Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 7 July 2005, 18:37   #551
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
En toch zou ik liever in de serie A spelen dan in de 2. Bundesliga, ook al trekt Lecce van de Serie A clubs niet bepaald de meeste toeschouwers
Waar ik op doel, en wat Bas maar niet weet te snappen, is dat de Serie A een bedroevend niveau kent onder de top. (zowel qua voetbal als qua salarissen overigens). Er komt daar écht geen hond kijken (vaak nog minder dan bij RKC-Cambuur) en daarbij is Lecce ondanks een verdwaalde elfde plek niet echt een structurele club in de Serie A. Ik verwacht komend jaar (gewoon) weer een degradatie.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 18:59   #552
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Eeuh Bart.. Van mij was niet sarcastisch bedoeld hoor?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 19:11   #553
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Eeuh Bart.. Van mij was niet sarcastisch bedoeld hoor?
oh
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 22:49   #554
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik ben echter wel van mening dat ik liever in de Serie A zou voetballen dan in de 2. Bundesliga, maar dat is gevoelsmatig en persoonlijke voorkeur..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2005, 12:12   #555
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Fatih Sonkaya naar FC Porto
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2005, 14:40   #556
Wenniej
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wie denkt dat feyenoord het beter gaat doen dan vorig jaar?? nu ze de helft van de spelers zon beetje hebben verkocht??
  Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2005, 16:21   #557
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wenniej
wie denkt dat feyenoord het beter gaat doen dan vorig jaar?? nu ze de helft van de spelers zon beetje hebben verkocht??
En er is nauwelijks iets van enige waarde bijgekomen. Ik verwacht wederom plek 4 of 5..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2005, 18:19   #558
Wenniej
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja.. ik denk ook zoiets.. maar ik blijf hopen op een 1e of 2e plaats!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2005, 21:47   #559
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Lijkt me nauwelijks reëel. Zolang er niks bij komt is de selectie met het verlies van Bart Goor hooguit verder uitgehold. Tel daarbij op de nieuwe PlayOffs waardoor alle spanning uit de competitie gehaald is en clubs al vanaf februari voor een plek bij de eerste 5 of 9 gaan en de oersaaie 2e seizoenshelft is een feit..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2005, 22:15   #560
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik acht Koeman wel in staat om wel uit een groep te halen wat er in zit, itt Gullit... Maar of het een succesvoller seizoen wordt??
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 10:34   #561
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Rasmus Lindgren is verhuurd voor 1 seizoen aan de FC Groningen.

Ik denk dat dit een goeie versterking kan zijn voor het elftal van Ron Jans en ik ben er dus ook wel dik tevreden mee
  Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2005, 20:14   #562
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

PSV meldt zich bij Roda voor overname Kone
PSV heeft zich vanavond officieel gemeld bij Roda JC om Arouna Kone over te nemen.

Morgen onderhandelen de twee clubs over een mogelijke overgang van Kone naar Eindhoven. PSV is dringend op zoek naar versterking. Nadat de overgang van Salamon Kalou van Feyenoord naar PSV afketste, richtte de landskampioen zich op Arouna Kone. De aanvaller uit de Ivoorkust stond een jaar geleden in de belangstelling van Ajax, maar een transfer na Amsterdam ketste af toen de medische keuring niet op tijd afgerond kon worden. Trainer Huub Stevens liet vandaag weten dat Roda JC Kone alleen zal laten vertrekken als PSV een forse transfersom betaalt.

Bron: L1

http://www.l1.nl/l1/nl/html/algemeen...homepage.pshe#
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2005, 20:42   #563
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Gaat alweer lekker dan. Loopt het na 3 jaar modderen eindelijk eens krijg je dit. Maargoed, het is nog lang niet rond, maar het Roda-bestuur kennende is dat slechts een kwestie van tijd. Zodra men €€€€ ruikt dan verkoopt men zelfs de WC's in het stadion nog.

En daarmee heeft men bereikt wat men wilde: mensen hebben een seizoenkaart gekocht en mogen het straks gaan doen met wat gedemotiveerde afdankers uit PSV 2. Sportieve belangen tellen helemaal niet mee bij dat soort gasten, laat staan de supporters op de tribune. De enige hoop die er is is dat Huub zich niet af laat schepen en absolute versterkingen eist. Al krijg je een Koné er toch niet voor terug, want zo'n speler is simpelweg niet te vinden binnen de Nederlandse grenzen (hoewel dat niks zegt aangezien het scoutingsgebied van Nol zich heeft verplaatst van België naar Hongarije).

Als ik Kone was zou ik het trouwens niet doen. Hij is inmiddels zo goed geworden dat hij de Nederlandse topclubs inmiddels al ontgroeid is. Als hij nog een (half) jaartje bij Roda speelt kan hij zo naar Engeland of een andere Europese topclub toe. Bij PSV zitie meteen weer 2 jaar 'vast' waarschijnlijk en gaatie stil staan in zijn ontwikkeling, zeker in dit elftal..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2005, 11:05   #564
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Talking

Omdat jullie geen FC Limburg willen zullen jullie altijd een handelshuis blijven

Laatst aangepast door Nickchange : 19 August 2005 om 15:08
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2005, 11:26   #565
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Met alle respect, Bart, maar ik denk dat-ie juist bij Roda stil staat in zijn ontwikkeling en die stap naar een echte topclub niet kan maken.. Want zelfs als AZ een superseizoen draait kunnen de spelers niet naar de echte top. Vanuit de Nederlandse subtop zetten maar erg weinig spelers de stap naar een echte topclub...
En dat terwijl PSV al jarenlang bewijst voor spelers de ideale club te zijn voor een transfer richting Europese top.

Maar PSV zal zeker diep in de buidel moeten tasten, voor Kone, Kalou of welke speler dan ook, anders wordt het een seizoen van niets.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2005, 16:56   #566
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Met alle respect, Bart, maar ik denk dat-ie juist bij Roda stil staat in zijn ontwikkeling en die stap naar een echte topclub niet kan maken.. Want zelfs als AZ een superseizoen draait kunnen de spelers niet naar de echte top. Vanuit de Nederlandse subtop zetten maar erg weinig spelers de stap naar een echte topclub...
En dat terwijl PSV al jarenlang bewijst voor spelers de ideale club te zijn voor een transfer richting Europese top.

Maar PSV zal zeker diep in de buidel moeten tasten, voor Kone, Kalou of welke speler dan ook, anders wordt het een seizoen van niets.
Manchester United, Olympique Marseille, AC Milan en Valencia volgen hem al lange tijd. Koné is veel te goed voor Roda JC, en ook al te goed voor een club als PSV.

Hij is nu 21 en heeft PSV niet meer nodig als tussenstap. Als hij daar heen zou gaan (wat hij zelf niet wil), dan zou hij daar nog minstens 3 jaar vastzitten en dat is niet goed voor hem. Speelt ie nu nog een jaartje bij Roda dan isie na dit jaar verkocht aan een buitenlandse club.

Dat AZ ze niet 'kwijt' raakt ligt overigens niet aan een gebrek aan interesse maar aan een voorzitter die in zijn grootheidswaanzin absurde bedragen vraagt voor beperkte voetballers. Koné is alles behalve een beperkte voetballer..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2005, 02:42   #567
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ach, de bedragen die ik AZ hoor eisen doen geenszins onder voor de bedragen die Roda eist voor Kone naar mijn idee. Allebei de clubs eisen terecht het uiterste (wat PSV ook wel had mogen doen bij bv Park ). En of die AZ'ers nou beperkte spelers zijn.. Tja, Kone heeft natuurlijk an sich meer kwaliteiten, maar Landzaat of Kromkamp zijn zeker geen middelmatige spelers (Lindenbergh, de Cler of Opdam bv wel).

En ik geloof goed dat Kone gevolgd wordt door een aantal grote clubs, maar je onderschat het belang van op CL-niveau te presteren. Een goede wedstrijd in de CL in een baggerseizoen kan je al een mooie transfer opleveren. Ik acht de kans eerlijk gezegd ook erg klein dat Milan of Manchester Kone van Roda zal kopen voor een bedrag rond de 10 miljoen. Een seizoen PSV (daar blijft hij echt geen 3 seizoenen als hij goed presteert) op CL-niveau zal hem veel eerder die droomtransfer brengen.
Daarbij is hij dus pas 21 he, hij heeft nog alle tijd voor zich om te groeien op een klein stapje hoger. Voor zijn carriere lijkt me een jaar PSV beter, want vooralsnog heeft hij helaas te weinig status opgebouwd om bij een topclub zich vast in de basis te spelen, waar hij dus zeker wel de kwaliteiten voor heeft.

Verder zou ik het natuurlijk toejuichen als hij naar PSV zou komen (idem voor Kalou uiteraard), maar bovenstaand verhaal heb ik geprobeerd zo min mogelijk met een PSV-pen te schrijven.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2005, 10:07   #568
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Hij mag dus niet eens voor PSV in de CL spelen.. Althans, niet in 2005, en de kans dat PSV de poule overleefd zet ik op nauwelijks 10%.. Hij heeft met Roda nl 1/2 finales intertoto gespeeld.

Ik denk dat Milan en Manchester wel degelijk meteen zullen toehappen als ze Kone bij Roda kunnen halen voor 'slechts' 10 miljoen. Mochtie nl een jaartje goed presteren bij PSV dan vragen die doodleuk het dubbele. Men weet dondersgoed dat Kone er vanzelf wel komt en dat of PSV nu 8 of 12 miljoen betaald voor Kone, op termijn levert hij makkelijk het dubbele op.
En daarom moet Roda daar ook gewoon niet aan toegeven. Ik heb begrepen dat ze 8 miljoen vragen.. Echt te treurig voor woorden, en dát wil PSV nog niet betalen. Ga maar na: vorig jaar betaalde Ajax 10 miljoen en toen hadie nog maar 2 jaar contract, terwijl hij hem voor de zomerstop heeft verlengd, snap jij het nog?!

Ikke niet, Roda ruikt weer centen en PSV lijkt vooralsnog zo mogelijk nog dommer want Kone voor 8 miljoen is echt een koopje
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2005, 10:25   #569
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Lekkere club trouwens, dat PSV!

PSV belegde in het geheim met onwetende spelers

20/8/2005 9 :31

PSV heeft zonder de betrokken spelers daarvan op de hoogte te stellen jarenlang belegd met een aantal van zijn spelers, zo meldt de Volkskrant en bevestigde PSV aan de krant. De schimmige constructie, waarin verschillende investeringsmaatschappijen een 'mandje met spelers' kregen, liep uiteindelijk uit op een mislukking en kostte de Eindhovenaren veel geld.
In de tijd dat Ajax de beursgang realiseerde en Feyenoord met een Feyenoord-obligatielening kwam, dacht PSV met het starten van samenwerkingsverbanden met rijke investeerders dé manier te hebben gevonden om nieuwe spelers te kunnen blijven aantrekken en de club mee te trekken in de vaart der volkeren.

Bekenden van de club, zoals Van der Leegte en Verdonschot, die beiden deel uitmaken van de Raad van Commissarissen van PSV, werden in ruil voor een flinke som geld gedeeltelijk eigenaar van meerdere spelers. Bij de (lucratieve) verkoop van één van de spelers uit het mandje zou de winst worden gedeeld.

Winst werd er echter nooit gemaakt en verliezen liepen snel op. Er ontstonden dan ook spanningen. De investeerders wilden spelers die op dat moment hot waren transfereren, terwijl PSV de sportieve belangen liet prevaleren en spelers als Mark van Bommel uiteindelijk transfervrij uit het Philips stadion liet wandelen.

Begin 2004 leidden de onenigheden tot een breuk. Via ingewikkelde constructies werden de investeringsmaatschappijen deels uitgekocht, al profiteerden ze nog wel mee van de enige echte klapper die PSV maakte. Van de verkoop van Arjen Robben aan Chelsea (achttien miljoen euro) werd 4,5 miljoen doorgesluisd naar de betreffende investeerders.

Feyenoord werd onlangs door het Algemeen Dagblad beticht van het van de hand doen van Salomon Kalou en Dirk Kuijt aan een buitenlandse investeringsmaatschappij zonder de spelers daarin te kennen. De krant had de contracten in handen gekregen, maar die zijn volgens Feyenoord vals, waarna het AD rectificeerde.

vi.nl
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2005, 12:39   #570
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Het enige nieuwe wat ik lees is er van de Robben-transfer een bedrag naar die investeerdersgroep is overgemaakt.
Dat die groep er was onder leiding van VDL was allang bekend, net zoals dat ze niet blij waren met het instorten van de transfermarkt en alle gevolgen van dien.
Ik vind de kop overigens tamelijk suggestief, want ten eerste vraag ik me af of die spelers wel onwetend waren, ten tweede is het voor een speler toch totaal niet relevant met wiens geld hij wordt gekocht, ten derde is er door PSV geen enkele speler tegen zijn zin verkocht (itt hetgeen Feyenoord valselijk van werd beschuldigd).

Maar dat er zo'n (mislukte) investeringsmaatschappij was is voor mij in ieder geval totaal geen nieuws, kan me niet voorstellen dat het voor VI wel zo is.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2005, 13:24   #571
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Swart: ,,PSV heeft het geluk van een groep externe geldschieters, die elk jaar voor een extra 25 miljoen garant staat voor spelersaankopen. Dat kan bij ons ook, maar dan moet eerst - eisen de potentiële geldschieters - overeenstemming worden bereikt over de waarde van het stadion, dat voornamelijk in het bezit is van de sportclub op Varkenoord.''
Bericht uit het AD uit april 2001

Even voor de duidelijkheid, in 2001 was dit dus al bekend en later is er in veel meer media ook over bericht. Volgens mij heb ik zelfs in het Brabants Dagblad (GPD-bladen) hier een groot interview over gelezen met pa VDL.

Het niveau van de vaderlandse pers keldert wel enorm naar beneden als als kwaliteitsbladen bekend staande kranten met dit soort stemmingmakerij-journalistiek komen (eerst Feyenoord waar niets van klopte, nu wordt PSV in een kwaad daglicht gezet met al jarenlang bekende feiten die zeer suggestief worden neergezet).

Of zou men het verschil niet snappen tussen een investeringsfonds en een investeringsmaatschappij?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 01:21   #572
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Roda ziet het 'bod' van PSV als een directe belediging.. Als je het mij vraagt gaat het er dus niet meer van komen..

]Linkie
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 07:44   #573
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik verwacht het ook niet.. Is Hiddink deze zomer dan toch te lang met Kalou en te veel met zijn andere pet bezig geweest? Te hoog ingezet en nu met lege handen staan?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 10:32   #574
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Filmpje gaat trouwens niet over seizoenkaartenverkoop Beetje raar trouwens dat je Koné zou moeten verkopen omdat je 2000 seizoenkaarten minder verkoopt. 2000* gemiddeld 140 euro is 280000 euro.. Als je daarom Kone moet verkopen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2005, 11:39   #575
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

PSV heeft ook wel 4000 seizoenskaarten voor die Kone over hoor.

23/8/2005 - ED: PSV rond over huur Koné voor een seizoen
(Gepost door RvN)

BRON: Eindhovens Dagblad

Het Eindhovens Dagblad meldt dat PSV met Roda JC een principe-akkoord over de transfer van de 21-jarige Ivoriaan hefet bereikt. Koné wordt voor één jaar gehuurd, waarbij PSV een optie tot kop heeft bedongen. De RvC van PSV moet nog wel akkoord gaan met de constructie. Naast het salaris van de aanvaller dient PSV een huursom van 1 miljoen euro te betalen. Omdat PSV die hoge huursom betaalt, zou de eis van een vervanger vervallen. [reageer]
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2005, 20:48   #576
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Lekker, ben je een week naar Berlijn gebeurt dit. Mis ik dus mooi alle voorbereidingen op de massale acties zondag, kun je uren alle fora gaan zitten bijlezen en en passant zit je e-mailbox met 120 e-mail tot aan zijn nok toe vol..

Tja, weerzinwekkend, waanzin, onbegrijpelijk, oliedom, schandalig, senielheid, onbeschoft.. Superlatieven beschrijven niet genoeg de gedachtegang van de Roda-bestuurders (lees: Hendriks).

Dit valt niet te verkopen. Er is werkelijk niet één voordeel te bespeuren voor Roda JC in deze. Ga maar na:

- Roda verliest haar beste speler aan een concurrent (want dat is PSV door die domme play-offs)
- Roda vangt helemaal niets (1 miljoen is niets als je er een vervanger voor moet gaan vinden)
- Seizoenkaarthouders en sponsoren voelen zich zwaar bedrogen
- Kone kan mislukken bij PSV en daardoor juist zijn waarde verliezen

Hendriks wist zondag te melden bij L1 dat: verhuur geen optie is, Roda er niet zwakker op mocht worden en PSV een vervanger moest sturen. Iemand die Hendriks kent weet dan eigenlijk voldoende: hij wordt dus verhuurt en er komt geen vervanger. Van de week moeten wat onbekende Zweden en Noren op proef zijn geweest (waarvan er eentje was afgetest door VVV deze zomer.. Verder willen ze een Argentijn halen van een topclub uit Argentinië die daar topscorer moet wezen. Tja, die komt dus toch niet. Niks directe vervanger dus.

Wat denkt Roda hier nu in godsnaam mee te bereiken? Dat miljoen is peanuts als je bedenkt wat voor schade je hiermee aanricht bij je achterban. Welk bedrijf wil nu met de straathoer van het Nederlandse voetbal gezien worden? Welke supporter neemt er nu in 's hemelsnaam nog een seizoenkaart voor een club die haar supporters willens en wetens voorliegt en duidelijk maakt geen enkele waarde te hechten aan de supporter?

Ik heb zo ontzettend mijn buik vol van dit klote-bestuur. Voor mij hoeft het allemaal niet meer. Roda JC is Roda JC niet meer. Voor een grijpstuiver wordt je atractie gewoon verpatst en wij blijven weer met een kater achter want dit seizoen kun je wel vergeten. Ik snap niet dat Stevens dat allemaal zomaar pikt. Ik had goede hoop dat na 3 jaar afbraakbeleid onder Vloet met deze technische staf eindelijk mooie tijden zouden terugkeren. Maar dit seizoen kun je nu alweer vergeten. En er is niet één argument te bedenken waarom dat zo zou moeten.

Vanavond is er een overleg met supportersafgevraardigden. Helaas kon ik er niet bij zijn maar daarna zal wel duidelijk zijn wat er gaat gebeuren zondag. Acties variërend van een kwartier wegblijven (in combi met een spandoek: WIJ ZIJN NIET TE KOOP (laat staan te huur), tot gewelddadiger acties. Want één ding is duidelijk; dit bestuur heeft niet het beste met de club voor en moet vertrekken, dhr. Hendriks voorop.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2005, 20:51   #577
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Enkele leuke spandoekteksten:

En toen was ambitie ineens geld
Roda heeft de prijzenoorlog gewonnen
Reclameblokken zijn uitverkocht, nu nog de spelers
Straatprijs deze week in Einhoven gevallen
Roda: doe een wensstichting voor top 3
Onze Held, voor weinig geld behandeld als hoer en nu een boer
Te HUUR: Voltallig Bestuur...Tegen Elk Achterlijk Bod!

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat die door de Stasi verboden worden
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2005, 10:49   #578
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wie het nu nog snapt mag het zeggen. Ik doe een poging:

Roda JC haalde Arouna Koné in 2003 van Lierse SK en sprak destijds af dat Lierse ik meen 15% zou vangen bij het doorverkopen van Koné.

Das natuurlijk best een boel, want Koné kan pak 'm beet 10 miljoen Euro opleveren. 15% is dan al gauw 1,5 miljoen euro.
Wanneer Roda hem nu verhuurt dan vangt Lierse niks. Er lijkt dus een rare constructie aan te pas te zijn gekomen waarbij PSV Koné misschien al lang gekocht heeft, maar pas vanaf volgend jaar en hem nu eerst een jaar huurt tegen een veel hogere transfersom dan 1 miljoen euro. Op deze manier betaalt PSV nu bijvoorbeeld 3 miljoen euro het eerste jaar aan huursom en daarna de resterende 7 miljoen waarover Lierse dan wel poen vangt. Op die manier scheelt het toch een stuk.

Klaarblijkelijk heeft PSV wel door dat haar handelswijze de laatste tijd niet echt op veel sympathie kan regelen en lijkt het de zaak te willen verdoezelen.

Mocht die constructie niet kloppen dan probeert Roda nu alleen maar rust te krijgen onder de achterban in de hoop dat er nog iets overeind blijft zondag...

Overleg Roda JC - Supportersverenigingen

Gisteravond heeft in het PLS een kort ingelast overleg plaatsgevonden tussen Roda JC en vertegenwoordigers van de 3 supportersverenigingen. Namens Roda JC waren hierbij aanwezig Frank Rutten, Servé Kuijer en Rick Cremers. Namens de 3 supportersverenigingen waren hierbij aanwezig Henk Bakker (Roda JC supportersvereniging), Maurice Thelen (Fanproject ’9 en Cyril Engels (West Side Ultras). Dit overleg vond plaats naar aanleiding van de onrust die is ontstaan na het vertrek van Arouna Koné naar PSV, de tegenstander van Roda JC a.s. zondag. Het doel van dit overleg was dan ook om deze onrust weg te nemen bij de achterban.
Bedragen inzake de overgang van Arouna Koné naar PSV kunnen we helaas niet vermelden aangezien hierover afspraken zijn gemaakt welke contractueel zijn vastgelegd. Wel kunnen we verklappen dat met de overgang van Arouna Koné naar PSV, een bedrag is gemoeid waardoor deze overgang de duurste binnenlandse transfer is. Het vorige record betreft de transfer van Jan Vennegoor of Hesselink van FC Twente naar PSV waarmee destijds een bedrag van 9,1 miljoen Euro was gemoeid.
Roda JC heeft alle begrip voor de ontstane onrust maar helaas kan Roda JC niet in detail naar buiten treden m.b.t. de situatie rondom de overgang van Arouna Koné en hier vraagt Roda JC dan weer begrip voor. Roda JC is er zich ook van bewust dat het moment waarop de overgang van Arouna Koné naar PSV plaatsvond, uiterst ongelukkig is. Eén dezer dagen zal Roda JC wellicht één of meerdere nieuwe spelers aantrekken waarmee hopelijk het verlies van Arouna Koné kan opgevangen worden.

www.rodajcfans.nl
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 16:20   #579
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Roda-voorzitter sust boze fans

Kerkrade -
Roda JC-voorzitter Kuijer maakt 100.000 euro over naar het Fanproject als over een jaar blijkt dat de verhuur van sterspeler Koné aan PSV niet uitmondt in een verkoop.
De preses heeft dat de supportersverenigingen beloofd. Het vertrek van Koné heeft veel kwaad bloed gezet bij de fans, ook omdat de aanvaller niet meteen is verkocht.

ld.nl

Please laat die gast terugkomen Levert ons mooi een heel jaar gratis bier op in de bus, hahaha!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 16:55   #580
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

hehe...

Ook PSV kent zo zijn transfer-perikelen. Met nauwelijks tijd en de coach en TD in Australie mogen Lee en Bouma zomaar vertrekken...
Waarom? Allebei gelimiteerde transfersommen van een paar miljoen verwacht ik. Hiddink heeft veel krediet bij mij opgebouwd, maar waar hij nu mee bezig is is een raadsel voor mij.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 21:56   #581
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Wat een klote bedragen eigenlijk. Ik hoop dat er iets leuks voor terug komt. Nadeel ook dat je een Nederlander verliest en waarschijnlijk een buitenlander voor Bouma in de plaats komt. Als hij maar kwaliteiten heeft kan je dan zeggen maar vele hebben er nog problemen mee, vooral als hier ook een regeling komt net als die in Spanje.

Ik moet de voordelen nog tegenkomen van het huidige PSV en beleid van Guus.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 22:11   #582
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ja, ik snap er werkelijk niets van dat die kerel elke speler een contract geeft met een gelimiteerde afkoopsom. Kom op zeg, de basis van je elftal vertrekt voor een habbekrats. Kijk eens wat er nu bij PSV in het veld staat qua waarde:

Gomes: moet wel een aantal miljoen kunnen opleveren, geen topbedrag
Ooijer: nauwelijks waarde
Alex: nul waarde
Simons: nauwelijks waarde
Ferreyra: nul waarde
Cocu: nul waarde
Vayrinen: nog afwachten, zal geen topbedrag worden
Afellay: nog afwachten, heeft veel potentie (dus ook qua waarde)
Farfan: als hij zich blijft ontwikkelen kan hij een redelijk bedrag opleveren (tenzij hij ook al eigendom is van Chelski ofzo)
Vennegoor: nauwelijks waarde
Kone: vooralsnog nul waarde, bij koop zal hij nooit veel meer opbrengen dan de aankoopprijs.

En wat hebben we dan nog op de bank?
Beasley: nuttig, maar zal nooit veel opleveren
Sibon: nul waarde
Feher: nauwelijks waarde
de Jong: nauwelijks waarde
Lucius: nauwelijks waarde
Zoetebier: nul waarde
En dan nog een paar talentjes als Beerens en Aissati, waar je nog helemaal niets over kunt zeggen.

De enige die echt nog geld zal opleveren is waarschijnlijk Farfan, al gaan daar dus ook al geruchten over dat hij mede-eigendom zou zijn van Chelski.

En wat heeft PSV nou verdiend door het halve elftal te verkopen? 15 miljoen ofzo hooguit? Waarvan al weer de helft is geen zitten in aankopen waarvan het voorlopig zeer twijfelachtig is of ze ooit meer gaan opleveren dan ze gekost hebben.. Het kapitaal van een club moet toch in het veld staan? Nou, als ik de selectie van PSV zo zie dan zie ik schrikbarend weinig kapitaal in het veld staan.. En het is bekend dat PSV financieel ook buiten het veld niet zo heel sterk staat...Hiddink heeft iedereen vorig jaar verrast, maar het is naar mijn idee wel gegaan met een te groot aantal noodgrepen, waardoor de toekomst van PSV in gevaar zou kunnen komen. Ondertussen is Hiddink nu wel de grote meneer met de mooie petten, maar hopelijk weet hij toch echt wat hij doet, want er is niemand in de organisatie die hem kan corrigeren.
En nu is dat hele Australie-verhaal toch wel vervelend aan het worden inderdaad. Als het met de selectie goed zat was het geen enkel probleem geweest, maar op het laatste moment je halve verdediging verkopen en vervolgens naar de andere kant van de wereld moeten voor je bijbaantje?? Dat gaat er bij niet in.

Maar hopelijk ben ik op dit moment aan het doemdenken, net als ongeveer een jaar geleden. Maar toch...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 22:19   #583
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Niet alleen een gelimiteerde afkoopsom is zeer irritant, het huren van spelers is ook een beetje vaag. Wat je zegt, het is nu een nulwaarde, en het is maar afwachten hoe hij zich ontwikkeld bij PSV. Ik hoop iig dat hij nog groter kan worden, maar heb er eerlijk gezegt weinig vertrouwen in. Hij kon beter naar een buitenlandse club gaan.

Farfan trouwens, als ik het me goed herinner heeft ook een gelimiteerde afkoopsom, alleen das dan wel 9 miljoen. Maar stel dat hij een zogenoemde robben-achtige prijs heeft, kan het een tegenslag zijn.

Gelimiteerde afkoopsommen zijn alleen maar in het voordeel van de desbetreffende speler. Die kan zonder grote moeite naar een grotere club gaan (zie vooral park) zonder dat PSV tegen kan werken. PSV heeft denk ik een grote fout gemaakt bij spelers. Volgens mij wist alleen Guus 2 jaar geleden dat Park een topspeler is, wáárom dan een gelimiteerde afkoopsom? Het Alex verhaal is voor mij al duidelijk, die gaat sowieso weg, maar het is doodzonde voor PSV. Guus Hiddink lijkt zich niet druk te maken over zijn situatie, als ik interviews mag geloven. Ik ben eigenlijk niet echt bezorgd over wat hij met PSV gaat doen, eerder benieuwd.

Het is (helaas) afwachten. :\
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 22:24   #584
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Tja, ik begin bij Guus Hiddink toch weer het idee te krijgen dat hij vooral geïnteresseerd is in zichzelf. Hij staat nu weer op de kaart als topcoach, maar de prijs voor de successen van afgelopen seizoen is dat PSV nu leeg'gekocht' wordt.. Ik zou het eigenlijk niet eens kopen willen noemen, want de bedragen die voor de spelers betaald worden zijn echt veel te laag. Drie miljoen voor een linksback als Lee, absurd vind ik het. Bouma zal ook niet veel meer opleveren (hoewel ik Freddy nog steeds bepaald geen topper vind). Maar voor dat geld koop je nooit van z'n leven een vervanger met dezelfde kwaliteiten. Vogel en van Bommel ook al gratis weg.
Met het bedrag dat voor Park betaald is kan ik nog wel leven gezien zijn 1-jarig contract, hoewel ik blijf vinden dat men eerder had moeten verlengen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 22:32   #585
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

PSV heeft weinig reden tot klagen over gelimiteerde transfersommen want voor een schijntje nemen ze een topper als Koné over..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 22:45   #586
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik ben benieuwd wat die gelimiteerde transfersom voor Kone dan is, want de 9 miljoen die ik tot nu toe hoor (incl huursom dan?) vind ik een alleraardigst bedrag voor een speler die in Europese competities nog niets heeft laten zien..
In ieder geval zeker een stuk realistischer dan de bedragen die PSV in de contracten heeft gezet...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 23:08   #587
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik ben benieuwd wat die gelimiteerde transfersom voor Kone dan is, want de 9 miljoen die ik tot nu toe hoor (incl huursom dan?) vind ik een alleraardigst bedrag voor een speler die in Europese competities nog niets heeft laten zien..
In ieder geval zeker een stuk realistischer dan de bedragen die PSV in de contracten heeft gezet...
Komop Tijs, alsof alleen daar bewezen kan worden wat je kan.. Gewoon een verkapte smoes om zo min mogelijk te betalen. Kezman presteerde nooit iets Europees, maar liet toch vaak genoeg zien wel degelijk een topper te zijn..

Als PSV hem straks over een dik jaar voor 25 miljoen doorverkoopt sta ik niet raar te kijken. Koné heeft alles; is fysiek ijzersterk, kan een bal vasthouden, kan als de beste een bal aannemen (met de borst wegdraaien is geen enkel probleem), kan scoren en het allerbelangrijkste: kan een man opzoeken en passeren. Zijn dribbels zijn ongeëvenaard. Koné is Nederland al lang ontgroeid en niet voor niets zaten scouts uit de hele wereld voor hem op de tribune. Daarvoor heeft hij echt geen Europees doelpunt nodig.

PSV doet nu precies hetzelfde als Aston Villa en de Spurs en mag daarom ook helemaal niet zeuren. 9 miljoen voor Kone is een lachertje!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 23:19   #588
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518

PSV doet nu precies hetzelfde als Aston Villa en de Spurs en mag daarom ook helemaal niet zeuren. 9 miljoen voor Kone is een lachertje!
Gezien het transferbeleid van PSV zou het mee helemaal niet verbazen.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 23:33   #589
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Voorlopig heeft PSV Kone nog helemaal niet definitief binnen hoor, ik zou er niet eens van staan te kijken als Kone na een goed seizoen niet eens naar PSV toekomt. Het is allemaal weer zo schimmig en onduidelijk.

Mij hoor je de kwaliteiten van Kone overigens absoluut niet ontkennen of bagataliseren. Maar feit is wel dat Kone vorig jaar geen goed seizoen heeft gedraaid, mede door dat Ajax-verhaal natuurlijk. In de jaren daarvoor liet hij uiteraard wel zijn kwaliteiten zien, maar nog niet dat hij echt absolute top is of een 9 miljoen waard. Gemiddeld heeft hij bij Roda zo'n 15 doelpunten per seizoen gescoord. Niet slecht natuurlijk, maar ook niet uitmuntend. En hij heeft Roda niet kunnen behouden voor drie heel matige jaren. De subtop is Kone ontgroeid, maar de top nog niet (wat uiteraard niet wegneemt dat hij zeker bij een club als Lyon niet zou misstaan, maar voor een treetje hoger moet hij toch nog net wat meer bewijzen imho).
En ik blijf van mening dat jij het belang van Europees presteren onderschat. Naar de CL of de laatste fase UEFA kijkt heel Europa, iedereen ziet dat. Het is niet voor niets dat AZ-spelers zo in trek zijn geweest, dat PSV nu wordt leeggekocht, dat Ajax na hun kwartfinale de dragende spelers kwijtraakten.
En het zou mij heel sterk verbazen als Kone voor 25 miljoen wordt verkocht straks. Weltklasse spelers als Robben of van Nistelrooy leverden 18-20 miljoen op. Dat zal echt het maximale zijn wat Kone gaat opleveren, maar het zou mij niet verbazen als het 15 miljoen wordt als het allemaal meezit. Dan is een bepaald percentage waarschijnlijk nog voor Roda. Negen miljoen vind ik dus echt een heel mooi bedrag.

Wel grappig overigens dat je zegt dat Kezman nooit wat klaarmaakte in Europa, maar toch een topspeler is. Met beide beweringen ben ik het niet eens. Hij maakte bv een schitterend doelpunt tegen ManU en in de UEFA-cup scoorde hij ook een aantal belangrijke doelpunten. Verder vind ik Kezman dus zo'n speler die net niet goed genoeg is voor de echte top. Hij heeft het niet voor niets niet gered bij Chelski en ik vraag me af of hij het wel gaat halen in Madrid. Kezza heeft gewoon enorm veel vertrouwen nodig en dan kan hij leuke dingen laten zien en zelfs mooie doelpunten zelf creëren. Maar krijgt hij dat vertrouwen niet, dan is het vaak gewoon waardeloos. In de top krijgt hij die tijd niet, zo simpel is dat gewoon. Hij heeft alle geluk gehad dat Hiddink bij PSV hem die tijd en het vertrouwen wel heeft gegeven en dat heeft hij ruimschoots terugbetaalt. Maar toen bijvoorbeeld Gerets hem afwisselend met VoH in de spits zette bij PSV was het al waardeloos... Daarom zal zo'n Kezman nooit in de echte top succesvol worden. Met die tien miljoen die PSV er voor gekregen heeft heeft men zich dus echt wel in de handen mogen wrijven...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 09:31   #590
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Als we het hebben over spelers die het bij Chelsea niet redden dan hebben we het over heel wat meer spelers.. Maar om nu te zeggen dat dat allemaal geen toppers zijn..

Ik zeg ook niet dat Europese wedstrijden niet van belang zijn. Juist daar worden ze 'voor het oog' meer waard. Maar dat betekend mijns inziens níet dat spelers die daar niet in actief zijn dús minder waard zijn. De Nederlandse top 3 maakt daar wel altijd gretig gebruik van in de onderhandelingen natuurlijk, maar aan een Koné kun je je geen buil vallen voor 9 miljoen (tenzij hij ernstig geblesseerd raakt).
Roda had het veel slimmer moeten spelen. Het bestuur klopt zich nu hard op de borst doordat men Lierse SK voor een half miljoen heeft getild en was werkelijk verbaasd over de reacties van de achterban. Onbegrijpelijk want Koné wordt alleen maar meer waard en daarom had je hem makkelijk zelf nog een seizoen kunnen houden.
Hij draaide misschien geen topseizoen in de zin van zelf 25 goals scoren. Maar Koné blijft een spelers die anderen beter laat spelen. Hij heeft altijd minimaal 2 verdedigers bij zich en daardoor krijgen anderen de ruimte (zo scoorde Cristiano en ook 10, Cissé 6 en Sergio 11). Nu hij er tegen PSV niet bij was had Bouma Cissé in zijn zak zonder veel te hoeven doen en Sonko kreeg geen poot aan de grond tegen Alex. Met Koné erbij hadden die 2 alleen al hun handen vol aan hem gehad. Zie alle edities van PSV-Roda en Roda-PSV waarin hij meedeed bijvoorbeeld....
Hij is net een Robben. Ook van hem wist je zeker dat hij er wel kwam, al speelde hij met Groningen geen Europese kwartfinales
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 11:02   #591
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Robben speelde anders een dramatisch tweede jaar bij Groningen hoor (toen hij dus al eigendom was van PSV)... Daar was echt niet aan af te zien dat hij zich zo zou ontwikkelen. Een Hoogstrate was net zo'n groot talent bijvoorbeeld..

Over de prijs zullen we het wel niet eens worden. Ik denk niet dat Roda Kone voor meer geld had kunnen verkopen dan PSV nu zal betalen (als alle geruchten bewaarheid worden). Hopelijk valt PSV zich idd geen buil aan Kone, over zijn kwaliteiten zijn we het helemaal eens... Maar mocht er een kink in de kabel komen ergens (blessures etc etc) dan heeft PSV 9 miljoen weggegooid en dat kunnen ze zich op dit moment zeker niet veroorloven, dan komen er erg schrale jaren aan voor PSV...

Was het overigens niet zo dat Kone zijn contract tot 2008 verlengde omdat die gelimiteerde afkoopsom er in stond? Tot wanneer liep zijn oude contract eigenlijk?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 11:50   #592
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Over de prijs zullen we het wel niet eens worden. Ik denk niet dat Roda Kone voor meer geld had kunnen verkopen dan PSV nu zal betalen (als alle geruchten bewaarheid worden). Hopelijk valt PSV zich idd geen buil aan Kone, over zijn kwaliteiten zijn we het helemaal eens... Maar mocht er een kink in de kabel komen ergens (blessures etc etc) dan heeft PSV 9 miljoen weggegooid en dat kunnen ze zich op dit moment zeker niet veroorloven, dan komen er erg schrale jaren aan voor PSV...

Was het overigens niet zo dat Kone zijn contract tot 2008 verlengde omdat die gelimiteerde afkoopsom er in stond? Tot wanneer liep zijn oude contract eigenlijk?
9 miljoen is echt niet veel als je bedenkt dat Ajax vorig jaar 10 miljoen+Wamberto heeft geboden.. En hij wordt er toch echt niet slechter op. 1 topjaar onder Stevens en de clubs konden tegen elkaar op gaan bieden..

Dat oude contract liep nog tot 2006, dus als hij niet verlengd had dan hadden we m sowieso deze zomder moeten verkopen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 16:06   #593
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Talking

De seizoenkaarten kosten bij Roda het minst, daarmee maken ze ten opzichte van NEC en Twente een verlies van 1 miljoen nu is dat gaatje netjes gedicht en klagen die seizoenkaarthouders en dat terwijl ze goedkopen wedstrijdjes hebben
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 21:02   #594
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
De seizoenkaarten kosten bij Roda het minst, daarmee maken ze ten opzichte van NEC en Twente een verlies van 1 miljoen nu is dat gaatje netjes gedicht en klagen die seizoenkaarthouders en dat terwijl ze goedkopen wedstrijdjes hebben
Daartegenover staat dat de overige losse kaarten tegen woekerprijzen verkocht worden, net als de parkeerkaarten trouwens. Bovendien kun je dat gaatje ook dichten door geen volstrekt overbodige buitenlandse spelers als Vicelich en Bodor te halen. Daarvoor hoef je niet je beste speler te verhuren
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 00:36   #595
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
9 miljoen is echt niet veel als je bedenkt dat Ajax vorig jaar 10 miljoen+Wamberto heeft geboden.. En hij wordt er toch echt niet slechter op. 1 topjaar onder Stevens en de clubs konden tegen elkaar op gaan bieden..

Dat oude contract liep nog tot 2006, dus als hij niet verlengd had dan hadden we m sowieso deze zomder moeten verkopen..
Nu had hij echt geen 9 miljoen meer opgebracht.. en dus was het voor Roda water bij de wijn doen denk ik. Beide partijen tevreden, Roda kan Kone langer aan zich binden om zodoende nog een respectabel bedrag te ontvangen en Kone kan als hij wilt gewoon gaan en krijgt dus niet te maken met AZ/ Landzaat-toestanden....

Dat komt op mij over als beter beleid dan je halve verdediging een paar dagen voor het einde te moeten zien vertekken voor peanuts omdat je ze contracten hebt gegeven met gelimiteerde transfersommen (die absurd laag zijn)...
Lekkere clubjongen ook die Bouma. Hij heeft van PSV alle kansen gekregen, zou een van de fundamenten onder het nieuwe PSV worden en laat zijn club nu een paar dagen voor de transferdeadline in de steek.

Reiziger schijnt nu dicht bij een transfer naar PSV te zijn, weet niet wat ik daar van moet denken. Verder worden Vlaar, Hofland (!!!) en een of andere Braziliaan uit Belgie genoemd. Ben benieuwd of er morgen nog iemand gepresenteerd wordt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 10:43   #596
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ik snap nog steeds niet waarom Hofland weg ging bij PSV. Goeie speler.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 11:03   #597
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Ik snap nog steeds niet waarom Hofland weg ging bij PSV. Goeie speler.
Omdat-ie geen basisplaats meer had, aangezien Hiddink de voorkeur gaf aan Bouma..
Wel mooi dat Hofland zo af en toe nog reageert op supporterforums ook, zo gaf hij gister aan totaal geen contact te hebben gehad met PSV.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 13:25   #598
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Daartegenover staat dat de overige losse kaarten tegen woekerprijzen verkocht worden, net als de parkeerkaarten trouwens. Bovendien kun je dat gaatje ook dichten door geen volstrekt overbodige buitenlandse spelers als Vicelich en Bodor te halen. Daarvoor hoef je niet je beste speler te verhuren
ik snap ook niet waarom een buitenlander (een nieuwzeelander nog wel, hoe kom je erbij) wordt verkozen boven vd ouweland
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 15:47   #599
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik snap ook niet waarom een buitenlander (een nieuwzeelander nog wel, hoe kom je erbij) wordt verkozen boven vd ouweland
Tegenwoordig staat die waardeloze Hongaar (Bodor) op die plek.. Maar geloof mij, dat gaat niet lang meer duren

De eerste bom is trouwens al gebarsten; Stevens haalt uit naar de scouting van Roda JC:

Stevens kraakt scouting Roda
Roda JC-trainer Huub Stevens noemt het onbegrijpelijk en onacceptabel dat hij vandaag nog testspelers over de vloer krijgt om te voorzien in de opvolging van de naar PSV vertrokken Arouna Koné. ,,Dat wordt dus natte-vingerwerk. Geen enkele trainer ziet in een of twee trainingen of iemand een club echt beter kan maken. Roda heeft hoognodig behoefte aan een goed functionerend scoutingapparaat'', lucht Stevens zijn hart.
,,Dit frustreert enorm. Je moet weten wat je in huis haalt. Testspelers horen thuis in de categorie 'niet geschoten, altijd mis'. Daar moet je niet mee aankomen nu het er echt op aankomt. Dat Koné zo snel zou vertrekken was natuurlijk een verrassing, maar als je beschikt over een goed scoutingapparaat zijn er lijstjes met alternatieven voorhanden. Spelers die al een tijd gevolgd zijn, niet alleen tijdens wedstrijden, maar ook tijdens trainingen bij hun club. Vastgelegd in bestanden die steeds bijgewerkt worden. Bij Roda vertrouwt men volledig op het inzicht van Arnold Hendriks, maar hij kan niet alles in z'n eentje. Toen in de winterstop vorig seizoen al sprake was van PSV en Koné had meteen gezocht moeten worden naar mogelijke opvolgers.''

Vandaag moet Roda JC besluiten of het in zee gaat met de Tunesische international Ali Zituni en een ook voor Stevens onbekende Braziliaan. Daarnaast draait nog de Braziliaanse verdediger Bonfim Dante, afkomstig van Lille op proef mee. De Zweed Darko Lukanovic is weer naar huis gestuurd. ,,We zitten nu in nood en moeten gokken. Dat is eigenlijk te gek voor een club als Roda. Ik heb daar ook weinig trek in. Als ik twijfel ga ik liever door met de jongens die er al waren'', meent Stevens.

Hij zegt zijn voorganger Wiljan Vloet geen verwijt te willen maken. ,,Maar scouting is een onderdeel van de technische organisatie en die is volgens mij toch echt het pakkie-an van de trainer. En in die technische organisatie zit een flink hiaat.''

Roda-directeur Frank Rutten vindt het te ver gaan om te stellen dat de scouting volledig heeft gefaald. ,,Het is in het verleden vaak genoeg gebleken dat Roda wel degelijk in staat was om met goede alternatieven te komen. Als het nu niet meteen zou lukken, betekent dat nog niet dat de scouting niet heeft gefunctioneerd. Zo simpel is het allemaal niet. Zo worden we bijvoorbeeld geconfronteerd met het feit dat er een heel ander prijskaartje hangt aan spelers die we volgden. Neem die Argentijn Nicholas Frutos (spits van Independiente, red.). Die volgen we sinds mei. Toen leek hij betaalbaar, inmiddels moet hij miljoenen meer kosten. En het is natuurlijk toch altijd zo dat Roda transferinkomsten niet volledig kan besteden aan nieuwe spelers. Als dat zo zou zijn, zouden we ook niet hoeven te verkopen.''

ld.nl

Ah mooi, dus op ons scoutingslijstje staat één vervangende spits mocht er iemand vertrekken
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 31 August 2005 om 16:05
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 21:59   #600
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Michael Ball, who the fuck??
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.