|
Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Amsterdam Original
|
![]()
Artieste als 50 cent, the game, 2 pac?
Wat vinde jullie ervan?
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Al is het ondertussen alweer drie jaar geleden dat ik 2 pac heb geluisterd, ontgaat mij de vergelijking tussen hem en 50 cent even. Voor mijn gevoel is 2pac namelijk een halfgod en is 50 cent evenveel waard als zijn naam (vergeef me de cliché woordgrap)
Verder vind ik de 'hippe' hiphop als genre maar waardeloos. Waardeloze beats, waardeloze teksten, waardeloze fans (jaja, alweer, ook al doet het niet ter zake, toch moest het vermeld worden) The Game ken ik eigenlijk niet, kwa nummers. De naam komt me wel angstig bekend voor, maar ik kan me even niks voor de geest halen. Trouwens, dat nummer 'Gangsters Paradise' ofzo, valt dat ook onder hippe hiphop? Dat vind ik altijd wel een leuk deuntje namelijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Vind de eerst genoemde namen niet veel aan, hoogstens de beats van Dr Dre in het geval van fifty' en the game. Verder zijn zij technisch vrij beperkte rappers. 2Pac ben ik op de één of andere manier niet zo'n fan van.
Geef mij maar old skool Dre, Xzibit, Nas, Snoop, The Roots, Cypress Hill, Wu-Tang Clan, Beastie Boys, KRS-One, Fugees, Delinquent Habits, Public Enemy, Gangstarr, DeLaSoul.. om maar eens enkele namen te noemen. Dat is pas kwaliteits hiphop! Je weet toch! ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Voor de vrolijke deuntjes, vind ik 50 ct best wel ok (in da club bv) en Sean Paul en Outkast vind ik gewoon leuk, maar valt dat onder hiphop?
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Ik heb nooit iets moeten weten van hip hop, zeker niet van de richting die hip hop tegenwoordig uitgaat. Teksten worden slechter, beats trekken op geen hol meer, melodie is amper nog te bespeuren en songs die u een slag in het gezicht geven lijken verdwenen te zijn. Van 2pac heb ik nog nooit vrijwillig een lied opgezet/opgezocht, maar als ik er een van hoor, moet ik toch bekennen dat dat hip hop was zoals hip hop in mijn ogen zou moeten zijn.
50 cent, dr. dre, eminem, d-12, the game, ... kindermuziek gemaakt door kindjes. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lid
|
![]() Citaat:
wat deidioot zegt is onzin, de beats van dr dre zijn echt helemaal niet slecht, dit valt ook niet te vergelijken met 50 cent. ik kan wel artiesten opnoemen die ik goede hiphop vind maken, zoals mobb deep (voor ze bij g-unit zaten) en talib kweli. en als je het over oudere hiphop hebt de namen die arthur al noemde, a tribe called quest, NWA, ice cube. maar dat is niet echt 'hip' volgens mij ![]()
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold. Laatst aangepast door Stevie : 8 July 2006 om 12:00 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
The Consultant
|
![]()
Outkast zie ik op de 1 of andere manier meer als Funk.
Verder zag ik laatst The Children of Production. ook leuk. edit: 50ct enzo, daar heb ik niks mee... kan ik ook niks mee. Laatst aangepast door 2-D : 8 July 2006 om 12:22 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
krrraak
|
![]()
Outkast is tof, verder kan ik misschien nog één of twee andere 'hippe' hiphop artiesten waarderen, daar houdt het dan weer op. Ik vind dat er buiten de mainstream over het algemeen veel interessantere dingen gebeuren, zoals eigenlijk bij vrij veel genres.
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
How ja, voor ik het vergeet: Atmosphere is wel een coole hiphop-band!
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Hiphop is THA music(H)
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
wat hij zegt.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
HipHop is gewoon DE muziek daar ben ik het zkr mee eens. alleen jammer dat de teksten van tegenwoordig een stuk minder zijn (zoals fifty, maar zun beats zijn goed), maar de beats zijn alleen maar mooier geworden.
wie hiphop nix vindt, moet kijken hoeveel hits worden gemaakt door de hiphopwereld ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
hipp hop zuigt steld geen flikker voor het is net een verhaaldje over roodkapje maar dan met wat bass
|
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lid
|
![]()
Hiphop is heeeeerlijk! Ik ben zelf niet zo weg van 50cent etc, het is allemaal zo wannabe in mijn ogen.. Maar goed, soms kan ik er wel naar luisteren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
een genre kan nog zoveel succes hebben, wat je zelf leuk vind is je eigen mening en over smaak valt niet te twisten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
beats by dre
|
![]() ![]()
![]() |
#20 |
Registered User
|
![]()
ik luister eigenlijk alleen maar naar hiphop. maar ik haat die rappers die dan gay gaan doen in hun liedjes en eigenlijk geen echte rappers zijn. zoals Nas, Nelly, Drake, Chris Brown. of die Nederlandse rappers zijn ook vreselijk (Yes-R, Gers Pardoel, Sef, Ali B) geef mij maar rappers als 2pac, 50 cent, wiz khalifa, Eminem, Lil Wayne, Kanye West, Lloyd Banks
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Super Lid
|
![]()
Rinus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
F0rum God +
|
![]()
Jannes?
![]() |
#23 |
Registered User
|
![]()
En ik vind het van HipHop ook zo fijn dat de rappers niet alleen over meisjes, of liefde zingen zoals One fucking Direction of Justin fucking Bieber.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
F0rum God +
|
![]()
Bieber fans moeten dood, no exceptions
![]() |
#25 |
Registered User