Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 January 2004, 12:09   #1
elephunta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Het heelal, wat denken jullie?

Heeeeey!!,
Wat denken jullie over het heelal? Denken jullie dat het heelal een bepaald moment stopt? Of dat het heel de tijd doorloopt? Of dat het gewoon een rond iets is waardoor je heel de tijd in rondjes zou zweven. Ik weet niet maar elke keer als ik daar echt supergoed over nadenk dan begint het best wel eng te worden. Stel je nu voor dat dat gewoon EINDELOOS zwart is ... best creepy... Of stel je voor dat wij een onderdeel zijn van een andere wereld met alleen maar reuzegrote mensen ofzo... Dat we ergens in een schaaltje staan en ergens voor dienen ... een beetje zoals in de matrix maar dan niet zo film achtig?? Of dat ons heelal eigenlijk in zo'n sneeuwbol zou zitten ofzo... Vind ik toch echt wel lekker creepy !!!!


Nu wat denken jullie erover??
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 14:51   #2
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard Re: Het heelal, wat denken jullie?

Citaat:
Originally posted by elephunta
Heeeeey!!,
Wat denken jullie over het heelal? Denken jullie dat het heelal een bepaald moment stopt? Of dat het heel de tijd doorloopt? Of dat het gewoon een rond iets is waardoor je heel de tijd in rondjes zou zweven. Ik weet niet maar elke keer als ik daar echt supergoed over nadenk dan begint het best wel eng te worden. Stel je nu voor dat dat gewoon EINDELOOS zwart is ... best creepy... Of stel je voor dat wij een onderdeel zijn van een andere wereld met alleen maar reuzegrote mensen ofzo... Dat we ergens in een schaaltje staan en ergens voor dienen ... een beetje zoals in de matrix maar dan niet zo film achtig?? Of dat ons heelal eigenlijk in zo'n sneeuwbol zou zitten ofzo... Vind ik toch echt wel lekker creepy !!!!


Nu wat denken jullie erover??
Ik vind het dus absoluut niet "creepy".
Voor mij is het heelal gewoon oneindig, met misschien wel meer veel meer levende wezens, met misschien wel precies dezelfde mensen die precies hetzelfde doen als wij nu doen. Die kans daarop is heel klein, maar als het heelal oneindig groot is zal het vast wel een keer voorkomen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 09:43   #3
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

ik geloof erin, dat het heelal niet oneindig is, maar vanzelf weer krimpt.. totdat de oerknal weer begint
echter duurt dit toch zoooo lang, dat de mens zichzelf allang heeft uitgeroeid...

stel dat de mens het tot zo lang kan overleven.. dan vinden ze ook wel een manier om dit proces tegen te gaan....
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 11:12   #4
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mmm, topic van q2u

Ik denk dat het heelal wel eindig is. Dat er naast het heelal een NIKS is. Dat 'niks' is een ruimte waarin zich geen atomen bevinden (Op zich wel apart, want die tonen toch deels aan dat er een afstand is, een afstand kan toch alleen gemeten worden aan de hand van atomen en hun onderlinge relatieve afstand?)
Zo zou er dus buiten dit heelal geen tijd en geen afstand bestaan. Dat er geen tijd bestaat is best wel logisch, 1 seconde is iets van 42.000 nogwat trillingen van een quartz (correct me if i'm wrong) en buiten dit heelal kan geen quartz bestaan (geen atomen), dus kan men daar ook nooit 1 seconden opmeten, dus kan men er geen tijd meten... Maar, aangezien er dus wel licht van sterren afkomt, en dat geen weerstand heeft, kan dat voor altijd doorgaan. Die fotonen (licht) reizen maar door en door. Dus het heelal wordt steeds groter, met de snelheid van het licht.

Dat is ook de reden waarom wij er nooit kunnen komen, want wij kunnen nooit sneller gaan dan het licht. De reden hiervaan is dat Fotonen als ze stil staan geen massa hebben, alleen als ze bewegen hebben ze dat. Wij hebben wel massa als we stilstaan, dus zullen wij gewoonweg te zwaar worden en teveel weerstand hebben. (hoe sneller iets gaat hoe zwaarder iets wordt).
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 18:49   #5
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

het heelal is groot en ik zal in mijn leven daar niets van merken dus ik denk er daarom niet over na
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2004, 20:56   #6
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz
mmm, topic van q2u

Ik denk dat het heelal wel eindig is. Dat er naast het heelal een NIKS is. Dat 'niks' is een ruimte waarin zich geen atomen bevinden (Op zich wel apart, want die tonen toch deels aan dat er een afstand is, een afstand kan toch alleen gemeten worden aan de hand van atomen en hun onderlinge relatieve afstand?)
Zo zou er dus buiten dit heelal geen tijd en geen afstand bestaan. Dat er geen tijd bestaat is best wel logisch, 1 seconde is iets van 42.000 nogwat trillingen van een quartz (correct me if i'm wrong) en buiten dit heelal kan geen quartz bestaan (geen atomen), dus kan men daar ook nooit 1 seconden opmeten, dus kan men er geen tijd meten... Maar, aangezien er dus wel licht van sterren afkomt, en dat geen weerstand heeft, kan dat voor altijd doorgaan. Die fotonen (licht) reizen maar door en door. Dus het heelal wordt steeds groter, met de snelheid van het licht.

Dat is ook de reden waarom wij er nooit kunnen komen, want wij kunnen nooit sneller gaan dan het licht. De reden hiervaan is dat Fotonen als ze stil staan geen massa hebben, alleen als ze bewegen hebben ze dat. Wij hebben wel massa als we stilstaan, dus zullen wij gewoonweg te zwaar worden en teveel weerstand hebben. (hoe sneller iets gaat hoe zwaarder iets wordt).
briljant :respect:

kun je mij uitleggen wat fotonen presies zijn?

Ontopic: ik denk er net zo over als FiZz, dat al het licht maar blijft doorgaan en dat het helal hiemee steeds groter word. want als het ergens zou moeten stoppen wat zit erdan achter waar het stopt? Helaas zal dat een vraag zijn waar voorlopig geen antwoord op zal zijn.
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 00:25   #7
jaak_trek_haak
vol - leeg - vol - leeg
 
jaak_trek_haak's Avatar
 
Geregistreerd op: 27 August 2002
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FiZz
mmm, topic van q2u

Ik denk dat het heelal wel eindig is. Dat er naast het heelal een NIKS is. Dat 'niks' is een ruimte waarin zich geen atomen bevinden (Op zich wel apart, want die tonen toch deels aan dat er een afstand is, een afstand kan toch alleen gemeten worden aan de hand van atomen en hun onderlinge relatieve afstand?)
Zo zou er dus buiten dit heelal geen tijd en geen afstand bestaan. Dat er geen tijd bestaat is best wel logisch, 1 seconde is iets van 42.000 nogwat trillingen van een quartz (correct me if i'm wrong) en buiten dit heelal kan geen quartz bestaan (geen atomen), dus kan men daar ook nooit 1 seconden opmeten, dus kan men er geen tijd meten... Maar, aangezien er dus wel licht van sterren afkomt, en dat geen weerstand heeft, kan dat voor altijd doorgaan. Die fotonen (licht) reizen maar door en door. Dus het heelal wordt steeds groter, met de snelheid van het licht.

Dat is ook de reden waarom wij er nooit kunnen komen, want wij kunnen nooit sneller gaan dan het licht. De reden hiervaan is dat Fotonen als ze stil staan geen massa hebben, alleen als ze bewegen hebben ze dat. Wij hebben wel massa als we stilstaan, dus zullen wij gewoonweg te zwaar worden en teveel weerstand hebben. (hoe sneller iets gaat hoe zwaarder iets wordt).
Das wel allemaal heel geleerd gezegd en al van die atomen maar lijkt mij dikke zever hoe kan er nix zijn staat er dan zo in eens een muur of zo en immers wie weet hoe groot het heelal is volgens mij is het menselijk brein gewoon nie complex genoeg om over die informatie te beschikken alle wat weet de mens nu van het heelal men weet nog eens nie of er leven is op mars
maar ja wij zullen het toch nooit weten maar volgens mij is dat wel de grooste hersen kraker die er is
__________________
don't tread on me !!!
jaak_trek_haak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.