Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 October 2004, 19:00   #1
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Question Abortus is moord!

Een stelling voor de heren en dames. Ik heb eigenlijk nooit een mening van een jongen gehoord over dit onderwerp en ben wel benieuwd.

Ik ben nog niet zo lang geleden, in mijn nabije omgeving, geconfronteerd met een abortus. Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij zoiets ingrijpends. Is het moord? Want tot de derde maand van je zwangerschap is het mogelijk 'het' weg te halen. En na de derde maand is eigenlijk alles al aanwezig. Het kindje is al helemaal compleet, om het maar zo te zeggen.
Maar aan de andere kant kan zo'n jong meisje vaak niet in haar eentje een kind een goede toekomst bieden, wat heeft het kind daar aan?
Moeten we regels stellen aan seks hebben, net als in Amerika gebeurd(seks tussen een minderjarige en een volwassene is verboden)? Of is er gewoonweg geen oplossing?

Stelling:
Abortus? Dat is moorden!

Mee eens of niet? Argumenten graag
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 19:38   #2
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Abortus is moord!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Een stelling voor de heren en dames. Ik heb eigenlijk nooit een mening van een jongen gehoord over dit onderwerp en ben wel benieuwd.

Ik ben nog niet zo lang geleden, in mijn nabije omgeving, geconfronteerd met een abortus. Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij zoiets ingrijpends. Is het moord? Want tot de derde maand van je zwangerschap is het mogelijk 'het' weg te halen. En na de derde maand is eigenlijk alles al aanwezig. Het kindje is al helemaal compleet, om het maar zo te zeggen.
Maar aan de andere kant kan zo'n jong meisje vaak niet in haar eentje een kind een goede toekomst bieden, wat heeft het kind daar aan?
Moeten we regels stellen aan seks hebben, net als in Amerika gebeurd(seks tussen een minderjarige en een volwassene is verboden)? Of is er gewoonweg geen oplossing?

Stelling:
Abortus? Dat is moorden!

Mee eens of niet? Argumenten graag
Mja wat is moord en wat niet? Het wezen heeft een enkele vorm van leven en dat is groeien, verder vertoont het weinig 'activiteiten' op die leeftijd.
Met mijn boeren verstand vind ik het dus niet vergelijkbaar met het doden van een geborene. Dan zou ik het slachten van koeien en varkens enzo nog eerder als moord zien, aangezien zij veel meer leven vertonen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 19:45   #3
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kunt ook niet door een buikje heen kijken he. Maar het leeft wel degelijk en is bijna zo zelfstandig als geboren mensen.

edit; Je vindt dus dat abortus moet kunnen. Ook als het een 'foutje' is, de zwangerschap. dus als men heeft gevre‰n (mooi woord ) zonder voorbehoedsmiddelen?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 19:56   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Je kunt ook niet door een buikje heen kijken he. Maar het leeft wel degelijk en is bijna zo zelfstandig als geboren mensen.

edit; Je vindt dus dat abortus moet kunnen. Ook als het een 'foutje' is, de zwangerschap. dus als men heeft gevre‰n (mooi woord ) zonder voorbehoedsmiddelen?
Yup, foutjes kunnen altijd. Als jij in de positie zit dat je _absoluut_ het kind niet kan houden is het een uitkomst.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 20:03   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het blijft toch gewoon een vorm van moord, aangezien het een mensje is...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 20:07   #6
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het blijft toch gewoon een vorm van moord, aangezien het een mensje is...
Dus ook wanneer de ouders (vaak de moeder) het kindje geen goede toekomst kunnen bieden, vind jij het onrechtvaardig?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 20:11   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Dus ook wanneer de ouders (vaak de moeder) het kindje geen goede toekomst kunnen bieden, vind jij het onrechtvaardig?
Mja ik zeg niet dat het onrechtvaardig is, daar kan ik niet over oordelen, maar je moet het niet gaan verbloemen en verzachten.

Ik denk niet dat ik zelf zou aandringen op een abortus als die situatie zich zou voordoen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 20:18   #8
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

meer iets voor Discussie
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 20:38   #9
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik zie het niet als moord, het kindje leeft nagenoeg niet.

Ik ben vóór abortus dus
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 15:39   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind niet dat je op basis van een abstract begrip als 'al dan niet moord' een abortus moet gaan verbieden. Arbortus is een ingrijpende zaak en het moet niet gebruikt gaan worden als een soort gemakkelijk middel tegen zwangerschap, maar er zijn gevallen waarin abortus wat mij betreft onmiddelijk toegestaan mag worden. Je moet dan denken aan verkrachtingszaken.

Ook als ouders er goed over nagedacht hebben of het ongewenste kind een toekomst geboden kan worden en tot de conclusie komen dat dit niet het geval is, zijn anderen niet in de positie om iets op te dringen omdat ze abortus zo onethisch en zielig vinden...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 16:32   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik vind niet dat je op basis van een abstract begrip als 'al dan niet moord' een abortus moet gaan verbieden. Arbortus is een ingrijpende zaak en het moet niet gebruikt gaan worden als een soort gemakkelijk middel tegen zwangerschap, maar er zijn gevallen waarin abortus wat mij betreft onmiddelijk toegestaan mag worden. Je moet dan denken aan verkrachtingszaken.

Ook als ouders er goed over nagedacht hebben of het ongewenste kind een toekomst geboden kan worden en tot de conclusie komen dat dit niet het geval is, zijn anderen niet in de positie om iets op te dringen omdat ze abortus zo onethisch en zielig vinden...
Zulke mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen, dmv verplichte sterilisatie
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 17:07   #12
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Abortus is moord!

heb der ook al wel over gepiekerd, en kben der nog niet uit! mr kben der over het algemeen toch niet geheel tegen. als het kindje en de moeder derdoorr allebei een rotleve krijge bv, als de moeder het kindje niet kan opvoeden en der geen oplossing voor is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!

Moeten we regels stellen aan seks hebben, net als in Amerika gebeurd(seks tussen een minderjarige en een volwassene is verboden)? Of is er gewoonweg geen oplossing?

in belgie is der trouwes zo'n wet. Voor je zestiende mag je geen seks hebbe, vanaf je zestiende wel, mr niet met iemand die meer als zes jaar ouder is. Vanaf je achtiende mag alles. kheb zo m'n twijfels derbij, kdenk ni da der veel nr die wet gekeke wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 17:22   #13
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Uit een heel uit topic van een jaar geleden ofzo, sta hier nog steeds achter:



Tis ook pure moord om een mier dood te trappen of een mug dood te slaan....maar daar doen een heleboel mensen niet moeilijk over.
Ik ben niet tegen arbortus maar dat maakt me ook niet direct voor arbortus. T leven (of beter gezegd een geboorte) is een van de wonderbaarlijkste dingen die ik me kan voorstellen, dat moet (vind ik) ook worden gerespecteerd. Maar er zijn gewoon situaties dat een zwangerschap uiterst ongelegen komt, en dan heb ik het niet over dat het niet in de 'carriereplanning' valt.
Iemand meteen een schuld gevoel aanpraten door te zeggen dat een arbortus meteen een pure moord zal ik nooit doen, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat iedereen 10x moet nadenken voordat je overgaat tot de stap arbortus. Arbortus mag en kan nooit een routine beslissing worden.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 20:40   #14
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wiste jullie dat in rusland de gemiddelde vrouw soms tot 7 abortusse in haar leve heeft late uitvoere? Tis daar doodgewoon! op een voormiddagje is de klus geklaard. Ik vind het gewoon grof! Onmenselijk! Er worde ook heel vaak medishe testen enzo gedaan op die foetusse... Die mense staan der duidelijk niet bij stil! je wordt er als raar bekeke als je geen abortus hebt late uitvoere
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 21:07   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
wiste jullie dat in rusland de gemiddelde vrouw soms tot 7 abortusse in haar leve heeft late uitvoere?
gemiddelde, soms ???
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 21:19   #16
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Uit een heel uit topic van een jaar geleden ofzo, sta hier nog steeds achter:



Tis ook pure moord om een mier dood te trappen of een mug dood te slaan....maar daar doen een heleboel mensen niet moeilijk over.
Ik ben niet tegen arbortus maar dat maakt me ook niet direct voor arbortus. T leven (of beter gezegd een geboorte) is een van de wonderbaarlijkste dingen die ik me kan voorstellen, dat moet (vind ik) ook worden gerespecteerd. Maar er zijn gewoon situaties dat een zwangerschap uiterst ongelegen komt, en dan heb ik het niet over dat het niet in de 'carriereplanning' valt.
Iemand meteen een schuld gevoel aanpraten door te zeggen dat een arbortus meteen een pure moord zal ik nooit doen, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat iedereen 10x moet nadenken voordat je overgaat tot de stap arbortus. Arbortus mag en kan nooit een routine beslissing worden.
Er is nog niet echt sprake van een geboorte natuurlijk. Maar je standpunt is wel duidelijk. Ik kan me hier ook wel in vinden.
Vooral dat een abortus plegen geen routine beslissing mag worden. Omdat het tegenwoordig 'makkelijk' kan (minder regels, zo is het ook toegestaan voor 16jarigen zonder toestemming van de ouders!!) denken veel meiden en jongens dat het minder serieus en erg is. Geen goede ontwikkeling dus!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 21:23   #17
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
wiste jullie dat in rusland de gemiddelde vrouw soms tot 7 abortusse in haar leve heeft late uitvoere? Tis daar doodgewoon! op een voormiddagje is de klus geklaard. Ik vind het gewoon grof! Onmenselijk! Er worde ook heel vaak medishe testen enzo gedaan op die foetusse... Die mense staan der duidelijk niet bij stil! je wordt er als raar bekeke als je geen abortus hebt late uitvoere
Zou dat echt zo zijn? En wat gek dat er die 'seksregels' zijn in Belgi‰. Daar wist ik niets van af. Het lijkt me trouwens niet zinvol.
Als je het wil doe je het gewoon. Dan laat je je niet tegenhouden door zo'n wet. Net zoals in de VS. Daar hebben leeftijdsgenoten en zelfs meisjes die jonger zijn kinderen...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 21:23   #18
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ik vind het erger om een kind op de wereld te brengen waarvan je weet dat je er niet voor zult kunnen zorgen, dan een foetus "vermoorden".

zoals al gezegd kan een abortus als de foetus nog niet compleet volgroeid is, dus eigenlijk nog geen mensje en daarom vind ik niet dat je van een moord kunt spreken zoals je het doden van een kind of pasgeborene een moord noemt...
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 06:39   #19
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Een kind dat nog in de buik van de moeder zit, beseft niet dat het leeft. Ik bedoel, kunnen jullie je ook maar iets herinneren van de tijd dat jullie gezellig bij mama in der buik zaten/

Als ik weet dat ik zwanger ben om de een of andere reden en ik ben niet in staat om voor dat kindje te zorgen, en ik ben nog binnen de tijd zeg maar.. dan zou ik een abortus zeker overwegen.

Ik zie het ook niet als moord omdat zo'n kindje totaal geen besef heeft van dat ie leeft.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 11:37   #20
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

dat heeft een kind van 1 ook niet, mag je die dan ook zomaar vermoorden? hij beseft toch niet dat ie leeft!
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 12:01   #21
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dan moeten de mensen die zo tegen abortus zijn
omdat ze vinden dat het moord is maar meteen stoppen
met vlees te eten ook.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 12:07   #22
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Zulke mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen, dmv verplichte sterilisatie
Maar wat vind je dan van verkrachtingsgevallen?
Doen we daar dan ook moeilijk over omdat abortus zogenaamd onethisch is? Ik vind dat er teveel verschillende gevallen zijn om één lijn te trekken en abortus af te keuren op het criterium dat het moord zou zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 14:54   #23
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaFète
dan moeten de mensen die zo tegen abortus zijn
omdat ze vinden dat het moord is maar meteen stoppen
met vlees te eten ook.
Hoe stom het ook klinkt, ik denk dat mensen en dieren niet echt met elkaar te vergelijken zijn wat dat betreft. Vooral niet wanneer het je eigen kindje betreft.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 16:15   #24
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaFète
dan moeten de mensen die zo tegen abortus zijn
omdat ze vinden dat het moord is maar meteen stoppen
met vlees te eten ook.
nou ben je echt appels met peren aan het vergelijken

@arthur: heb je gelijk in, ik vind ook dat je het gewoon van geval tot geval moet bekijken
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 18:26   #25
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Zou dat echt zo zijn? En wat gek dat er die 'seksregels' zijn in Belgi‰. Daar wist ik niets van af. Het lijkt me trouwens niet zinvol.
Als je het wil doe je het gewoon. Dan laat je je niet tegenhouden door zo'n wet. Net zoals in de VS. Daar hebben leeftijdsgenoten en zelfs meisjes die jonger zijn kinderen...
ik heb het bij godsdienst geleerd, er een documentaire over gezien. Het is dus echt waar! ik zat der ook wel eerst met ongeloof!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 18:48   #26
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
ik heb het bij godsdienst geleerd, er een documentaire over gezien. Het is dus echt waar! ik zat der ook wel eerst met ongeloof!
En jij gelooft alles wat je op tv ziet en wat je van mensen hoort (ja van horen zeggen enzo! je weet wel, dat zal wel zo zijn dus!) gewoon blind?
Ik neem het met een pak zout als je et niet erg vindt.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2004, 20:47   #27
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Maar wat vind je dan van verkrachtingsgevallen?
Doen we daar dan ook moeilijk over omdat abortus zogenaamd onethisch is? Ik vind dat er teveel verschillende gevallen zijn om één lijn te trekken en abortus af te keuren op het criterium dat het moord zou zijn.
Ik heb het eigenlijk ook niet over zulke gevallen. In zo'n geval vind ik het ook alles behalve moord. Ik wilde het dan ook beperken tot de 'ongelukjes'.
Is het dan nog moord als je het weg laat halen? Of is het juist een goede beslissing! Want dat kind heb je toch niets te bieden!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 13:22   #28
pommie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja zelf vind ik dat het moet kunne , het is gewoon goed dat het er is ... wnat wat is nu erger , en bevrucht zaadje weghalen ( wat dus nog geen kind is) ik van dit dus geen moord...
of het kind geboren laten worden en er bevoorbeeld niet voor kunnen zorgen ofzow.. en dat het mss geoon niet eens gewenst is..
of je w0rdt verkracht en je raakt zwanger.. ik zou het kind niet van een verkrachter willen hebben...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 13:40   #29
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik heb het eigenlijk ook niet over zulke gevallen. In zo'n geval vind ik het ook alles behalve moord. Ik wilde het dan ook beperken tot de 'ongelukjes'.
Is het dan nog moord als je het weg laat halen? Of is het juist een goede beslissing! Want dat kind heb je toch niets te bieden!
Maar mijn punt was dan ook dat het niet juist is om iets als abortus terug te brengen of het ethisch is, of het moord is of niet. Want ook 'ongelukjes' kun je niet op één hoop gooien van jonge, roekeloze mensen die abortus als handig redmiddel zien en er verder niet moeilijk over doen.
Ook bij 'ongelukken' zitten schrijnende gevallen waar abortus misschien de enige uitweg is. Ik noem maar wat: één van de ouders komt te overlijden of weigert de verantwoordelijkheid te nemen of ernstige financiëele problemen.

Abortus is een te complex onderwerp om te versimpelen tot de vraag of het moord is. Ik vind dat je gevallen goed moet bekijken en daaruit moet concluderen of abortus een goede oplossing is voor de toekomst van zowel ouders als kind. Een ongelukkig of onmogelijk leven voorkomen vind ik geen moord.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 18:37   #30
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een baby van een jaar oud beseft ook niet dat ie leeft, dus wat is nu feitelijk het verschil...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 18:40   #31
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Maar mijn punt was dan ook dat het niet juist is om iets als abortus terug te brengen of het ethisch is, of het moord is of niet. Want ook 'ongelukjes' kun je niet op één hoop gooien van jonge, roekeloze mensen die abortus als handig redmiddel zien en er verder niet moeilijk over doen.
Ook bij 'ongelukken' zitten schrijnende gevallen waar abortus misschien de enige uitweg is. Ik noem maar wat: één van de ouders komt te overlijden of weigert de verantwoordelijkheid te nemen of ernstige financiëele problemen.

Abortus is een te complex onderwerp om te versimpelen tot de vraag of het moord is. Ik vind dat je gevallen goed moet bekijken en daaruit moet concluderen of abortus een goede oplossing is voor de toekomst van zowel ouders als kind. Een ongelukkig of onmogelijk leven voorkomen vind ik geen moord.

Het gaat erom of abortus moord is en in feite is het natuurlijk wel moord, dat is ook niet te weerleggen, het is het beeindigen van een menselijk leven...

Het gaat er hier niet om of je voor of tegen abortus bent.

Lees de stelling eens goed
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 18:44   #32
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
En jij gelooft alles wat je op tv ziet en wat je van mensen hoort (ja van horen zeggen enzo! je weet wel, dat zal wel zo zijn dus!) gewoon blind?
Ik neem het met een pak zout als je et niet erg vindt.
ik geloof belange ni alles van den tv! mr dit nu toevallig wel... kHeb der wetenschapplijke cijfers van gezien en die documentaire daar twijfel ik ook niet zo heel zeer aan. Het zou me sterk verbaze.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 19:11   #33
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het apart dat je hierover nog nooit de mening van een jongen hebt gehoord.

maar okee:

nee, ik vind dat geen moord, sterker nog ik vind het een goeie zaak dat dat hier in nederland kan. moet je toch eens voorstellen een meid van 16 die sex heb zwanger word en dan een kind moet opvoeden? door een foutje?(aangenomen dan dat ze het veili gheb gedaan). en daardoor zelf nooit de kans krijgt om een kind te hebben?

maar dat is maar 1 reden er zijn er vele.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 20:05   #34
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@ Ar-Tuur, ik snap je punt, maar daarom moet ik je weer verwijzen naar de stelling. Je gaat te diep, bedoelde echt alleen de gevallen die duidelijk wel op ‚‚n lijn liggen.. Echt de ongelukjes door onveilige seks! De eigen fout dus.

@ Blackturtle: Sja, tis toch echt zo. En om me heen (ook op andere fora) lees ik toch vaak dat de jongen er vandoor is gegaan en het meisje er helemaal alleen voor staat. :s
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2004, 21:51   #35
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!

@ Blackturtle: Sja, tis toch echt zo. En om me heen (ook op andere fora) lees ik toch vaak dat de jongen er vandoor is gegaan en het meisje er helemaal alleen voor staat. :s
Wat heeft dat ermee te maken? en daarom heb je nog nooit de mening gehoord van een jongen over abortus riiiiight
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2004, 15:01   #36
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heeft er idd niets mee te maken, was meer gewoon een opmerking.. Maar tis gewoon zo dat ik geen mening van een jongen gehoord heb over dit onderwerp. Wasdaar z¢ vreemd aan dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2004, 15:11   #37
Berend
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat abortus meer goed dan slecht doet.
Op een manier werkt het ook meer gemakzucht in de hand, maar ik denk dat het zeker mogelijk moet zijn voor bepaalde gevallen.

Want daar komt het op het eind op neer toch ?
Een keuze om je kind nooit op de wereld te zetten. Het klinkt makkelijk, maar ik denk dat het veel zwaarder is dan je zou verwachten. Ik hoop dat ik nooit voor zo'n keuze hoef te komen of mee te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 14:52   #38
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Abortus is moord simpel zat.

complexer is de vraag of die moord gerechtvaardigd is.

Ik kan me voorstellen dat iemand die zwanger is van een verkrachter bijvoorbeeld ervoor zal kiezen om dat kind te vermoorden.
Ik denk ook dat dat in zo'n situatie bijvoorbeeld veel beter is tenzij het kind naar een weeshuis gaat maar dat is ook geen ideale oplossing.

Los hiervan is dit toch altijd een punt voor de protentiele moeder.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 16:57   #39
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Abortus is moord daar ben ik het mee eens, maar in dit geval vind ik dat de moord is toegestaan omdat het meestal niet de bedoeling was ... en anders zouden er misschien nog wel eens hele nare gevolgen door komen
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 17:57   #40
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het gaat erom of abortus moord is en in feite is het natuurlijk wel moord, dat is ook niet te weerleggen, het is het beeindigen van een menselijk leven...

Het gaat er hier niet om of je voor of tegen abortus bent.

Lees de stelling eens goed
Ik snap dat dat de stelling is, maar als ik mijn mening over geef over het onderwerp abortus, dan gebruik ik argumenten in welke gevallen abortus in mijn ogen toegestaan is en waarom je het niet als moord moet zien. Ik wijd welliswaar uit, maar wijk niet compleet van de stelling af. Abortus is daarnaast geen onderwerp om oppervlakkig discussie over te voeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 23:00   #41
maantje89
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit blijft een heel moeilijk onderwerp.
ik weet nog steeds niet goed van ik ervan moet vinden...
ik zal nooit iemand (anders!)veroordelen op het feit dat ze het heeft laten doen,...maar aan de andere kant, als ik het zelf was geweest....
ik denk dat als ik ooit veel te vroegtijdig zwanger raak, en het dan weghaal, ik de rest van me leven me af zou vragen 'wat als...' . Vooral de eerste maanden zou ik dood willen en zwaar depressief zijn, ik zou me echt wel een moordenaar voelen!
daarom ben ik ook vastberaden om NOOIT zwanger te raken zonder het eerst te hebben gepland zeg maar, wanneer ik en mijn vriend/man het plannen....
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2004, 10:28   #42
MoppY
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

aan de ene kant is het wel moord.. maarja als jij het kind niet kan houden (welke reden dan ook) ik zou zelf met een schuldgevoel zitten.
maar bedenk wel.. het kind heeft geen besef! jullie weten ook niet meer toen je in je mama's buik zat.
Maar wat ik ook al zei... ik zou er een schuldgevoel van krijgen!!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2004, 22:48   #43
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben ten alle tijden voor abortus. iedere vrouw zou zelf moeten kunnen beslissen of ze wel of geen kinderen wil. en om welke reden ze het dan ook zou willen laten weg halen dat maakt niet uit. gelukkig is de wet het met me eens en is het volgens de wet dus geen moord.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2004, 06:44   #44
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne3
ik gelukkig is de wet het met me eens en is het volgens de wet dus geen moord.
Dat is niet waar, de wet steld niet vast of het hier gaat om moord of niet, het verwijderen van een kind dat nog niet si geboren is niet strafbaar, de term moord word in het wetboek niet gebruikt en dus ook niet ontkracht.

dus je hebt geen gelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2004, 12:02   #45
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne3
ik ben ten alle tijden voor abortus. iedere vrouw zou zelf moeten kunnen beslissen of ze wel of geen kinderen wil.
dat kan ook je wordt niet poef opeens zwanger. dat is je eigen verantwoordelijkheid (natuurlijk zijn er uitzonderingen)
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2004, 20:56   #46
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Dat is niet waar, de wet steld niet vast of het hier gaat om moord of niet, het verwijderen van een kind dat nog niet si geboren is niet strafbaar, de term moord word in het wetboek niet gebruikt en dus ook niet ontkracht.

dus je hebt geen gelijk
dat heb ik wel. Moord wordt volgens het wet boek van strafrecht strafbaar gesteld. abortus niet. als abortus volgens de wet moord was was het wel strafbaar
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2004, 21:00   #47
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
dat kan ook je wordt niet poef opeens zwanger. dat is je eigen verantwoordelijkheid (natuurlijk zijn er uitzonderingen)
dan nog. als je niet de opzet heb om zwanger te worden en je wordt het toch om welke reden dan ook. moet je het recht hebben om zelf te kiezen hoe jou leven verder gaat. zoon kind is niet niets. een kind verandert alles in je leven. als je daar om welke reden dan ook nog niet aan toe bent of je wilt het gewoon niet. moet je die keuze hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2004, 17:22   #48
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Abortus is moord!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Een stelling voor de heren en dames. Ik heb eigenlijk nooit een mening van een jongen gehoord over dit onderwerp en ben wel benieuwd.

Ik ben nog niet zo lang geleden, in mijn nabije omgeving, geconfronteerd met een abortus. Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij zoiets ingrijpends. Is het moord? Want tot de derde maand van je zwangerschap is het mogelijk 'het' weg te halen. En na de derde maand is eigenlijk alles al aanwezig. Het kindje is al helemaal compleet, om het maar zo te zeggen.
Maar aan de andere kant kan zo'n jong meisje vaak niet in haar eentje een kind een goede toekomst bieden, wat heeft het kind daar aan?
Moeten we regels stellen aan seks hebben, net als in Amerika gebeurd(seks tussen een minderjarige en een volwassene is verboden)? Of is er gewoonweg geen oplossing?

Stelling:
Abortus? Dat is moorden!

Mee eens of niet? Argumenten graag
volkomen mee eens, iets wat je gedaan hebt, moet je de gevolgen van accepteren.
En dan zullen mensen wel weer vragen, en de meiden die verkracht worden, simpel.. God schenkt levens en neemt levens.
En dat mag hij alleen doen en niemand anders!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2004, 18:58   #49
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik hoor anders nog zat verhalen van mensen die de pil slikken en het met condoom doen.

Pil wordt niet helemaal correct opgenomen door het lichaam en het condoom blijkt lek te zijn. Meisje is zwanger.

Wat doe je dan? Dan vraag je er ook niet om.

Ik vind ook dat een vrouw, tot op een bepaald moment, zelf moet kunnen kiezen voor een abortus of niet. De grens die er nu is van de paar maanden dat een kindje maximaal mag leven voor een abortus, vind ik dat erin moet worden gehouden.

Nou hebben we een tijdje terug zo hard gestreden voor vrouwen en hun rechten.. dan zouden we het nu weer helemaal terugdraaien zeker omdat een paar mensen het zien als moord. Kom nou toch..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2004, 10:10   #50
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zo is dat. De vrouw bepaald nog altijd zelf of ze moeder wilt worden en niet de rest van de maatschappij.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.