Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 July 2004, 14:21   #1
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Question Wat is het nut van Boosheid

Ok. Laten we hier over gaan discusseren.

Ik geef even een paar redenen waarom je boos kunt worden, maar die heb ik niet allemaal van mijzelf

# Boosheid is soms de enige manier om iemand te bereiken
# Om mensen bewust en duidelijk te maken dat ze iets doen wat niet in jouw leefwereld past.
# Door boos te worden kun je anderen leren hoe ze met je om moeten gaan

*edit, ik had hem in discussie topic moeten plaatsen, maar ik kan het topic niet meer verwijderen*
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 14:25   #2
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard Re: Wat is het nut van Boosheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Ok. Laten we hier over gaan discusseren.

Ik geef even een paar redenen waarom je boos kunt worden, maar die heb ik niet allemaal van mijzelf

# Boosheid is soms de enige manier om iemand te bereiken
# Om mensen bewust en duidelijk te maken dat ze iets doen wat niet in jouw leefwereld past.
# Door boos te worden kun je anderen leren hoe ze met je om moeten gaan

*edit, ik had hem in discussie topic moeten plaatsen, maar ik kan het topic niet meer verwijderen*
verplaatst


je kunt ook boos worden omdat je iets gewoon dwars zit en dat komt eruit?
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 14:34   #3
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gewoon gevoelens uiten?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 15:34   #4
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

over boosheid kun je toch niet discussiëren?
Als ik boos ben, dan is dat omdat iemand iets heeft gedaan wat ik niet leuk vind bijvoorbeeld. Ik ben niet boos voor iemand anders zoals in de redenen die je geeft
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 15:35   #5
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Gewoon gevoelens uiten?
Een mens bestaat uit een aantal emoties, hoeveel precies weet ik ook niet precies. Boosheid is er 1 van. Waarom die er is? Mja weet ik ook niet, daarvoor kan je zoveel redenen verzinnen zonder dat je duidelijk zeggen welke goed en welke niet goed zijn.
Het is iig een belangrijk onderdeel van het gevoel.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 17:59   #6
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gevoelens zijn zinloos, maar boosheid is er wel een. Het is een manier om voor jezelf op te komen... Om met een bepaalde situatie om te gaan, het geeft gewoon volume aan wat je wilt zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 19:07   #7
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

woede is soms een lekker gevoel je allemaal andrealine in je lichaam mijn vingers tintelenen dan helemaal en allemaal energie

soms he want het kan je ook tot rare dingen aanzetten
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 14:18   #8
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Mmmz?

Discussieren? Ik denk niet dat je hiermee kan discussieren mja ;p

Als ik boos word, doe ik het om te laten zien dat ik niet akkoord ben met iets. Logisch toch
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 14:26   #9
Faithfull
Guest
 
Berichten: n/a
Post

boos worden doe ik niet altijd om andere iets duidelijk te maken aan andere mensen..
soms moet het er gewoon uit anders krop je alles op *je maakt van je hart een moordkuil* zo gezegd

je moet je gevoelens soms gewoon even uiten...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 15:49   #10
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Boosheid kun je ook uiten door opgekropt verdriet dat je niet kunt uiten. Heb ik altijd als ik me verdrietig voel ga ik niet huilen maar ga ik alles en iedereen afzeiken en afsnauwen.
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 16:17   #11
Faithfull
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Little Angel
Boosheid kun je ook uiten door opgekropt verdriet dat je niet kunt uiten. Heb ik altijd als ik me verdrietig voel ga ik niet huilen maar ga ik alles en iedereen afzeiken en afsnauwen.
gezellige boel
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 16:29   #12
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan ook doen alsof je boos bent, in opvoeding ofzo. Dan gaat het niet zozeer om je eigen gevoel maar eerder om iemand (kinderen bijvoorbeeld) te helpen grenzen leren kennen.

of zoiets...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 16:34   #13
Faithfull
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ienke
Je kan ook doen alsof je boos bent, in opvoeding ofzo. Dan gaat het niet zozeer om je eigen gevoel maar eerder om iemand (kinderen bijvoorbeeld) te helpen grenzen leren kennen.

of zoiets...
haha ik denk dat ik je snap.. klein beetje dan
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 16:52   #14
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oef
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 23:54   #15
Faithfull
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 00:22   #16
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Gevoelens zijn zinloos, maar boosheid is er wel een. Het is een manier om voor jezelf op te komen... Om met een bepaalde situatie om te gaan, het geeft gewoon volume aan wat je wilt zeggen.
Zinloos Zonder gevoel waren we nu pc's geweest. Door het gevoel weten we hoe we op bepaalde gebeurtenissen moeten reageren. Zonder gevoel handel je rationeel, dus vergelijkbaar aan een pc. Gevoelens zijn van primair belang voor een mens
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 10:28   #17
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Gevoelens zijn zinloos, maar boosheid is er wel een. Het is een manier om voor jezelf op te komen... Om met een bepaalde situatie om te gaan, het geeft gewoon volume aan wat je wilt zeggen.
ben je gek ofzo, gevoelens zijn zinloos, geen liefde meer, geen verdriet..... dat zijn toch echt gevoelens die iedereen nodig heeft en zijn ook niet zinloos!!! gevoelens gebruik je om te communiceren met mensen, dmv van gevoelens ga je je op een bepaalde manier gedragen en dat geeft een boodschap af aan de ontvanger hoe jij je voelt....zinloos hoe durf je, echt sorry

okey nu over boosheid. Het nut, hmmmmm es denken.
Ik word zelden boos, eigenlijk nooit, schreeuw ook niet echt naar mensen als ik boos ben, ze merken het wel aan me als ik em zo voel door een bepaalde manier van uiten. 1 x ben ik echt helemaal gaan flippen tegen me broertje, heb toen de deur in getrapt.
Het is idd het opladen van energie die je opeens kwijt moet, negative energie wel te verstaan, die uit ieder dan weer op zijn eigen manier, zoals ik gewoon niets doen, of schreeuwn of schopen en slaan (wak 1x heb gedaan ) en er zullen nog meer van die dingen zijn.

conclusie, het nut van boos zijn is het uitlaten van teveel negative energie (gevoelens).
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2004, 17:15   #18
Toverfee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij mij is boosheid meestal wraak
  Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2004, 22:04   #19
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien heeft boosheid wel geen nut, maar is het gewoon een logisch gevolg. De hele shit in de hersenen heeft soms geen nut nodig. Maar, nu komt iets in mij op.

Boosheid zal een vorm van egoisme of egocentrisme kenmerken. Wanneer een individu niet krijgt wat hij of zij wil of verlangt dan slaat de verveling toe. Er zijn filosofen die zeggen dat het leven de weg is tussen smart en verveling en misschien is daar boosheid wel goed voor. Om in sommige gevallen smart weg te houden om maar uit te komen bij verveling. Zie een klein kind dat kwaad wordt als ze geen ijsje mag.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2004, 04:05   #20
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik word pas boos als iets van me weggenomen wordt.
verder kan ik pissig worden om vreselijk irritante dingen, maar dat gebeurd nauwelijks
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2004, 17:10   #21
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

boos zijn is absoluut niet cool. Ik was vroeger ook best wel vaak boos enzo, maar op een gegeven moment had ik zoiets van: nu is het genoeg geweest, want van boosheid ga je je alleen maar kut voelen vind ik. Mijn levensovertuiging is dan ook dat in feite alles wel te relativeren valt en is dat niet het geval dan is diegene waarop je boos zou moeten zijn het niet eens waard om er nog gedachtes aan te besteden .
Neh /me is al ondertussen al 6 maand en 4 dagen niet meer boos geweest
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 00:52   #22
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik ben zelden boos... Ben het er dan ook wel mee eens dat boos zijn vaak zinloos is. Maar dat heeft lang niet iedereen zelf in de hand..

Als je zelden boos bent en dan een keer wat uitvalt is de impact vaak ook een stuk groter dan als om het minste of geringste al boos wordt. Soms is het echter wel nodig om iemand te doordringen van de ernst van een situatie..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2005, 16:14   #23
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard uhu

hoi


onfeite gaf je je zelf het antwoord op je vraag....
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:47.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.