Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 July 2012, 22:59   #1
Erik1989
Lid
 
Geregistreerd op: 22 July 2012
Berichten: 1
Standaard Gevoel wederzijds?

Voorafgaand wil ik wel even mededelen dat de reden waarom ik zo'n groot verhaal schrijf ook deels te maken heeft omdat ik jullie lezers een duidelijk beeld van mijn verhaal wil geven en ik dit nog aan niemand heb verteld, dat het tegelijkertijd ook een beetje stoom afblaast.

Eind Maart 2011 liep ik voor school stage bij een kledingwinkel niet ver van mijn huis. Ik was blij met deze stageplek en bovendien werkten er alleen vrouwen. Ze waren allemaal wel een stuk ouder dan mij, maar het motief van mijn verhaal draait niet om deze personen.

Er kwam een meisje binnen lopen die daar, net als mij, kwam solliciteren voor een stageplek. Toen ik haar zag was ik niet opslag verliefd.. maar ik wist wel op een of ander manier dat ik veel om haar zou geven terwijl ik haar nog niet eens mijn hand had geschud en mijn naam had verteld. Zij zat ook op de dezelfde school als mij en was in het tweede jaar van hetzelfde opleiding, ik zat in mijn eerste en vanwege andere ambities, die ik al lang tijd had voor kunstschilder..werd het ook mijn laatste jaar.
Zij liep elk woensdag en donderdag naast drie dagen school stage.Ik ieder donderdag en vrijdag. Dus we zagen elkaar daar dus één dag per week. Op school zag ik haar zelden..dit vanwege de gebouw ook erg groot was.
In de eerste week dat ze daar haar stage begon,stelden we ons aan elkaar voor in de kantine. We raakten een beetje aan de praat en het klikte wel tussen ons. We moesten best vaak dingen samen doen en we zaten vaak op pauze met elkaar. Ik begon haar steeds leuker te vinden en het duurde niet lang tot ik verliefd werd. Toen vroeg ze me ook een keer tijdens pauze of ik een vriendin had..ik zei nee..en ik vroeg of zij een vriend had waarop zij hetzelfde antwoordde. Dit wakkerde mijn interesse natuurlijk nog meer aan.
En ik weet nog dat ik dacht bij mezelf ja dit is het gewoon..zij moet de mijne worden. Dus ik liep elke dag met plannen in mijn hoofd te maken hoe ik haar mee uit ga vragen. Maar telkens als ik haar weer zag kwam het er niet van dus stelde ik het weer uit, bijna helemaal tot aan eind juni vlak voor de zomervakantie. En ja hoor precies op de laatste dag van ons stageperiode voor die jaar dan (althans voor mij) vroeg ik het haar. Ik wist niet precies wat ik moest zeggen dus ik zei tegen haar; Ga ik je niet meer zien hierna? er volgde een korte stilte waarop ik een beetje een vaag antwoord kreeg met weer een goed afloop. Ze antwoordde: nou dat denk ik wel! een beetje lacherig en ik wist niet precies wat ik daarvan moest denken waarna ze opeens zei maar opzich kunnen we wel een keertje ergens wat drinken als je je nummer achterlaat ofzo? Dus ik dacht mooi, dus ze wil dus wel. Wat toen ook heel toevallig was was dat precies die dag mijn abonnement van me mobiel was verlopen en ik tijdelijk geen mobiel nummer had. Ik had dat even snel aan haar uitgelegd en gaf haar in plaats daarvan mijn msn. Ik nam afscheid van alle collega's en verliet het winkel voorgoed. Ongeveer 2 weken later (pas) voegde ze me toe op msn. Ik kwam online en ik groette haar waarop zei een beetje korte antwoorden gaf en niet echt heel geďnteresseerd overkwam. En we hadden het ook niet echt meer over ons afspraakje die we zouden doen. En ik ben een persoon die op z'n intuďtie vertrouwt en iemand er dan ook niet echt mee ga lastig vallen. Ik wist op dat moment niet echt goed wat ik moest voelen, het is ook opzich best een apart meisje, die je het ene moment weer laat denken dat ze geďnteresseerd is en daarna lijkt het er weer op dat ze dat niet is.
Dus ze vertelde me wat ze allemaal ging doen in de zomervakantie en hoe druk ze het zou hebben, waar ze overal naartoe zou gaan enzovoort. Ik kreeg een beetje het gevoel dat onze neuzen niet echt in hetzelfde richting wezen, waarop ik mezelf zoals mensen die verliefd zijn vaak doen tegensprak, en tegen mezelf zei misschien heeft ze wel bindingsangst. Maar dat merkte ik opzich ook wel bij haar dat ze een beetje een gesloten persoon was op het gebied van liefde en dat ze het daar eigenlijk ook bijna nooit over had in die tijd dat ik met haar stage liep. In ieder geval, om weer verder te gaan met mijn verhaal ( hier komt het beetje rare maar ook leuke gedeelte)

Het contact tussen ons verdween een beetje en ik sprak haar sindsdien nooit meer. Ik zei tegen mezelf weetje wat? ik laat haar gaan..ik ben verliefd op haar maar ik neem een beetje gas terug. Mijn gevoel tegenover haar verwaterde ook een beetje langzamerhand. En mocht ze ooit nog een keer bij mij terug komen om wat voor reden dan ook.. dan is ze welkom dacht ik nog. En ik had op een of ander manier een raar voorgevoel dat ik toch ooit met haar weer in contact zou komen.. en dat het niet van mijn kant zou zijn.
De zomervakantie passeerde, herfst passeerde tot de winter aankwam.
Ik keek een dag in mijn mailbox en zag daar een mailtje in staan van haar waarin ze een aantal mensen uitnodigt voor een feestje bij haar thuis. Mij dus ook. Ik dacht dat had ze gewoon aan haar hele lijst van contactpersonen gestuurd en dat ze er niet eens zo specifiek aan dacht om mij of zo. Totdat ik iets van 6 dagen later een persoonlijk email van haar kreeg waarin in stond. Ik verplicht je om te komen, herinner je me nog, je oude collega van ... sms me anders even, waarin ze dus ook haar nummer aan me gaf en dat ik haar kon sms'en of ik kwam of niet. Dus toen dacht ik een beetje van hmm oke wat moet dit allemaal opeens voorstellen.
Ik sms haar ja ik kan wel komen, en ik ging er dus heen. Ik bleef niet zo heel erg lang en vertrok weer.
Ik wachtte daarna een tijdje even af om te kijken wat ze ging doen want we hadden tenslotte elkaars mobiele nummer.
Iets van 3 weken later sms'te ze me of ik iets wil drinken met haar in de stad. Natuurlijk, was mijn antwoord ja we gingen wat drinken en hadden weer bij gepraat en het we vonden het weer leuk elkaar te zien. We hielden na deze afspraak niet dagelijks maar wekelijks contact.
Zij nam vaker contact op met mij, dan ik met haar om het zo maar te zeggen.
Want op het gebied van afspraakjes en liefde ben ik echt een wandelende pompoen.
Ik wil wel veel, maar ik heb onbewust zeg maar liever dat iemand anders het initiatief neemt als mij.
Ik kon het op veel momenten maar niet uit me krijgen om te zeggen wat ik voor haar voel en hoeveel ik van haar hield en nog steeds hou.
Want nadat je weer iemand ziet op wie je verliefd was kan het die gevoel weer makkelijk terug roepen.

Er was nog een moment, tijdens een van onze afspraakjes, wat ook een beetje apart was. We liepen samen in de stad en toen kwam ze een oude vriendin van haar tegen.
Later toen we even verder liepen zei ze tegen mij als ze ons straks weer ziet moet je wel even m'n hand vasthouden hoor om te doen alsof je m'n vriendje bent. Ik zei alleen heel kort; is goed terwijl ik van binnen eigenlijk dolgraag haar hand wou vasthouden maar eigenlijk te bescheiden was. En begrijp me niet verkeerd voor haar had ik al meerdere relaties, maar nog nooit had ik zo'n aparte gevoel bij een meisje als bij haar en dat ik me zo bescheiden voel als bij haar misschien omdat ik teveel om haar geef of misschien omdat zei ook een beetje gesloten is? Die vriendin hadden we niet meer gezien, en we hadden er het er daarna ook nooit meer over gehad.
Het voelt nu zeg maar meer als een vriendschappelijke relatie dan dat we echt aan het daten zijn.
Ik had ook een keer een heel mooi tekening van haar gemaakt en haar gestuurd in de hoop dat ze misschien daaruit kan opmaken dat ik iets voor haar voel.
Waarschijnlijk weet ze dat ergens ook wel, maar heeft ze toch gewoon bindingsangst, of wil ze misschien gewoon alleen vriend zijn..wat denken jullie? Tot op het dag van vandaag zien we elkaar nog wel, soms wat vaker, soms wat minder vaak. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? want ik ben bang dat als ik vertel wat ik voor haar voel dat ik meer kapot ga maken dan dat ik goed doe en haar voorgoed kwijtraak omdat het dan wat teveel voor haar wordt en zij dat misschien helemaal niet wil?

Hebben jullie suggesties?


Bedankt voor het lezen.
Erik1989 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2012, 11:42   #2
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Wat mij opvalt is dat jij totaal geen initiatief genomen hebt. Jij wilde haar zo graag en je deed er zo weinig voor. Je loopt al te emmeren vanaf 2011 en je hebt er al zo lang over na kunnen denken.

Wat betreft de bindingsangst; dat denk ik niet. Ik heb ergens wel met je te doen omdat je doen omdat ik dit las:

Citaat:
Later toen we even verder liepen zei ze tegen mij als ze ons straks weer ziet moet je wel even m'n hand vasthouden hoor om te doen alsof je m'n vriendje bent.
Friendzoned all the way. Als je het dan zo bekijkt is het wel je eigen schuld. Speel gewoon open kaart?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2012, 12:22   #3
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Ben het met phisto eens.
Je hebt de kans gehad, maar laten glippen omdat je te passief bent geweest.
Nu zit het er niet meer in ben ik bang.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2012, 15:54   #4
Mickey Mouse
Lid
 
Geregistreerd op: 24 July 2012
Berichten: 2
Standaard

Alles kan.. maar een kleine kans helaas
Mickey Mouse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:08.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.