Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 May 2005, 13:31   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Ruud Gullit

Gullit mist steun en stapt op bij Feyenoord

23/5/2005 14:01

Ruud Gullit is weg bij Feyenoord. Na een teleurstellend seizoen waar Feyenoord niet verder kwam dan de vierde plaats besloot de coach om op te stappen. Ook assistent Zeljko Petrovic diende zijn ontslag in.
Het vertrek van Gullit komt enigszins onverwacht. Vorige week liet voorzitter Jorien van den Herik nog weten via een uitgebreid interview dat de coach ook komend seizoen nog bij Feyenoord zou werken.

Maar blijkbaar had de Amsterdamse trainer andere gedachten. Zo reageerde hij geprikkeld op de plannen van zijn voorzitter. Voor komend seizoen had de leiding van Feyenoord het voornemen om Wim Jansen als technisch adviseur aan te stellen, zowel voor de technische staf als voor het bestuur. Blijkbaar zag Gullit deze constructie niet zitten. Hij zegt de steun te missen om verder te gaan.

Maandagochtend was er een 'topoverleg' bij Feyenoord met onder meer de Raad van Commissarissen, voorzitter Van den Herik, technisch directeur Mark Wotte en coach Gullit.

Onder Gullit presteerde Feyenoord matig. De Rotterdammers eindigden het seizoen als vierde met een achterstand van liefst 25 punten op kampioen PSV.

----


Ja zeg het maar. Geen ramp voor Feyenoord dat deze matige coach weg is. Wel opvallend is dat hij nog redelijk gespaard werd door het Legioen itt Jorien en zijn bestuur. Trekken zij ook hun conclusies?

Het spel is op de wagen bij Feyenoord, dat is zeker.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 13:38   #2
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het lag niet aan Gullit maar aan het aankoopbeleid van de afgelopen 5 jaar onder Mario Been. Gullit was voor deze groep denk ik gewoon niet geschikt. de volgende trainer moet naar mijn inzicht een soort van Co zijn. aangezien deze niet kan mss een buitelandse topcoach.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 13:40   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik denk dat ene Wim J de enige optie is voor Jorien om z'n kont te redden bij Feyenoord.

Gullit is uberhaupt geen goede, voor welke groep dan ook. Hij komt tactisch te kort, net als zijn communicatie zowel intern als extern verre van ideaal is. Gullit heeft natuurlijk wel uitstraling, maar dan vooral gericht op zijn eigen persoontje.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 13:50   #4
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobjong
het lag niet aan Gullit maar aan het aankoopbeleid van de afgelopen 5 jaar onder Mario Been. Gullit was voor deze groep denk ik gewoon niet geschikt. de volgende trainer moet naar mijn inzicht een soort van Co zijn. aangezien deze niet kan mss een buitelandse topcoach.
Mario Been?

Ik dacht toch dat Rob Baan daar in het verleden verantwoordelijk voor was en nu Mark Wotte maar goed alleen een tranier die opstapt helpt niet.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 13:57   #5
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou als ik af en toe een blik op Lunatic neem, zie ik daar niet zoveel voorstanders van Gullit eigenlijk. Stuk voor stuk wilden ze hem weg hebben.
En Gullit een matige coach? In Engeland deed hij het eigenlijk helemaal niet zo slecht. En hij was altijd aanvoeder toen ie nog speelde. Ik denk dat de matige defensie van Feyenoord meer te verwijten valt dan Ruud.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 14:08   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Wat heeft hij in Engeland dan gepresteerd, op de FA-cup na in zijn eerste jaar? Goed voetbal? Resultaten? Twee keer ontslagen.

Heeft hij bij Feyenoord bewezen dat hij de juiste spelers op de juiste posities neerzet en ze sterker maakt? Dacht niet dat Feyenoord onder van Marwijk zoveel goals had tegengekregen als nu. Als je zo'n geweldige aanvallers hebt en 90 doelpunten in een seizoen maakt hoor je mee te strijden om de titel, maar dit Feyenoord was voor de kerst al kansloos.
Valt de matige defensie dan niet aan Gullit te verwijten? 75% van die defensie is onder Gullit naar Feyenoord gehaalt. Daar heeft Gullit dus zijn goedkeuring aan gegeven..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 14:19   #7
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben zelf van mening dat er inderdaad de laatste jaren geen goede aankopen zijn gedaan voor Feyenoord maar om te zeggen dat Feyenoord matig gepresteerd heeft vind ik te ver gaan.
Ondanks die paar spelers die slechter presteren dan gedacht was, waren er toch zat spelers die het erg goed deden BV, Kuijt, Kalou, Castelen en nog wel meer.
Dus ik denk ondanks een paar slechte aankopen had Feyenoord een van de beste selectie's deze competitie en denk ik dat Gullit het gewoon slecht heeft gedaan.
Maar ik denk ook dat ze hem nooit hadden moeten aanstellen want ze vertrouwde teveel op zijn kwaliteiten omdat hij een goeie voetballer was vroeger, en dat heeft zoals iedereen weet geen garantie's voor de toekomst dus dat kan ook het probleem geweest zijn denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 17:32   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

"I Can See Cleary Now The Rain Has Gone.."


Haha en die gozer die over Been begint heeft er helemaal geen pepernoot van begrepen.

Gullit is slechts een begin, en moet meer gebeuren om de club sportief gezond te maken.
Wotte oppleuren, en plaats maken voor Wim Jansen, daaronder kan dan een (jonge) Feyenoord man staan.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 17:34   #9
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Ik had in het begin wel vertrouwen in Gullit. Ik had gehoopt dat zijn flair en uitstraling over zo slaan naar de groep. Maar Gullit is vanaf dag 1 bezig geweest met zichzelf, en heeft vooral zichzelf uit de wind proberen te houden..

Die man kan alleen werken als er miljarden op tafel liggen, anders begint ie te klagen over budgetten.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2005, 23:44   #10
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Het heeft denk ik niet aan Gullit alleen gelegen dat het zo slecht is gegaan bij Feyenoord. Ik ben ook van mening dat het aankoopbeleid niet helemaal top is geweest en dat is niet alleen aan Gullit te wijten. Een paar goede opkomende backs en minimaal één goede centrale verdediger zou geen overbodige luxe zijn geweest evenals een leider op het middenveld. Als ik kijk naar Östlund en Basto kan ik niet echt spreken van goede backs. Bij Östlund was het telkens paniek als hij aan de bal was, totaal geen balcontrole. Als je dat vergelijkt met bijv. een Jan Kromkamp die aan het begin van het seizoen toch maar 'gewoon' de rechtsback van AZ was is dat een wereld van verschil. Basto kwam ook wel op maar met weinig succes.

Over het centrum: Cory Gibbs is echt de slechtste centrale verdediger van de hele HCE. Getuige toch de wedstrijd tegen Sporting Lissabon waar hij werkelijk helemaal niets goed gedaan heeft. Maar ook de wedstrijden die daarop zouden volgen.

Op het middenveld was weliswaar Bart Goor als leider aangesteld maar dat is niet écht een leider met aanzien voor Feyenoord. Hoewel het vrij onrealistisch klinkt zou ik toch zeggen: Ga op zoek naar iemand van het type Galasek.

Verder denk ik ook dat Gullit de spelersgroep ook niet echt meehad. Als je kijkt wat Kalou doet als hij gescoord heeft met een shirt met Leonardo erop. Een zéér provocerende actie richting Ruud Gullit, nota bene de man die hem het vertrouwen heeft gegeven lijkt mij. Om over doodsschoppen van Lazovic maar niks te zeggen, het 'wonderkind' van tig miljoen. Nee ik denk niet dat het enkel aan Gullit en Petrovic heeft gelegen en ik denk dat zij er zelfs de minste schuld aan hebben.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2005, 09:52   #11
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
"I Can See Cleary Now The Rain Has Gone.."


Haha en die gozer die over Been begint heeft er helemaal geen pepernoot van begrepen.

Gullit is slechts een begin, en moet meer gebeuren om de club sportief gezond te maken.
Wotte oppleuren, en plaats maken voor Wim Jansen, daaronder kan dan een (jonge) Feyenoord man staan.
Ja maar als je het gevolgt hebt weet je dat Wim Jansen niet de opvolger wil worden van Ruud Gullit.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2005, 12:20   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Als je dat vergelijkt met bijv. een Jan Kromkamp die aan het begin van het seizoen toch maar 'gewoon' de rechtsback van AZ was is dat een wereld van verschil.
(...) Nee ik denk niet dat het enkel aan Gullit en Petrovic heeft gelegen en ik denk dat zij er zelfs de minste schuld aan hebben.
Natuurlijk zit er veel meer fout dan de coach bij Feyenoord. Ook onder een goede trainer als van Marwijk was het geen top meer. Enkel een echte toptrainer kan Feyenoord weer top maken.
En daarom vind ik het wel leuk dat je Jan Kromkamp aanhaalt in de vergelijking met Basto... Het is natuurlijk geen toeval dat spelers als Kromkamp zich zo hebben ontwikkeld. Dat komt omdat er een coach achter staat die hen en het elftal zichtbaar beter maakt. Had Feyenoord zo'n coach gehad, dan hadden op de eerste plaats al die spelers niet in de winterstop hoeven te komen en op de tweede plaats zouden voetballers die geen echte top zijn (bv Paauwe) boven zichzelf uitstijgen en wel het vereiste niveau gaan halen.
Met vele miljoenen 11 leuke spelers op het veld zetten, dat kan iedereen... De echte topcoach die geeft die 11 spelers als team een toegevoegde waarde... als er een echt sterk team, met sterke teamgeest, staat dan brengen ook middelmatige spelers wat extra's.
Het gaat er bij mij echt niet in dat een Paauwe, wat natuurlijk geen wereldvoetballer is, maar wel een nuttige kracht, 5 jaar bij Feyenoord een goede voetballer kan zijn en nu in een seizoen totaal niets meer waard is. Zulke spelers moet je vervangen als je een beter alternatief hebt gescout, niet door vraagtekens als Cory Gibbs...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2005, 16:53   #13
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Ja maar als je het gevolgt hebt weet je dat Wim Jansen niet de opvolger wil worden van Ruud Gullit.
He blinde!
Als je mijn verhaal leest zie je toch ook dat ik Jansen niet zie als opvolger van Gullit..

Ben het wel met Tyske eens. Dit seizoen is gewoon weer een product van jarenlang wanbeleid.
Van ondoordachte samenwerkingsverbanden, grote toestroom van niets toevoegende buitenlanders, verdere vervreemding van de achterban..
Etc. etc. Iets wat als sinds Arie Haan bezig is..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2005, 18:42   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Toch heeft Gullit het een stuk slechter gedaan dan Van Marijk, die min of meer uitgejouwd werd bij Feyenoord. Van Marwijk heeft er 4 jaar lang het maximale uitgehaald. Zijn laatste jaar was misschien wel zijn beste.
Met een enorme uitverkoop haalde hij meer punten dan Gullit nu.

Qua spelersmateriaal heeft Gullit gewoon wanbeleid gevoerd. Laten we eerlijk zijn, als een speler uit de Regionalliga je verder moet gaan helpen dan heb je iets verkeerd gedaan. De scouting werd ook wanhopig van Gullit.

Theo, welke Nederlandse club doet het nu nog met louter Nederlandse aankopen? Ik ben supporter van misschien wel het grootste vreemdelingenlegioen van Nederland en ik heb me er wel bij neergelegd. Totdat er zo'n regeling komt dat je weer met 6 of 7 Nederlanders moet spelen troost ik me met het feit dat de Bodnars tenminste wel instelling hebben.

Feyenoord moet eens gaan scouten op spelers die bij de club en het publiek passen. Types zoals Bosvelt dus. Niet de Bosvelt die nu bij Heerenveen getekend heeft, maar dat soort types van een jaar of 29, 30. En of dat nu een Pool, een Hongaar of een Nederlander is doet dan niet zo ter zake. Dat soort types, en zo'n type trainer erbij. Een no-nonsense trainer dus. Zoals Van Marwijk. Met zo'n trainer en een selectie met zo'n instelling mag je best een keer verliezen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2005, 20:06   #15
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
welke Nederlandse club doet het nu nog met louter Nederlandse aankopen?
NAC doet toch wel een stap in de goede richting maar daar gaat het niet om. Wat je zegt idd, ze moeten selectiever kijken naar wát ze scouten. Of het nu een Nederlander is of niet, kennelijk is het geld er niet om topspelers te halen en moet er dus een tussenweg gevonden worden. En die tussenweg is er weldegelijk lijkt mij. Kijk naar Ajax. Ik weet niet hoe ze het doen maar op de een of andere manier halen ze toch altijd onbekende spelers die als toppers weggaan. Denk aan mensen als Zlatan, Chivu, Maxwell en Trabelsi. Om over spelers uit de jeugd te halen niet te praten want dan kan ik de hele pagina wel volschrijven met namen als Bergkamp, Davids, Overmars etc. Het meest recente voorbeeld is Maduro vind ik. Hoewel ik in het begin niet veel vertrouwen in hem had (bij Oranje) vind ik toch dat hij het verdient met zijn spel van nu. PSV heeft er trouwens ook een handje van met Kezman, Robben, Van Bommel, Vogel, Gomes etc. Wie kende die mannen vóórdat ze bij PSV kwamen? En wie kent ze nú níet?

En dát zijn nu dus dingen die ze bij Feyenoord niet schijnen de begrijpen volgens mij en dat is dus niet alleen de schuld van Gullit en Petrovic geweest maar van het hele beleid daarzo.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2005, 20:16   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Als we het over Ajax hebben dan kan ik je wel een pagina miskopen opnoemen, hoor. Van PSV ook. Feit is inderdaad wel dat Feyenoord wel erg ongelukkig is..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 00:42   #17
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Je vraat wie Robben, Kezman, Bommel en Vogel voor PSV kende?
Iedere voetbalkenner zo'n beetje? Bommel had een topjaar met Fortuna voordat hij naar PSV kwam, Robben was een veelbelovend talent uit Groningen en Kezza en Vogel waren biede internationals... Kezza volgens mij bij Partiza 28 doelpunten uit 24 wedstrijden en een binnen 8 seconde rood op het EK/WK. Nu wil dat natuurlijk ook niet echt alles zeggen, want Ostlund kende ik ook al.

Kijk, een Gomes of Farfan kenden alleen de echte insiders. Beasly was ook al redelijk bekend als Amerikaans international (maar hield ook niet echt over).

Dit seizoen is PSV redelijk gelukkig geweest met aankopen, hoewel Feher en Sibon het niet gebracht hebben. Maar er lopen er ook nu nog genoeg rond die bakken met geld kosten.. Smit, Schaaf, ten Rouwelaar, Stojanovic. In het jaar van Robson was het helemaal kommer en kwel met Marcos, Oyen en nog meer van dat soort droeftoeters. Maar ik denk wel dat PSV het beste transferbeleid heeft (moet ook wel met zo'n bedroevende eigen jeugd).

Over Ajax hoeven we wat dat betreft helemaal niet te beginnen. Meer mislukkelingen dan topaankopen, dat jij enkel die vier kan bedenken tekent meer jouw gebrekkig geheugden denk ik. Of moeten we het echt over Soetaers, Sikora, Juan, Sonck, Dani of de spits die nooit omvalt (Gabbrich) gaan hebben? Jouw EK-held zal ik nog niet bestempelen als miskoop, maar het zit er niet ver vanaf. En Overmars uit de eigen jeugd.. zeg dan niets.
Nee, Ajax heeft een paar goede aankopen gedaan, maar het aantal miskopen overstijgt dat zeker, maar dat wordt weer gecompenseerd door een fantastische eigen jeugd.

En Feyenoord heeft heus ook wel aardige aankopen gedaan, denk aan Kalou, Emerton of Tomasson (hoewel eigen het werk van Heerenveen). Maar het zijn niet de echte toppers geworden die PSV en Ajax wel hebben afgeleverd. En waar dat aan ligt? Financiele situatie? Slechte scouting? Feyenoord heeft Lazovic voor 7 miljoen gekocht, van dat geld had zoveel meer gedaan kunnen worden. Maar is dat slechte scouting? PSV wilde hem ook hebben als opvolger van Kezman. Of heeft Feyenoord slecht gescout of hij in de groep (mentaliteit) en in het systeem past?
Ik denk dat het voornamelijk een beleidskwestie is. Er wordt maar gekocht en gekocht en alles is op zich niet eens ronduit slecht, maar voegen ze iets extra's toe? Is Gibbs een verbetering ten opzichte van wat er stond? Idem voor Hofs, Basto, Ostlund, Bahia etc. Ik denk dat ze niet zo heel veel extra's toevoegen ten opzichte van de spelers (die ook geen top waren) die er stonden. Maar ondertussen kosten al die buitenlanders wel kapitalen. Feyenoord heeft op deze manier zo ontzettend veel kosten, terwijl het extra inkomsten uit de CL misloopt die PSV en Ajax bijna elk jaar wel ontvangen. Dan wordt het steeds lastiger om weer op een hoger niveau te komen, want Feyenoord mist nu structureel inkomsten. En of ze weer dat stapje vooruit kunnen maken? Ik denk dat het lastig gaat worden, hoewel je zoiets nooit kunt voorspellen in het voetbal. Maar PSV heeft nu een goede basis en ook Ajax staat onder Blind weer goed, terwijl AZ nu ook aantrekkingskracht heeft op spelers (zelfs Davids geeft aan dat AZ een optie is). Maar de toekomst van Feyenoord is zeer ongewis. Gaan ze straks hun zoveelste TD er weer uit knikkeren? Blijft de sterke man achter de schermen? Wie wordt de nieuwe trainer? Komen er versterkingen? Blijven Kalou en Kuijt?
Aan de andere kant heeft Feyenoord wel meer potentieel dan PSV. Maar of die ooit ten volle benut gaat worden? Daarvoor moet er veel veranderen in Rotterdam denk ik. Meer dan alleen Jansen binnenhalen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 14:59   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

'Foeke Booy kandidaat nummer 1 bij Feyenoord'


Bij Feyenoord staat Foeke Booy bovenaan het verlanglijstje om de afgelopen maandag vertrokken Ruud Gullit op te volgen als trainer. De coach van FC Utrecht zelf zou al van de Rotterdamse interesse op de hoogte zijn., aldus het AD.
De 43-jarige Booy werd geboren in Leeuwarden, en kende een fraaie carrière, die hem voerde langs Cambuur, De Graafschap, PEC Zwolle, FC Groningen, KV Kortrijk, Club Brugge, AA Gent en FC Utrecht.

Bij die laatste club startte hij ook zijn trainersloopbaan. Hij was in de Galgenwaard al jeugdtrainer, trainer van het tweede, assistent én hoofdtrainer. Hij heeft intussen twee Amstel Cups en een Johan Cruijff-schaal op zijn palmares als coach staan.

Booy zit evenwel in een lastig parket. Afgelopen januari nog maar werd zijn verbintenis in de Domstad opengebroken en verlengd met tweeënhalf jaar, onder de strikte voorwaarde en belofte dat hij de club niet tussentijds zou verlaten.

Bron: vi.nl
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 15:14   #19
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De potentie zit opzich wel in het team, ik noem een Kuijt, Kalou en die Vincken gaan we waarschijnlijk ook meer van horen. Waarom het dan toch niet werkt?

Het bestuur dacht te scoren met een trainer als Gullit (veel aanzien in Nederland, bepaalde attitude die wel bij Feijenoord past), na het uitjouwen van Bert van Marwijk. Daarnaast betwijfel ik ook of Foeke Booy Feijenoord kan brengen wat de supporters graag willen. Naar mijn mening kun je beter een verfrissende trainer uit het buitenland die een totaal nieuwe speelstijl kan ontwikkelen voor het Feijenoord van nu. De stijl past namelijk totaal niet in het Nederlandse voetbal van nu, en het team is geen team.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 15:27   #20
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Natuurlijk hebben ook PSV en Ajax miskopen maar als je de som bekijkt dan heeft Feyenoord er een hoop meer. Welke goede aankopen heeft Feyenoord in de laatste jaren gedaan? Natuurlijk Kuyt en Kalou en ook Buffel is geen verkeerde speler. Maar voor de rest is het allemaal 10x bagger geweest.

Over Robben ben ik het inderdaad wel met je eens dat het een aanstormend talent was van FC Groningen maar zeg nu niet dat jij had verwacht dat Van Bommel, Vogel en Kezman zo door zouden breken als dat ze nu doen.

Enfin verder over Ruud Gullit en de toekomstige trainers van Feyenoord dan maar. Foeke Booij lijkt me geen geschikte trainer voor Feyenoord evenals Erwin Koeman. Gertjan Verbeek lijkt me de ideale trainer voor Feyenoord maar ik denk niet dat hij zijn Heerenveen-avontuur al zo snel wil afsluiten. Martin Jol lijkt me ook zéér geschikt maar ook hij zal niet weg willen bij de Spurs en al zeker niet naar Feyenoord. Van de kandidaten die momenteel in de media genoemd worden lijkt mij Johan Neeskens het meest geschikt. Misschien Huub Stevens maar dat is nog maar de vraag, of hij dus überhaupt naar Feyenoord komt.

Laatst aangepast door LexS : 25 May 2005 om 15:37
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 15:29   #21
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Van Marwijk is de beste trainer die Feyenoord de laatste 10, 20 jaar gehad heeft. Doodzonde dat die man zo weinig krediet had want hij presteerde geweldig met een hele beperkte selectie.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 16:19   #22
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Natuurlijk hebben ook PSV en Ajax miskopen maar als je de som bekijkt dan heeft Feyenoord er een hoop meer. Welke goede aankopen heeft Feyenoord in de laatste jaren gedaan? Natuurlijk Kuyt en Kalou en ook Buffel is geen verkeerde speler. Maar voor de rest is het allemaal 10x bagger geweest.

Over Robben ben ik het inderdaad wel met je eens dat het een aanstormend talent was van FC Groningen maar zeg nu niet dat jij had verwacht dat Van Bommel, Vogel en Kezman zo door zouden breken als dat ze nu doen.
Van Bommel was de dragende kracht van Fortuna dat dat jaar echt geweldig goed speelde (onder van Marwijk ja). Natuurlijk kun je niets voorspellen in het voetbal, maar bij van Bommel had ik een veel beter gevoel dan ik ooit bij spelers als vd Schaaf, Smit of Feher heb gehad. Vogel was al Zwitsers international en heeft zich doorontwikkeld op de manier die te verwachten was. En Kezman had bij Partizan al een geweldig doelpuntengemiddelde.
Dus waarom was dit niet te verwachten? Juist Robben is de speler geweest die mij het meest verrast heeft. Zijn laatste jaar bij Groningen was bepaald niet geweldig, maar bij PSV stond hij er bijna meteen.
Maar goed, hier gaat dit topic niet over.

Bij Feyenoord zijn het ook echt niet louter slechte aankopen geweest, maar zit het niet slagen ook in andere factoren. Zo was Babos jaren de beste keeper in de eredivisie, maar waarom heeft hij het niet gemaakt in de Kuip? Misschien pakken ze hem wel op de verkeerde manier aan. Onder van Marwijk rendeerde Ono over het algemeen best aardig, maar nu is het kommer en kwel. Ostlund speelde Robben uit de wedstrijd op het EK, maar schiet opbouwend echt tekort. Slecht gescout.
Castelen is een redelijk goede aankoop geweest. In een goed draaiend elftal had hij ongetwijfeld constanter gepresteerd. Goor is een goede aankoop geweest. Bosschaart werd door half Nederland Oranje en de hemel in geprijst, maar valt nu zwaar door de mand. Reden? Geen idee.
Hofs werd ook door PSV begeerd, maar koos voor Feyenoord omdat hij daar meer kans had op een basisplaats. Geen verkeerde aankoop.

Maar je ziet de tendens wel onder deze aankopen. De echte sterke man op het middenveld ontbreekt. Daardoor kunnen lichtgewichtjes als Hofs ook niet brengen wat men had gehoopt. Ik denk nog steeds dat Feyenoord met Schreuder veel sterker had gestaan. Een speler als Galasek zou dit Feyenoord in een klap een heel stuk sterker maken. Bosvelt zou het in principe ook nog kunnen denk ik.
Een Ghali is toch te flegmatiek voor die positie, terwijl Bosschaart het ook niet kan brengen.
Verder speelt Feyenoord een spelletje waarin de backs opbouwend niet bepaald onbelangrijk zijn. En wat trekt men aan, twee houthakkers.
Ik denk dat het aankoopbeleid niet zozeer faalt in de zin dat de voetballers slecht zijn, maar meer dat ze niet de juiste spelers halen. Er wordt vanalles gehaald en daarna kijkt men of het toevallig in het team past. Zo werkt dat dus niet. Je moet spelers halen die iets toevoegen aan het elftal. Die als geheel elkaar sterker maken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Enfin verder over Ruud Gullit en de toekomstige trainers van Feyenoord dan maar. Foeke Booij lijkt me geen geschikte trainer voor Feyenoord evenals Erwin Koeman. Gertjan Verbeek lijkt me de ideale trainer voor Feyenoord maar ik denk niet dat hij zijn Heerenveen-avontuur al zo snel wil afsluiten. Martin Jol lijkt me ook zéér geschikt maar ook hij zal niet weg willen bij de Spurs en al zeker niet naar Feyenoord. Van de kandidaten die momenteel in de media genoemd worden lijkt mij Johan Neeskens het meest geschikt. Misschien Huub Stevens maar dat is nog maar de vraag, of hij dus überhaupt naar Feyenoord komt.
Ik denk dat Feyenoord een ervaren vent moet halen, die bewezen heeft een team te kunnen bouwen. Koeman doet het echt niet onaardig bij RKC, maar heeft nog niet bewezen of hij Feyenoord aankan. Booy heeft het bij Utrecht erg goed gedaan, maar op de een of andere manier heb ik er toch niet zo'n heel hoge pet van op. Neeskens vind ik ook een voorbeeld van de uitspraak dat een goed paard nog geen goede ruiter is. Verder is het bepaald niet een Feyenoorder.
Stevens is dat ook niet, maar dat lijkt me echt een topper voor Feyenoord. Maar ik denk dat hij mooi bij Roda van alle daar aanwezige kwaliteiten eindelijk eens een team gaat maken (maar daar kan Bart vast meer over vertellen). Jol is natuurlijk ook geen optie meer. En dan wordt ook nog zo'n Peter Bosz genoemd. Tja, ik weet niet wat ik daar nou van moet denken, maar bij de Graafschap vond ik het altijd maar een koekenbakker.
Ik denk dat een trainer als Trond Sollied nog niet eens zo'n gekke keuze zou zijn. Ervaring, heeft zich bewezen in Belgie en zou van deze groep wel wat moois kunnen maken denk ik.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 17:54   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Is het niet de hemel in geprezen, Tijs?

Stevens zou natuurlijk geweldig goed bij Feyenoord passen. Ervaring, no-nonsens, harde werker, keihard en een geweldig inzicht. Bij Roda noemden ze hem altijd Huub Hitler. Ik weet niet of al die exotische spelers bij Feyenoord daar van gediend zijn (de Kalou's, de Ono's, de Basto's en de Saïdi's), maar met een elftal dat dezelfde mentaliteit als Stevens heeft rendeert geweldig. Stevens gaat echter helaas voor Feyenoord naar Roda

Die van Brugge kan het inderdaad ook denk ik. Toch denk ik dat Vd Herik als hij zijn gezicht wil redden niet met minder dan Jansen aankomen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 18:39   #24
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Verder speelt Feyenoord een spelletje waarin de backs opbouwend niet bepaald onbelangrijk zijn. En wat trekt men aan, twee houthakkers.
Ik denk dat het aankoopbeleid niet zozeer faalt in de zin dat de voetballers slecht zijn, maar meer dat ze niet de juiste spelers halen. Er wordt vanalles gehaald en daarna kijkt men of het toevallig in het team past. Zo werkt dat dus niet. Je moet spelers halen die iets toevoegen aan het elftal. Die als geheel elkaar sterker maken.
Helemaal mee eens. Zie ook een van mijn vorige posts. Basto en Östlund zijn echt de grootste paniekzaaiers van de eredivisie als het om balbezit gaat. Laat staan dat ze meedoen in een aanval. Ik denk ook dat dat misschien wel het grootste mankement was van Feyenoord. Natuurlijk kun je zeggen dat ze voorin genoeg scorend vermogen hadden maar als je dan voor staat kun je niet de tijd nemen/rekken door met het hele team op balbezit te bouwen want die twee 'houthakkers' inderdaad voegden toch niks toe.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 19:37   #25
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Is het niet de hemel in geprezen, Tijs?

Stevens zou natuurlijk geweldig goed bij Feyenoord passen. Ervaring, no-nonsens, harde werker, keihard en een geweldig inzicht. Bij Roda noemden ze hem altijd Huub Hitler. Ik weet niet of al die exotische spelers bij Feyenoord daar van gediend zijn (de Kalou's, de Ono's, de Basto's en de Saïdi's), maar met een elftal dat dezelfde mentaliteit als Stevens heeft rendeert geweldig. Stevens gaat echter helaas voor Feyenoord naar Roda

Die van Brugge kan het inderdaad ook denk ik. Toch denk ik dat Vd Herik als hij zijn gezicht wil redden niet met minder dan Jansen aankomen..
Je hebt wat dat eerste betreft helemaal gelijk, Bart.
Ik denk dat Jansen wel Feyenoord binnengehaald zal worden, maar het lijkt mij sterk dat hij in de huidige organisatie de trainerspost zou willen innemen. Jansen is namelijk vrij dominant.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 19:47   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Jorien had het er toch over dat hij op afstand bestuurd? Dus dat kan geen probleem zijn en lichtgewicht Wotte is ook geen partij voor Jansen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 19:52   #27
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Geloof je zelf dat Jorien slechts een beetje op afstand toekijkt? Ik niet hoor. En Wotte is wel een lichtgewicht qua naam, maar in de organisatie zal hij heus wel zijn stempel drukken en in ieder geval de eindverantwoordelijkheid behouden.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 19:57   #28
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wanneer Jansen binnen zou komen zal hij heus wel wat dingen anders geregeld willen hebben.. Maargoed, we zullen afwachten. Iemand als Booy kan weer gewoon een marionet zijn.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 20:01   #29
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Booy als marionet geloof ik niets van. Dan eerder Bosz.
En idd, als Jansen binnengehaald zal worden dan zal er idd wat gewijzigd moeten worden in de organisatie. Maar dat gaf ik enkele posts geleden dus al aan.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2005, 17:49   #30
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518


Theo, welke Nederlandse club doet het nu nog met louter Nederlandse aankopen? Ik ben supporter van misschien wel het grootste vreemdelingenlegioen van Nederland en ik heb me er wel bij neergelegd. Totdat er zo'n regeling komt dat je weer met 6 of 7 Nederlanders moet spelen troost ik me met het feit dat de Bodnars tenminste wel instelling hebben.

Die illussie heb ik ook helemaal niet meer..

Maar we mogen ons wel is met z'n alle afvragen wat die hele teringbende aan overbetaalde buitenlanders hier komen doen, want kwaliteit hebben ze niet..
Ronduit schandalig hoe de afgelopen jaren talentvolle generaties verkracht zijn door de komst van waardeloze buitenlanders.

Met buitenlanders die een versterking zijn hoor je mij niet klagen, maar dat is slechs maar in enkele gevallen :S
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2005, 17:53   #31
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

De komst van een Foeke Booy ondersteunt gewoon de theorie dat er veel mis is bij Feyenoord.
Die kale wil de touwtjes in hadden houden, maar weigert elke vorm van verantwoordelijkheid..

In het AD mooi omschreven:
"Jorien kan beter de laatste 15 jaar evaluren, dan zich te richten op dat ene jaartje Gullit."
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2005, 17:54   #32
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Tja.. een elftal vol Nederlanders is inderdaad een illusie, nu ook de talentvolle Nederlanders die in aanmerking komen voor de topclubs al op idioot jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken.
Maar dan moet je wel met beleid en structuur buitenlanders aantrekken en daar schort het met name aan bij Feyenoord.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2005, 18:24   #33
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Tja.. een elftal vol Nederlanders is inderdaad een illusie, nu ook de talentvolle Nederlanders die in aanmerking komen voor de topclubs al op idioot jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken. .
nu ook? Dat gebeurde 10 jaar geleden ook al..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2005, 18:43   #34
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Nu = alle tijd na Bosman.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2005, 18:54   #35
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ja, kdenk dat je er dan wel gelijk in hebt ..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.