vrienden, maar jah ik kan ze niet echt ongelijk geven als ze me laten vallen. En ja ik heb die mensen wel nodig want alleen kan ik het niet, mijn familie weet hier helemaal niks vanaf, zo goed speel ik toneel
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2002, 13:19   #35
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom kan je ze in godsnaam geen ongelijk geven als ze je laten vallen?!?!?
dat slaat echt nergens op
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2002, 00:00   #36
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het leven met een masker is soms gewoon nodig,
Ook als je onder vrienden bent,
Vrienden zijn toch mensen waar je steun aan hebt?
Moeten die dan direct alles van je weten?
Moet je je dan altijd bloot geven hoe je je echt voelt?
Volgens mij niet, daar maak je jezelf en misschien ook anderen depressief mee.

Tenzij je elkaar hoe dan ook accepteert. Dat is nogal een grote stap. Daar moet je elkaar voor vertrouwen en dat is in het dagelijks leven niet altijd even gemakkelijk.

Ik bedoel, waar trek je de grens? (is er waarschijnlijk niet)
Wat is de defenitie hiervan?
kennis
vriendschap
hechte vriendschap
houden van
liefde

Heeft het uberhaupt zin om ze te benoemen?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2002, 23:27   #37
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Question Het spel..

Iemand het oudejaarsconference gezien van Youp v h Hek?

Het spel waar die het over heeft is een hetzelfde als "een masker".

Jammer genoeg wel nodig.
Maar wat als je er geen zin (meer) in hebt?
:r
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2003, 15:50   #38
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Liefde bestaat niet! Kom op, het gaat nu al 2 jaar kut met me. Zijn er echt vrienden die je dan die 2 jaar blijven steunen, waar je altijd dag en nacht terecht kan?
Ja in het begin wel, maar dat is snel afgelopen hoor!
Liefde bestaat niet, en echte vrienden ook niet!
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2003, 16:38   #39
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Citaat:
Originally posted by anouk
Liefde bestaat niet! Kom op, het gaat nu al 2 jaar kut met me. Zijn er echt vrienden die je dan die 2 jaar blijven steunen, waar je altijd dag en nacht terecht kan?
Ja in het begin wel, maar dat is snel afgelopen hoor!
Liefde bestaat niet, en echte vrienden ook niet!
Dank je!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2003, 17:06   #40
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Nee zo bedoelde ik het niet, maar is t niet zo dat al je vrienden je dumpen ?
Wij hebben hetzelfde dus kunnen het hebben maar hun niet, en zodra t moeilijk word dumpen ze je!
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2003, 17:17   #41
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Nee zo bedoelde ik het niet, maar is t niet zo dat al je vrienden je dumpen ?
Wij hebben hetzelfde dus kunnen het hebben maar hun niet, en zodra t moeilijk word dumpen ze je!
ja oke daar heb je gelijk in....
maar je ik begrijp het wel dat ze mij dan dumpen hoor ben opzich echt heel erg lastig zeker voor mensen die mij dan niet begrijpen..
maar ja ik begreep je net denk ik even helemaal verkeerd sorry
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2003, 19:03   #42
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Sja tis wel zo, al die leraren die al zeggen ik weet niet wat ik met dr moet hoor! En dan ja al die zogenaamde vrienden die je tog ook niet snappen en je ook gewoon net zo hard dumpen als je een paar dagen wat minder vrolijk heb(bijv. je masker af )
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2003, 19:56   #43
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Sja tis wel zo, al die leraren die al zeggen ik weet niet wat ik met dr moet hoor! En dan ja al die zogenaamde vrienden die je tog ook niet snappen en je ook gewoon net zo hard dumpen als je een paar dagen wat minder vrolijk heb(bijv. je masker af )
ja dat hoor je vaak he.. ikoook "wat moeten we nou met dr aan? etc etc"
ja en ja bij "vrienden" ikwe et niet ik noem ze geen eens vrienden meer ....

dus eigenlijk heb ik niet echt vrienden meer...... de vrienden die ik heb zijn die vrienden waarbij ik altijd vrolijk ben
ik snap er echt even niets meer van nu:s laat maar ik loop een beetje wazig te praten nu1
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2003, 22:49   #44
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Liefde bestaat niet! Kom op, het gaat nu al 2 jaar kut met me. Zijn er echt vrienden die je dan die 2 jaar blijven steunen, waar je altijd dag en nacht terecht kan?
...

Citaat:
Nee zo bedoelde ik het niet, maar is t niet zo dat al je vrienden je dumpen ?
Wij hebben hetzelfde dus kunnen het hebben maar hun niet, en zodra t moeilijk word dumpen ze je!
Oh?

Laatst aangepast door A-Man : 2 January 2003 om 00:16
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2003, 23:57   #45
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112


ja dat hoor je vaak he.. ikoook "wat moeten we nou met dr aan? etc etc"
ja en ja bij "vrienden" ikwe et niet ik noem ze geen eens vrienden meer ....

dus eigenlijk heb ik niet echt vrienden meer...... de vrienden die ik heb zijn die vrienden waarbij ik altijd vrolijk ben
ik snap er echt even niets meer van nu:s laat maar ik loop een beetje wazig te praten nu1
Let nooit teveel op opmerkingen van anderen, het is vaak iets wat mensen zeggen omzichzelf groot te houden. Het gebrek (minder goed zijn) van iemand anders aangeven is een makkelijke en handige manier om eigen gebreken te verschuilen.
(vertaling= Ze zeiken, niet op letten)

Daarnaast em vrienden...
Wat zijn vrienden voor jouw? waarneer zijn ze dat?
Wat Verwachten anderen dan van jouw?? (hoe kan je dat weten? Volgensmij weet je dat bijna nooit met zekerheid)

IK kan er lang over doorgaan maar dit is zo'n beetje wat ik denk.
Vrienden zijn mensen waar je wat aan hebt. Bij wat dan ook, maakt niet uit. En waar je je prettig bij voelt.
"waarbij jezelf kan zijn (zondr masker)" Dit is volgens mij NIET waar. wel "Waar je MEER je jezelf kan zijn."
Hoeveel, hangt van veel dingen af, belangrijkste is denk ik hoelang je elkaar kent, hoeveel je met elkaar omgaat, en dus hoe goed je elkaar kent. (Met of zonder masker? Wie ben je eigenlijk dan? de persoon met masker of de persoon die je bent zibder masker en eigenlijk wil zijn misschien?)
Dan is het nog moeilijk om te bestempelen wie je vrienden zijn en wie niet. Ultime tests zijn om te kijken welke mensen je helpen waarneer je echt hulp nodig hebt met iets. Maar zelfs dat is lastig en klopt niet ALTIJD.

Die "vrienden" waar je vrolijk bij doet kunnen best je vrienden zijn. Verwacht alleen niet dat ze je allemaal even leuk vinden als je je masker opeens afzet. Want, denk je dat anderen geen masker hebben? Die denken er alleen niet echt bij na (denk ik).

Ik wil wel meer zeggen maar ik laat het hier maar even bij.
Is dit wazig?

Laatst aangepast door A-Man : 2 January 2003 om 00:00
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2003, 17:17   #46
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een masker opzetten bij je vrienden is niet goed. Dat zijn de mensen die je helpen als het goed en slecht gaat, die met je gaan door dik en dun. Je weet niet wie ze aardig vinden, maar degenen die je niet aardig vinden zonder masker zijn waarschijnlijk ook degenen die je laten zitten als het slecht met je gaat, en dus geen echte vrienden.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 18:47   #47
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chesta
Een masker opzetten bij je vrienden is niet goed. Dat zijn de mensen die je helpen als het goed en slecht gaat, die met je gaan door dik en dun. Je weet niet wie ze aardig vinden, maar degenen die je niet aardig vinden zonder masker zijn waarschijnlijk ook degenen die je laten zitten als het slecht met je gaat, en dus geen echte vrienden.
Als je altijd depressief bent en ook nog eens nergens zin in hebt dan wil niemand tot je vrienden behoren.
Dan kan je beter met een masker op dan maar wat dingen gaan doen.

Zijn vrienden met je masker op dan slechter dan geen vrienden?
dat niet natuurlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 19:17   #48
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ja ik ben depressief en er is toch niemand die je begrijpt hoor, ze zeggen allemaal zo leuk van ik ben er altijd voor je! Maar ja als je dan komt is het van ja ik weet niet wat ik met je moet. T lijkt wel of ze dan bang voor je zijn en je hard dumpen...

Maar ja mischien heb ik geen echte vrienden dan..
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 21:03   #49
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ja ik ben depressief en er is toch niemand die je begrijpt hoor, ze zeggen allemaal zo leuk van ik ben er altijd voor je! Maar ja als je dan komt is het van ja ik weet niet wat ik met je moet. T lijkt wel of ze dan bang voor je zijn en je hard dumpen...

Maar ja mischien heb ik geen echte vrienden dan..
nog een keer bedankt
je weet toch dat ik ej begrijp en dat ik er wel altijd voor je ben mir! en ik ben nooit bang voor je geweest!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 22:47   #50
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ja ik ben depressief en er is toch niemand die je begrijpt hoor, ze zeggen allemaal zo leuk van ik ben er altijd voor je! Maar ja als je dan komt is het van ja ik weet niet wat ik met je moet. T lijkt wel of ze dan bang voor je zijn en je hard dumpen...

Maar ja mischien heb ik geen echte vrienden dan..
... Misschien heb ik ook geen echte vrienden.
Oke ik heb misschien te weinig redenen nee,
ik heb te weinig redenen om mezelf depressief te noemen.
toch ben ik het, hoe dom is dat wel niet?

Elk klein dingetje wat niet gaat zoals ik wou en m'n eigen schuld is duwt me steeds weer in een kuil....
Alleen ik heb de kracht niet, ben te koppig,dom.eigenwijs om te zien dat die kuil maar een halve meter diep is waar ik zo uit kan stappen....

Laatst aangepast door A-Man : 3 January 2003 om 23:00
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.