Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 July 2005, 11:09   #1
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Ontevredenheid over het uiterlijk.

Uit Australisch onderzoek blijkt dat meisjes vanaf hun zesde of zevende levensjaar zich al druk maken over hun uiterlijk. De meeste meisjes vinden zichzelf niet mooi of zelfs te dik. Bijna de helft wil afvallen door middel van een dieet.

Zodra meisjes naar school gaan, krijgen ze een negatief zelfbeeld. Klasgenootjes maken opmerkingen over het uiterlijk, waardoor meisjes gaan denken dat er iets moet veranderen. Omdat pop- en filmsterren erg dun zijn, willen veel meisjes slanker worden.

Hoe oud was jij toen je onzeker werd over je uiterlijk? Of ben je super tevreden?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 12:13   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ik weet het niet precies. In de lagere school was ik wel vrij dik en het enige meisje met wie ik in de klas zat was een spriet. Ik herinner me wel dat ik het vervelend vond dat ik dikker was, maar echt lelijk... mnee.
Toen werden wij nog enorm afgeschermd van de media. Trends bereikten ons eigenlijk nog niet, dat was pas vanaf het middelbaar.
Maar echt tevreden over mijn uiterlijk ben ik nooit geweest. De laatste jaren wel het tegenovergestelde...

Ik verhuis deze naar gezondheid en lifestyle.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 21:22   #3
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Jaar of 8? Ik weet nog wel dat ik met ballet-uitvoering ooit als zeemeermin moest.. en toen zo'n kort truitje aan moest waardoor je heel je buik zag. En toen zat ik daar al weken van tevoren tegenaan te hikken omdat alle andere meisjes veel dunner waren. Volgens mij was ik toen 8..

ik ben eigenlijk altijd met mijn gewicht bezig geweest.. ik vind het dan ook zwaar irritant als ik 4/5 dagen in de week sport en gezond eet, maar niet afval.. en zie wat mijn vriendinnen allemaal naar achter werken zonder verder ook maar 1 uur per week te sporten, en altijd hetzelfde figuur houden
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 22:58   #4
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik was eens verliefd in de tweede van de middelbare school. Maar die jongen had net een vriendin. Een vriendin van dat meisje zei tegen een vriendin van mij dat ik toch nooit kans zou maken, omdat ik toch te lelijk zou zijn (laat ik nou net toevallig op dat moment dat gesprek aangehoord te hebben toen ik binnenkwam ).

Vanaf dat moment eigenlijk had ik haast geen zelfvertrouwen, ik realiseerde me dat ik ook wel een vetzakje was en was toen ook heel erg afgeslankt.
Het mocht niet baten ( boeit me ook niet meer ).

Daarvoor hield ik mij totaal niet bezig met jongens, make-up of leuke kleren aandoen. Man ik had in het begin van de tweede nog zooo'n mooie oranje oversized bugsbunny t-shirt aan joh

Als je nu kijkt naar die 14jarigen: Die lopen in playboybunnyshirtjes, hebben al met de halve klas gezoend en weet ik veel allemaal wel niet wat ze doen/dragen/denken.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 23:30   #5
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben nooit ontevrede geweest als het gaat om gewicht en postuur. Het enige waar ik van baalde was mij haarkleur en lippen. Zolang ik me kan herinneren heb ik altijd zwart haar gewild (ben van nature blond) en aan het begin van de basisschool vond ik mijn lippen te dik (vergeleken met de rest). Ik ben wel altijd wel bezig geweest met leuke kleding. Ik mocht ook heel snel mijn eigen kleding kiezen. Vanaf mijn 10e ben ik make up gaan kopen (en dan niet van dat kinderspul), maar in de 1e ben ik het pas elke dag gaan dragen. Gewoon omdat ik het leuk vond om er mooi uit te zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2005, 12:03   #6
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Daarvoor hield ik mij totaal niet bezig met jongens, make-up of leuke kleren aandoen. Man ik had in het begin van de tweede nog zooo'n mooie oranje oversized bugsbunny t-shirt aan joh

Als je nu kijkt naar die 14jarigen: Die lopen in playboybunnyshirtjes, hebben al met de halve klas gezoend en weet ik veel allemaal wel niet wat ze doen/dragen/denken.
Hèhè, da's echt herkenbaar. Hoewel ik nooit t-shirts heb gehad van bugs-bunny, maar ze kwamen wel in de buurt .
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2005, 16:29   #7
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op m'n dertien ben ik heel erg onzeker geweest over m'n uiterlijk.
Nu ben ik best wel tevreden met hoe ik ben. Af en toe dat ik nog eens een bad day heb, maar overt algemeen kan het me niet meer schelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2005, 16:32   #8
Femezz
. plop .
 
Femezz's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 October 2002
Locatie: Albergen
Berichten: 3.024
Stuur een bericht via AIM naar Femezz
Standaard

De leeftijd dat ik onzeker ben geworden kan ik met niet echt meer herinneren. Het gaat bij mij ook met vlagen, het ene moment ben ik wel tevreden met mezelf het andere moment ook weer niet. Maar nooit zo ontevreden dat ik er echt depri van wordt.
__________________
. kissable .
Femezz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2005, 08:59   #9
Evel3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ben nu 13(oke, nog 3 weken wachten maja ) en ik heb mij nooit heel veel aangetrokken van mijn uiterlijk(soms wel eens een paar keer maar ni overdreven) maar sinds het begin van het schooljaar(kging naart middelbaar) wel.
Ik voel mij niet dik(eerder mager ) maar ik vind eigenlijk vooral mijn kop zo lelijk, en ook wel mijn polsen(is mij een half jaar geleden ineens opgevallen ) Ik vind dat die er echt zo misvorm uit zien, zo die overgang van mijn dunne armen naar mijn handen. En mss ook wel mijn voeten(ben ik hier de stomste dingen aant opnoeme of zo )

Maar ik ben nu wel ni zo ontevreden da ik plastisch chirurgie of zo wil laten doen(never!)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2005, 11:24   #10
MissMasje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben supertevreden
hoewel ik ALLEEN hier slechte reacties krijgt van'jullie kleine vriendengroepje'
want buiten dit forum krijg ik nooit slechte reacties over me uiterlijk en superveel jongens kijken om in de stad als ik me me toenmallige vriend en fluiten(niet verbeeldachtig bedoeld maar soms is het nie zo leuk gaat je vriend zich niet zelverzekerder door voelen in ieder geval..)
naja dus jullie geven hier wel commentaar op alles...
hoezo hebben al zoveel fotografen me shoots aangeboden maar ik vindt het nu nog niet leuk omdat ik nog niet veel gezichten kan aannemen om het zo te houden in het echte leven wel maar op foto's niet en superveel mensen van school vinden me knap omdat ik apart ben kwa uiterlijk en innerlijk omdat ik volgens hun verlegen over kom maar het niet ben ik ben hier op het forum anders ja omdat de 1e foto die ik plaatste met lolly iedereen zei dat ik het deed om 'geil' over te komen ofzo die foto was heel toevallig genomen toen ik tv keek joh en was best mooi gelukt hoezo zou ik'geil' willen over komen als ik een rviend had en NIET aan aandacht te kort lijd
Als je me in het echt hebt gezien krijg je meteen andere beeld van me hoor
op foto's staan mensen er meestaal wel doodachtig op
daarom vind ik het modellenwereldje nix aan
ik sta nu ingeschreven bij modellenbeuro eye catchers maar is niet leuk ik vind foto's maken niet zo leuk en is ver reizen enzo naar hun...
naja
zo ff mijn reactie gegeven
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2005, 11:25   #11
MissMasje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MissMasje
Ik ben supertevreden
hoewel ik ALLEEN hier slechte reacties krijgt van'jullie kleine vriendengroepje'
want buiten dit forum krijg ik nooit slechte reacties over me uiterlijk en superveel jongens kijken om in de stad als ik me me toenmallige vriend en fluiten(niet verbeeldachtig bedoeld maar soms is het nie zo leuk gaat je vriend zich niet zelverzekerder door voelen in ieder geval..)
naja dus jullie geven hier wel commentaar op alles...
hoezo hebben al zoveel fotografen me shoots aangeboden maar ik vindt het nu nog niet leuk omdat ik nog niet veel gezichten kan aannemen om het zo te houden in het echte leven wel maar op foto's niet en superveel mensen van school vinden me knap omdat ik apart ben kwa uiterlijk en innerlijk omdat ik volgens hun verlegen over kom maar het niet ben ik ben hier op het forum anders ja omdat de 1e foto die ik plaatste met lolly iedereen zei dat ik het deed om 'geil' over te komen ofzo die foto was heel toevallig genomen toen ik tv keek joh en was best mooi gelukt hoezo zou ik'geil' willen over komen als ik een rviend had en NIET aan aandacht te kort lijd
Als je me in het echt hebt gezien krijg je meteen andere beeld van me hoor
op foto's staan mensen er meestaal wel doodachtig op
daarom vind ik het modellenwereldje nix aan
ik sta nu ingeschreven bij modellenbeuro eye catchers maar is niet leuk ik vind foto's maken niet zo leuk en is ver reizen enzo naar hun...
naja
zo ff mijn reactie gegeven




enja geen komma's enzo ja geen zin aan zo is het ook wel te lezen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2005, 11:26   #12
MissMasje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evel3
Ben nu 13(oke, nog 3 weken wachten maja ) en ik heb mij nooit heel veel aangetrokken van mijn uiterlijk(soms wel eens een paar keer maar ni overdreven) maar sinds het begin van het schooljaar(kging naart middelbaar) wel.
Ik voel mij niet dik(eerder mager ) maar ik vind eigenlijk vooral mijn kop zo lelijk, en ook wel mijn polsen(is mij een half jaar geleden ineens opgevallen ) Ik vind dat die er echt zo misvorm uit zien, zo die overgang van mijn dunne armen naar mijn handen. En mss ook wel mijn voeten(ben ik hier de stomste dingen aant opnoeme of zo )

Maar ik ben nu wel ni zo ontevreden da ik plastisch chirurgie of zo wil laten doen(never!)
omg wees blij hoe j ebent joh k snap mensen nie die zich opereren voor een nieuw uiterlijk ik kan nie is tegen als mijn foto bewerkt is joh ik vind dat je moet zijn hoe je bent
en op je 12 al zoveel kritiek op je uiterlijk joh
nie echt goed...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2005, 13:04   #13
MissMasje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ontevredenheid over het uiterlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Uit Australisch onderzoek blijkt dat meisjes vanaf hun zesde of zevende levensjaar zich al druk maken over hun uiterlijk. De meeste meisjes vinden zichzelf niet mooi of zelfs te dik. Bijna de helft wil afvallen door middel van een dieet.

Zodra meisjes naar school gaan, krijgen ze een negatief zelfbeeld. Klasgenootjes maken opmerkingen over het uiterlijk, waardoor meisjes gaan denken dat er iets moet veranderen. Omdat pop- en filmsterren erg dun zijn, willen veel meisjes slanker worden.

Hoe oud was jij toen je onzeker werd over je uiterlijk? Of ben je super tevreden?
moet je wel zelf een reactie opzetten he
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2005, 13:09   #14
Evel3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MissMasje
omg wees blij hoe j ebent joh k snap mensen nie die zich opereren voor een nieuw uiterlijk ik kan nie is tegen als mijn foto bewerkt is joh ik vind dat je moet zijn hoe je bent
en op je 12 al zoveel kritiek op je uiterlijk joh
nie echt goed...
Ja, kweeget. Ma kben wa aan de volwasse kant denk ik
Ma eigelijk op de moment ist al minder, want een gast waar ik een oogske op heb zegt altij maar da ik knap ben enzo(kzal em maar gelove ) dus da helpt al. En anders probeer ik maar te denke, dat er wel meer zijn die denke da ze lelijk zijn, terwijl da eigelijk helemaal ni zo is(kwil nu ni zegge da ik denk da ik lelijk ben, maar eigelijk kei knap ben of zo)

ale
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2005, 17:07   #15
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evel3
kben wa aan de volwasse kant denk ik
Sterf
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2005, 17:24   #16
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evel3
Ja, kweeget. Ma kben wa aan de volwasse kant denk ik
Wil je dan ook wat volwassener typen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 01:13   #17
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

de gemiddelde mens wordt idd rond zn 12e volwassen ja...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 10:19   #18
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kan me niet herinneren wanneer ik me niet onzeker iover mijn uiterlijk of over wat dan ook heb gevoeld?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 11:00   #19
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik vond me vroeger ooit te dun, maar dat is wel weer wat bijgetrokken, en nog ben ik een spriet. Maar ik ben verder echt nergens onzeker over, niet iets wat met mijn lichaam te maken heeft iig.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 11:52   #20
Evel3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xero
Wil je dan ook wat volwassener typen.
Sorry, dat is nu mijn taalgebruik. Ik kan er nix aan doen, ik zal er wat op letten in het vervolg
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 23:27   #21
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evel3
Sorry, dat is nu mijn taalgebruik. Ik kan er nix aan doen, ik zal er wat op letten in het vervolg
natuurlijk kan je wat aan je taalgebruik doen
het is toch niet alsof je per ongeluk als een kindje gaat typen of wel dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2005, 16:19   #22
freakymy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou ik wil wel wat dunner zijn (anderen zeggen onzin)
wat kleinere neus
grotere mond
langere kin
blaugrijze ogen
langere lengte
gladder haar

Ondanks dit ben ik tog tevreden, want ik heb een mooi innerlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2005, 21:31   #23
Sjanoow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Onzeker ben k niet bepaald over mezelf.. Ik weet wel dat ik niet perfect ben, maar jah.. niemand is dat dus...
Het enige dat ik aan me zou willen verandere is dat ik wat dikker wil zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2005, 15:04   #24
freakymy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Het enige dat ik aan me zou willen verandere is dat ik wat dikker wil zijn [/b]
hoor ik nie vaak
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2005, 18:10   #25
Sjanoow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freakymy
hoor ik nie vaak
Jy kent my dan ook niet huh
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2005, 18:18   #26
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freakymy
Nou ik wil wel wat dunner zijn (anderen zeggen onzin)
wat kleinere neus
grotere mond
langere kin
blaugrijze ogen
langere lengte
gladder haar

Ondanks dit ben ik tog tevreden, want ik heb een mooi innerlijk

Nobody is perfect.. toch?
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.