Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 April 2005, 22:03   #1
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Question kunst "aanleren" aan kinderen

kan je een kind leren van kunst te houden? stel nu, je neemt je jonge kindje mee naar een tentoonstelling, misschien tegen zijn zin, zou het daar later dan meer van houden, denk je? moeten er meer tentoonstellingen voor kinderen georganiseerd worden, zodat de zin in kunst aangewakkerd wordt?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2005, 22:12   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Post

de meeste kinderen op jonge leeftijd zullen volgens mij een tentoonstelling übersaai vinden dus volgens mij zou je daar iig sowieso mee moeten wachten tot die op t middelbaar onderwijs zit. maar dat is mijn mening maar
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2005, 23:18   #3
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ik ben opgegroeid in de kunstwereld. Mijn mama werkte in het Museum voor Moderne Kunsten (het huidige S.M.A.K.; omwille van gezondheidsredenen is ze daar weggegaan). Kunst heeft dus altijd een speciale plaats gehad in mijn leven en dat is nu nog steeds zo. Ik kan evenveel genieten van een 'ontdekkingsreis' doorheen een museum als van een bioscoopbezoek.
Dus volgens mij maakt het wel veel uit en hoe jonger je ermee begint hoe beter, maar je mag er niet mee overdrijven. Je moet het kind ook zelf kunst laten maken en niet alleen dwingen het elke woensdagmiddag op te offeren voor een tentoonstelling.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2005, 08:35   #4
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

hmmm ik ben vroeger ook meegesleurd naar musea, maar ik vond er allemaal maar weinig aan ik heb nu nogsteeds niet de behoefte om naar een museum te gaan. Ik vind het wel eens leuk om te doen met m'n familie, maar meestal is het dan een museum met nieuwe en oude kunst (met nieuwe kunst bedoel ik kunst met foto/video beelden of interactieve kunst en met oude kunst gewoon schilderijen ) zodat iedereen wat te kijken heeft.
In een museum met alleen schilderijen of beeldhouwerken ben ik al snel uitgegeken en loop ik er in een snel tempo langs.
Bovendien hou ik er niet van om een schilderij te bekijken met de gedachte "wat dacht de schilder toen hij dit schilderde" en van de schilder technieken heb ik (nog) geen verstand, dus dat trekt mijn aandacht nog niet. Tot nu toe is het gewoon een mooi plaatje of niet.

Maar ik denk dat je, je kind wel af en toe moet meenemen naar musea, maar dan moet je het dus leuk maken voor zo'n kind door hem/haar ook echt dingen uit te leggen over de schilderijen (en dan niet de boring tourway). Dan zal je zien dat deze er ook meer interesse voor ontwikkeld
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2005, 10:50   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

als je jonge kinders wilt laten genieten van kunst moet je het voor hun aantrekkelijk maken.
dus inderdaad geen oersaaie tentoonstellingen, maar dan leuke tentoonstellingen of dingen die wat van betekenis zijn..

zo zal vast ieder kind het wel leuk vinden om bijv de nachtwacht te zien. alleen al omdat die zo enorm groot is en als je er dan bij vertelt wat dit met de geschiedenis van Nederland van doen heeft is het enkel maar leuker en interessanter.


als je kind zich er totaal niet voor kan interesseren is er denk ik iets in het begin bij de opvoeding mis gegaan
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2005, 11:10   #6
Piraatje
Lid
 
Piraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2005
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.658
Standaard

Als je je kinderen meeneemt weten ze ieg wat het is. En kunnen ze later zelf aangeven of ze meer willen zien. Als ze het nooit zien kunnen ze dat ook niet zeggen.
__________________
Yohoo
Piraatje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.