Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 December 2005, 20:20   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard "Ook CIA-vluchten in Groot-Brittannië"

Citaat:
zo 04/12/05 - De Britse krant Mail on Sunday schrijft bewijzen te hebben dat de Amerikaanse geheime dienst CIA Britse luchthavens heeft gebruikt voor het transport van gevangenen die verdacht worden van terrorisme.
Volgens de krant zijn vliegtuigen van de CIA ten minste 210 keer op Britse luchthavens geland.


"Ons onderzoek heeft uitgewezen dat een reeks door de CIA gecharterde vliegtuigen in Groot-Brittannië zijn geland en opgestegen zonder door de autoriteiten te zijn gecontroleerd", is in de krant te lezen.

De Verenigde Staten worden ervan beschuldigd al sinds 2001 Europese luchthavens te gebruiken voor het transport van verdachten naar landen waar gemarteld wordt. De Europese Unie dreigt met sancties tegen landen die meewerken aan zulke operaties.

Gisteren berichtte het Duitse weekblad Der Spiegel dat de CIA ook talloze keren van het Duitse luchtruim en luchthavens gebruik zou hebben gemaakt.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleeza Rice begint morgen in Berlijn een Europese rondreis. De Europese Unie wil dan meer uitleg over deze zaak.

Er zijn immers ook geruchten dat er Amerikaanse gevangenkampen bestaan in Oost-Europa, waar moslimextremisten worden vastgehouden.
Bron.
Ik vraag me af hoe je zoiets in het geheim kan doen. Als die personen zo gevaarlijk zijn, dan zet je hen toch niet zomaar op een vliegtuig zonder dat niemand dat verdacht vindt?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2005, 21:04   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ik dacht dat ik op teletekst las dat ze britse militaire luchtbasissen gebruikte
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2005, 21:37   #3
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Mogelijk, maar dan nog blijf ik het vreemd vinden dat het zomaar in de doofpot wordt gestoken. Er zal toch iemand geweest zijn die vond dat het zaakje stonk?

Het nieuws over de geheime gevangenissen wordt trouwens niet eens ontkent.

Citaat:
Condoleezza Rice zwijgt over CIA-gevangenissen
ma 05/12/05 - Voor haar vertrek naar Europa heeft minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice toegegeven dat de VS gevangenen vervoeren en uitleveren aan derde landen. Dat gebeurt echter nooit om hen te laten folteren, zo zei ze. Over de geheime CIA-gevangenissen zei ze niets.

De geheime CIA-gevangenissen en vluchten met gevangenen hebben in Europa voor heel wat opschudding gezorgd. Om vervelende vragen voor te zijn, heeft minister Rice voor haar afreis naar Europa een verklaring voorgelezen, die ze ook in een brief aan de Britse EU-voorzitter heeft gestuurd.

In haar verklaring zei Rice niets over de geheime CIA-gevangenissen, "geheime informatie kunnen we niet bespreken", zo zei ze.

Wel gaf ze toe dat de VS in het geheim gevangenen vervoeren of uitleveren aan derde landen. Ze ontkende wel dat dat gebeurde met het doel hen daar te laten folteren. "De VS zijn een land van wetten", zo zei Rice.

Rice had het vooral over de praktijk van de uitleveringen, die de VS gebruiken in hun "oorlog tegen de terreur". Daarbij leveren landen mensen uit aan de VS zonder de gebruikelijke procedures te volgen. Dat gebeurt ook in andere landen en ook andere VS-regeringen dan die van Bush hebben de techniek gebruikt, zo zei ze.
Bron.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 13:09   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Even een update.
Citaat:
CIA schond de mensenrechten in Europa
vr 13/01/06 - De praktijken van de CIA in de oorlog tegen het terrorisme zijn in strijd met het internationaal recht. Dat zegt rapporteur Dick Marty. Bovendien is het zeker dat de CIA die praktijken in Europa heeft toegepast en waren de Europese regeringen al jaren op de hoogte van die praktijken.
Dick Marty is de rapporteur van het onderzoek van de Raad van Europa naar de "geheime" CIA-vluchten en basissen.


(foto Belga) Dat onderzoek werd opgestart nadat bekend werd dat de CIA in Europa verdachten opgepakt heeft zonder arrestatiebevel, er mensen uitgeleverd werden zonder de benodigde papieren, en de CIA verdachten vervoerde via Europese luchthavens naar geheime basissen in Europa en naar derde landen waar ze ondervraagd en gemarteld werden.

Marty zei nu dat er geen enkele twijfel meer is dat de CIA in Europa inderdaad "buitengewone uitleveringen" en speciale vluchten met gevangen verdachten heeft uitgevoerd.

Het is ook zeker dat die praktijken in strijd zijn met de internationale wetgeving over de mensenrechten en de Conventies van Genève, zegt Marty. Hij spreekt daarmee de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleeza Rice (foto)tegen, die onlangs nog de Europese regeringen kwam verzekeren dat er niets onwettigs gebeurde.

Europa op de hoogte
Volgens Marty hebben de Europese landen een "schokkende houding" aangenomen tegenover de praktijken, waarvan het zo goed als zeker is dat ze er al minstens twee jaar van op de hoogte waren.

"Sinds twee, drie jaar weten de Europese landen pertinent wat er zich aan het afspelen is", aldus rapporteur Marty die tevens Zwitsers parlementslid is. "Er zijn landen die actief hebben meegewerkt, er zijn landen die hebben getolereerd en er zijn anderen die gewoon de andere kant hebben opgekeken".

Bron.
Allemaal doen alsof hun neus bloedt en uit de lucht vallen als men het over de geheime transporten heeft, maar blijkbaar wist men er wel van...

Dan vraag ik me toch af waar wij als burgers nog niet allemaal op de hoogte zijn...
Democratie?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 11:23   #5
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Dan vraag ik me toch af waar wij als burgers nog niet allemaal op de hoogte zijn...
Democratie?
dan denk ik dat deze cia vluchten nog het topje van een hele grote ijsberg zijn. er gebeurt zoooveel achter de schermen. denk dat je het ook niet eens wilt weten
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 18:44   #6
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
dan denk ik dat deze cia vluchten nog het topje van een hele grote ijsberg zijn. er gebeurt zoooveel achter de schermen. denk dat je het ook niet eens wilt weten
Ik zou het eigenlijk wel graag eens willen weten. Als burger heb je daar toch het recht toe? Je verwacht dat je daarvan op de hoogte wordt gebracht.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 18:53   #7
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Ik zou het eigenlijk wel graag eens willen weten. Als burger heb je daar toch het recht toe? Je verwacht dat je daarvan op de hoogte wordt gebracht.
Ze brengen die lui naar gevangenissen. Daar trappen ze die lui helemaal naar grut om informatie te krijgen.

Wat wil je nog meer weten?
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 18:55   #8
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Ze brengen die lui naar gevangenissen. Daar trappen ze die lui helemaal naar grut om informatie te krijgen.

Wat wil je nog meer weten?
Ik doelde meer op de dingen die nog allemaal in de doofpot worden gestopt. Alsof die folteringen het enige zijn wat ze achter onze rug doen...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 19:02   #9
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Ik doelde meer op de dingen die nog allemaal in de doofpot worden gestopt. Alsof die folteringen het enige zijn wat ze achter onze rug doen...
Ik wil het geen eens weten (stiekum eigenlijk wel maar meer wat er met ze wordt gedaan ). Die lui die opgepakt worden zijn echt geen lieverdjes en als ze op deze manier informatie kunnen krijgen vind ik het een goede zaak

Jaja onschuldigen zonder proces... helaas voor hun
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 19:02   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat ze met die gasten doen dat maakt me werkelijk niets uit, maar dat ze luchthavens van bondgenoten illegaal gebruiken voor dit doeleinde is natuurlijk een kwalijke zaak.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2006, 14:57   #11
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wat ze met die gasten doen dat maakt me werkelijk niets uit, maar dat ze luchthavens van bondgenoten illegaal gebruiken voor dit doeleinde is natuurlijk een kwalijke zaak.
Wanneer is dat illegaal? De regeringen wisten er blijkbaar van.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.