Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 February 2016, 15:32   #1
PicaLux
PicaLux-Lid
 
PicaLux's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2016
Locatie: Ik woon in Wijchen.
Berichten: 10
Post Mijn levensverhaal.//

Hey

Ik heb echt hulp nodig. Ik weet niet meer wat ik moet doen, en ik wordt er echt gek van..

Laat ik maar beginnen bij het begin.

5 jaar geleden begon ik gepest te worden (ben nu 12). Mijn huidskleur (ben lichtgetint), mijn bril, alles. Ik begon me daar heel verdrietig door te voelen. 3 jaar later ongeveer was het nogsteeds niet over. Het werd erger. Er werd namelijk vastgesteld dat ik ADHD had. Oftewel, nog een rede voor de kinderen om mij te pesten. En alsof dat niet genoeg was, vertelde mijn ouders mij een week later dat ze gingen scheiden. En vlak daarna overleed mijn oma, en gingen we verhuizen. Omdat ons huis moeilijk te verkopen was, moest mijn moeder het huis perse bij het eerste aanbod verkopen, zonder dat wijzelf een huis hadden. Dus we moesten bij mijn oma op zolder wonen, ik, mijn zusje, en mijn moeder op een kamer. Na een half jaar kregen we eindelijk ons eigen huis, maar ik moest een kamer delen met mijn kleine zusje en we woonden in een flat. (ik en mijn zusje schelen btw 6 jaar). Op een avond hoorde ik mijn moeder bellen met mijn oom. Ik probeerde haar af te luisteren, en had ik dat maar nooit gedaan... Ik hoorde haar zeggen dat mijn vader nog op haar verliefd was. En daar begon alles mee. Hij begon mama ook oppeens vervelende berichten te sturen, en schold haar uit voor hoer enzo. een tijdje later, was het ongeveer mei. Mijn zusje was jarig, en mijn vader was er ook. De volgende dag hoorde we dat hij zich niet lekker voelde, dus kon mijn zusjes verjaardag bij hem niet doorgaan. Hij had buikgriep ofzo. Maar een paar dagen later, kreeg mama oppeens het bericht dat hij weg was. Naar Aruba. Hij moest blijkbaar iemand helpen van familie daar ofzo, terwijl daar genoeg familie woont. Een half jaar lang heeft hij ons in de steek gelaten. Hij miste mijn musical, mijn verjaardag, mijn eerste middelbare school dag, alles. Toen hij terug kwam was alles weer prima. Tot het 30 december was. Het was 8 uur 'S avonds, toen er opeens werd aangebeld. Ze riepen politie. Onze voordeur heeft een soort van raampje zegmaar, waar je doorheen kan praten. Mijn moeder heeft dus met ze gepraat. Ze waren opzoek naar mijn vader, en als we er niet voor zouden zorgen dat hij contact met hun opnam, dan zouden ze ons iets ergs aandoen. Oftewel, we zijn bedreigt door een paar rotzakken. Nu loop ik gewoon met angst over de gallerij. Hoe dan ook, ondertussen al dit gedoe, heb ik ook veel ruzie thuis, maar vooral met mijn vrienden. Een nieuwe vriendin uit mijn klas, vertelde dus dat ze depresief was en dat ze zichzelf sneed. Ik dacht van.. Oke, dat is echt heel kut voor je, maar wat moet ik eraan doen? En wat gebeurde er toen? een maand later had ze facking verkering met mijn beste vriend. En gemeen dat ze tegen hem was! Mijn beste vriend huilde, en hij huilt nooit, NOOIt.

En door al dit gedoe, ben ik zelf depresief geworden. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik snijd mezelf met mijn nagels (nog niet met een mes) en er zitten lelijke krassen in mijn arm. Ik sta op het punt om in te storten...

Dit is mijn verhaal, mijn levensverhaal.

-PicaLux
PicaLux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2016, 18:23   #2
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Sorry voor de late reactie, deze had ik nog niet gezien.
Het is een heleboel ellende wat je hier neertypt.
Ik zie een hele ketting van gebeurtenissen en dat heeft geleid naar ( wat ik denk) deze problemen zijn:

1. Angst dat jou of je familie iets wordt aangedaan omdat ze je vader moeten hebben
2. Gerommel in je vriendenkring met een vriendin die gigantisch met zichzelf in de knoop zit, maar een andere vriend van je meetrekt door hem te kwetsen
3. Je bent zelf erg depressief geworden en zit op het randje.

Vat ik het zo even heel kort door de bocht correct samen?
Ik weet te weinig van je situatie op dit moment om verder echt iets goeds te kunnen zeggen, maar

1) Toch aangifte doen van bedreiging ( lijkt mij, klinkt alsof je vader in iets is verwikkeld dat voor niemand van jullie gezond is)
2) Je andere gezamenlijk vrienden eens bij elkaar roepen en eens polsen wat hun meningen zijn over wat er aan de hand is tussen je vriend en die vriendin
3) Hulp zoeken voor je depressie. Ik heb ook op zo'n diep punt gezeten ooit, in je eentje kruip je daar niet uit, daar heb je echt hulp bij nodig.

TD
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2016, 21:10   #3
PicaLux
PicaLux-Lid
 
PicaLux's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2016
Locatie: Ik woon in Wijchen.
Berichten: 10
Standaard

Wow bedankt.. Aangifte heeft mijn moeder inderdaad gedaan, en mijn vrienden... Dat komt waarschijnlijk nooit meer goed.. En ik heb dus net te horen gekregen dat die jongen waar ik op verliefd ben, zijn moeder heeft kanker....
PicaLux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2016, 23:49   #4
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Dat is minder
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.