Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 May 2002, 22:02   #1
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Als een van je ouders dood gaat..

Peet_lelie zei dat hij dus een andere man als vader ziet, na de dood van zijn eigen vader. Kan iemand zich voorstellen dat je dat zou voelen als je eigen ouder dood is?

Ik dus echt niet, sorry Peet..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2002, 22:06   #2
Ti_Mu84
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ook niet denk ik... maar ik ben ook niey close met me ouders...
ik ben eruit gekomen, maar that's it
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2002, 22:52   #3
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan het me ook niet voorstellen (wil ik ook niet), maar een goeie vriend van me is het overkomen...
En hij is niet echt veranderd er door, best gek.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 00:21   #4
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als 1 van mijn ouders zou overlijden en ik zou een stief vader/moeder krijgen zou ik waarschijnelijk denken: rot op.. mensen die je verloren hebt kun je niet meer verplaatsen, hoe graag je het ook wil...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 00:47   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

misschien wel.....maar dan ben je wel egoïstisch tegenover je enige biologische ouder. je geeft hem/haar dan geen kans om gelukkig te worden
van de andere kant gezien zou t wel van je biologische ouder egoïstisch zijn als hij/zij gaat trouwen en dat je dus een stiefvader/moeder krijgt zonder dat je over je overleden vader/moeder heen bent, wat in veel (mischien wel in alle) gevallen heel lang kan duren.

je moet t dus van 2 kanten bekijken en niet alleen maar de kant van het kind
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 01:01   #6
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

okeej das wel waar.. maar doen moet hij'zij niet bij ons in komen wonen.. want dan ben ik zelf weg
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 01:23   #7
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ik denk dat je t eerst zou moeten proberen om gelijk te gaan zeggen van "nee ik wil hem/haar niet in m'n huis hebben" want dat is zwak want dan geef je hem/haar niet eens een fatsoenlijke kans om t beste met je voor te hebben maar je hebt uiteraard wel gelijk als je zegt dat hij/zij niet je echte vader/moeder kan vervangen. toch moet je die persoon een kans geven.
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 07:39   #8
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Me ouders zijn dan gescheiden en vooral me moeder heeft weleens een vriendjuh..sommigen proberen mij erbij te betrekken, zodat we dan weer het voorbeeldige gezinnetje vormen..maar dat trekt me niet dus ik blijf erbuiten. Zoals Irene al zei: Ouders kun je niet vervangen..
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 17:09   #9
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nahja, van mij mag mama best verliefd worden ofzo.. maar iemand zal never mijn vader kunnen 'worden'. MOOI NIET!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 17:36   #10
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou het me eigenlijk niet voor kunnen stellen....
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 19:34   #11
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Tja, kweet niet hoe ik het zou moeten zeggen, maar denk niet dat het me zo veel zou boeien, tenzij ik daardoor zou moeten gaan verhuizen of andere dingen drastisch moet gaan veranderen dan zou ik er wel mee zitten, maarja. Netzoals Tim, het zijn mijn ouders en verder niet.....
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 19:41   #12
dark-annetje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kan het me niet echt voorstelle, want dat is echt ongelofelijk kut.
Een vriendin van me is dat overkomen, zij lijkt er mee te kunnen leven, tsja je zal wel moete he....... :r
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2002, 22:40   #13
FRSH
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vader van een goede vriend is overleden aan kanker, hij is erdoor veranderd ja.. Niet echt gek.

Ik zou het me niet kunnen voorstellen weetje ik ben niet echt zo close met ze ofzo maar tch.: HET ZIJN JE OUDERS
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 11:53   #14
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Irene!!!!
Als 1 van mijn ouders zou overlijden en ik zou een stief vader/moeder krijgen zou ik waarschijnelijk denken: rot op.. mensen die je verloren hebt kun je niet meer verplaatsen, hoe graag je het ook wil...
Nou weetje wat het is ik denk niet dat een stiefvader de plaats van je vader kan innemen, maar als jij een andere man als vader ziet bijv een leraar waar je verschikkelijk goe dmee kan opschieten of zomaar een vriend van je moeder of een oom of zo dan ligt dat weer anders, daar kies je zelf voor, maar een stiefvader is zo geforceerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 12:01   #15
linkingirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Melch
Ik kan het me ook niet voorstellen (wil ik ook niet)
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 18:22   #16
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou het me ook niet kunnen voorstellen
je hebt maar 1 paar echte ouders en die zijn niet te vervangen
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 22:31   #17
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het gaat me er niet om of je verandert als je ouder dood gaat, ik ben zeker veranderd, ik weet 't zeker. Maar het ging me over die 'nieuwe vader'..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 22:33   #18
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

er zijn zo te zien best veel ego's hier mja das mijn mening natuurlijk no offence mensen
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 12:00   #19
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Direwolf
er zijn zo te zien best veel ego's hier mja das mijn mening natuurlijk no offence mensen
ik vind niet dat het ego's zijn, je moet het zien vanuit je eigen perspectief en niet, zoals jij eerder al zei, vanuit 2 kanten, want wie zit er in de positie van het kind? Juist. JIJ.
Ik weet zeker dat niemand mijn vader zou kunnen "vervangen" (voor zover er iets te vervangen valt, heb die vent nooit gekend, maargoed)
Mn moeder heeft een vriend en hij heeft al eens gezegd dat hij weet dat hij nooit onze vader zou kunnen worden, en dat vindk heel tof van hem, hij begrijpt mij en mn broers.

Ik denk dat in de meeste gevallen de vriend(in) van een van je ouders wel kan begrijpen dat hij/zij je echte vader/moeder niet kan worden.
Ik zou er iig niet mee kunnen leven. Dat er zomaar een vent in je leven verschijnt die zoveel jaren van jouw leven heeft gemist en nu opeens je vader probeert te zijn. Nee, vindk maar niks, als ik ergens toestemming voor nodig heb ofzo ga ik naar mn moeder en niet naar haar vriend, hoe graag hij mn vader dan zou proberen te zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 12:16   #20
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

nee oke maar ik zie (bijvoorbeeld) Irene zeggen van

Citaat:
rot op.. mensen die je verloren hebt kun je niet meer verplaatsen, hoe graag je het ook wil...
en dan denk ik van, mag je moeder/vader dan nie met iemand anders trouwen en gun je je biologische ouder geen geluk ofzo?

ik snap wel dat hij/zij niet totaal je andere biologische ouder kan vervangen maar t lijkt mij dat je een soort van nieuwe vader/moeder figuur nodig hebt
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 12:33   #21
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Direwolf
nee oke maar ik zie (bijvoorbeeld) Irene zeggen van



en dan denk ik van, mag je moeder/vader dan nie met iemand anders trouwen en gun je je biologische ouder geen geluk ofzo?

ik snap wel dat hij/zij niet totaal je andere biologische ouder kan vervangen maar t lijkt mij dat je een soort van nieuwe vader/moeder figuur nodig hebt
Neuh.. ik heb geen nieuw vader-achtig-persoon nodig. Mijn vader heeft me gevormd en gezorgd dat ik ben wie ik nu ben. Als hij er nu nog wel was was ik een heel ander mens. Juist omdat hij dood is gegaan ben ik nu meer voor mezelf aan het opkomen enzo, en dan hoeft er van mij niet weer iemand te komen die dat doet.
Bij brieven van school bijv met 'Aan de ouders van..' streep ik de s door voor ik 'm thuis aflever. Ik heb nog maar 1 ouder en als er ooit een nieuwe liefde voor mama komt is dat HAAR vriend, die niets met mij te maken heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 12:40   #22
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

als je t zo stelt, dan heb je wel gelijk t vormt je tot wie je bent
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 15:23   #23
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou het nooit als mijn "vader" zien. maar zou hem ook niet wegsturen ofzo. en zou nooit "papa" tegen hem zeggen.
maar het ligt er ook aan, peet_lelie was toen 7 best wel jong.
en als je jonger bent heb je mischien weer een ander gevoel?!?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2002, 16:47   #24
Bebsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Irene!!!!
Als 1 van mijn ouders zou overlijden en ik zou een stief vader/moeder krijgen zou ik waarschijnelijk denken: rot op.. mensen die je verloren hebt kun je niet meer verplaatsen, hoe graag je het ook wil...
dat is boelshit.. een stiefma/pa vervangt niemand en dat is ook niet de bedoeling
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2002, 23:41   #25
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Ik denk liever niet na over zo'n onderwerp.
Dan zwerven er de hele dag gruwelijke beelden door me hoofd over wat als...dus ik wil het me liever niet voorstellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2002, 09:29   #26
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

lijkt me afschuwelijk.. ik bedoel.. ik heb het zeker niet op me ouders, maar toch.. dan zou ik me gewoon raar gaan voelen. verbitterd.
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.