Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 11 April 2007, 16:50   #1
Pieter-Jan1
Guest
 
Berichten: n/a
Question electrische gitaar kopen

Hallo,

ik ben van plan om een elect. gitaar te gaan kopen. ik ben nog beginner aangezien ik nog nooit een gitaar heb vastgehad. (ik ga ook lessen volgen) ik ben van het principe dat ik het liefst van de eerste aankoop een goede gitaar heb, die ik dan ook lang heb. ik heb een totaalbedrag van 1000 euro. hiervan moet ik een gitaar en een versterker hebben. Ik ben van plan om vooral rock, metal, punk, grunge, ... te spelen. (zoals: nirvana, guns 'n roses, metallica, ...)
Omdat ik er niets van ken gaat die verkoper mij waarschijnlijk een slecht model proberen te verkopen dus is mijn vraag: welk merk van gitaar en versterker is goed?

laat de reacties maar komen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2007, 17:28   #2
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Op dit forum zul je niet echt veel mensen met verstand daarvan vinden. Ik raad je www.gitaarnet.nl/forum aan. er staan al een heleboel van dit soort topics dus eerst goed zoeken.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2008, 23:08   #3
Schwampz
Lid
 
Geregistreerd op: 15 July 2008
Locatie: .
Berichten: 13
Standaard

Als je nog nooit een gitaar vast hebt gehouden zou ik ZEKER geen 1000 euro uitgeven aan een gitaar en versterker, want je weet nu nog helemaal niks van watvoor gitaar waarvoor goed zijn, hoe ze moeten klinken, hoe ze moeten voelen, en of gitaren fijn spelen, echt waar, ook tussen gitaren van 1000 euro zitten een hoop rotte appels, als je zo'n dure gitaar wil kopen moet je echt eerst veel meer verstand ervan hebben. Ik weet 99% zeker dat als je een gitaar van 1000 euro hebt dat je dan na een jaar spelen een model tegenkomt dat je toch veel fijner vind klinken en spelen, en daar zit je dan met je gitaar en versterker van 1000 euro.... echt waar, een gitaar van 300 euro is echt goed genoeg, al helemaal voor beginners, en een Line 6 Spider III versterker kost 100 euro maar is hartstikke goed. Je moet echt helemaal niet vertrouwen op ´you get what you pay for´ met gitaren, er zijn zo veel verschillende gitaren met zoveel verschillende geluiden, ik raad je aan om eerst te gaan leren spelen, en dan na een jaar ofzo (als je elke dag speelt) ben je wel goed genoeg dat je goed kan voelen en horen watvoor gitaar je echt wil.
Kijk eens naar een Epiphone Les Paul studio, die zijn ongeveer 250 euro, Line 6 Spider III versterker van 100 euro, dat is zeker spul waar je lang plezier van zult hebben, op youtube zie je ook genoeg mensen die zegmaar al 5 jaar spelen en fucking goed zijn en die gear gebruiken, en geloof me, je hebt echt niks meer aan een gitaar+versterker van 1000 euro in het begin, en het past immers ook niet echt om als beginner een gitaar+versterker voor 1000 euro te hebben aangezien bijna iedereen die al vet goed is dat nog niet eens heeft...
En trouwens, een gitaar is echt iets dat je ZELF moet voelen en horen of je 'm fijn vind spelen en klinken, geloof me, dat kan echt niemand anders bepalen voor je, zelfs de beste gitaristen ter wereld niet.

Succes

Edwin

Laatst aangepast door Schwampz : 15 July 2008 om 23:14
Schwampz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2008, 13:56   #4
Emmory1989
Lid
 
Geregistreerd op: 26 July 2008
Berichten: 7
Standaard

Voor 1000 euro kun je heel veel doen!
Ik zou zelf kijken naar een Epiphone lespaul of een Epiphone SG dat zijn niet al te duren maar zeker wel goeie gitaartjes als je kijkt naar de prijs - kwaliteit verhouding. verder zou ik als versterker een Line 6 Spider III nemen zoals Schampz ook al zei of een kleine marshall 15,30 of 50 watt. je houd nu nog lekker geld over! en misschien als je het wilt kun je nog een multi effecten pedaal kopen. kijk dan naar een Boss me-20, me-50 of korg ax3000g.
Emmory1989 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.