Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 December 2004, 16:04   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down FIFA wil publieke vernedering van voetbalracisten

FIFA wil publieke vernedering van voetbalracisten

FIFA-voorzitter Sepp Blatter wil de 'schandpaal' in de voetbalstadions introduceren. De preses van de wereldvoetbalbond vindt het een goed idee om fans die zich op de tribune schuldig maken aan racisme onder begeleiding naar het veld te halen en in de middencirkel een publieke vernedering te laten ondergaan.

De verbale wraakactie zou moeten gebeuren tijdens een korte onderbreking van de wedstrijd. De boosdoeners dienen tevens een levenslang stadionverbod voor altijd en overal te krijgen.

Blatter deed zijn opvallende opmerking aan de vooravond van een zitting van de tuchtcommissie van de FIFA. Het college spreekt zich maandag uit over de racistische uitingen door voornamelijk Spaanse fans bij de vriendschappelijke interland tussen Spanje en Engeland vorige maand.

Blatter toonde zich persoonlijk er geen voorstander van een wedstrijd af te breken op initiatief van spelers die met racisme en/of discriminatie vanaf de tribune zijn geconfronteerd. Hij vond dat daarvan een gevaarlijke precedentwerking uitgaat. "Beter is het om de daders uit het publiek te halen en hen door de andere toeschouwers te laten uitjouwen."

Bron: www.telegraaf.nl

Ik hoorde het gisteren al bij Studio Voetbal, Borst zei er wat over. Als je het mij vraagt wil Blatter racisme bestrijden met een middel dat net zo verschrikkelijk als de kwaal zelf. De FIFA matigt zich een rol aan van een soort Spaanse Inquisitie. Echt, te stupide voor woorden...
En als het meneer Blatter nu om die kwaal te doen was... Maar ook daar heb ik mijn twijfels over. Het gaat bij Blatter namelijk vooral altijd om zijn eigen positie. De man heeft zijn uitverkiezing als FIFA-president voor een groot deel te danken aan de kleine Afrikaanse en Aziatische lidstaten. In Europa wordt hij voornamelijk uitgekotst. Door op deze wijze de onbaatzuchtige mensenvriend uit te hangen denkt hij te scoren bij zijn achterban. Met anti-racisme heeft het niks te maken. Met kraaltjes uitdelen daarentegen alles. Te cynisch voor woorden. Zie je straks al bij bijvoorbeeld Lazio Roma 5000 man op het veld staan? Laat me niet lachen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2004, 23:33   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Idioot plan, zoals zovele van Blatter. Zoals Bart al zegt: puur om te scoren.

Totaal onuitvoerbaar, nog maar los van de vraag of het uberhaupt wenselijk is (imho absoluut niet).

Ik sluit me dus volledig aan bij Bartje (en niet voor de polonaise).
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2004, 10:41   #3
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mooie woorden van Hugo Borst: Blatter als fossiel zonder realiteitszin
Daarmee moet je zo'n kansloos 'idee' als dit afdoen. Het was al lang duidelijk dat types als Blatter totaal geen feeling hebben met de sport en met de problematiek daar omheen, maar dit slaat werkelijk alles. En zo'n man staat dan aan het hoofd van de wereldvoetbalbond
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2004, 12:27   #4
aefax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Mooie woorden van Hugo Borst: Blatter als fossiel zonder realiteitszin
Daarmee moet je zo'n kansloos 'idee' als dit afdoen. Het was al lang duidelijk dat types als Blatter totaal geen feeling hebben met de sport en met de problematiek daar omheen, maar dit slaat werkelijk alles. En zo'n man staat dan aan het hoofd van de wereldvoetbalbond
ja, blatter is gewoon heel erg dom...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2004, 22:41   #5
n0sf3ratu
Lid
 
Geregistreerd op: 27 November 2004
Locatie: jj
Berichten: 868
Standaard

ja die blatter is echt een mongool.

hebbe jullie we les een interview gezien met hem dat hij samen met mario van de ende op een bank zat, hij zat em echt hele tijd te aaien en zegge dat hij zo mooie uitstraling heeft als scheidsrechter.
n0sf3ratu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:05.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.