Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 March 2003, 21:46   #1
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard Amerikaanse mening over Irak

Over de hele wereld lopen er mensen te protesteren tegen de oorlog en is ruim de meerdeheid van de bevolking tegen. Maar hoe is dat eigenlijk in Amerika?
Zijn alle Amerikanen compleet gesmolten voor de speeches van Bush en Powell?

Ik vraag dit eigenlijk omdat ik het er zo nu en dan over heb met een vriend van me die in Amerika woont. En hij is simpelweg niet te overtuigen van de nadelen van zo'n oorlog. Maakt niet uit wat je zegt over duizende doden, economie die naar de kloten gaat, etc, naar zijn idee is dit gewoon de enige oplossing.

dus eigenlijk een beetje benieuwd of hij nou een van de weinig daar is die er zo over denkt of dat het halve land zijn mening deeld...
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2003, 21:49   #2
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

volgens mij waren veel amerikanen in eerste instantie tegen de actie, maar die beginnen ondertussen bij te draaien als ik het goed heb begrepen
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2003, 22:15   #3
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

verplaatst naar...cybertalk...misschien dat iemand dit feit voor je wil opzoeken of niet...ik zie niet echt een discussiemogelijkheid (behalve oorlog irak<-> amerika en bush: ja of nee, maar die zijn er al)
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2003, 23:34   #4
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Iedereen die ik ken hier is er tegen.. Een vriendin van me is naar Frankrijk, die reis had ze vorig jaar al geboekt.. De laatste weken zagen ze dr heel erg tegen op omdat ze zich dr zo voor schaamde dat ze een Amerikaan is. Wat ze nu heeft gedaan is, kijken want de mode daar is enzow, en zorgen dat ze zich zo goed mogelijk aan past.. Ik vind dat best wel zielig want ze schaamde zich dr zo voor! Haar moeder ook hoor, die wou zelfs buttons maken met "I may be an american, but that doesn't mean I support my president" serieus.. dit verzin ik niet. Maar 61% van de Amerikanen zijn nu tegen Bush. Hier aan het einde van de straat staat een stop bord, en onder het woordje 'stop' heeft iemand het woordje 'war' geschreven zodat er stop war staat.. Maar je ziet ook artiesten met t-shirts lopen met anti-oorlog berichtjes en Madonna heeft ook een nieuwe singel en in de clip schijnt ze ook erg anti-oorlog over te komen. (kheb em nog niet gezien). Dus ja ze zijn er hier behoorlijk tegen...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 07:28   #5
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bij de americanen is t zo, zodra ze in hun buidel moeten tasten, hoeft t niet meer van ze
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 15:50   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
bij de americanen is t zo, zodra ze in hun buidel moeten tasten, hoeft t niet meer van ze
en zo is het dus bij iedereen.

onzin topic hij kan wel dicht vind ik
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 15:55   #7
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

Ik dacht dat ze aardig voor de oorlog waren maar ik denk dat Irene een betrouwbaarde bron is dan ik
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 17:37   #8
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Originally posted by QQQ
Ik dacht dat ze aardig voor de oorlog waren maar ik denk dat Irene een betrouwbaarde bron is dan ik
dat idee had ik ook een beetje maarja, gelukkig om te zien dat de meeste Amerikanen nog wel redelijk verstandig zijn

alleen is het wel typisch... merendeel van de wereldbevolking is tegen, en toch willen bush en blair gezellig doorgaan...
In engeland is het helemaal erg. Daar is niet alleen de bevolking tegen maar wordt het nog niet eens gesteund door blairs eigen partij
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 21:04   #9
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

idd , volgens mij zit er wel meer achter dan alleen die ontwapening...
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 21:44   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jochemmm


dat idee had ik ook een beetje maarja, gelukkig om te zien dat de meeste Amerikanen nog wel redelijk verstandig zijn

alleen is het wel typisch... merendeel van de wereldbevolking is tegen, en toch willen bush en blair gezellig doorgaan...
In engeland is het helemaal erg. Daar is niet alleen de bevolking tegen maar wordt het nog niet eens gesteund door blairs eigen partij
ben ik mee oneens. Ik hoop dat de VS snel aanvallen. Hoe langer ze nu wachten hoe moeilijker het wordt, Hoe dan ook ze rammen het er toch wel doorheen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 22:37   #11
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


ben ik mee oneens. Ik hoop dat de VS snel aanvallen. Hoe langer ze nu wachten hoe moeilijker het wordt, Hoe dan ook ze rammen het er toch wel doorheen
Tsja, aanvallen zullen ze inderdaad doen, maar of het verstandig is, is een ander verhaal.

Vertel trouwens is PFP. Waarom negeert Bush een brief van Saddam waarin staat dat hij zijn volledige medewerking verleent? Zegt wel iets over de gedachtegang van de amerikaantjes
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 23:11   #12
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas

Vertel trouwens is PFP. Waarom negeert Bush een brief van Saddam waarin staat dat hij zijn volledige medewerking verleent? Zegt wel iets over de gedachtegang van de amerikaantjes
onzin, tis een van saddams listige trucjes.... Hij heeft kansen zat gehad...dat heeft bush door
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 23:31   #13
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


onzin, tis een van saddams listige trucjes.... Hij heeft kansen zat gehad...dat heeft bush door
tuurlijk, het kan best weer een manier zijn om te rekken. Maar ik zie het probleem niet waarom Bush die brief niet eens wilt lezen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 23:34   #14
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas


tuurlijk, het kan best weer een manier zijn om te rekken. Maar ik zie het probleem niet waarom Bush die brief niet eens wilt lezen.
wrom wel? alleen maar kans om door leugens misleidt te worden...zit best wel iets achter om het helemaal niet te lezen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 00:15   #15
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heeft iemand een tijdje terug Oprah gezien?
(jah zag het ook per ongeluk )
Daar hadden ze het dus over het hele Irak gedoe.
O.A. kwam daar zoiets ter sprake dat ze het land ook na de oorlog dus zouden opbouwen en omvormen naar een democratie. Eigenlijk zouden ze het handig vinden om dat (democratie opbouwen en gemeenschap omvormen dus) met het hele gebied (midden oosten, afghanistan) te doen omdat die regeringen\regimes terrorisme bevorderen en omdat de mensen er een mensonwaardig bestaan leiden.

Ik vond het nogal wat van de amerikanen om zo te denken.
Beetje de boel hervormen naar hun ideeen van een samenleving.
Ik vond het eigenlijk een beetje ziek.
Zeker omdat het één van de hoofdreden werd gezien om aan te vallen...
het was wel oke om de oorlog te beginnen als je daarna het land ook maar weer opbouwd en dan op een goeie manier.

Nou is dat wel zo netjes als je eerst alles verrot maakt, maar dat als hoofdrede om aan te vallen en manier waarop het dan opgebouwt moest worden...
Klonk in mijn oren een stuk minder democratisch dan die schijnheilige amerikanen het zo lief bedoelde.

(gelukkig waren ze het daar ook niet allemaal met elkaar eens)

Laatst aangepast door A-Man : 11 March 2003 om 00:17
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 21:04   #16
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Poll op een Amerikaans forum waar ik nog wel eens kom onder inwoners van Amerika:

Voor oorlog: 50% en een beetje
Tegen oorlog: 45% min een beetje
Weet niet/Neutraal: 5% min twee beetjes

Total votes: iets van 120+
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:51.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.