Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 November 2005, 15:04   #1
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard WK Turnen

Alhoewel ik er vrij weinig van weet toch maar even een topic, want het schijnt dat er toch vrij goed gepresteerd wordt naar Nederlandse maatstaven.

Citaat:
Drie finaleplaatsen voor Nederlandse turnsters
ANP

MELBOURNE - De Nederlandse vrouwen hebben woensdag bij de wereldkampioenschappen turnen in Melbourne drie finaleplaatsen behaald. Suzanne Harmes plaatste zich zowel op sprong als meerkamp en Loes Linders kwalificeerde zich op alleen de meerkamp.

Harmes ging met 35,849 punten als negende de meerkampfinale in. Op sprong had ze bijzonder veel geluk met falende concurrenten. Uiteindelijk werd ze negende, maar omdat er van de drie Amerikaanse turnsters boven haar slechts twee naar de finale mogen, kreeg ook Harmes toegang tot de eindstrijd op vloer. Linders ging als 23e van de 24 door naar de meerkampfinale.



De mannen behaalden dinsdag al vijf finaleplaatsen, waardoor het totaal voor Nederland op acht is gekomen. De meerkampfinale mannen is donderdag, die van de vrouwen wordt op vrijdag gehouden. In het weekeinde zijn de toestelfinales voor zowel mannen als vrouwen.
Citaat:
Turners veroveren vijf finaleplaatsen
Uitgegeven op dinsdag 22 november 2005 om 13:02:50

(Novum/Infostrada) - De Nederlandse mannen doen het goed op het WK turnen in Melbourne: er werden vijf finaleplaatsen behaald. Yuri van Gelder was op ringen met een score van 9.662 als eerste zeker van kwalificatie. Jeffrey Wammes en Epke Zonderland volgden daarna op de meerkamp. Wammes staat ook in de finale van vloer en sprong.

De 16-jarige Anthony van Assche deed mee aan vijf onderdelen, maar plaatste zich niet voor een finale. Hij kwam slechts naar Australië om ervaring op te doen.
De enige van dit groepje waarvan ik echt weet wie het is en wat hij doet is natuurlijk "the lord of the rings" Yuri van Gelder. Het is best goed mogelijk dat hij wereldkampioen wordt als je het mij vraagt. Ik heb zelfs begrepen dat een bepaalde krachtoefening die hij gedaan heeft tijdens het WK de boeken in zal gaan als de 'van gelder'. Vrij bijzonder lijkt me.
De rest ken ik van naam wel, maar het zegt me verder niks. Toch even aandacht voor deze (wellicht) bijzondere prestatie.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2005, 16:15   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Jeffrey Wammes ken ik ook wel, schijnt een groot talent te zijn en tot de kanshebbers voor een podiumplek gerekend te worden als het allemaal wat meezit.

Voor van Gelder heb ik wel respect.. Klein menneke, maar wat een enorme spieren. In feite natuurlijk het ideale lichaam voor het ringenwerk. Hij baalt er overigens wel van dat zijn zelfbedachte oefening in de D-klasse is geschaald, terwijl het toch een behoorlijk moeilijke opgave schijnt te zijn (je hebt ook E en E+klasse geloof ik).

Nouja, ik ga er niet voor zitten, maar ik vind het best interessant om te volgen op Studio Sport of in de krant.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2005, 17:34   #3
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Nouja, ik ga er niet voor zitten, maar ik vind het best interessant om te volgen op Studio Sport of in de krant.
Hier hetzelfde ja. Een topic is toch het minst wat we kunnen doen, misschien steken we er nog wat van op ..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2005, 18:55   #4
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

yuri van gelder is wereldkampioen
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2005, 22:52   #5
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Suus heb brons!

ik vind dat altijd wel leuk om te kijken.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2006, 15:47   #6
eetjuh12
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ..

'k zit op turnen!!maar kheb nog nooit aant WK meegedaan hoAr!! ben wel een keer 4 e en een keer 1e geweest!!Zit eght in een leuke groep, ik moet nog es de flikflak lereee!? doeeii!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2006, 15:43   #7
Jobbertj
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sorry om even te onderbreken maar wat vinden jullie ervan dat Jeffrey is geblesseerd en Yuri geen trainer meer heeft eigenlijk?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.