Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 October 2002, 12:35   #1
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard val van het kabinet.en nu?

hoe denken jullie dat de chaos in het land zou moeten worden opgelost? nieuwe verkiezingen, en wie zal er dan winnen?wie zouden jullie willen dat er zou winnen?
kortom: wat vinden jullie ervan?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 13:03   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

LPF zal een zetel of 20 verliezen.. Er zullen er nog maar weinig zijn die LPF stemmen denk ik. Vele LPF-stemmers zullen nu niet stemmen, anderen zullen weer teruggaan naar hun oude partij.
CDA zal ongeveer gelijk blijven... Denk niet dat ze veel zullen stijgen, maar dalen zullen ze ook niet. VVD zal waarschijnlijk weer wat stijgen, doordat LPFstemmers weer terug naar die partij zullen gaan..
De PvdA zal flink stijgen gok ik. Hebben hun dieptepunt gehad bij de afgelopen verkiezingen, toen stemde in feite alleen echt de vaste PvdAstemmers... Nu er een flink aantal mensen teleurgesteld zijn in de LPF, zullen die PvdA gaan stemmen of helemaal niet.. (zodat PvdA met evt evenveel stemmen meer zetels kan bemachtigen) .

De overige partijen (GL, D66, SP) zullen ook allemaal een paar zetels stijgen...
De echte kleintjes blijven zo groot als ze nu zijn, misschien dat LN nog wat kan profiteren van de kabinetscrisis...

Voor zover mijn voorspellingen
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 13:17   #3
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik denk dat veel linkse partijen de zetels van LPF als het ware 'over zullen nemen'..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 13:19   #4
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Ik denk dat veel linkse partijen de zetels van LPF als het ware 'over zullen nemen'..
i hope so..jammer dat ik zelf nog niet mag stemmen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 14:13   #5
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat de VVD juist de stemmen van de LPF grotendeels gaat overnemen, maar goed, ik ben blij dat we van die zakkenvullers van de LPF af zijn.


Dus ----> GroenLinks krijgt weer mijn stem
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 14:16   #6
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zolang we maar van de lpf af zijn..als ik zou stemmen zou ik ook groenlinks kiezen..ben nog maar 17 verdomme
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 16:08   #7
Mantra
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
zolang we maar van de lpf af zijn..als ik zou stemmen zou ik ook groenlinks kiezen..ben nog maar 17 verdomme
Kalm kalm Geniet er nog maar van dat je 17 bent.

Ontopic: De hoogste prioriteit vind ik dat de partijen die straks de regering opmaken de taken die ze behoren uit te voeren GOED uitvoeren. Dat vind ik nog belangrijker dan de linkse of rechtse samenstelling van de coalitie.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 16:13   #8
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geniet volop hoor..alleen dat stemmen is jammer..
ontopic: dat is zeker het belangrijkst..er moet een kabinet van kwaliteit komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 22:10   #9
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Belangrijkste vind ik weer dat het bij de nieuwe verkiezingen om de inhoud gaat.
De LPF onder Pim Fortuyn wist waar de fouten van de Paars zaten, en sommige punten kwamen overeen met mij ideeen. Maar na de verkiezingen wilden iedereen binnen de LPF er een one-man-show van maken, een stel verwende kinderen die ruzie hebben een om een zooitje knikkers zou er niks bij zijn.
Waar ik op ga stemmen (mag nu wel mee doen) weet ik nog niet, ik nijg nu naar VVD omdat ik vind dat we in Nederland iets teveel aan het vertroetelen zijn geweest dan afgelopen regeer periodes.
Maar ik wil eerst alle verkiezingsprogramma's zien, en moet overal weer de rust in de tent komen (jah ook bij de pvda, je zou ze bijna vergeten.....)

Maar t wordt zowiezo bij mij geen D'66 omdat ik dat echt gewoon een partij zonder klote vind.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2002, 13:12   #10
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat dit kabinet naar mening van iedereen diep triest was en een geweldige flop!
De LPF droeg zichzelf winnende naar het verlies, ze hebben hun eigen vallen veroorzaakt
Niet dat ik niet blij ben dat het kabinet gevallen is....
Er is chaos in Nederland,maar waarvoor eigenlijk...
In Nederland hebben we het nog niet zo slecht...Er zijn mensen die het zoveel erger hebben...
Het regeerakoord was ook niks...Het was wel heel erg makkelijk om met LPF en VVD rechts in Nederland te brengen en alle buitenlanders en asielzoekers maar een groot deel van de schuld te geven...Dat is wel erg makkelijk...
Het heeft geen zin om minder buitenlanders te willen als je de situatie van die mensen geen kands geeft om te verbeteren...
Ik ben pas 14 maar zo groen links stemmen,maar dat duurt nog zo lang
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2002, 13:25   #11
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by boertje
Ik denk dat de VVD juist de stemmen van de LPF grotendeels gaat overnemen, maar goed, ik ben blij dat we van die zakkenvullers van de LPF af zijn.

denk het zelf ook
Lpf was toch rechts, en het lijkt me niet dat de meeste stemmen die ze kregen kwamen van mensen die voor links waren
en VVD is ook rechts, vandaar denk ik dat hun een groot deel van de stemmen van LPF overnemen
Als er nieuwe verkiezingen komen, hoop ik zelf dat VVD wint,
omdat LPF wel ons heeft verteld wat er verkeerd was aan het kabinet van vroeger(en dat was links)
en met die dingen dat LPF zei, was ik het wel mee eens,
dus daarom hoop ik zelf dat toch nederlands beetje rechts gaat
dus als ik mocht stemmen, zal ik stemmen op VVD
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2002, 14:08   #12
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by trustfire
Ik denk dat dit kabinet naar mening van iedereen diep triest was en een geweldige flop!
De LPF droeg zichzelf winnende naar het verlies, ze hebben hun eigen vallen veroorzaakt
Niet dat ik niet blij ben dat het kabinet gevallen is....
Er is chaos in Nederland,maar waarvoor eigenlijk...
In Nederland hebben we het nog niet zo slecht...Er zijn mensen die het zoveel erger hebben...
Het regeerakoord was ook niks...Het was wel heel erg makkelijk om met LPF en VVD rechts in Nederland te brengen en alle buitenlanders en asielzoekers maar een groot deel van de schuld te geven...Dat is wel erg makkelijk...
Het heeft geen zin om minder buitenlanders te willen als je de situatie van die mensen geen kands geeft om te verbeteren...
Ik ben pas 14 maar zo groen links stemmen,maar dat duurt nog zo lang
ben ik t mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2002, 14:16   #13
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het was gewoon te verwachten dat dit zou gebeuren
de lpf was geen partij meer zonder pim
iedereen die onder hem stond kon niet samenwerken en probeerde er alleen maar een slaatje uit te slaan

wat er nu gaat gebeuren is simpel, de hele lpf gaat de kamer uit en er komen geen nieuwe groepen
de stemmen van de lpf stemmers gaan of naar het cda, vvd of naar pvda, groenlinks en sp

de rest blijft op ongeveer dezelfde zetels staan

ik ben toch blij dat ik niet bij 1 van die nederlanders hoorde die op pim gestemd heeft
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2002, 14:28   #14
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Gezeur weer over Rechts Links....
Rotterdam was een van de grootste PvdA bolwerken van Nederland en toch werd er massaal op Leefbaar Rotterdam gestemd....hoezo? Omdat veel mensen het tijd vonden worden voor verandering.

Ik vraag me niet af of iets links of iets rechts is, ik wil gewoon dat er het beste voor het land wordt gedaan, en de ene keer zit die oplossing bij rechts de andere keer bij links.

T belangrijkste vind ik gewoon dat de politici weten wat er zich afspeelt onder de burgers. Pim Fortuyn had dat aardig in de gaten, maar wist niet wat er zich in de politiek afspeelde. Maar een Rosenmuller die beweert dat er in Rotterdam geen 'no go areas' zijn zal zich toch echt wat vaker op de vloer van de kiezers moeten bevinden......
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.