Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Bekijk resultaten enquête: Ben jij vegetariër?
Ja. 11 19,30%
Nee. 46 80,70%
Ja, ik ben ook veganist. 0 0%
Stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 June 2005, 14:51   #1
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Ben je vegetariër?

Eet je geen vlees omdat je het ontzettend zielig vindt voor al die arme diertjes die vanaf hun geboorte al gevangen worden gehouden? Of heb je een andere reden om geen vlees te eten?
Ben je misschien een veganist? Of kun je niet genoeg krijgen van vlees?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 14:59   #2
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

ik eet graag gruwelijk veel vlees..

nog gezond ook..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 15:09   #3
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

GRUWELIJK lekker vind ik vlees.
een lekker stuk vlees maakt mijn hele dag weer goed
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 15:27   #4
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Geen varkensvlees en geen rundvlees omdat ik dat niet mag van mijn geloof en varkensvlees niet omdat ik respect heb voor vele islamitische vrienden

Kip, het meest gegeilde stukje vlees KHIP!!
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 16:54   #5
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik eet wel vlees (maar niet alles).

Maar niet overal. In de frituur zal ik nooit geen vlees bestellen.

Waarom niet; ik weet het eigenlijk niet. Betrouw heel het zaakje niet
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:21   #6
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Geen varkensvlees en geen rundvlees omdat ik dat niet mag van mijn geloof en varkensvlees niet omdat ik respect heb voor vele islamitische vrienden
Dus als je ineens varkensvlees gaat eten zou je geen respect meer hebben ofzo?

Moet er trouwens niet aan denken om vegetarier te worden. Er gaat niets boven een lekker stukje lam.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:28   #7
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Dus als je ineens varkensvlees gaat eten zou je geen respect meer hebben ofzo?
Laat ik het maar zo zeggen, ik ben opgegroeit met marokkanen en turken. In onze jeugd leerde wel elkaar regels aan van ons eigen geloof. Niet alle regels werden besproken (seks, alcohol, drugs we waren jong ) Maar zoiets als vlees eten zeiden we altijd van: waarom eet je varkensvlees? Mag toch niet van geloof? en dan ik weer: Waarom eet je rund, mag niet van geloof!

Dus eigenlijk heb ik een remixgeloof van Hindoeisme /feat. Islam Beetje ingewikkeld maar opzich wel mooi
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:52   #8
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik eet geen vlees, alleen (heel af en toe als in 1 keer in de 6 weken max) zee vis. Dat is 95% van de gevallen toch geen kweekvis.
De reden is omdat slachterijen (kwekerijen, totale bioindustrie) en alles eraan voorafgaand een erg ongeciviliceerd proces is.
Veganisme is een stap te ver voor mij.
Verder werk ik op een slagerij en het zou me aan mn reet roesten wat iedereen van die combinatie vindt.

Laatst aangepast door anemic : 9 June 2005 om 17:54
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:55   #9
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ik eet dagelijks wel vlees vlees is lekker
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:56   #10
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik vind het te lekker om niet te eten, zou geen vegetarier kunnen worden
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 19:09   #11
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
ik vind het te lekker om niet te eten, zou geen vegetarier kunnen worden
idem
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 19:11   #12
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor mij is vlees een van de lekkerste dingen die ik krijg bij het avondmaal, ik geniet er ook altijd ontzettend van zo'n lekker dik sappig lapje vlees
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 19:51   #13
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik eet genoeg vlees, maar ook zonder vlees kun je lekker eten..

Maar vlees op z'n tijd hoort er voor mij wel bij.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 20:02   #14
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Eet zelf gewoon vlees, maar kan me wel inleven als je geen vlees eet om het dieren "leed".
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 20:55   #15
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Ik eet weinig vlees.. vind het altijd maar saai smaken. Op de boterham trouwens wel ooit.. paté ofzo smakt goed, en paprikagehakt.. maar verder is er niet veel interessants.
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 21:08   #16
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ik eet ondertussen vijf jaar al geen vlees meer. Op de eerste plaats omdat ik het sowieso niet echt lustte en omdat ik genoeg had van de ene dierenziekte na de andere. (BSE, dioxinecrisis, ...)
En later is er dan ook de morele kwestie bijgekomen. Ik vind niet dat wij zomaar het recht hebben om een koe vet te mesten en te slachten om eens lekker te kunnen eten.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 21:42   #17
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

jaaah... alweer zo'n topic

wat was m'n standpunt ook alweer? ik vergeet zoiets als het een gewoonte is geworden....

owjah..

a) ik vind het zielig.. ik ben een enorme dierenliefhebber (not in a sick way)
b) ik vind het onnodig om nog vlees te eten, aangezien er genoeg vervangers zijn. In my own little way I think it's the next form of human evolution.
c) het standpunt van thaliaaglaja (het vetmest verhaal) en daarbij komt ook nog het slecht behanden van veel dieren (te krappe hokken) en te weinig vrijheid in het algemeen.

laat die dieren lekker met rust.. gebruik ze misschien voor producten als melk, wol en dat soort dingen, maar misbruik ze niet door ze te behandelen als objecten.


ben btw nu een jaar of 3/4 vegetariër? misschien wel 5 weet het niet precies... iig in de vakantie dat ik Amber voor het eerst leerde kennen
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 21:45   #18
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ik steun zelf goede doelen maar eet zelf wel gewoon vlees. Ik denk niet dat dat te maken heeft of ik t erg vind als dieren dood gaan op een brute wijze. Das een makkelijk argument dat bijna niet tegen te spreken valt. Maar vleeseters zijn niet meteen dierenhaters (om het zo maar te zeggen) als ze vlees eten.

Vlees is trouwens nog best gezond ook als ik het goed heb
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 21:51   #19
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Ik steun zelf goede doelen maar eet zelf wel gewoon vlees. Ik denk niet dat dat te maken heeft of ik t erg vind als dieren dood gaan op een brute wijze. Das een makkelijk argument dat bijna niet tegen te spreken valt. Maar vleeseters zijn niet meteen dierenhaters (om het zo maar te zeggen) als ze vlees eten.

Vlees is trouwens nog best gezond ook als ik het goed heb
en zo zijn vegetariërs ook geen mensenhaters, als die mensen vlees eten.. wat soms ook aangenomen wordt
Wat me opvalt is dat de meeste mensen je willen overtuigen dat vegetariër zijn maar stom is.. een meestal kunnen ze het ook helemaal niet snappen (of willen ze het niet snappen). (of ze gaan je vergelijken met boomknuffelende hippies )


vegetariërs zijn over het algemeen het meest gezond btw.. het is geschat op een 10 jaar langere levensduur ofzo, t.o.v. mensen die vaak vlees eten. (en vaak is eigenlijk al te veel... elke dag dus meer dan 200 gram. maar de meeste (gezonde) mensen eten rond de 100 gram per dag.) dit komt omdat vegetariërs veel minder verzadigte vetten binnekrijgen en ook geen schadelijke shit die in rood vlees zit

veganisten gaan trouwens het eerste dood
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 21:56   #20
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Volgens mij moet je gewoon je levenswijze gewoon vegetarisch zijn. Je kan geen vlees eten omdat de argumenten beter zijn om geen vlees te eten dan wel vlees eten.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:03   #21
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

kan wel... het zal ook wel deels aan je opvoeding liggen denk ik...

mijn ouders zijn zelf geen vegetariërs, maar hebben er lang geleden toen mijn oudste broer nog net niet geboren was er serieus over nagedacht, maar niet uitgevoerd, omdat er nog niet genoeg over bekend was.
daarom is het idee ook altijd geaccepteerd. Stel dat je in een gezin woont, waar dat soort dingen als 'gek' (voorbeeld) bestempeld worden... dan zal het ook niet zo snel voorkomen dat er iemand vegetariër wordt.

zelf ben ik met het idee in contact gekomen dankzij de vriendin van mijn broer btw.. die is al vanaf haar geboorte vegetariër (heeft wel eens vlees geprobeerd btw) en daarna is mijn broer overstag gegaan.. maar die is makkelijk te beïnvloeden. Ik had zelf de keuze genomen om steeds minder vlees te eten en er na een tijdje helemaal mee gestopt.


nu als student is het wel makkelijk, want je hoeft je geen zorgen te maken als je stukje nepvlees een dag buiten de koelkast heeft gelegen
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 05:04   #22
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben sinds mijn elfde vegetariër. Het begon heel erg als een morele kwestie, maar 't wordt steeds meer voor mezelf. Ik vind het heel erg hoor, alle bio-industrie enzo. Ik ben er ook echt tegen.

Maar tegenwoordig eet ik geen vlees (en drink geen melk) omdat ik me beter voel sinds ik die dingen laat staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 07:37   #23
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Ik ben een super grote vleeseter... yum yum
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 08:37   #24
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Volgens mij moet je gewoon je levenswijze gewoon vegetarisch zijn. Je kan geen vlees eten omdat de argumenten beter zijn om geen vlees te eten dan wel vlees eten.
3x 90 gram per week is gezond
de gemiddelde nederlander zit daar dus ongeveer 10 keer overheen, wat het meteen een stuk minder gezond maakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 08:39   #25
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
...
ik heb zo mijn vraagtekens bij vegetarisch kinderen opvoeden.
Niet qua voedingsstoffen, want dat zit wel goed, maar ik denk dat kinderen zo snel een buitenbeentje worden als ze een keer bij klasgenootjes blijven eten. Zou mijn kinderen dus wel vlees te eten geven denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 09:20   #26
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ik heb zo mijn vraagtekens bij vegetarisch kinderen opvoeden.
Niet qua voedingsstoffen, want dat zit wel goed, maar ik denk dat kinderen zo snel een buitenbeentje worden als ze een keer bij klasgenootjes blijven eten. Zou mijn kinderen dus wel vlees te eten geven denk ik.
je moet een kind de vrijheid geven... als ik later kinderen krijg weet ik nog niet of ik ze vegetarisch ga opvoeden of met vlees. Al zal ik er wel moeite mee hebben om ze met vlees op te voeden, maar ik denk dat het noodzakelijk is om ze uiteindelijk zelf te laten kiezen wat ze willen.

bovendien kun je een kind niet zoiets verplichten.. stel als hij/zij een boterham ruilt op school.. grote kans dat hij/zij dan ham ofzo krijgt te eten. Vervolgens bedenkt hij/zij zich.. "mmm lekker " en dan kan je als ouder uitleggen waarom hij geen vlees mag eten? beetje krom lijkt me dat... en om een kind nu te confronteren met allerlei gegevens over dierenmishandeling en dat soort dingen lijkt me ook wat extreem

ik wil mijn kinderen echt zelf laten kiezen, zodat ze begrijpen waarom wel of waarom niet.
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 09:49   #27
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

M'n pa is wel vegetarier, en die eet elke dag of tarly met tofureepjes, of rijst. Als ik 3 dingen niet lekker vind is dat het wel

Aan 1 stuk vlees per dag heb ik genoeg ( ik eet het nog niet eens elke dag moet je naaigaren ), dan ben ik al vol met de nodige andere dingen erbij

BBQ-en? Gezellig, maar word ik misselijk van

En kip? oh daar kan ik wel veel van op hoor mjum
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 09:58   #28
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Je kind zal dan vooral goed begrijpen waarom zn ouders geen vlees eten en hij/zij zelf het wel op zn bord krijgt....

Trouwens als je vegetarisch wil zijn en ook nog eens gezond moet je het al met kennis van zaken aanpakken. Anders zitje sowieso met een tekort aan vitamine B enzo...
die vleesvervangers lijken net vlees, dus je hoeft wat dat betreft niet echt wat uit te leggen.

dat gelul met voedingsstoffen snap ik echt niet van waar het vandaan komt.
Als je een beetje normaal eet krijg je van alle benodigde zaken al meer dan genoeg binnen, zonder vlees of vleesvervangers ook.
Ikzelf eet alleen veel pinda's en ei voor de eiwitten, omdat ik extreem veel sport.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 11:13   #29
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Je kind zal dan vooral goed begrijpen waarom zn ouders geen vlees eten en hij/zij zelf het wel op zn bord krijgt...
oh ik verwacht ook niet dat mijn toekomstige vrouw ook vegetariër is.. maar anders staat het idd wel raar


voedingsstoffen..

genoeg kaas, noten en peulvruchten eten is voldoende..
ik hou niet zoveel van noten en peulvruchten dus slik vitamine b12 pillen erbij.
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 16:39   #30
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
Wat me opvalt is dat de meeste mensen je willen overtuigen dat vegetariër zijn maar stom is.. een meestal kunnen ze het ook helemaal niet snappen (of willen ze het niet snappen). (of ze gaan je vergelijken met boomknuffelende hippies )
Ik heb een vriend die, telkens als we samen aan tafel zitten, erover begint en me probeert te overtuigen om terug vlees te gaan eten. Hij wil maar niet begrijpen waarom ik vegetariër geworden ben en hoe ik het volhoud om geen vlees te eten. In Londen heeft hij er twee dagen over lopen zeuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Trouwens als je vegetarisch wil zijn en ook nog eens gezond moet je het al met kennis van zaken aanpakken. Anders zitje sowieso met een tekort aan vitamine B enzo...
Ik sta na vijf jaar nog steeds even vast op mijn benen, dus dat argument gaat niet op. Wij eten nu wel minstens één keer in de week peulvruchten en regelmatig wordt er eens een ei gebakken.
De rest wordt aangevuld met vegetarische burgers (die er volgens mijn broertje overigens lekkerder uitzien dan hetgeen hij voorgeschoteld krijgt).

Mijn ouders waren er in het begin absoluut niet voor, ze probeerden me te verplichten vlees te eten, al was het niet veel, maar langzamerhand zijn ze het beginnen aanvaarden en vinden ze het niet erg om wat spaghettisaus zonder gehakt opzij te houden of een extra pan vuil te maken om iets anders in te bakken. Ze hebben zich erbij neergelegd en ze hebben liever dat ik iets binnenkrijg dan niets.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 17:30   #31
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
ik eet graag gruwelijk veel vlees..

nog gezond ook..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 17:44   #32
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Niet teveel vlees hoor, anders ga je denken dat je bloed poept
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 20:41   #33
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

hehe,
nee, maar gewoon, ik vind dat ik iets mis bij een maaltijd als er geen vlees/vis bij is. of er moet wel een goede vervanger voor in de plaats komen.
Ik eet ook heus niet iedere dag vlees, maar vind het wel gewoon gruwelijk lekker en lust het erg graag.

en bovendien ben ik geboren als een omnivoor...,
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 22:05   #34
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik eet wel vlees, maar niet zoveel.
Met steaks of koteletjes of speklappen moet je vooral niet bij mij aankomen Maar wel gehakt bij pasta enzo.
Mijn zusje is vegetarier, dus ik eet ook wel eens van die vegetarische vleesvervangers, en zo'n groenteburger is ook best lekker
Ik probeer het zo min mogelijk te eten, maar om het helemaal op te geven vind ik net iets teveel van het goede eigenlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 08:01   #35
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
en bovendien ben ik geboren als een omnivoor...,
hoezo? bij je geboorte kreeg je alleen maar melk te drinken toch? of ging er bij jou toen als een steak papje naar binnen?
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 10:14   #36
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik at idd al heel vroeg karbonades ja
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 11:30   #37
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook een vegetarier. Al heel m'n leven al!
Ik ben van thuis uit vegetarisch, als m'n ouders wel vlees hadden gegeten, deed ik dat nu wsh ook wel.
maar ik lust het ook helemaal niet! (wsh omdat ik het niet heb leren eten)
en nu doe ik het ook uit principe. standpunten van Thaliaaglaja en FunFair ben ik helemaal mee eens!
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 12:16   #38
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

vlees niet lusten zit dan echt tussen je oren.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 12:20   #39
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

ik eet geen varkensvlees en paardenvlees, omdat het niet mag van mijn geloof.
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 13:05   #40
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
vlees niet lusten zit dan echt tussen je oren.
duh

dat is met alles wat je niet lust martijn
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 13:45   #41
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair

ben btw nu een jaar of 3/4 vegetariër? misschien wel 5 weet het niet precies... iig in de vakantie dat ik Amber voor het eerst leerde kennen
je zag mij en wilde geen vlees meer hier ben ik ook een stukje verantwoordelijk voor het verbeteren van de dierenwereld

dat is trouwens deze zomer 4 jaar geleden als ik het goed heb.

ontopic: ik eet veel te graag vlees, ik zou ook de discipline niet op kunnen brengen om zonder te doen.

maar zoals tyskie ook zei, vleesloze gerechten zijn niet minder lekker!
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 02:17   #42
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
vlees niet lusten zit dan echt tussen je oren.
bij mij nu wel idd, maar das logisch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
je zag mij en wilde geen vlees meer hier ben ik ook een stukje verantwoordelijk voor het verbeteren van de dierenwereld

dat is trouwens deze zomer 4 jaar geleden als ik het goed heb.
nee precies.. allemaal jou schuld

stel dat het je schuld was, dan was ik je er nu dankbaar voor dus
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 02:20   #43
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Vegetariërs poepen meer...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 10:23   #44
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik eet ook graag veel vlees, varkensvlees uitgezonderd. Ik eet ook liever geen vlees dat niet ritueel geslacht is, dus Mac voedsel enzo. Liever niet, omdat ik vind dat deze dieren zo ontzettend veel onrecht aan gedaan wordt. Zitten ze daar met z'n allen in kleine hokjes, te wachten op hun dood.

Waarom ik dan toch vlees eet? Omdat de dieren waarvan ik het vlees eet wél een 'normaal' leven hebben gehad. Ze hebben wel kunnen rondhuppelen in de wei. Daarnaast bidden we, voor we de dieren slachten, voor de dieren, dat ze in de hemel terecht mogen komen. Dat is voor mij gewoon een belangrijk gegeven.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 10:53   #45
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

grappig, een schaapjes hemel

maar karima, is halal geslacht vlees niet al voldoende? Of omvat halal juist al de rituele slachting?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 10:54   #46
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Halal vlees= ritueel geslacht vlees idd


Maar we hebben ook een schaapjeshemel
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 11:19   #47
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Wachten daar ook 70 maagdelijke schapen op de zelfmoord-schapen?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 11:29   #48
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Ik ben geen vegetariër, maar ik eet vooral wit vlees & vis..
Maar af en toe een chateaubriand met verse frietjes kan wel goed smaken
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 22:17   #49
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc

Mijn zusje is vegetarier, dus ik eet ook wel eens van die vegetarische vleesvervangers, en zo'n groenteburger is ook best lekker
Hierin noem je eigenlijk alles. 'Het is ook best lekker'. Inderdaad, best lekker maar het lekkerste van dat broogje hamburger is toch de hamburger. Daarom eet ik het ook. Voor mij is het geen morele kwestie. Een mens staat boven de dieren, ook al ben ik dierenliefhebber. Wanneer dieren niet geslacht worden hadden wij nu niet zo'n wereld trouwens.. Of wilden we allemaal met onze pijl en boog op jacht gaan?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 22:27   #50
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

De meeste vleesvervangers smaken net zo goed als gewoon regulier vlees. Natuurlijk zitten er smakeloze dingen bij, maar ik eet regelmatig vegetarisch en het smaakt altijd even goed als een maaltijd met vlees, maar gewoon op een andere manier.

Als je er voor kiest om vegetariër te worden moet je het een en ander opgeven, maar daar komen prima substituten voor terug. Maar je moet een groenteburger niet gaan vergelijken met een hamburger, want het zijn gewoon twee totaal verschillende dingen. En over het algemeen vind ik ze beide lekker.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.