Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 July 2002, 00:18   #1
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard "ik hou van jou"

ik vind het behoorlijk vreemd, dat dit afgezaagde kwijlzinnetje nog steeds als een kompliment wordt gezien.

ik bedoel als je elkaar wat langer kent en je zegt zoiets op een gemeend oprecht moment ok.
maar tegenwoordig is dat bijna normaler als een bierflesje openen...

oftewel: Wat is de fukking waarde van een zinnetje: "als ik hou van jou" als die persoon dat onmogelijk ken weten
ik bedoel ik vind dat dus echt gelul na drie weken ook na vier misschien na drie maanden ofzo..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 00:43   #2
Lu-Cky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jah,

Ik heb t daarom ook nooit gezegt tegen dr, Je kan het beter anders zeggen....Want Ik hou van je dat zegt iedere Barry van de Hoek tegen iederen Willekeurige voorbijlopende Breezah Chick .....
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 01:01   #3
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

tja....t gaat erom hoe je je dan iets voor de ander voelt, bijvoorbeeld als je echt totaal over je oren smoorverliefd bent ofzo
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 01:02   #4
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Direwolf
tja....t gaat erom hoe je je dan iets voor de ander voelt, bijvoorbeeld als je echt totaal over je oren smoorverliefd bent ofzo
dan nog houden van is gelul,
tenminste wel als je alleen verleift bent, als er meer is dan is het misschien houden van.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 01:07   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

dat is een mening die ik niet met je deel
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 01:46   #6
Chickel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmmmz ben t er best wel een beetje mee eens
maar toch een persoon kan t echt menen
ook al kent ie de persoon niet zo goed !
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 02:00   #7
Forza_vitesse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard -

tja ben het helemaal met je eens, me ex zei na 2x haar gezien te hebbe, ook dat ze van me hield. daar knap ik op af
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 02:05   #8
Chickel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jaah das ook wel bullshit
kijk ik zie mijn vriend enzo mega vaak
en dat al een paar maanden kijk als ik t zou zeggen
dan zou t nog wel kunnen maarjaah ach whocares
hmmz dit gaat wel tegen wat ik eerst zei in
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 02:30   #9
trekkurK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het zowieso al moeilijk om dat te zeggen. Maakt niet uit bij wie. Je kunt iemand wel leuk vinden, maar om dan meteen 'ik hou van jou' tegen te zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 04:16   #10
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

nee niet meteen natuurlijk
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 09:44   #11
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik zeg dat om te laten merken dat ik die ander zie als een vriend en respecteer..
Dan hang ik bijvoorbeeld met een vriendin aan de telefoon..en dan hangen we op..en dan zeg ik 9 op de 10 keer dat ik van ze hou
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2002, 11:15   #12
zara
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb dat in alle geval nog nooit tegen iemand gezegd! En bij mij moeten ze daar ook niet mee afkomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2002, 00:04   #13
kikkerloverke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zeg ut zelfs tegen me beste vriendin... oké maar niet tege me vriend
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2002, 09:44   #14
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

Mijn eerste vriend zei het al heel snel, en toen d8 ik, tgaat te snel is niet waar, mar ik wist dat hij een paar maanden later, dat hij egt van me hield, en het geeft je ook een vertrouwd gevoel
BIj me tweede vriend zei hij ut nooit, en op gegeven moment, zei hij dus wel, ik hou van je heel erg omzeilig en vaag, maar gaf tog speciaal gevoel. Dat je speciaal bent (als je geloofd dat het waarheid is, en dat die persoon dat tegen je wil zeggen)
Toen zei hij later, toen ik het uitmaakte, dat hij ut egt had gemeend. Ik vindt zeggendat ik hou van je, je gewoon eenprettig gevoel geeft, wat moteje anders doen?
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2002, 15:40   #15
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Originally posted by linnea
maar gaf tog speciaal gevoel. Dat je speciaal bent (als je geloofd dat het waarheid is, en dat die persoon dat tegen je wil zeggen)
Ik vind zeggen dat ik hou van je, je gewoon een prettig gevoel geeft, wat moet je anders doen?
ik vind dit een goeie mening, hier ben ik het mee eens Ik zeg het ook hoor, tegen mijn beste vriendin in de vorm van vriendschap en tegen iemand anders meen ik het in de vorm van liefde, waarom zou dat niet kunnen

nu zal ik wel weer zoiets krijgen van: "Ja, maar op deze leeftijd kan je niet weten wat houden van is........blablabla"

Laat dat nou maar ff een keertje weg

Ik weet heus wel dat het misschien geen houden van is maar ik ga echt niet tegen iemand zeggen zoiets van: "Ik vind je leuk hoe vind je mij?" of "Ik ben verliefd op je, jij ook op mij?"

Ik zeg dan gewoon: I love you, of ik hou van je, zulke dingen...
MIJN MENING he
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2002, 18:48   #16
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

ik ben helemaal ook weer mee eens, want ik hou ook van me vriende, op een andere manier welliswaar, maar tog
en dat maak ik dan ook gewoon duidelijk. Geeft aan dat je om die persoon geeft, mits je het meent, en normaal zegt

tgaat om de manier waarop iemand het zegt, niet DAT ie ut zegd
en het is waar, dan kan hij/zij ook iets anders zeggen, maar op de een of andere manier, verlang je die woorden uit je mond van je geliefde te komen en je blij te maken. Omdat je de onuitgesproken waarheid in zijn/haar ogen verwoord krijgt

en hier laat ik het bij
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2002, 18:55   #17
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is zo'n afgezaagd en onorigineel zinnetje en daar kun je wle blij om zijn, maar ik persoonlijkz ou toch een stuk blijer zijn als iemand tegen mij zegt wat hij meent en wat voor hem wat betekent en niet voor de wereld.....
ik vind je leif is toch ook goed....lijkt mij.......
het zal vast leuk zijn om te horen: ik hou van je, maar wat betekent het als je elkaar net een maand kent en bovend ien miljarden mensen hetzelfde zeggen alleen dan in een andere taal
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 20:05   #18
girltje155
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geef om je, vind ik dan persoonlijk veel hechter klinken dan, ik houd van je. Maar van vrienden kan je ook best houden vind ik. Maar tja voor je geliefde is iets orginelers wel leuk


Girltje155
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2002, 21:26   #19
X_cistenZ
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: "ik hou van jou"

Citaat:
Originally posted by klootzak
ik vind het behoorlijk vreemd, dat dit afgezaagde kwijlzinnetje nog steeds als een kompliment wordt gezien.

ik bedoel als je elkaar wat langer kent en je zegt zoiets op een gemeend oprecht moment ok.
maar tegenwoordig is dat bijna normaler als een bierflesje openen...

oftewel: Wat is de fukking waarde van een zinnetje: "als ik hou van jou" als die persoon dat onmogelijk ken weten
ik bedoel ik vind dat dus echt gelul na drie weken ook na vier misschien na drie maanden ofzo..
Idd, als een jongen na een paar dagen al "Ik hou van je" zegt, knap ik daar echt op af...
Ik bedoel, als je dat als vrienden zegt, zou het misschien kunnen, ik zeg tegen mn vriendinnen wel vaak, love ya like friends, ofzoiets.. maar hoe kun je nou van iemand houden na een paar dagen?
Dat is ook zo met internet, er word ik-weet-niet-hoevaak "Ik hou van je" gezegd, en dan denken ze ook nog dat ze dat menen, maar houden van gaat toch om elkaar accepteren om hoe je bent, elkaars plus- en minpunten. Maar hoe kan dat dan als je elkaar helemaal niet kent...
Het is misschien wel lief bedoeld maar...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2002, 16:03   #20
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je stelt je aan. :/
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2002, 19:01   #21
X_cistenZ
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by JonDeBeheerder
Je stelt je aan. :/
Moet ik me aangesproken voelen?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2002, 12:13   #22
Diz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zeg het alleen tegen de mensen van wie ik ook werkelijk echt houd, ik meen het altijd wanneer ik die woorden gebruik. Jammergenoeg hou ik heel snel van mensen en dan vatten ze het niet eens serieus op
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2002, 20:17   #23
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

meestal zeg ik: ik vind je liev
of iets dergelijks

maar ik hou van jou komt heel oprecht over.. het hangt er alleen vanaf in welke setting...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2002, 22:00   #24
goudvisje
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

ja ik ben het wel met je eens. heel veel mensen zegge al na een paar weken ik hou van je tegen elkaar:r . kom op waar ben je dan mee bezich hoe ken je nou ooit al na 3 weken van iemand houden je kent die gene dan amper man!! en verleifd zijn en houden van is natuurlijk wel een groot verschil vind ik. je kan van iemand houden maar niet meer helemaal verliefd op die gene zijn (vind ik dan he). maja iedereen heb hier natuurlijk een andere mening over maar later we niet met ze alle al na 3 weken gaan zegge ik hou van je want dan ben je gewoon dom bezich vind ik.:r
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2002, 23:46   #25
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm zal ik maar weer eens een verhaaltje vertellen

Ik kende Meilayna al een tijdje, we gingen steeds meer met elkaar om en we werden goede vrienden. Ik voelde veel voor haar, maar zij wilde geen vriend omdat ze druk was en er geen behoefte aan had.

Na een tijdje begon zij te twijfelen, ze vond me wel leuk, maar wist niet zeker of ze er wel 100% achter zou staan. Bang dat ik weer één van haar "slechte ervaringen" zou worden die ze vroeger veel gehad heeft..

Dat was ik ook. Ik wist namelijk ook niet meer precies wat ik voelde. Ik weet hoe verliefdheid voelt, dat was het niet. Het was anders. Veel intensiever, maar dan toch weer, tja, anders. Ik dacht altijd aan haar, ik was echt zielsgelukkig als ik bij haar was. Sterker nog, ik voel me alsof ik mijn levensdoel al heb bereikt als ik bij haar ben. Helemaal op mijn plaats. Ik wist ook al dat ik alles voor haar over zou hebben, echt letterlijk alles! Maar het voelde anders dan verliefdheid, dus ik was bang dat het fout zou zijn om erop in te gaan.

Een paar weken later stopte alle twijfels aan haar kant. Ze zei tegen me "ik ben zeker..". Ik heb er ong een uur over na moeten denken, redeneren, wat het was, hoe ik me voelde, maar doordat zij zo zeker was, wist ik dat ik geen slechte ervaring zou zijn, dat het alleen maar goed kon zijn, dat het echt was..

Nou ja, sinds die avond heb ik verkering met haar, das vandaag 4 maanden geleden. En ik weet zeker dat het de rest van mijn leven zal duren. Vanaf die eerste avond zeggen we dan ook tegen elkaar "ik hou van je", met de wetenschap van elkaar dat we het allebei oprecht menen.

Nou ja, ik weet ook zeker dat het echt is. Het kan niet anders. Het is heel stom. Eerst voelt het raar, later weet je het gewoon zeker. Ik hou echt van haar..

Dus, de clue: het kan best hoor, vanaf het eerste moment al.. het gebeurd alleen heel weinig...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2002, 17:12   #26
Juiced
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gebruik "ik hou hou van je" gewoon als het echt zo is!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2002, 17:24   #27
Fonzie18
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vind het wel kunne na 3 of 4 weken, tis maar net welke waarde je eraan hangt. Vind zelf dat als je echt helemaal gek op iemand bent, verlied bent en haar het liefst nooit meer kwijt wil, dat je dan gerust mag zeggen dat je van haar houdt...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2002, 20:54   #28
Owazeke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik hecht wel vrij veel belang aan dat zinnetje.
Maar inderdaad, je hebt sommige mensen die volgens hen al na een week van iemand houden.
Voor mij is het echt nog iets met waarde. Ik ga 't dus ook nooit zeggen als ik het niet meen.

Er is ook een groot verschil tussen iemand 'graag zien' en echt 'houden van'. Om echt te kunnen houden van, moet je elkaar toch net iets langer kennen dan enkele weken denk ik.

Mijn mening.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2002, 20:12   #29
daantjuuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

na ee half jaar kan je echt van iemand houden. maar mensen weten tegenwoordig het verschil tussen verliefd zijn en houden-van niet meer
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2002, 20:05   #30
ViXEN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: "ik hou van jou"

Citaat:
Originally posted by klootzak
ik vind het behoorlijk vreemd, dat dit afgezaagde kwijlzinnetje nog steeds als een kompliment wordt gezien.

ik bedoel als je elkaar wat langer kent en je zegt zoiets op een gemeend oprecht moment ok.
maar tegenwoordig is dat bijna normaler als een bierflesje openen...

oftewel: Wat is de fukking waarde van een zinnetje: "als ik hou van jou" als die persoon dat onmogelijk ken weten
ik bedoel ik vind dat dus echt gelul na drie weken ook na vier misschien na drie maanden ofzo..

100% mee eend
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2002, 20:06   #31
ViXEN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mee eenS dus
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2002, 20:09   #32
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik hou van iedereen

(met uitzonderingen, maar kwil niet flamen)
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2002, 20:28   #33
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zoals mijn zanglerares eerst zei, toen ik "I love him" moest zingen: "het is niet alsof je zegt dat je even naar de Appie Happie moet "

Voor mij betekent het heel veel, iemand eiste van mij een keer dat ik na 3 dagen dat kon zeggen: "ja mijn exen hadden daar nooit problemen mee hoor", maar ja, hij was (is) dan ook gestoord.....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2002, 19:12   #34
Fallen-Angel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgensmij zeggen jongens het snel als ze denken dat ze me dan snel in bed kunnen krijgen. Sorry, het gaat er bij mij niet in dat ie na een avondje weet dat ie van me houdt. (ook niet na drie weken)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2002, 14:27   #35
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

umm, als ik dit iig goed begrijp;

ik vind het echt klote om van mensen te horen "ik hou van jou" als ik weet dat ze het niet echt menen, en dat gebeurt best vaak..

het moet speciaal blijven, en ook op speciale momenten waarin je zoiets perfect kan voelen gezegd worden.

iig niet op nutteloze momenten of vluchtig als je gedag zegt op msn ofzo
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2002, 21:04   #36
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

na 3 weken iets hebben met mn vriend zei ik al tegen hem dat ik van hem hield, maar dat komt omdat we elkaar al veel langer kenden, en ik ook al veel om hem gaf als gewone vriend. Bij hem was dat ook zo, dus ik wreet zeker dat hij de waarheid spreekt als ie zegt dat ie van me houdt.
Het hangt er ook vanaf hoe vaak je het tegen iemand zegt. Iedere keer als je elkaar ziet, is het overdreven, want dan wordt het al gauw een standaardzinnetje, net zoiets als hoi. En dan is het veel minder waard. Ik zeg het dan ook alleen op momenten dat ik het echt heel sterk voel.
Verder vind ik het niet nodig om het tegen gewone vrienden of vriendinnen te zeggen,hoewel ik wel om ze geef. maar ik weet neit, het voelt gewoon raar om dat tegen een vriendin te zeggen, helemaal bij ieder telefoongesprek.
Als ik tegen mn vriend wil zeggen dat ik van hem houd, dan zeg ik ook wel es dat ik veel om hem geef, ipv telkens t zelfde te zeggen. Dat maakt het ook al minder standaard. maar als iemand die je net een paar weken kent al direct zegt dat ie van je houd, dan geloof ik he niet, en knap ik er ook op af.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 12:03   #37
VeganSpirit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat het over het algemeen veel te snel gezegd word...

dat zinnetje heeft allang zijn waarde verloren...

maarja...
bij sommige mensen merk je gewoon dat het echt gemeend is, en dan voel je je wel speciaal
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2002, 22:33   #38
canihelpyou
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Leuk dat ik jullllllie kan . mag helpen

Hoi

Hoi

Ik wil jullie heel graaagh helpen kom bij me dan help ik je geganradeerd
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2002, 23:12   #39
Owazeke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Leuk dat ik jullllllie kan . mag helpen

Citaat:
Originally posted by canihelpyou
Hoi

Hoi

Ik wil jullie heel graaagh helpen kom bij me dan help ik je geganradeerd
hmm allé da's fijn om te weten. Jij ben wel héél behulpzaam, niet??
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2002, 14:46   #40
fiekefos
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zeg niet te snel dat je van iemand houdt! het kan wel eens een vergissing zijn! ik denk dat "houden van" vaak wordt verwisseld met "verliefdheid"! Je houdt pas van iemand als je samen de val uit de 7de hemel hebt doorstaan! en als je verliefdheid over is! als je op dat moment nog steeds heel veel om elkaar geeft dan kan je volgens mij zeggen dat je van elkaar houdt!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2002, 22:42   #41
Honur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Leuk dat ik jullllllie kan . mag helpen

Citaat:
Originally posted by canihelpyou
Hoi

Hoi

Ik wil jullie heel graaagh helpen kom bij me dan help ik je geganradeerd
ga ergens anders kindjes lopen versieren of vertel eens wat nuttigs
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2002, 20:27   #42
404
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

houden van heeft niet iets met verliefdheid te maken. ik hou van m'n vrienden anders dan van mijn vriendin. en ik zie het niet als compliment. dat is het ook niet. het is alleen een -reminder- om iemand te laten weten dat je van hem/haar houd. en dat veel mensen er zomaar zonder gevoel mee rondsmijten vind ik vreselijk. dat schijn gedoe *kots*. ik zeg het misschien sneller dan de ander, maar ik zeg 't ook echt alleen als ik het meen. niet zomaar.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:34.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.