Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: .
ja 17 68,00%
nee , ik ben al slim genoeg 5 20,00%
k weet t niet. 3 12,00%
Stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 March 2003, 15:28   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard jongeren kunnen nog veel leren van ouderen

ik zat vanmiddag in een bushokje , en zo'n vrouwtje begon tegen me te praten over dat sinds 15 maart de busregeling is veranderd en dat dat voor haar een groot probleeem is , want ze kon niet meer naar haar kleinkinderen omdat die lijn via dat dorp was opgeheven wegens dat ie niet rendabel was enzow , en die buschauffeur zegt dat dat mens niet moet zeuren ,

ik zeg tegen die buschauffer dat die vrouw gelijk heeft , en toen schopte die me de bus uit...
ik vind dus wel dat niet alleen jongeren , maar ook ouderen gewoon kunnen leren van 65+ mensen , hun hebben al zoveel ervaringen overal mee.

zouden jullie het leuk vinden als er bij jullie op school zo'n soort project komt dat iedere leerling iemand krijgt om mee te praten ,?

vul in.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 15:35   #2
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ligt aan de situatie. soms wel, soms ook niet
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 15:38   #3
Karliene
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, want ouderen zijn niet altijd wijzer..
Ze dringen altijd voor bij het ov..Nee, dat is wijs..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 15:43   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by Karliene
Nee, want ouderen zijn niet altijd wijzer..
Ze dringen altijd voor bij het ov..Nee, dat is wijs..
Of jij mist gewoon het respect om ouderen voor te laten gaan om ze een zitplek te gunnen?
Verder.. ontopic, ze hebben meer levenswijsheid soms, soms leven ze echter nog te veel in het verleden en zijn ze te weinig meegegaan met de huidige ontwikkelingen. Ze kunnen dus ook nog genoeg van de jeugd leren.
Zo ben ik mijn buurvrouw van 70 (ofzo?) aan het leren om te gaan met mobiel en internet!
Het voorbeeld dat jij aandraagt is gewoon een feit verder, niet iets waar je meer wijsheid voor dient te hebben..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 17:08   #5
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naar mijn idee is optie 2 een zeer foute optiemogelijkheid....

Als iemand serieus daarop wil stemmen, dan betwijfel ik hoever die het zal schoppen in het leven :/ Je leert elke dag dingen bij, en het grootste deel, echt niet omdat je zelf op avontuur uitgaat, dus... het lijkt me zelfs praktisch onmogelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 17:11   #6
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

optie 2
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 17:17   #7
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlueWolf
optie 2
zulke onbeargumenteerde en flameopwakkende reactie wil ik niet hebben hier... je hebt een nofficele waarschuwing (Soort van gele kaart )
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 17:39   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat we veel van ouderen kunnen leren op het gebied van oorlog bijvoorbeeld maar we kunnen via hun ook leren hoe het niet moet zoals soms middeleeuwse opvattingen over abortus en homo's etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 18:30   #9
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Ik vind dat we veel van ouderen kunnen leren op het gebied van oorlog bijvoorbeeld maar we kunnen via hun ook leren hoe het niet moet zoals soms middeleeuwse opvattingen over abortus en homo's etc.
Die opvattingen waren tot ver in de vorige eeuw geaccepteerd en leven nog steeds onder een groot deel van de bevolking (onder andere bij mij).
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 18:55   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Assasin


Die opvattingen waren tot ver in de vorige eeuw geaccepteerd en leven nog steeds onder een groot deel van de bevolking (onder andere bij mij).
oh ja? dacht het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 19:50   #11
Karliene
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie


Of jij mist gewoon het respect om ouderen voor te laten gaan om ze een zitplek te gunnen?
Het voorbeeld dat jij aandraagt is gewoon een feit verder, niet iets waar je meer wijsheid voor dient te hebben..
Waar heb jij het nou weer over??
Ze moeten altijd zo nodig te trein in voordat iedereen eruit is gestapt..En nee, dat is niet 1x gebeurd, maar elke keer dat ik met de trein ga..Wat heeft dat nou te maken met een zitplek gunnen?!?! Het was maar een voorbeeld hoor

Ik vind gewoon dat er niet gedaan moet worden alsof de ouderen zo goed/wijs/slim zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 22:37   #12
Forza_vitess
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ahhhh rot toch op man, ik heb wel wat beters te doen, dan naar een demente oma te luisteren die niks beters te doen heeft
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 23:25   #13
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

ik vind dat beide kanten een hoop van elkaar te leren hebben

welke optie is dat?
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 00:12   #14
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by Karliene

Ik vind gewoon dat er niet gedaan moet worden alsof de ouderen zo goed/wijs/slim zijn..
de meeste zijn dat ook jij hebt nog veel te leren over t leven
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 17:45   #15
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jah tuurlijk kunnen wij veel leren van ouderen. Maar meestal is het wel moeilijk toe te geven dat vb. je moeder weer maar eens gelijk had in plaats van jij
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 17:52   #16
Clauw
Lid
 
Geregistreerd op: 20 October 2002
Berichten: 780
Standaard

jongeren kunnen van ouderen leren maar ook andersom, zo heb ik ook een oudere man geleerd hoe je moet e-mailen, surfen etc. was met een project van school : Jong leert oud
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 18:44   #17
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Jah tuurlijk kunnen wij veel leren van ouderen. Maar meestal is het wel moeilijk toe te geven dat vb. je moeder weer maar eens gelijk had in plaats van jij
heeeel moeilijk,terwijl je weet dat ze zoveel meer gelijk heeft dan jijzelf
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2003, 20:35   #18
Karliene
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf


de meeste zijn dat ook jij hebt nog veel te leren over t leven
En jij, Mr Perfect, weet zeker al precies hoe het leven in elkaar zit..?!!?

Je zegt het al; "de meeste"
Misschien tref ik het overige deel alleen..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 17:52   #19
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Karliene

Je zegt het al; "de meeste"
Misschien tref ik het overige deel alleen..

Misschien maak jij dat ze zich 'onbeleefd' gedragen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 18:21   #20
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by Karliene

1) En jij, Mr Perfect, weet zeker al precies hoe het leven in elkaar zit..?!!?

2) Je zegt het al; "de meeste"
Misschien tref ik het overige deel alleen..
1) heb ik dat ergens gezegd? zelfs ik heb nog veel te leren van oudere mensen

2) tuurlijk, qua technologie bijvoorbeeld overtref jij hun maar je hebt met deze woorden veel sociale dingen te leren
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 19:01   #21
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wie nou nog off topic geraakt krijgt een waarschuwing

en dan gaat het topic op slot
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 19:12   #22
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

van ouderen kan je best wel leren. Alleen wij jongeren (de meesten) nemen niet de tijd om te luisteren en over dingen na te denken. Dat is ons probleem. En tuurlijk weten die mensen ook veel meer, ze hebben veel meer levens ervaring!!
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 19:51   #23
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
van ouderen kan je best wel leren. Alleen wij jongeren (de meesten) nemen niet de tijd om te luisteren en over dingen na te denken. Dat is ons probleem. En tuurlijk weten die mensen ook veel meer, ze hebben veel meer levens ervaring!!
hier ben ik het wel mee eens, maar af en toe word ik er wel ziek van dat mijn oma altijd nog MIJN bord leeg eet onder het mom van : In de oorlog hadden we niets te eten
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 21:28   #24
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben het hier niet mee eens dat ouderen wijzer zijn. Hun kennis is outdated, we hebben er nu zo weinig aan. En dat sommige mensen gedupeerd zullen zijn as een buslijn wordt opgeheven is niet zo moeilijk te bedenken..toch?

Als je echt wilt leren praat dat met mensen van een jaar of 30 tot 40, bedenk wat jij belangrijk vind en vraag an hun hoe ze dat deden of doen.
Als je het belangrijk vind dat je spiritueel ok bent dan moet je niet praten met een snelle bank- directeur..ik mag hopen dat jullie dat begrijpen?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 07:36   #25
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Philosopher
ik ben het hier niet mee eens dat ouderen wijzer zijn. Hun kennis is outdated, we hebben er nu zo weinig aan. En dat sommige mensen gedupeerd zullen zijn as een buslijn wordt opgeheven is niet zo moeilijk te bedenken..toch?

Als je echt wilt leren praat dat met mensen van een jaar of 30 tot 40, bedenk wat jij belangrijk vind en vraag an hun hoe ze dat deden of doen.
Als je het belangrijk vind dat je spiritueel ok bent dan moet je niet praten met een snelle bank- directeur..ik mag hopen dat jullie dat begrijpen?
mee eens, vroeger keken mensen heel anders tegen drugs, voorbehoeftsmiddelen en toen hadden ze dergelijke elektronica. de normen en waarden van die tijd waren ook heel anders
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 14:09   #26
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zijn zat etische zaken en levenservaring die totaal NIET tijdsgebonden zijn (olf ene lange periode)... een voorbeeld: socialiteit, dat echt niet hoort te veranderen omdat er een nieuwe stereo is uitgevonden
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2003, 23:28   #27
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

socialiteit heeft niks met de wijsheid van ouderen te maken

Ik wil best luisteren naar iemand die oud is, maar ik verwacht niet dat ik veel wijzer word. Maar ben dan wel sociaal bezig.

tip: lees goed de stelling
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 16:50   #28
michael1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: jongeren kunnen nog veel leren van ouderen

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
ik zat vanmiddag in een bushokje , en zo'n vrouwtje begon tegen me te praten over dat sinds 15 maart de busregeling is veranderd en dat dat voor haar een groot probleeem is , want ze kon niet meer naar haar kleinkinderen omdat die lijn via dat dorp was opgeheven wegens dat ie niet rendabel was enzow , en die buschauffeur zegt dat dat mens niet moet zeuren ,

ik zeg tegen die buschauffer dat die vrouw gelijk heeft , en toen schopte die me de bus uit...
ik vind dus wel dat niet alleen jongeren , maar ook ouderen gewoon kunnen leren van 65+ mensen , hun hebben al zoveel ervaringen overal mee.

zouden jullie het leuk vinden als er bij jullie op school zo'n soort project komt dat iedere leerling iemand krijgt om mee te praten ,?

vul in.
triest voor de vrouw in kwestie.
maar maak niet de fout om ouderdom perse met kennis gelijk te trekken.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 18:00   #29
P.S.I.T.B.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by QQQ
ik vind dat beide kanten een hoop van elkaar te leren hebben

  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 19:27   #30
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Philosopher
socialiteit heeft niks met de wijsheid van ouderen te maken

Ik wil best luisteren naar iemand die oud is, maar ik verwacht niet dat ik veel wijzer word. Maar ben dan wel sociaal bezig.

tip: lees goed de stelling
niet mee eens.... Je sociale leven verandert door je leven heen. Waarom? Je kent meer mensen, kent mensen langer, maakt beter balansen op, kunt beter terugkijken etc...

Het is een soort van onderzoek en bij onderzoeken geldt, hoe meer resultaten, hoe betrouwbaarder (over het algemeen)


maargoed ik gaf het voorbeeld slechts aan om de discussie levend te houden door te zeggen dat niet alles tijdsgebonden is...al dan niet met een erg toepasselijk voorbeeld...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 21:53   #31
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap je objectie niet

Ik stel dat sociaal zijn weinig heeft te maken met leren en wijsheid. Het zijn 2 begrippen die niet perse met elkaar in verband staan.

Voor mij is sociaal zijn interactie met mensen op een positive manier.
Dit leidt niet tot altijd tot toename van wijsheid...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2003, 22:42   #32
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Philosopher
Ik snap je objectie niet

Ik stel dat sociaal zijn weinig heeft te maken met leren en wijsheid. Het zijn 2 begrippen die niet perse met elkaar in verband staan.

Voor mij is sociaal zijn interactie met mensen op een positive manier.
Dit leidt niet tot altijd tot toename van wijsheid...
ik stel juist dat sociaal wel deels met leren te maken heeft. HEt is interactie tussen jou en de wereld. Hoe meer ervaring je hebt, hoe "betere" kijk je op de wereld hebt.
(zoals bij onderzoek, hoe meer resultaten, hoe betrouwbaardere eindwaarde je hebt)

Ik stel juist dus dat wijsheid op het gebied van socialiteit, de socialiteit doet verbeteren
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2003, 16:08   #33
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard Re: jongeren kunnen nog veel leren van ouderen

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
ik zat vanmiddag in een bushokje , en zo'n vrouwtje begon tegen me te praten over dat sinds 15 maart de busregeling is veranderd en dat dat voor haar een groot probleeem is , want ze kon niet meer naar haar kleinkinderen omdat die lijn via dat dorp was opgeheven wegens dat ie niet rendabel was enzow , en die buschauffeur zegt dat dat mens niet moet zeuren ,

ik zeg tegen die buschauffer dat die vrouw gelijk heeft , en toen schopte die me de bus uit...
ik vind dus wel dat niet alleen jongeren , maar ook ouderen gewoon kunnen leren van 65+ mensen , hun hebben al zoveel ervaringen overal mee.

zouden jullie het leuk vinden als er bij jullie op school zo'n soort project komt dat iedere leerling iemand krijgt om mee te praten ,?

vul in.

Pffff nee, ik zou er niet veel aan vinden. Volgens mij de andere mensjes van mijn klas ook ni... mijn vrienden & vriendinnen zéker ni...
Wrom zou je alles moeten leren? Je kan toch evengoed alles zelf ontdekken!?! Dan heb je er zelf nog iets aan... Ook al loopt het soms mss niet zo goed af...
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2003, 16:19   #34
Freedom
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: jongeren kunnen nog veel leren van ouderen

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
ik zat vanmiddag in een bushokje ...
Misschien hebben ouderen het niet altijd bij het recht eind, maar vaak hebben ze wel eens gelijk....


  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2003, 16:30   #35
zotte rebecca
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zou wel tof zijn zo'n project, maar ik denk dat het onmogelijk is iedereen iemand te geven om mee te praten.
ik vind wel dat we veel van ouderen kunnen leren. vooral als ze de oorlog hebben meegemaakt. dat ze natuurlijk gaan je bord leegeten omdat ze vroeger in de oorlog honger hebben geleden, vind ik overdreven.
je moet hen natuurlijk niks over de moderne technologie gaan vragen, maar met de dingen des levens staan ze toch wel voor.. (vind ik toch)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2004, 11:00   #36
Darksecret
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Slaat totaal nergens op...

Jongeren en ouderen leren van elkaar omdat je mens bent ongeacht de leeftijd..
We zijn allen op aarde om te leren..en je kan iemand van 20 hebben die al heel wijs is door de dingen die degene heeft meegemaakt (voortbestaan uit oude ziel etc..) en je kan iemand van 40 hebben die geen moer opgeschoten is in het leven..en "niks" heeft geleerd..

Het gaat erom op welk niveua je zit en daar heeft leeftijd geen moer mee te maken
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:27.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.