Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 April 2004, 08:53   #1
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Bermuda driehoek

Dit is een tekst dat ik op internet vond. Wat vinden julie dr van?

De Bermuda Driehoek

ÊMay Day! May Day!
Leuk, zo'n luxe cruise langs de Bahama's, vooral als je van een beetje spanning houdt. Dobberen in de Bermuda Driehoek - wie durft?

De Bermuda Driehoek is het zeegebied tussen Florida, Bermuda, Cuba en Puerto Rico. Precies in die driehoek gebeuren mysterieuze dingen. Schepen die spontaan verdwijnen, vliegtuigen die verdwijnen die nooit meer terugkomen. Het straffe is dat er nooit wrakstukken zijn teruggevonden.

ÊSchepen verdwijnen in het niets
Honderden schepen verdwenen tot nu toe in de driehoek. Mammoettankers, onderzee‘rs. Geen noodkreet, geen wrakstuk, niks. Neem nu de Berge Istra. Een enorm vrachtschip (227 912 ton!) dat ook bekend stond als de Groene Reus. Op 29 december 1975 belt de marconist zijn vrouw op om te vertellen dat alles goed is. Het schip bevindt zich in de Bermuda Driehoek. Het weer is prachtig, de zee is kalm. Vlak na het telefoontje vergaat het schip. Twee bemanningsleden overleven het. Zij zijn op het moment van de ramp het bovendek aan het schilderen. Later verklaren ze 'een soort explosie' te hebben gehoord. Toch is er nooit een sluitende verklaring gevonden voor de ramp. Deze twee mannen zijn overigens de enigen die ooit een 'verdwijning' overleefden. Van alle andere vermisten is nooit iets teruggevonden...

ÊThe lost patrol
Het verhaal stopt niet bij de verdwenen schepen. Ook vliegtuigen verdwenen op onverklaarbare wijze van het radarscherm. De opzienbarendste verdwijning is die van vijf vliegtuigen tegelijkertijd op 5 december 1945. Ze vertrekken rond 2 uur 's middags voor een oefening vanaf vliegtuigbasis Fort Lauderdale. De bemanning heeft veel ervaring, de vliegtuigen zijn uitvoerig gecontroleerd en het weer is ronduit perfect. Om 15.45u wordt Fort Lauderdale opgeroepen. De vluchtleider: "Ik kan geen land zien, we zijn van de koers geraakt." Als de verkeerstoren om een positie vraagt, blijft het een tijdje stil. Als het contact weer wordt hersteld, klinken er paniekerige stemmen uit de cockpits. "We kunnen het westen niet meer vinden. Er klopt niets meer. Alles ziet er raar uit, zelfs de zee." Nadat er nog enkele malen moeizaam contact is geweest komt er nog een bericht over: "Het is alsof we wit water binnenvliegen..." Binnen enkele minuten wordt een 6e vliegtuig de lucht ingestuurd om de 5 op te zoeken en terug te loodsen. Tien minuten nadat het vliegtuig is opgestegen neemt het contact op met de verkeerstoren, daarna is er niets meer van het vliegtuig vernomen...

Ook schepen en vliegtuigen die zonder kleerscheuren uit het gebied komen, verklaren dat er rare dingen gebeuren. Instrumenten die plotseling uitvallen en een tijdje later spontaan weer werken, vliegtuigen die veel sneller vliegen dan ze officieel kunnen, vliegtuigen die 'door elkaar worden geschud' en binnen enkele seconden meer dan 1300 meter hoogte verliezen.

ÊVerklaringen?
Er zijn meerdere verklaringen voor de mysterieuze verschijnselen in de Bermuda Driehoek. Dit zijn er een paar:

* De hemel boven de Bermuda Driehoek is een soort poort waar UFO's onze atmosfeer binnenvliegen. Ze doen dat om af en toe een schip of een vliegtuig mee te nemen voor onderzoek.

* Het heeft met Atlantis te maken. Dat is een beschaving die 10 000 jaar geleden in de zee verdween. De hoogontwikkelde afstammelingen van Atlantis hebben inmiddels een samenleving oopgebouwd onder de zeespiegel. Van tijd tot tijd halen zij een schip of een vliegtuig naar beneden met hun mysterieuze krachten. Voor onderzoek of wraak, dat weten we niet.

* De verdwijningen hebben te maken met een bepaalde maanstand die ervoor zorgt dat er op de zeebodem een magnetisch veld ontstaat met een ongekende kracht. De opwaartse druk van het water valt weg, een schip dat op dat moment daar vaart zakt als een steen naar beneden. Laagvliegende vliegtuigenn worden ook met enorme kracht naar beneden gezogen door een nevel die boven het water hangt. Die bewuste maanstand duurt een half uur. Dat zou verklaren waarom niet alle schepen en vliegtuigen die het gebied doorkruisen verdwijnen.


ÊNog zoiets?!
Als je vanuit de Bermuda Driehoek een gat naar beneden zou boren, dwars door de aardbol, kom je in een gebied bij Japan en de Filippijnen. Daar is n—g zo'n driehoek waar van alles verdwijnt. Die wordt de driehoek van de Draak genoemd. Toeval?
Ê
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 09:33   #2
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Nou ... dan zal ik de echte verklaring maar geven:

het schijnt dat in de Bermuda Driehoek een soort gas omhoog komt. Hierdoor wordt de lucht vele malen zwaarder of zoiets en zakken schepen en vliegtuigen naar de bodem. Ook verstoord dit gas de werking van een compas.

(zoiets was het volgens mij)
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 09:39   #3
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Nou ... dan zal ik de echte verklaring maar geven:

het schijnt dat in de Bermuda Driehoek een soort gas omhoog komt. Hierdoor wordt de lucht vele malen zwaarder of zoiets en zakken schepen en vliegtuigen naar de bodem. Ook verstoord dit gas de werking van een compas.

(zoiets was het volgens mij)
Waarom is dat gat dan aleen daar? heef dat misschien iets te maken met de noord en de zuid pool van de aarde, met het magnetisch veld wat dr om onze aarde zit? Hoe heet dat gas dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 09:48   #4
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Nou ... dan zal ik de echte verklaring maar geven:

het schijnt dat in de Bermuda Driehoek een soort gas omhoog komt. Hierdoor wordt de lucht vele malen zwaarder of zoiets en zakken schepen en vliegtuigen naar de bodem. Ook verstoord dit gas de werking van een compas.

(zoiets was het volgens mij)
Alpha dit is redelijk vaag...

gas stijgt op, en gaat dus niet naar beneden... 't is dus onlogisch om te concluderen dat alles daardoor naar beneden getrokken word...

meest logische verklaring ligt in een of ander magnetisch veld op bovengenoemde, maar die zou meetbaar moeten zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 10:28   #5
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij allemaal maar verhaaltjes
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 12:47   #6
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou , dat van die bermuda driehoek , dat daar dingen gebeuren zijn echt geen evrhaaltjes hoor.
Als ik trouwens moest kiezen , dna klinkt dat van het magnetische veld toch het meest logisch
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 12:53   #7
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Nou ... dan zal ik de echte verklaring maar geven:

het schijnt dat in de Bermuda Driehoek een soort gas omhoog komt. Hierdoor wordt de lucht vele malen zwaarder of zoiets en zakken schepen en vliegtuigen naar de bodem. Ook verstoord dit gas de werking van een compas.

(zoiets was het volgens mij)
en je hebt nog gelijk ook
het lijkt op een soort van zwavel wat uit de bodem van de zee komt en als een gasbel naar boven komt, als het boven is spat het uit een en ontstaat er een soort van gat in het water, als hier een schip in zit valt het en zinkt het meteen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 16:27   #8
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

COOL

best wel bizar
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 17:42   #9
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard Re: Bermuda driehoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
Van tijd tot tijd halen zij een schip of een vliegtuig naar beneden met hun mysterieuze krachten. Voor onderzoek of wraak, dat weten we niet.
afentoe? alles verdween er toch, of zullen ze samenwerken met de marsmannetjes?
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 19:39   #10
Misette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bioloog meent dat Noordzee ‘Bermuda driehoek’ heeft

LONDEN, 11-12-2000 - Volgens de Britse bioloog Alan Judd is het goed mogelijk, dat de Noordzee zijn eigen ‘Bermuda driehoek’ heeft. In de Noordzee, ongeveer 95 mijl noordoostelijk van Aberdeen en 22 mijl westelijk van de productieplatformen op het Forties veld, vond hij op een diepte van 145 meter in een gat met een doorsnee van ongeveer honderd meter een visserschip. Het moet naar eerste schattingen tussen 1890 en 1930 zijn gebouwd. De trawler zit, zonder zichtbare schade, op het gat alsof het er door een onzichtbare hand is neergezet.


Judd, werkzaam op de universiteit van Sunderland, ziet een verband met de Bermuda driehoek. Uit een gat in de zeebodem stijgen bij een gaseruptie bellen van miljoenen kubieke meters methaangas op. Zodra aan het oppervlak water en gas zich vermengen daalt de dichtheid van het zeewater dramatisch. Volgens Judd is dat voldoende om elk schip binnen enkele seconden tot zinken te brengen.

Zeelieden noemen het gebied in de Noordzee de Witch Ground (heksengrond). Volgens vissers staat deze plek al zeer lang te boek als gevaarlijk en onberekenbaar. Ook zijn er verklaringen over vreselijke stank in het gebied.

In een artikel in het wetenschappelijke magazine New Scientist meldt Judd dat hij met zeelieden heeft gesproken die het gas hadden geroken en gelijktijdig een geringer draagvermogen van het water hadden vastgesteld. Daarbij zonk de romp een tot twee meter dieper in zee als normaal. Het was echter te weinig om hun schip tot zinken te brengen.

Het Franse olieconcern Total heeft onlangs de eerste onderwaterexpeditie van Judd gesponsord. Een speciaal sonarapparaat vond een groot voorwerp direct boven het gat. Zeer onlangs ontdekte Judd met behulp van een op afstand bediende mini duikboot de romp van de trawler. Een lek werd daarin niet gevonden, wat de methaangastheorie bevestigt. Om welk vissersvaartuig het gaat is nog niet bekend.

Bij de echte Bermuda driehoek is ook het neerstorten van vliegtuigen met methaan in verbinding gebracht. Als het gas het zee oppervlak bereikt, stijgt het op en kan ook vliegtuigen in gevaar brengen. Hoge concentraties onttrekken aan de lucht bovendien de voor de vliegtuigmotoren noodzakelijke zuurstof. Kleinere concentraties zijn nog gevaarlijker, omdat een methaan/luchtmengsel zeer explosief is en door de hitte van vliegtuigmotoren tot ontploffing kan worden gebracht. (VK)


Dit komt wel geloofwaardig op mij over, met die gasdingen enzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 19:57   #11
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

lijkt een plausibele verklaring, maar dat zou niet verklaren waarom instrumenten in die regio zogenaamd uitvallen :/ methaangas zou daar geen effect op hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2004, 00:22   #12
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Ik had ooit gehoord dat het ook te maken kon hebben met een magnetisch veld in de ruimte oid. Dat vliegtuigen en schepen de ruimte in werden getrokken. Zonder enig verband met marsmannetjes.

Wil er wel ooit heen om te kijken wat daar allemaal gebeurt. Lijkt me echt stoer om er achter te komen...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2004, 08:08   #13
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Wil er wel ooit heen om te kijken wat daar allemaal gebeurt. Lijkt me echt stoer om er achter te komen...

ja ik eigenlijk ook wel, vind zulke dingen wel intressant. En dan wil je dat natuurlijk ook een keer in het echt zien. Tornado ofzo lijkt me ook vet. Net als in de film Twister, er achteraan rijden enzo. Maarja je moet wel weten waar je mee bezig bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2004, 21:44   #14
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is gewoon een magnetich veld wAt niet goed zit, dat 2 verschillende magneten elkaar kunnen aantrekken tussen 10 CM klopt ook niet.


maarja dat van die gassen is ook wel geloofwaardig genoeg
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2004, 20:54   #15
Senseless
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er is echt maar 1 manier: zelf onderzoeken! ... en hopen dat je zelf niet verdwijnt
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2004, 18:10   #16
Janine Night
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Senseless
Er is echt maar 1 manier: zelf onderzoeken! ... en hopen dat je zelf niet verdwijnt
Lijkt me cool om dat te onderzoeken, ik ben niet bang om te vedwijnen. het lijkt me leuk om mystiries te onderzoeken!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2004, 19:51   #17
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janine Night
Lijkt me cool om dat te onderzoeken, ik ben niet bang om te vedwijnen. het lijkt me leuk om mystiries te onderzoeken!
Ja dat zeg je nu, maar wie weet wat er dan met je gebeurt als je verdwijnt, wat je dan voelt enzo, misschien is het wel een eeuwige kwelling ofzo???

CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2004, 22:11   #18
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Ja dat zeg je nu, maar wie weet wat er dan met je gebeurt als je verdwijnt, wat je dan voelt enzo, misschien is het wel een eeuwige kwelling ofzo???

ja joh, you'll burn in hell when you go there!! :@





right
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2004, 17:25   #19
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
ja joh, you'll burn in hell when you go there!! :@





right

Verveelde me
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2004, 21:54   #20
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

De meesten van jullie zullen het niet geloven en denken dat het stoere praat is enzo maar ik zou het ook wel eens willen onderzoeken. Ben totaal niet bang om dood te gaan ofzo want dood=dood en achteraf voel je er toch niks meer van... Simple as that.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2004, 11:16   #21
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
De meesten van jullie zullen het niet geloven en denken dat het stoere praat is enzo maar ik zou het ook wel eens willen onderzoeken. Ben totaal niet bang om dood te gaan ofzo want dood=dood en achteraf voel je er toch niks meer van... Simple as that.
achteraf niet nee maar je weet maar nooit hoe je gaat...
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2004, 15:46   #22
Janine Night
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
achteraf niet nee maar je weet maar nooit hoe je gaat...
ja lijden lijkt me niks!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2004, 18:24   #23
-trixz-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janine Night
ja lijden lijkt me niks!
ach,als je met de boot gaat en je verdrinkt,
zou dat de mooiste dood moeten zijn die je kunt krijgen omdat,
als je verdrinkt je lichaam stoffen aangaat maken die je pijn stoppen en je voordat je overlijd, je een goed gevoel geeft, of in ieder geval, zo iets was het.


  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2004, 19:32   #24
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -trixz-
ach,als je met de boot gaat en je verdrinkt,
zou dat de mooiste dood moeten zijn die je kunt krijgen omdat,
als je verdrinkt je lichaam stoffen aangaat maken die je pijn stoppen en je voordat je overlijd, je een goed gevoel geeft, of in ieder geval, zo iets was het.



Neee, verdrinken is me grootste nachtmerrie (eigenlijk me broer verliezen maarja )

Het lijkt me zo eng, je probeert naar boven te komen maar het lukt niet, je krijgt geen zuurstof meer niks... whaaaaaaa ik word al gek als ik eraan denk
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2004, 11:13   #25
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat als je eenmaal beseft dat je dood gaat, dat je heel rustig word en langzaam naar beneden zakt. Lijkt me niet echt pijnlijk. Ben ook niet bang voor de dood. If hou have to go, you have to go1
Ik wil het wel eens opzoeken maar dan moet ik eerst mijn opleiding maar f afmaken en dan ga ik op reis en dan ga met een boot, aleen moet je dan wel om pirtaten denken enzo maar jah die zijn toch meer in de buurt van siberie enzo.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:57.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.