|
Car·na·val (het ~) 1 de drie dagen die aan de vasten voorafgaan, waarop velerlei feestelijkheden plaatshebben 2 die feestviering zelf 3 [in Belg.] de dagen in het voorjaar waarop in Vlaanderen feesten, optochten en kroegentochten plaatshebben |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Lid
|
![]()
Dat was het weer voor dit jaar...
Hoe was jullie carnaval kort samengevat? En nog iemand die een askruisje gaat halen? ![]()
#2 |
Lid
|
![]()
het was saai..
en trouwens.. ik denk dat het voor genoeg mensen nog niet afgelopen is.. die liggen nog wel met een kater in bed van gisteravond ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
LuisterNietNaarJeMoeder
|
![]()
te kort.. altijd weer te kort en dat alleen omdat wij er geen vakantie aangeplakt hebben
![]()
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
was het dan al begonnen?
![]() Ik heb er echt helemaal niets over gehoord |
![]() |
#6 |
Slechtst Geklede Forummer
|
![]()
ok, dan kan het carnavalsforum zo snel mogelijk weg
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Niks weg, d'r moet nog nagepraat worden!
Mijn carnaval was SUPER dit jaar, heb echt genoten! Vandaag is het eigenlijk haring happen, maar ik hou niet zo van haring dus dat sla ik maar over ![]() |
![]() |
#8 | |
. plop .
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#9 |
Lid
|
![]()
zondag nog redelijk bij te tijd geweest, gezellige avond gehad. maandag veel te veel gedronken waardoor ik de grootste moeite had mn sleutel te vinden en daardoor een kwartier voor de deur heb gezeten thuis+de oprit bevuild
![]() ![]() ![]() sinds ik 2 of 3 jaar geleden weer ben begonnen met carnaval was dit toch wel de leukste ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
LuisterNietNaarJeMoeder
|
![]() Citaat:
tegenwoordig niet meer..
![]() |
#11 |
Lid
|
![]()
Dat is zo onderhand wel bekend, Tuur, dat die christelijke feesten alleen nog maar gevierd worden om het vieren, niet om de achterliggende kerkelijke gedachte..
Mijn carnaval was top. Drie dagen lang in de dorpskroeg de grootste lol gehad. Maar vandaag moet ik helaas al wel weer naar school. Gelukkig pas om kwart voor vijf. ![]()
#12 |
Guest
|
![]()
Ik ben ook een onozele carnavalsvierder..wie legt mij uit wat het eigenlijk inhoud?
![]() |
![]() |
#13 |
Watch it!
|
![]()
Carnaval was dit jaar super leuk
![]() ![]() ![]()
#14 |
Guest
|
![]()
m'n carnaval was weer geweldig.. flink veel gezopen, gezongen, gedanst ect.. daardoor ben ik nu hees, heb rugpijn en een kater
![]() en op de vraag of ik een as kruisje ben gaan halen,... jazeker ![]() |
![]() |
#15 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Het askruisje: "De as komt van het verbranden van palmtakken die vorig jaar op palmzondag zijn gebruikt. Dat is de zondag die de laatste week van de veertig dagen vasten inluidt. Op die zondag wordt de intocht van Jezus in Jeruzalem herdacht. De palmtakjes die daarbij horen, worden bewaard totdat het volgende jaar de vastentijd weer begint, daags na carnaval dus. Met de as van die takjes wordt een kruisje op het hoofd of op de hand gezet. De drager van het kruis laat daar mee zien dat hij of zij begonnen is aan een tijd van bezinning en verdieping." En het vasten hoeft niet zo streng gewoon geen snoep,koek,alcohol,vlees, etc. |
|
![]() |