Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 April 2003, 16:37   #1
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard Geen Davidssterren en PLO-vlaggen in de Kuip

Citaat:
Tijdens de bekertopper tussen Feyenoord en Ajax van woensdag 16 april aanstaande is het de supporters van beide clubs niet toegestaan vlaggen van Israël of Palestina mee te nemen naar het stadion. Feyenoord en Ajax zijn van mening dat voetbal voetbal moet blijven en dat het vertoon van Israël-vlaggen door Ajax-supporters en van Palestina-vlaggen door Feyenoordsupporters in combinatie met elkaar alleen maar kan worden uitgelegd als een onnodige provocatie.

Het moet 16 april gewoon een wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax worden, niets meer en niets minder. De beslissing om tot het verbod op de genoemde vlaggen te komen, wordt daarom gedragen door zowel Feyenoord als Ajax en is genomen na overleg met de politie en met de supportersverenigingen.

Het verbod zal zo streng mogelijk nageleefd worden. Wedstrijdbezoekers die toch een dergelijke vlag mee het stadion in nemen en deze tonen, zullen uit het stadion worden verwijderd.

www.lunaticnews.nl

Ben zeer benieuwd hoe dit nageleefd gaat worden, en hoeveel stadionverboden dit weer gaat opleveren....

Kunnen landenvlaggen overigens verboden worden?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 9 April 2003 om 16:40
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 21:16   #2
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jaja, en hoe willen ze dat gaan doen dan?

Zo'n vlag krijg je makkelijk binnen, das geen punt.
Dan als op een gegeven moment 10 menschen verspreid over het Stadion zo'n PLO vlag in de lucht steken
10 stewards het snel doorgeven via die walkie talkie dingen
krijgen we dan 10 kleine groepjes M.E. die de vakken op komen om 1 of meerdere mensen op te pakken?

Dan zal waarschijnlijk het meeste spektakel volgende week op de tribunes te zien zijn ipv op het veld.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 21:21   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

naja, ik vind het terecht, de gemiddelde ajax supporter wwet niet eens waar israel ligt en nemen die vlag alleen maar mee om te rellen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 21:24   #4
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een vlag meenemen om te rellen?



Ok.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 22:27   #5
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

hehe kick, na rellenpoeder, rellenpetjes, en rellenvideobanden, komt nu de rellenvlag

Overigens ben ook zeer benieuwd hoe het uitvak behandeld zal worden. Het zou me niks verbazen als daar Israël-vlaggen te zien zijn dat ze deze laten hangen, maar dat Feyenoord wel opdracht geeft de PLO-vlaggen te laten verwijderen...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 09:33   #6
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
hehe kick, na rellenpoeder, rellenpetjes, en rellenvideobanden, komt nu de rellenvlag

Overigens ben ook zeer benieuwd hoe het uitvak behandeld zal worden. Het zou me niks verbazen als daar Israël-vlaggen te zien zijn dat ze deze laten hangen, maar dat Feyenoord wel opdracht geeft de PLO-vlaggen te laten verwijderen...
met een beetje geluk weten we deze mee naar binnen te smokkelen, en dan kan je pas lachen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 10:35   #7
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Overigens staat er wel dat davidsterren verboden zijn, maar ik kan het nieuws alleen nog maar op Feyenoordsites vinden. Zowel ajax.nl, dapprestrijders, als de OFA berichten hier niks over.
Begin toch weer het gevoel te krijgen dat straks een uitvak vol met davidssterren hangt en dat er voor een PLO-vlaggetje al een SV wordt aangesmeerd....
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 12:04   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wens je veel succes Mark als dat soort vlaggen verboden zijn. Die vlag past vast niet in je binnezak.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 14:08   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
een vlag meenemen om te rellen?



Ok.
jah, te provoceren, ga dat nu niet ontkennen want er is geen andere reden daarvoor
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 15:54   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar dat is onderdeel van de voetbalwedstrijden en dit gebeurt aan beide kanten.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 16:52   #11
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Ik wens je veel succes Mark als dat soort vlaggen verboden zijn. Die vlag past vast niet in je binnezak.
dat denk je. maar ik neem aan dat jij je iedere keer ook verbaasd hoe sinterklaas het telkens maar weer flikt om al die cado`s mee te nemen in zijn "zak". ik denk dat jij je woensdag weer gaat verbazen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 17:19   #12
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind nix schokkends aan Joden of Palestijn vlaggen.
In sommige oostbloklanden zie ik af en toe nog WP vlaggen en symbolen. Dat is wel schokkend.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 17:29   #13
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
een vlag meenemen om te rellen?



Ok.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 17:30   #14
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zie een tourist uit israel die een x naar ajax gaat al verbaasd kijken...

What the fuck ?!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 17:36   #15
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by thePhit
ik vind nix schokkends aan Joden of Palestijn vlaggen.
In sommige oostbloklanden zie ik af en toe nog WP vlaggen en symbolen. Dat is wel schokkend.
D'r is ook niets schokkends aan...
1. Heeft het niks met de hele politieke lading te maken, maar is het gewoon een ludiek geintje
2. Zou het wel wat met de politiek te maken, dan kan je het niet verbieden, het is immers nog steeds een vrij land waar je je mening mag verkondigen...

Maarja voetbal en voetbalsupporters, dan werkt het ineens anders, dan gaat de politie en de Club moeilijk doen. In Rotterdam zien ze liever kaalgeschoren Duitsers met Keltische kruizen dan Palestijnse en Israëlische vlaggen....
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 21:06   #16
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind sowieso dat davidsterren provocerend zijn, maar dat roep ik al járen...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 21:23   #17
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by thePhit

In sommige oostbloklanden zie ik af en toe nog WP vlaggen en symbolen. Dat is wel schokkend.

Zoals die gasten van Spartak vorig jaar.
maar tegen Fenerbache zat er ook zo'n kerel met z'n keltisch kruis te zwaaien
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 21:41   #18
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Ik vind sowieso dat davidsterren provocerend zijn, maar dat roep ik al járen...
Het lokt iig geval spreekkoren ed uit, waar de hele media en allerlei belangenorganisaties weer over beginnen te klagen...
Beetje jammer dan dat jarenlang davidssterren worden getolereerd, en als dan bij de Palestjnse ambassade de (gratis) vlaggen niet meer aan te slepen zijn (aangevraagd door Feyenoordsupporters) als tegenactie, dat we dan supporters de toegang tot het stadion gaan weigeren.

Overigens mogen alle ajacieden met getatoëerde davidsterren in hun nek eerst een laserbehandeling ondergaan voor dat ze de Kuip mogen betreden hehe
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 21:59   #19
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


Het lokt iig geval spreekkoren ed uit, waar de hele media en allerlei belangenorganisaties weer over beginnen te klagen...
Beetje jammer dan dat jarenlang davidssterren worden getolereerd, en als dan bij de Palestjnse ambassade de (gratis) vlaggen niet meer aan te slepen zijn (aangevraagd door Feyenoordsupporters) als tegenactie, dat we dan supporters de toegang tot het stadion gaan weigeren.

Overigens mogen alle ajacieden met getatoëerde davidsterren in hun nek eerst een laserbehandeling ondergaan voor dat ze de Kuip mogen betreden hehe
Inderdaad, op die manier maak je het dus onderschied dat Palestijnen slechter zijn dan Israëliers. Want Ajax mag wél davidsterren in de Arena tolereren (althans, men tolereert het gewoon..). Waarom mag Feyenoord dan niet massaal zich identificeren met Palestijnse vlaggen?! Dat vind ik zo krom als een banaan ..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 11:41   #20
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Even wat informatie

Citaat:
Aan Ajax is weinig joods. De associatie ontstond door de ligging van het stadion dat Ajax tot 11 november 1934 bespeelde, Middenweg 86, ter hoogte van het huidige Christiaan Huygensplein.
"De buurt die werd aangeduid als de jodenbuurt," zegt Ajax-kenner Evert Vermeer. "De supporters van de tegenstanders kwamen aan op station Weesperpoort, waar veel joodse straatverkopers waren. Dus zeiden ze al snel: we gaan naar de joden toe. Maar de club zelf had voor de Tweede Wereldoorlog helemaal geen joodse cultuur.
Ook het huidige Ajax heeft geen enkel joods bestuurslid en geen enkele joodse speler in het eerste elftal. De in 1997 opgestapte Uri Coronel was het laatste joodse bestuurslid; voorzitter Michael van Praag is officieel geen jood, omdat hij geen joodse moeder heeft.
En in 99 jaar Ajax hebben niet meer dan drie joodse voetballers het eerste elftal gehaald: Bennie Muller (1958-1970), Johnny Roeg (1934-1936) en Eddy Hamel (1922-1930).
Heel lang werd aangenomen dat onder de Ajax-leden geen oorlogsslachtoffers waren gevallen. Pas vorig jaar werd bekend dat Eddy Hamel in een concentratiekamp om het leven is gekomen. "Daartegenover staan zeven leden die na de oorlog werden geroyeerd wegens een Duitsvriendelijk opstelling, al is de reden nooit gemeld."
Verrneer noemt het opvallend dat bij Ajax nooit over de wederwaardigheden van de club in de oorlogsjaren wordt gesproken. In zijn boek 90 jaar Ajax schrijft Verrneer dat in 1938 in De Meer tijdens de vriendschappelijke wedstrijd Ajax-Admira Wien de Duitse vlag met het hakenkruis is gehesen voor de 'gasten', die ook nog de Hitlergroet brachten.
En op Hemelvaartsdag verhuurde Ajax het stadion voor feesten aan de fascistische jeugdstorm. Ajax voetbalde net als bijna alle andere clubs door tot het echt onmogelijk was, in 1944 en 1945.
Volgens Vermeer werd 'joden' pas in de jaren zestig voor het eerst werkelijk als scheldwoord voor de Ajacieden bedoeld. Het was de periode van voorzitter jaap van Praag en de spelers Bennie Muller en Sjaak Swart.
Muller herinnert zich dat hij in die tijd ook door spelers van onder meer PSV, Feyenoord en Den Haag werd uitgescholden. "Ze probeerden me uit mijn concentratie te halen en dat lukte ze ook nog. Ik kon daar zo slecht tegen, ik probeerde ze dan altijd een doodschop te geven."
Kinnesinne
Dat het Amsterdamse DWS Ajax steevast 'de neuzenclub' noemde, had volgens Muller te maken met een mengeling van antisemitisme en afgunst. Ajax was toen al de rijke club, gesteund door de, veelal joodse, middenstand.
"En DWS was zogenaamd de arme club. Die kinnesinne was altijd voelbaar als we tegen DWS speelden."
Begin jaren zestig maakte DWS-doelman Jan Jongbloed Muller tijdens een wedstrijd uit voor 'pleurisjood'. Muller vloog hem bijna naar de strot. Jongbloed ontkende dat hij het had gezegd. Pas nadat een onderzoekscommissie zich met de zaak bezig ging houden, gaf Jongbloed toe dat hij het waarschijnlijk wel had gezegd. Muller heeft het hem nooit vergeven.
Pas in de jaren tachtig namen de Ajax-fans het 'joden' als geuzennaam, om de tegenstanders een wapen uit handen te nemen. "Tóen had Ajax er iets tegen moeten doen," vindt Muller. "Nu is het er al zo diep ingesleten dat het te laat is."
Hij neemt het vooral voorzitter Michael van Praag kwalijk. "Hij is zogenaamd goede vrienden met die supporters, maar wat heb je daaraan als ze toch gewoon doen wat ze willen? Het gevolg is dat hij tussen die jongens in staat terwijl ze 'joden, joden' staan te blèren. Vreselijk. Erger kun je je joodse wortels niet verloochenen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 20:51   #21
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en? die actie van die kakkerlakken is beetje triest. nadat ze bij de wedstrijd ajax-valencia ( ze konden het al niet hebben dat wij verder in europa kwamen dan zei) die vlag zagen, werden ze nog gekker dan ze al waren. en nu komen ze met een trieste actie zoals deze. trouwens even wat info. tankie je zegt dat er met de supportersverenigingen overeengekomen is???? BULLSHIT. de ofa en de sva hebben nooit ingestemd met het verbieden van deze vlagge. het lijkt nu dus wel op een media stunt van die jaloerse teringlijers uit rotterdam. en uiteindelijk zal je zien dat de hele kuip vol zal zitten met die palestina vlaggetjes
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 21:11   #22
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood
dan zei


Citaat:
jaloerse teringlijers uit rotterdam. en uiteindelijk zal je zien dat de hele kuip vol zal zitten met die palestina vlaggetjes
jaloers waarop??
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 21:27   #23
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood
en? die actie van die kakkerlakken is beetje triest. nadat ze bij de wedstrijd ajax-valencia ( ze konden het al niet hebben dat wij verder in europa kwamen dan zei) die vlag zagen, werden ze nog gekker dan ze al waren. en nu komen ze met een trieste actie zoals deze. trouwens even wat info. tankie je zegt dat er met de supportersverenigingen overeengekomen is???? BULLSHIT. de ofa en de sva hebben nooit ingestemd met het verbieden van deze vlagge. het lijkt nu dus wel op een media stunt van die jaloerse teringlijers uit rotterdam. en uiteindelijk zal je zien dat de hele kuip vol zal zitten met die palestina vlaggetjes
Ik heb nergens iets beweerd, ik heb alleen het nieuws gekopieerd wat op verschillende site bericht werd....
Overigens is ook de FSV van mening dat in feite elke vlag mag worden opgehangen (buiten extreme rechtse), zij heeft alleen op aangedrongen als PLO vlaggen verboden werden dat dan ook in het uitvak de davidssterren geweerd moeten worden.
Feyenoord is van mening dat voetbal voetbal moet blijven en geen politiek (wat best grappig klinkt aangezien Feyenoord haar naam gaat verlenen aan de autosport )

En waarom zijn PLO vlaggen wel triest en een mega Israel vlag niet? Feyenoord is kennelijke op de hoogte geweest van het feit dat tientallen zoniet honderde PLO vlaggen werden aangevraagd bij de Palestijnse ambassade , en wil dit weren (mede op last van de Politie!)

Ik verwacht eerder dat het uitvak volhangen met Jodensterren zonder dat deze weggehaald worden, dan dat de Kuip vol zal hangen met PLO vlaggen, zeker gezien het beleid wat Feyenoord en de politie Rotterdam over het algemeen voeren...

Maar als iemand denkt dat wij jaloers zijn op mega jodenvlag dan kan ik alleen maar lachen. Tis gewoon heel simpel, als Ajax zwart doet doet Feyenoord wit, gaat Feyenoord rechts gaat Ajax links. Hangen ajacieden davidsterren op, hangen Feyenoorders PLO vlaggen op...heel simpel.
In ieder geval een stuk simpeler dan met z'n alle een bijnaam bedenken voor die oerlastige Rotterdammers, Kakkerlakken toch? Haha is dat nou voortgekomen uit een verzin-een-bijnaam-wedstrijd, of heeft de F-side toch maar een algemene ledenvergadering in gelast??
Vergeet je naast je jodensterren dus ook niet je anti-kakkerlak spandoek
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 11 April 2003 om 21:32
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 21:46   #24
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ben het wel met je eens hoor. eigenlijk vind ik dat een ieder gewoon de vlag mag meenemen die hij wil. nederland is een vrij land, en ieder heeft zijn eigen mening. and so what dat er uitgelokt wordt? nu wordt het niet doormiddel van vlaggen maar door liedjes gedaan. jullie hadden ook vorig jaar een actie met , de kuip echt gras. nou das mooi, en dat soort dingen moeten altijd blijven voortbestaan. het draait niet alleen om het voetbal zelf, maar ook om het sfeerrtje eromheen.

Citaat:
Originally posted by theo tank

Vergeet je naast je jodensterren dus ook niet je anti-kakkerlak spandoek
ik heb hem al klaar liggen. neem jij dan die ene mee van proud to be a kakkerlak?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 21:58   #25
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood
ben het wel met je eens hoor. eigenlijk vind ik dat een ieder gewoon de vlag mag meenemen die hij wil. nederland is een vrij land, en ieder heeft zijn eigen mening. and so what dat er uitgelokt wordt? nu wordt het niet doormiddel van vlaggen maar door liedjes gedaan. jullie hadden ook vorig jaar een actie met , de kuip echt gras. nou das mooi, en dat soort dingen moeten altijd blijven voortbestaan. het draait niet alleen om het voetbal zelf, maar ook om het sfeerrtje eromheen.
Precies bij dit soort wedstrijden gaat het gewoon om andere dingen dan het partijtje voetbal op het veld. Gewoon "actie->reactie" van beide kanten, dat maakt deze wedstrijd tot wat hij is. De wedstrijd zelf is de laatste jaren toch al niet echt van een hoog niveau, en die zie ik later wel terug op videoband. Het gaat gewoon om de pure rivaliteit, twee kampen die lijnrecht tegenover elkaar staan.

Citaat:

ik heb hem al klaar liggen. neem jij dan die ene mee van proud to be a kakkerlak?
hehe, voorzetje ingekopt
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 22:15   #26
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eigenlijk vind ik joden en moslims een teringvolk dus haat ik beide vlaggen.


Ik zie woensdagavond liever Nederlandse vlaggen en die van Feyenoord
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 09:08   #27
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman




jaloers waarop??
kwartfinale? oja. ff nadenken voordat je was post
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 11:54   #28
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
Eigenlijk vind ik joden en moslims een teringvolk dus haat ik beide vlaggen.




waarom make ze eigelijk zo'n probleem over het probleem van de vlaggen? hele wedstrijd is provocatie op zich?
maargoed uitvak heeft altijd voordeel, ook toen Feyenoord hier kwam, wij mogen geen grote vlaggen(aan stokkie)maar jullie hadden er 3(??)... ik zit er niet mee, van Feyenoord kan ik t hebben, maar als Vitesse dat zou mogen zou ik ook denken, what the fuck...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 11:57   #29
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood

kwartfinale? oja. ff nadenken voordat je was post
Zijn club heeft de uefa-cup gewonnen.. Kan me voorstellen dat ie dna niet jaloers is op een kwartfinale.. Hij zal pas jaloers zijn als je die cup pakt neem ik aan..
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 17:49   #30
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Zijn club heeft de uefa-cup gewonnen.. Kan me voorstellen dat ie dna niet jaloers is op een kwartfinale.. Hij zal pas jaloers zijn als je die cup pakt neem ik aan..
uefa cup? wat moet je met zo een veredelt bekertje? dient zeker als opvulling in de toch al grote! prijzenkast
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.