Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 June 2002, 19:25   #1
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard depressieve jeugd

Ligt het nu aan mij of is een heel groot deel van de huidige jeugd depressief? Ik merk dit op het forum, om me heen....vrienden van mij met huilbuien, Riagg bezoekjes.....wat is dit tog?? komt dit omdat we tegenwoordig in een vrij harde tijd leven???
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 19:52   #2
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

onzin, als je het met de cijfers vergelijkt
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 19:59   #3
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Pleur op met je cijfers/statistieken...

En ik denk dat we niet in een hardere tijd leven dan anders hoor. Vroeger was het nou ook niet echt makkelijk, werken op je 8e enzo... Misschien wél omdat we nu gewoon 'verwender' zijn dan vroeger, waardoor we ook weer sneller teleurgesteld zijn. Ik weet het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 20:04   #4
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Ik ben over het algemeen heel erg vrolijk.
Ik zit nu tijdelijk een beetje in een dipjuh,maar dat gaat over,nope,NIET depressief!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 20:17   #5
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hertog_Joost
Pleur op met je cijfers/statistieken...

En ik denk dat we niet in een hardere tijd leven dan anders hoor. Vroeger was het nou ook niet echt makkelijk, werken op je 8e enzo... Misschien wél omdat we nu gewoon 'verwender' zijn dan vroeger, waardoor we ook weer sneller teleurgesteld zijn. Ik weet het niet

dat is dus al helemaal gelul, eigenlijk hoopte ik op zo'n domme kut reaktie.
waarom ?
we schijnen een ding te vergeten: Internet voor somigen (het kleine gedeelte "depresieven") is het net een soort dagboek.
alleen kan iedereen meelezen, aanvullen meepraten ect. terwijl geen enne boerenlul weet wie je bent (voor je gevoel.)
dus is het meer ?
nee, het is beter in beeld, en misschien daardoor statistisch meer.

en daarbij wat is tegenwoordig depressie ?

minimaal drie maanden sip of in een dipje zitten zegt de officeele term.
denk niet dat dat met een hoop mensen hier het geval is.
ik werk in een winkel dan zou ik die singalen duidelijk moeten kunnen zien (als het echt zo erg is) maar dat is zeker niet het geval.

onzin dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 20:25   #6
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jouw reactie bevestigt de mijne alleen maar, op de eerste (daarmee bijzonder nutteloze) regel na dan...

Ik zeg dat we niet in een hardere tijd leven dan vroeger, wat er dan op duidt dat er om die reden dus ook niet meer depressieven zullen zijn, wat jij ook zegt.
Ik haalde het 'verwende' aan, jongeren werken tegenwoordig heel veel en hebben dus ook een flinke koopkracht. Als ze dan fulltime gaan werken (en dan heb ik het hier alleen over de figuren die na de mavo fulltime bij de ah gaan werken) en alleen wonen moeten ze allerlei vaste maandkosten (huur/hypotheek, elekctriciteit, water, eten) kopen, waardoor ze ineens heel "arm" lijken vergeleken bij vroeger. Sommigen kunnen dit aan ("jah, logisch toch, ik leef alleen"), de wat labieleren kunnen depressief worden.

Verder denk ik dat het internet alleen maar helpt het aantal depressieven in te krimpen. Het zal niet direct door hulp op het internet goedkomen, maar wel indirect; vaak worden mensen zich er toch bewust van (doordat ze er op het internet toe worden aangespoord) dat ze maar eens naar een psychiater moeten gaan voor een gesprek bijvoorbeeld.


Nou, wat een kutreactie he??
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 20:31   #7
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak



dat is dus al helemaal gelul, eigenlijk hoopte ik op zo'n domme kut reactie (...) onzin dus.
Dit is nog veel meer gelul, want je weet het niet, dit is slechts in van de hypotheses. Oftewel, een aardige hypothese van je, maar een bar slechte reply door je opening en slot
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 20:31   #8
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Depressieve jeugd, spreek me er niet over, ben al 3,5 jaar depressief
Maar niet iedereen is depressief, maar wel een gedeelte, maar dat heeft ook te maken denk ik gedeeltelijk met hoe de mensen tegenwoordig zijn(pesten vb. ouders die eerder scheiden)
Dat heeft denk ik ook veel invloed op depressies, de mensen om je heen veranderen..
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 21:12   #9
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hertog_Joost
Jouw reactie bevestigt de mijne alleen maar, op de eerste (daarmee bijzonder nutteloze) regel na dan...

-->> ik opende aanvallend daarmee deed ik jou na dus we staan w.b.t. kiet.

Ik zeg dat we niet in een hardere tijd leven dan vroeger, wat er dan op duidt dat er om die reden dus ook niet meer depressieven zullen zijn, wat jij ook zegt.
Ik haalde het 'verwende' aan, jongeren werken tegenwoordig heel veel en hebben dus ook een flinke koopkracht. Als ze dan fulltime gaan werken (en dan heb ik het hier alleen over de figuren die na de mavo fulltime bij de ah gaan werken) en alleen wonen moeten ze allerlei vaste maandkosten (huur/hypotheek, elekctriciteit, water, eten) kopen, waardoor ze ineens heel "arm" lijken vergeleken bij vroeger. Sommigen kunnen dit aan ("jah, logisch toch, ik leef alleen"), de wat labieleren kunnen depressief worden.

dus ?
die ontwikkeling is niet nieuw verre van, dus snap jou punt hiermee niet.

Verder denk ik dat het internet alleen maar helpt het aantal depressieven in te krimpen. Het zal niet direct door hulp op het internet goedkomen, maar wel indirect; vaak worden mensen zich er toch bewust van (doordat ze er op het internet toe worden aangespoord) dat ze maar eens naar een psychiater moeten gaan voor een gesprek bijvoorbeeld.

nee, ben ik niet met je eens ik heb op veel forums gezeten en zie toch heel vaak aanstel en aansteekgedrag.
alhoewel de tegenvraag natuurlijk is hoe serieus dat is.
en natuurlijk dat weet ik niet, en denk dat dat heel moeilijk te bepalen is.

maar mijn tegenvraag waarop baseer jij dat het dan zoo veeel erger gesteld is met het aantal depressie mensen/jongeren in een land met 16.000.000 mensen ?


Nou, wat een kutreactie he?? mwa, het viel me mee eigenlijk als dat kut en lul nivo even ophoudt misschien zelf nog een inhoudelijke discussie (we staan kiet tenslotte)
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 21:13   #10
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


Dit is nog veel meer gelul, want je weet het niet, dit is slechts in van de hypotheses. Oftewel, een aardige hypothese van je, maar een bar slechte reply door je opening en slot
1. kwestie van spiegelen de andere kant begon met "pleur op met je cijfers"

2. Idd, wat wil je dr mee zeggen ?

3. zie 1.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 21:15   #11
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
Depressieve jeugd, spreek me er niet over, ben al 3,5 jaar depressief
Maar niet iedereen is depressief, maar wel een gedeelte, maar dat heeft ook te maken denk ik gedeeltelijk met hoe de mensen tegenwoordig zijn(pesten vb. ouders die eerder scheiden)
Dat heeft denk ik ook veel invloed op depressies, de mensen om je heen veranderen..
eerder de manier hoe je dr zelf mee omgaat, maar idd als jij makkelijk te trappen bent, zullen "ze" dat zeker niet laten.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 22:55   #12
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak


1. kwestie van spiegelen de andere kant begon met "pleur op met je cijfers"

2. Idd, wat wil je dr mee zeggen ?

1) oh, dus moet je hetzelfde maar terug gaan doen? das een zwakte van je mannetje

2) dat je niet zo moet blaten, alsof jouw idee het enige goede is, of zou moeten zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 23:56   #13
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


1) oh, dus moet je hetzelfde maar terug gaan doen? das een zwakte van je mannetje

ik hoef niet per defenitie hetzelfde terug te doen, maar het beinvloed, als ik tegen jou eerst domme sukkel zeg en daarna met een inhoudelijk verhaal komt, verwacht ik niet dat jij dan totaal nergeert en door gaat naar dat inhoudelijke verhaal.
wat met de reply op mijn reply bewezen is.

2) dat je niet zo moet blaten, alsof jouw idee het enige goede is, of zou moeten zijn

zeg ik niet, ik verkondig mijn mening en voor mij is er idd niet snel een andere tenzij blijkt dat ik er naast zit.
mijn ideeen zijn meestal naar mijn mening zeer zeker juist.
maar wat een individu ermee doet is niet mijn sores.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 10:25   #14
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak


eerder de manier hoe je dr zelf mee omgaat, maar idd als jij makkelijk te trappen bent, zullen "ze" dat zeker niet laten.
nou bedankt, klinkt ook weer niet geweldig
Ach het laatse half jaar laten ze me met rust, maar er zijn zoveel mensen die worden getreiterd/gepest, iedereen die anders is die word gepest, zo is de maatschappij en dan ook wel logisch dat veel mensen depressief worden
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 18:51   #15
Sannuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben niet depressief(kheb idd wel es et idee dat ik 1 van de weinigen ben ja)
Ik zit wel es in een dipje en ook dat de laatste tijd steeds minder, maar verder gaat alles goed ookal blijf ik misschien zitten, maar is dat een reden om depressief te worden en zelfmoord te plegen, neeeeeh dacht et nie....
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 19:39   #16
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

mensen hebben best vaak problemen, de een kropt het op en praat er nooit meer over de ander praat over "het probleem".
Omdat je een probleem van iemand weet is die persoon niet meteen depressief.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 21:01   #17
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben het eigenlijk met klootzak eens......
complimentje voor klootzak omdat ik je ontzettend goed vind onderbouwen. (mooie techniek)


depressiviteit wordt zeker ook aangewakkerd door internet.
mensen krijgen teveel zelfmedelijden das echt niet goed.
je kan gepest worden maar de invloed daarvan op je leven dat bepaal jij zelf.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 21:04   #18
Bebsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je alleen maar met depri mensen om gaat tja dan begrijp ik je wel maar ik heb er in elk geval geen last van..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 21:39   #19
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


nou bedankt, klinkt ook weer niet geweldig
Ach het laatse half jaar laten ze me met rust, maar er zijn zoveel mensen die worden getreiterd/gepest, iedereen die anders is die word gepest, zo is de maatschappij en dan ook wel logisch dat veel mensen depressief worden
Zo is de maatschappij ?
zo is de mens misschien wel.
als het de maatschappij was, zou het ineens op gedoemt moeten zijn.
dat is zeker niet het geval pesten komt al eeuwen voor.
wat niet belangrijk is jij zegt nu "ach ze laten me wel met rust" fout antwoord.
als iemand jou pest onderneem aktie.

en ja dat is niet makkelijk klopt, gepest worden is dat ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 22:58   #20
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak

1)ik hoef niet per defenitie hetzelfde terug te doen, maar het beinvloed, als ik tegen jou eerst domme sukkel zeg en daarna met een inhoudelijk verhaal komt, verwacht ik niet dat jij dan totaal nergeert en door gaat naar dat inhoudelijke verhaal.
wat met de reply op mijn reply bewezen is.

2)zeg ik niet, ik verkondig mijn mening en voor mij is er idd niet snel een andere tenzij blijkt dat ik er naast zit.
mijn ideeen zijn meestal naar mijn mening zeer zeker juist.
maar wat een individu ermee doet is niet mijn sores.

1) daarom, tis dus toch een zwakte van je, ik zou waarschijnlijk ok hetzelfde doen, wat ook een zwakte in mijn discussieergebruik zou zijn.

2) Zolang je het niet zeker genoeg weet, laat dan ten minste een ander zijn mening in een waarde ipv net te doen alsof de jouwe de einge juiste is, zeker bij zulke onderwerpen, waar er eigenlijk geen concreet antwoord is
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 10:35   #21
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak


Zo is de maatschappij ?
zo is de mens misschien wel.
als het de maatschappij was, zou het ineens op gedoemt moeten zijn.
dat is zeker niet het geval pesten komt al eeuwen voor.
wat niet belangrijk is jij zegt nu "ach ze laten me wel met rust" fout antwoord.
als iemand jou pest onderneem aktie.

en ja dat is niet makkelijk klopt, gepest worden is dat ook niet.
ondernemen? gaan ze je alleen maar meer pesten, ik heb dat ook gedaan, nou geeft geen vooruitgang hoor..
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 11:20   #22
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij is het gewoon idd voor de verwende kinderen (Hertog -Joost) gewoon een hype. Kom op heej we leven in een wereld en een land waar het nog nooit zo goed gegeaan is. 3kwart is aanstellerij. Face ur problems, deal with them. STOP WHINING!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 18:50   #23
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


1) daarom, tis dus toch een zwakte van je, ik zou waarschijnlijk ok hetzelfde doen, wat ook een zwakte in mijn discussieergebruik zou zijn.

o ?

ben ik niet met je eens, misschien niet altijd even toepasselijk maar het is een karaktertrekje.

2) Zolang je het niet zeker genoeg weet, laat dan ten minste een ander zijn mening in een waarde ipv net te doen alsof de jouwe de einge juiste is, zeker bij zulke onderwerpen, waar er eigenlijk geen concreet antwoord is

doe ik niet, ik zet er ook niet duidelijk bij dat dat mijn mening is als het een feit is echter wel.
ik vind dat ook niet noodzakelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 19:12   #24
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik was dus wel 4 jaar depressief (dat terzijde gaat het nu dus niet om)Maar op school wist bijna niemand dat ik praat en praatte er dus echt niet makkelijk over. Bij mij in de klas is dus nu een meisje die zichzelf depressief heeft verklaard en nu bij alle leraren gaat slijmen en aandacht vragen ze verteld het ook aan iedereen die het maar horen wil. Het lijkt wel of Depressief zijn een hype is ! Ineens is iedereen het. Maar als je echt depressief bent geweest weet je wel dat je daar niet makkelijk over praat. Dus ik denk net als anemic dat 3 kwart aanstellerij is !
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 19:25   #25
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
volgens mij is het gewoon idd voor de verwende kinderen (Hertog -Joost) gewoon een hype. Kom op heej we leven in een wereld en een land waar het nog nooit zo goed gegeaan is. 3kwart is aanstellerij. Face ur problems, deal with them. STOP WHINING!

op de man spelen is zwak.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 19:26   #26
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
volgens mij is het gewoon idd voor de verwende kinderen (Hertog -Joost) gewoon een hype. Kom op heej we leven in een wereld en een land waar het nog nooit zo goed gegeaan is. 3kwart is aanstellerij. Face ur problems, deal with them. STOP WHINING!
dat is wat ik eerder met het voorbeeld van internet ook bedoelde, het is zeker zo, dat een bepaalde leeftijdgroep en een bepaald type graag zielig gevonden wil worden.
ook doordat ze elkaar erover vertellen, misschien via internet of in rl..

ik blijf erbij dat een echte stijging onzin is.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 19:46   #27
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak
1)o ?

ben ik niet met je eens, misschien niet altijd even toepasselijk maar het is een karaktertrekje.

2) doe ik niet, ik zet er ook niet duidelijk bij dat dat mijn mening is als het een feit is echter wel.
ik vind dat ook niet noodzakelijk.
1) o? yep, hetzelfde terugdoen wat anderen jouw aandoen is kinderachtig en een zwakte

2) "onzin dus" zei je over een ander zijn mening, alsof het een feit was (vormfout)
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 20:21   #28
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


1) o? yep, hetzelfde terugdoen wat anderen jouw aandoen is kinderachtig en een zwakte

niet mee eens.
"kinderachtig" en "zwakte" vind ik een beetje makkelijk. immers bijna iedereen zou deze "zwakte" dan hebben.

2) "onzin dus" zei je over een ander zijn mening, alsof het een feit was (vormfout)

"zijn mening" was in deze "zijn aanval" op een antwoord van mij, een vormfout is dus niet het geval.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 20:22   #29
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dit is trouwens erg off-topic
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 21:16   #30
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak



op de man spelen is zwak.
heey ik speelde niet op de man, ik doelde op zijn stukje over ''de verwende mensen'' bovenaan deze topic.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2002, 21:24   #31
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


heey ik speelde niet op de man, ik doelde op zijn stukje over ''de verwende mensen'' bovenaan deze topic.
sorry mijn fout
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2002, 09:15   #32
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak
1) niet mee eens.
"kinderachtig" en "zwakte" vind ik een beetje makkelijk. immers bijna iedereen zou deze "zwakte" dan hebben.

2) "zijn mening" was in deze "zijn aanval" op een antwoord van mij, een vormfout is dus niet het geval.
1) Ja, bijna iedereen heeft die zwakte, maar enkelen zijn sterk genoeg in argumentatie om er vanaf te zien en door te gaan met 'goed' discussievoeren

2) Maar jij wende zijn mening af op een manier, alsof het een feit was dat zijn mening niet waar was...


Maarja reageer nog maar een keer als jew il, dit was mijn laatste reply hier op....ging over depressieve jeugd en niet over discussievoeren
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2002, 20:45   #33
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


1) Ja, bijna iedereen heeft die zwakte, maar enkelen zijn sterk genoeg in argumentatie om er vanaf te zien en door te gaan met 'goed' discussievoeren

nogmaals ik ben het niet met je eens wat betreft het woord zwakte dat vind ik misplaatst.
in een discussie heb je ook geen leven als niemand dat zou doen.


2) Maar jij wende zijn mening af op een manier, alsof het een feit was dat zijn mening niet waar was...

ook daar geef ik je geen gelijk in nogmaals, hij gaf een aanvallende reaktie, zijn mening daarin is daardoor sucendair.


Maarja reageer nog maar een keer als jew il, dit was mijn laatste reply hier op....ging over depressieve jeugd en niet over discussievoeren

idd, beetje erg off-topic zoals ik eerder zei.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2002, 10:15   #34
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik weet het niet. misschien dan mensen denken dat het stoer is om depressief te zijn? of ze overdrijven. Ik ben ook redelijk vaak down enzo, maar de laatste tijd gaat het goed met mij. gelukkig. Misschien is het zo dat mensen tegenwoordig het gevoel hebben dat ze hun gevoelens minder hoeven te onderdrukken.

dat kan maar ja
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2002, 22:23   #35
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgensmij heb ik al best wel veel mee gemaakt in mijn leven maar ik ben niet depressief.. mja zoals iemand al zei, mensen die depressief zijn zullen we vaak internet op zoeken omdat iemand dan hun problemen kan helpen oplossen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2002, 23:01   #36
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Ik ben gelukkig niet depressief, ook nog nooit geweest(hoewel er wel de aanleiding voor was)
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.