Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 May 2004, 11:11   #1
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Probleem met geheugenaanschaf

Nou wil ik dus mijn computer wat gaan upgraden door er extra geheugen in te kopen (kheb nu rdram 256 ecc), omdat ik de laatste tijd nogal veel met grafische programma's werk zoals photoshop, flash, afterfx, premiere etc. deze vreten gewoon superveel geheugen en ik merk ook vooral bij het renderen dat mijn computer er gewoon eeuwen over doet.

Dus nu wil ik extra geheugen gaan kopen. Maar ik zit te twijfelen of ik nou 256 of 512 extra geheugen in mijn computer neem. Ik heb nog maar 2 slots voor geheugen vrij en geheugen kan bij mijn mobo alleen maar per 2 identieke modules tegelijk worden aangeschaft. Dat houdt dus in dat als ik nu geheugen koop dat ik dan niet nog eens extra geheugen kan kopen zonder dat ik oud geheugen moet wegdonderen.

Omdat ik op zich ook al een redelijk oud systeem heb (anderhalf jaar oud), zit de kans er dik in dat ik binnen anderhalf jaar tijd een nieuwe mobo+cpu koop welke absoluut geen rdram ondersteunen.

Maargoed ik wil dus nu nog extra rdram kopen. Het grootste probleem zit me nu vooral bij de prijzen. 256 mb ecc modules zijn gemiddeld 115 euro per stuk (230 bij elkaar dus) en 128 mb ecc gemiddeld 60 euro per stuk (120 dus bij elkaar). Nou kan ik via de belasting wel het een en ander aan geld terug krijgen waardoor ik bij 512 totaal op ongeveer 160 euro kom en bij 256 totaal ongeveer op 84 euro. Nog een hoop geld... wie helpt mij kiezen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2004, 11:26   #2
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

512 duh, dan maar iets meer uitgeven maar dan heb je ook wat.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2004, 16:14   #3
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

idd, die van 512
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2004, 19:14   #4
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik snap het bniet echt , gaat het nu om 2 module's van 256 of 1 van 512 , aangezien je die eerste niet kan gebruiken icm die 256 ( of je moet dezelfde vinden ) is van 256 naar 256 niet echt een grote sprong vooruit .
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2004, 19:39   #5
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
ik snap het bniet echt , gaat het nu om 2 module's van 256 of 1 van 512 , aangezien je die eerste niet kan gebruiken icm die 256 ( of je moet dezelfde vinden ) is van 256 naar 256 niet echt een grote sprong vooruit .
ik heb in totaal 4 slots in mijn computer, waarvan er al 2 in gebruik zijn (2 x 128 = juist 256). En nou zit ik dus te twijfelen of ik extra 2x256 of 2x128 aanschaf
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 18:46   #6
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

is dat RDRAM op zo'n ouderwets idee gebasseerd dat je er 2 modules voor nodig hebt???

damn....
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 18:56   #7
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
is dat RDRAM op zo'n ouderwets idee gebasseerd dat je er 2 modules voor nodig hebt???

damn....
is dat een ouderwets idee?

tegenwoordig is dat juist weer in...althans..dat is de mogelijkheid, bij rdram s het denk ik verplicht

maar je hebt ook weer dual-ddr .. gewoon 2 modules van 1 soort/grootte inprikken en dan heb je dubbele bandbreedte ofzo
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 19:13   #8
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

mjah... maar het stamt gewoon uit het EDORAM tijdperk

dat is toch vreselijk irritant ofniet
je moet gewoon verschillende modules kunnen gebruiken... anders jaag je meteen je kosten omhoog
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 20:14   #9
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

RDRAM? Ghehehe dat is zo ontiegelijk geflopt als iets maar kan floppen. Je mag nou blij zijn als je et nog ergens kan krijgen Prijzen zijn helemaal afschuwelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 20:16   #10
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

het is wel sneller
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2004, 01:38   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
RDRAM? Ghehehe dat is zo ontiegelijk geflopt als iets maar kan floppen. Je mag nou blij zijn als je et nog ergens kan krijgen Prijzen zijn helemaal afschuwelijk
rdram is geflopt omdat het veels te duur was in productie. het is wel verdomd goed spul hoor... maargoei dat was niet echt mijn vraag
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.