Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 April 2003, 13:34   #1
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Question BeNe-liga in 2007 realiteit?

Men wil eerst beginnen met een Belgisch- Nederlands bekertoernooi en daarna zal waarschijnlijk op korte termijn eenzelfde competitie onstaan om zo de afzet markt te vergroten naar 26 miljoen... ook zal dit de kwaliteit van het voetbal verbeteren en fusie clubs zullen moeten ontstaan om zo tot dit hoge niveau te komen.

TV inkomsten zullen dan stijgen en dus meer geld voor internationale profs te contracteren. De grotere Nederlandse clubs Ajax, Willem II, Roda JC en 5 grotere Belgische clubs waaronder Brugge en Anderlecht praten er al over, in de zomer komen zij met concrete plannen.Naar alle waarschijnlijkheid zullen er dan 3 lagen komen waardoor amateur clubs ook een kans maken tot promoveren.
De UEFA heeft al laten weten er geen bezwaar tegen te hebben.
==============================================

Wat vinden we eigenlijk van het idee? Heeft het echt nut, of zit ik over 5 jaar met nog 5000 man naar Roda-Antwerpen te kijken?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2003, 13:41   #2
DaRick
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat een slecht plan, voetbal moet gewoon iets landelijks blijven!!
Dus geen BeNe-liga of Whatever
Voor europese en internationale wedstrijden heb je andere toernooien. Dus niet kloten met de nederlandse competitie
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2003, 19:51   #3
-MOI-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ook VI gelezen? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.. Opzich hebben ze wel gelijk dat het beter is voor de afzetmarkt en dat er dan meer geld is te verdienen wat het niveau weer kan vergroten etc. Maar het heeft ook zo z'n charme een Nederlandse competitie. Ik (en ik neem aan ook andere mensen) heb niks met die Belgische clubs... Bovendien zullen een aantal clubs die nu in de eredivisie spelen dan een niveau omlaag gaan, ik neem niet aan dat die daar op zitten te wachten... Kortom ik weet het nog zonet niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 09:57   #4
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by -MOI-
Ook VI gelezen?
Nee, roda-sites napluizen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 11:56   #5
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Nah tzou iig de competitie spannender maken lijkt me
Maar of het voor de rest een goed idee is
Ik vraag me af hoeveel Brugge supperters er mee zouden gaan naar pakweg een trip naar Roda JC
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 14:17   #6
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlueWolf
Nah tzou iig de competitie spannender maken lijkt me
Maar of het voor de rest een goed idee is
Ik vraag me af hoeveel Brugge supperters er mee zouden gaan naar pakweg een trip naar Roda JC
Die hebben we niet nodig, heel Malinwa gaat wel mee .. Zelfs naar Dessel-Sport neemt KWM nog 2000 man mee, whoei!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 16:38   #7
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Die hebben we niet nodig, heel Malinwa gaat wel mee .. Zelfs naar Dessel-Sport neemt KWM nog 2000 man mee, whoei!!!
Enkel KVM speelt volgend jaar in 3de
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 18:44   #8
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlueWolf

Enkel KVM speelt volgend jaar in 3de
over 5 jaar niet meer hoor.

enneh, ik vind het een kut-plan. Dan zou de derby vitesse-NEC echt over zijn, want met die super teams uit belgie kan vitesse echt niet concureren.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 19:48   #9
michael1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Daar word al 10 jaar over gepraat.
Ik weet niet of ik er voor of tegen ben.
Ik neig naar voor.
Je krijgt een sterke compititie,de kleine clubs vallen weg,en je krijg meer topwedstrijden.
Ik geloof dat ze ook toen met zo n 10 clubs wilden gaan spelen.
voordelen en nadelen vind ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 21:15   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja we klagen soms wel dat Nederland internationaal steeds minder bereikt en dat topspelers snel naar het buitenland vertrekken. Dit soort oplossingen zijn dan natuurlijk iets waar je aan zou kunnen denken. Maar de vraag is of de Nederlandse en Belgische supporter erop zit te wachten. Al zou dit realistischer zijn dan een Euro-liga met uitwedstrijden in Portugal enzo. Aan zo'n BeNe liga valt misschien wel te wennen en is niet eens zo'n slecht idee vind ik. Al zal je als supporter van een kleinere club misschien wat minder topwedstrijden zien, als er een goede promotie-degradatieregeling komt wordt het misschien ook nog wel wat spannender.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2003, 10:41   #11
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Het probleem van onze competitie is gekomen door dat de EU een vrij markt eiste en dus enkele drempels heeft wegenomen waardoor de competitie zwakker is geworden. Maar opzich kan je je afvragen of de Nederlandse competitie wel zo zwak is, vorig jaar een UEFA cup winnaar en dit jaar een ploeg bij de laatste acht van de CL.

Ik verwacht ook niet dat door een beneliga opeens het niveau zoveel beter gaat worden dat we ineens wel een rol van betekenis gaan spelen. De afzetmarkt wordt idd wel 26 miljoen inwoners, maar de afzetmarkt van Frankrijk is 85 miljoen inwoners, en daar hebben ze het ookal moeilijk genoeg om een rol van betekenis te kunnen gaan spelen.

Maar ik ben met Ar-Tuur van al ideeën over samenvoegde competities vind ik de BeNe-liga de het minst slechte idee. En in de toekomst wordt het misschien wel onafwendbaar zeker gezien de liquiditeitsproblemen van veel clubs in Nederland en België.

Zelf ben ik niet echt voor, hoewel zo'n competitie misschien best een paar extra leuke wedstrijden kan opleveren, verwacht ik niet dat we met zo'n competitie wel ineens een rol van betekenis gaan spelen. Plus dat je enkele zeer mooie en beladen wedstrijden omzeep helpt en een stukje tradtitie inleverd, puur vanwege de Commercie...

PS: Als we dan toch iets met die Belgen moeten samen doen, laten we in Nederland dan maar gewoon een (uit)supporters beleid voeren als in België
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2003, 16:45   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik snap dat de top 3 nog wel voor is, maar de houding van mijn eigen Roda snap ik echt niet..
Ga er maar vanuit dat de top 3, Anderlecht, Club Brugge, Luik en Genk over Roda heen gaan.. Waar spelen wij dan zelf voor, plek 12?! Denkt men nu echt dat dan ineens de sponsoren in de rij gaan staan, als je rond zo'n plek gaat ballen? Denk het niet, en de toeschouwers hebben na 2 jaar Anderlecht enzo ook wel gezien.. Maarja, ik snap wel vaker iets niet bij ons bestuur
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:44.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.